سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

ثبت قله تفتان وگِلفشان پیرگل در شمار آثار ملی و طبیعی کشور

مرصـاد دیدگاه

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون قله آتشفشانی 4050 متری تفتان و گِل‌فشان پیر گل در شهرستان خاش به عنوان آثار طبیعی و ملی در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به ثبت رسیده‌اند.
تفتانپرویز آرامنش در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ی سیستان و بلوچستان، افزود: معرفی جاذبه های دیدنی طبیعی وجذب گردشگران و حفاظت از آثار ملی و طبیعی کشور از اولویت های مهم این اداره کل به شمار می رود.
وی همچنین اظهار داشت: به منظور حفظ و نگهعداری درخت سرو کهنسال سنگان، ثبت این موهبت الهی در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به عنوان اثر طبیعی و ملی مطرح خواهد شد او گفت: با ثبت این درخت کهنسال در اطلس مناطق حفاظت شده ی ایران درخت مذکور تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار می گیرد.
گل فشان پیرگلمدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: حفاظت از جاذبه‌های دیدنی وگردشگری و حفظ گونه های کم یاب گیاهی و جانوری روستای کاواری در منطقه گوهرکوه شهرستان خاش نیز به عنوان منطقه شکار ممنوع در دستور کار دولت قرار دارد.
شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان علاوه بر داشتن جاذبه های دیدنی وگردشگری تفتان و گل فشان پیر گل دارای مواهب دیگر الهی در مناطق کارواندر، ایرندگان و غیره می باشد که رودخانه های زیبای ایراندگان و کارواندر رشته کوه های بیرک، پنج انگشت دریاچه طبیعی سر دریا، غار پوسه، درخت کهنسال دهپابید از این قبیل موهبت ها به شمار می‌روند.


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (52) ، بازدید دیروز: (63) ، کل بازدیدها: (1171762)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ