• وبلاگ : :: هامون و تفتان
  • يادداشت : معاويه را ميكشم ولى انتقادى از او نميكنم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با عرض سلام و خسته نباشيد
    متن ذيل جهت بهره برداري در سايت تقديم مي گردد.
    با تشکر
    مهدي لک زايي
    مسئول روابط عمومي گلزار شهداي حضرت رسول اکرم (ص) شهر اديمي
    واحد خبر دانشگاه زابل
    --------------------
    29 اسفندماه 87،
    سومين يادواره شهداي فاجعه تروريستي تاسوکي
    سومين يادواره شهدا و شهيدان روحاني فاجعه تروريستي تاسوکي و شهداي گلزار شهداي حضرت رسول اکرم (ص) شهر اديمي، امسال در تاريخ 29/12/87، ساعت 00/15 با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، مسئولين و ... در گلزار شهداي حضرت رسول اکرم (ص) شهر اديمي برگزار مي‏شود.

    به گزارش روابط عمومي هيئت امناي گلزار شهداي حضرت رسول اکرم (ص) شهر اديمي، مسئول روابط عمومي گلزار شهداي شهر اديمي اهداف برگزاري اين يادواره را زنده نگه‏داشتن ياد و خاطره شهدا، اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري دامت برکاته در خصوص ياد شهدا، تجليل از مقام والاي شهدا و ايثارگري‏هاي آنان، ارائه الگويي براي جوانان و نوجوانان، آشنايي نسل جديد با فرهنگ شهادت و ايثارگري، هم‌دردي با خانواده‏هاي معظم شهدا و بازماندگان آنان و يادآوري و تأکيد بر راه شهدا عنوان نمود.

    مهدي لک زايي اظهار داشت: سومين سالگرد شهداي تاسوکي و خصوصاً شهداي روحاني فاجعه تروريستي تاسوکي در آخرين پنجشنبه سال جاري (29 اسفندماه 87) برگزار خواهد شد.

    وي علت برگزار نشدن مراسم را در بيست‌وپنجم اسفند ماه امسال، همزماني با ولادت پيامبر اعظم صلوات‌الله‌عليه‌وآله و امام حسن مجتبي عليه‌السلام اعلام نمود.

    وي همچنين ضمن تقدير و تشکر از مردم در دو يادواره گذشته افزود: انتظار داريم مردم امسال نيز يکپارچه و با شکوه در سومين يادواره شهدا شرکت نمايند.

    اين گزارش مي افزايد تروريستها در 25 اسفندماه 84، با بستن جاده عبوري زابل – زاهدان، 22 تن از هموطنانمان را در حالي که چشمان و دستان آنها را بسته بودند، از پشت به ضرب گلوله به شهادت رساندند. و هفت تن را مجروح و هفت تن را به گروگان گرفتند که به تدريج پس از 200 روز گروگان ها را آزاد نمودند و يکي از گروگان ها را نيز به شهادت رساندند.

    همچنين کتاب خاطرات تاسوکي نيز به تازگي توسط دانشجوي گروگان اين فاجعه به رشته تحرير درآمده است و در اين نوشتار وقايع رخ‌داده از زمان وقوع حادثه تا آزادي از دست اشرار گروگان‌گير نقل شده است.

    گلزار شهداي حضرت رسول اکرم (ص) شهر اديمي در 10 کيلومتري شهرستان زابل قرار دارد و با دارا بودن شصت و سه شهيد بزرگترين گلزار شهداي استان پس از زاهدان و زابل مي باشد.