سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

شرارت با لباس زنانه!

مرصـاد دیدگاه

روزهاى گذشته شنیدیم که چند نفر سارق با چادر زنانه و روبند به بانک صادرات جام جم زاهدان حمله و مقداری وجوه نقد را به سرقت میبرند. در این حادثه هم کسی نتوانست کاری بکند.
اما چند نکته که مدتی است ذهنمان را مشغول کرده لازم دانستیم یادآوری کنیم:

* اول اینکه :زنان فاضله

1= در دوسال اخیر مردم زاهدان شاهدند که تعداد زنان روبند دار رو به افزایش است
2= اکثر این زنان نقاب دار هم از اهل سنت میباشند.
3= اکثر این زنان روبند دار با علمای مسجد مکی زاهدان و دارالعلوم وابستگی دارند و با آنجا تردد دارند.
4= همه‌ی طلاب فاضله‌ی اهل سنت نقاب دارند

* دوم اینکه:
1= دو سال قبل در یکی از روستاهای زاهدان شهید دشتی زاده از کارکنان نیروی انتظامی توسط اشرار با همکاری زنانی از اهل سنت به شهادت رسید
2= چندی پیش شایعه شده بود که عبدالمالک ریگی با لباس زنانه و چادر روبند دار به زاهدان آمده است.
3= دو سال پیش هم تعدادی از اشرار قصد گذر از پست ایست و بازرسی در میرجاوه را با لباس زنانه وچادر روبنددار داشتند که لو رفته و با مأموران درگیر میشوند که کشته میشوند.
4= نمیدانم نیروهای امنیتی باید زنان نقاب داری را چگونه تحت نظر و کنترل داشته باشند که خدای نکرده دشمنان از این طرز پوشش سوء استفاده نکنند.

5= ادامه‌ی این روند تحقیقاً آسیب جدی برای نظام خواهد بود. چرا که با این پوشش نمیتوان امنیت جامعه را تضمین کرد.
6= برخی از زنان با روبند رانندگی هم میکنند. آیا پلیس میتواند از این زنان مدارک مطالبه کند و یا مدارکشان را با چهره‌ی آنان تطبیق دهد.
7= چه تضمینی وجود دارد که در آینده همه ‌ رانندگان خودروهای سوخت قاچاق از زنان نقاب دار نباشند؟!
8= در مسجد لعل پاکستان تعداد زیادی از زنان طلبه که روبند هم داشتند مسلحانه با ارتش پاکستان مبارزه کردند. البته اکثر آنها کشته شدند.
9= اصلاً چرا روبند و با چه هدفی ؟ و چرا هر روز رو به گسترش است؟ آیا پیشگیری از آن برای نظام جهت تأمین امنیت یک چالش جدی نیست؟ زنان از طرف خدا اجازه دارند که فقط صورت و دستها و پاهای خود را نپوشانند. خدا که یک چیزی میفهمد. چرا با این حال علیرغم اینکه هیچ مشکلی برای حفظ حجاب زنان ایجاد نمیشود باز هم فراتر از دستور قرآن و سنت، زنان اهل سنت نقاب میزنند؟ چه هدفی را علمای اهل سنت دنبال میکنند؟ آیا اگر شرط تأمین امنیت کشور کشف نقابها باشد، علمای تندرو با حکومت همکاری خواهند کرد یا اینکه آن را هم حریم قرمز دینی اعلام میکنند؟ آیا علمای اهل سنت تضمین مى‌دهند که دیگر هیچ جنایتی در پوشش نقاب، هیچ شروری با نقاب، جنایت و شرارت نکند و هیچ دشمنی از نقاب سوء استفاده نکند؟ آیا علمای تندروی مسجد مکی و حوزه ‌ دارالعلوم تضمین میدهند که دشمن در پوشش نقاب در بین خودشان نفوذ نکند و خدای نکرده عملیات تخریبی علیه مساجد و مراکز دینی شیعه و سنی انجام ندهد؟
10= نمی‌دانم. اما انتظار میرود زنان و مردانشان و علما که این طرح را اجرا میکنند به عواقب بعدی انهم کمی اندیشه کنند. قطعاً زنان محجب و فاضله‌ی این استان بدون نقاب هم حجاب زیبای خودشان را خیلی خوب دارند و به آنان هیچ چشم ناپاکی نگاه نمیکند. گرچه چشمهای ناپاک به دنبال چهره‌های ناپاک هستند. یقین داریم که این پوشش روزی برای نظام معضل جدی درست خواهد شد و ناچاراً با آن برخورد خواهد کرد. آنگاه عالم‌نماهاى تندرو باید یک بار دیگر رو در روی نظام قرار گرفته و هزینه آن را بپردازند. بنابراین پیشنهاد میکنم که خود آقایان از هم اکنون زمینه‌ی هر نوع تقابل را برچینند.

منبع: تفتان خبر


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (73) ، بازدید دیروز: (80) ، کل بازدیدها: (1172043)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ