سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

اینجا زاهدان است، نه افغانستان

مرصـاد دیدگاه

شنبه (19 آبان) شنیدن خبری بسیار بد و تکان‌دهنده همه را به شدت ناراحت و نگران کرد. خبری بی سابقه و بی نظیر که در چند سال گذشته در استان و حتی کشور شنیده نشده و بعید می‌دانم چنین حادثه ای در کشور رخ دهد.
شاید برخی از دوستان کم و بیش این موضوع را شنیده باشند.
منظورم خبر حمله تعدادی افراد بلوچ مسلح به سلاح سرد و گرم به دانشگاه و مجروح کردن دو تن از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان می باشد.
نکته قابل تامل اینکه تا کنون در استان و در جایجای کشور حوادث مشابه و ناامنی‌های سازماندهی شده و غیر سازماندهی شده در خارج دانشگاه دیده شده است اما  رخداد دو شب گذشته دانشگاه سیستان و بلوچستان بی‌سابقه و بی‌نظیر بود !!

اما چند نکته مهم ...
1) شاید یادتان باشد مالک ریگی [تروریست جانى] تلاش داشت تا با ایجاد رعب و وحشت غیر بومی های استان را از حضور در این استان بترساند !! اقدام رخ داده در دانشگاه در تکمیل پروژه احمقانه مالک موثر بوده و به  ضرر رشد علمی و فرهنگی استان می‌باشد ...
2) این افراد تعدادی دانشجوی و غیر دانشجوی بلوچ بوده اند که با حمله به این دانشجویان در دانشگاه با صدایی بلند فریاد می‌زدند که « اینجا زاهدان است » و.... یکی از این دانشجویان در مقابل درب زمین ورزش با سلاح کمری از ورود سایر دانشجویان برای دفاع از دانشجویان مورد حمله واقع شده ، جلوگیری می نموده و دوستان وی با سلاح سرد از قبیل چاقو و چوب چماق به دو دانشجو حمله و این دو تن را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و آنان را راهی بیمارستان می‌کنند!!!

3) این افراد با بی توجهی نگهبانان دانشگاه و شاید از روی نرده ها و دیوار ها وارد دانشگاه شده و اقدام به این عمل زشت و ناگوار نموده‌اند ..

4) فرد مجروح و صدمه دیده هیچگونه مورد اخلاقی ، سیاسی و مذهبی نداشته و حادثه فقط از یک برخورد کوچک در خیابان آغاز شده است . به گفته یکی از مجروحان حادثه وی و دوستش هنگام عبور از خیابان دانشگاه با فردی که مشغول صحبت با یک خانم بوده برخورد می کند و فرد مذکور که ظاهرا برای جلب نظر طرف مقابلش که از جنس مونث بوده و برای خود شیرینی اقدام به فحاشی می نماید . دانشجویان نیز با بی توجهی البته پس از یک مشاجره لفظی کوتاه مدت  به مسیر خود تا زمین ورزش دانشگاه ادامه می دهند . وی در ادامه می گوید آن فرد ما را تا زمین ورزش تعقیب نموده و با برقرار تماس با دوستان بلوچ خود که تعدادی از آنان غیر دانشجو و یا دانشجوی دانشگاه آزاد بوده اند وارد دانشگاه شده و مارا مورد ضرب و شتم قرار دادند !!!!
پس از حادثه دانشجویان دانشگاه برای اعتراض به این موضوع در دانشگاه و درمقابل زمین ورزش تحصن نموده واز مسئولین دانشگاه خواستار پاسخ گویی می شوند .... هرچند در این تحصن عده ای از دانشجویان وابسته به برخی از احزاب به دنبال حاشیه سازی و تحریک دانشجویان برای بر هم زدن جو دانشگاه می کنند که این اقدام مورد اعتراض اکثر دانشجویان واقع می شود اما  تحصن آرام دانشجویان و اعتراض منطقی و به دور از حاشیه آنان قابل تامل و احترام بود ...
طبق اعلام یک منبع آگاه و تایید یکی از مسئولین دانشگاه افراد مجرم بلافاصله دستگیر و مراحل محاکمه آنان در حال انجام می باشد ...
و اماچند سوال :
چرا این افراد بدون هیچ مانعی وارد دانشگاه شده و این اقدام را انجام داده اند؟؟
نحوه برخورد با این افراد چگونه است ؟ آیا باز هم بحث محاکمه این افراد تحت تاثیر جوسازی برخی از آقایان به بهانه قومی و مذهبی قرار می گیرد ؟!
و اما نکته و سوال مهمتر از آقایان مدعی مذهب و قومیت  : آنانی که مدعی هستند نظام به آنها ظلم نموده و بی توجه است بهتر نیست ابتدا به دنبال فرهنگ سازی مثبت باشند تا دانشجویان دیگر شاهد انجام اینگونه اقدامات از سوی برخی از دانشجویان و غیر دانشجویان بلوچ و سنی مذهب نباشند !!!؟؟ هرچند تعدادی از دانشجویان بلوچ و اهل سنت نیز به این اقدام اعتراض داشته اند . که این خود قابل تقدیر می باشد . تاکید می کنم حمله این تعداد افراد بلوچ ابتدا به ضرر خود اهل سنت و بلوچهای استان می باشد ...
این آقایان از جمله مولوی عبدالحمید فکر نمی کند که شاید با برخی اظهارنظر های غیرمنطقی و بی مورد وی و دوستانش این اتفاقات دامن  زده میشود !! مسجد مکی و مولوی در خصوص حادثه فوق چه موضعی دارند ؟
عده ای معتقدند مولوی عبدالحمید از چند هفته قبل موضگیریهایی داشته است که واقعه دانشگاه می تواند به آن ربط داشته باشد . البته این موضوع در حد یک تحلیل و یک موضوع قابل تامل می باشد .
در پایان امید واریم دیگر شاهد اینگونه وقایع در استان و علی الخصوص در محیط علم و دانش و دانشگاه نباشیم ....
حرف آخر : آری اینجا زاهدان است نه تگزاس امریکا . اینجا زاهدان است شهر شهیدانی چون حسین عالی ، مسافر ، شهیدان عبادی که با نثار خون خود در مقابل استکبار ایستادگی کردند تا ما آرامش داشته باشیم . اینجا زاهدان است مرکز استان شهید پرور سیستان و بلوچستان نه ایالت بلوچستان پاکستان و کویته بی سر سامان .... به راستی اینجا زاهدان است که آرامش و امنیت آن به ضرر عده ای فریب خورده وکاسه لیس استکبار می باشد ... یادمان باشد استان ما دومین استان دانشگاهی کشور محسوب می شود و زاهدان مرکز علمی آن می باشد بیاییم و برای پیشرفت علمی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی آن تلاش کنیم ....

منبع: وبلاگ مبارز


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (49) ، بازدید دیروز: (80) ، کل بازدیدها: (1172019)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ