سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

افشای گوشه ای از پشت پرده مافیای نفتی

مرصـاد دیدگاه

پول یک قرارداد نفتی 15 سال به جیب یک معاون وزیر نفت می‌رفت که عزلش کردم
احمدی‌نژاد گفت: پس از تحقیقات درباره یکی از قراردادهای نفتی، متوجه شدیم فردی که به یکی از سران کشور وابسته است و 15 سال اکثر قراردادها را به جیب خود ریخته، این قرارداد هم به آن معاون وزارت نفت واگذار شده که او را عزل کردم و امروز همان فرد در رسانه‌ها می‌گوید که سیاست اقتصادی دولت غلط است.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد در ادامه سفر استانی به استان تهران طی سخنانی در جمع پرشور و گسترده مردم شهرستان پاکدشت که در ورزشگاه شهید پازوکی حضور یافته بودند با اشاره به ویژگی‌های شهرستان پاکدشت گفت: شهرستان پاکدشت شهر گل، صداقت، شجاعت، مردانگی و قهرمانی است و دل‌های مردم شما سرشار از ایمان زلال و اراده‌های قوی چون کوه است و اندیشه‌های بلند و همت‌های قوی در مردم عزیز پاکدشت وجود دارد و این دیار، گل شهرستان‌های کشور است.
وی با اشاره به سفر دور اول هیات دولت به این شهرستان گفت: در سفر قبل گفتم که دو نسبت با شما دارم که یکی از آن بچه محل بودن با شما و نسبت بعدی به لطف خداوند خادم و نوکر مردم پاکدشت بودن است.

رئیس‌جمهور با اشاره به وظایف دولت اسلامی گفت: پافشاری بر حقوق ملت و ترجیح آن بر همه امور و همه مسائل از جمله وظایف دولت اسلامی است. هرچه در اختیار دولت از منابع، بودجه و امکانات است همه متعلق به ملت است و دولت موظف است که با همه وجود از منابع ملت و حیثیت و آبروی ملت در خارج و داخل کشور صیانت کند.
احمدی‌نژاد همچنین ادامه داد: آنچه که در اختیار دولت متعلق به آحاد ملت در سراسر ایران است احدی در دولت حق ندارد این امکانات را متعلق به یک گروه و افراد خاص بداند و به جایی دفاع از حقوق ملت از منابع یک قشر خاص دفاع کند.

* پیش از دولت نهم برخی مسئولان برای پر کردن جیب خود تصمیمات خلاف منافع مردم می‌گرفتند

وی با اشاره به اشتباهات برخی مدیران پیش از دولت نهم گفت: برخی مدیران به جای ترجیح منافع ملت بر سایر مسائل، جریانات دیگری را بر منافع ملت ترجیح دادند که همه ما شاهد بودیم که یک مدیر و یک رئیس‌ شرکت چندین سال بر مسند کار بود و در هر مقطع تصمیمات خلاف مصلحت عمومی برای پرکردن جیب خود اتخاذ می‌کرد و پر کردن جیب خود و دوستانش را بر منافع ملت ترجیح می‌داد و زمانی که مردم کشور به او اعتراض می‌کردند به جایی اینکه با آن مدیر برخورد شود از آن مدیر دفاع می‌کردند و در شهرها به گونه‌ای فضا شکل گرفته بود که مردم نمی‌توانستند از یک بخشدار انتقاد کنند و افراد منافع ملت را قربانی دفاع از یک مدیر ناکارآمد می‌کردند.

رئیس‌جمهور همچنین اظهار داشت: در همین تهران همان کسی که اعتراف کرد صدها میلیون تومان در سال 72 برای حزب و گروه خود از بیت‌المال هزینه کرده است برخی به جای مجازات او از وی حمایت کردند و تلاش کردند تا او را به عنوان یک قهرمان ملی معرفی کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به وظیفه دولت در عزل یک مدیر ناکارآمد گفت: در حالی که وظیفه دولت این است که اگر مشاهده کرد که یک مسئول، حقوق و منافع ملت را زیر پا گذاشته باید با او برخورد کند و بلافاصله او را از سمتی که قرار دارد عزل کند، چه برسد به اینکه بفهمد مدیری از مسئولیت خود برای اندوختن مال و ثروت برای خود، اقوام و دوستانش استفاده کرده است چنانچه حضرت علی(ع) می‌فرماید باید چنین فردی را به مردم معرفی کنید تا دیگران جرات نکنند به بیت‌المال دست‌اندازی کنند.

* برخی‌ها مردم و انقلاب را فدای دوستان و هم‌حزبی‌های خودشان کردند

وی ادامه داد: سال‌ها به جای اینکه طرف مردم و انقلاب گرفته شود برخی مردم و انقلاب را فدای دوستان، آشنایان، هم حزبی‌ها و افراد خاصی کردند حتی آنها به من اعتراض می‌کردند که چرا برخی را در دولت برکنار می‌کنید و من به آنها پاسخ دادم مسئولی که بفهمد زیرمجموعه‌اش مشغول سوء استفاده بوده و یا مدیر تحت نظرش از مردم کناره‌گیری کرده است قانوناً و شرعاً حق ندارد به آن مدیر متخلف اجازه کار بدهد.

رئیس‌جمهور عزل مدیران و مسئولان ناکارآمد و متخلف را وظیفه دولت اسلامی دانست و اظهار داشت: این مناصب و پست‌ها ارث پدری کسی نیست و به نام کسی سند زده نشده است واین گونه نیست که اگر کسی آمد باید 4 سال و یا 20 سال بماند و اگر دولت متوجه شد که کسی دچار خطا و اشتباه شده دولت حق ندارد او را در آن سمت نگه دارد و آن فرد متخلف را ملت تحمیل کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: این خوب است که مدیران در سمت‌ها ثابت بمانند اما شرط این منطق این است که در مسیر اسلام و انقلاب و مردم ،پاک و صادق بمانند و از نگاه مردم هر کسی چنین ویژگی را نداشت او باید عزل شود.

* با گردن‌کلفت‌ها باید برخورد شود تا عده ای خیال نکنند مملکت ارث پدری آنها است

احمدی‌نژاد وظیفه اصلی خود را برخورد با گردن‌کلفت‌های مفسد دانست و گفت: برخورد با 4 یا 5 آدم ضعیف گرچه لازم است اما این امر نمی‌تواند پایه‌های دولت اسلامی را مستقر کند بلکه در منطق دولت اسلامی برخورد با متخلفان باید از گردن کلفت‌ها شروع شود و باید اول جلوی آنها گرفته شود و مسیر اداره کشور را به گونه‌ای تنظیم شود که عده‌ای خیال نکنند که منابع کشور ارث پدری آنهاست.

* همانند صدر اسلام، اکنون هم زیاده‌خواهان طاقت اجرای عدالت را ندارند

وی دفاع از حقوق ملت را سخت‌ترین وظیفه دولت اسلامی برشمرد و گفت: پافشاری بر حقوق ملت سنگین‌ترین بخش کار دولت اسلامی است چرا که زیاده‌خواهان تحمل نمی‌کنند که با آنها برخورد شود و حق ملت از آنها گرفته شود همانند صدر اسلام که برخی در کنار حضرت علی (ع)و پیامبر (ص) شمشیر می‌زدند زمانی که وقت کوتاه‌کردن دست آنها از بیت‌المال فرا می‌رسد آنها با شمشیر در برابر حضرت علی(ع) ایستادند و مقاومت کردند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اختصاص وام به جوانان برای ایجاد اشتغال گفت: اگر دولت بخواهد کار و فعالیت ایجاد شود باید وام‌های بانکی را کنترل کند و به دست جوانان، کشاورزان و صنعت‌گران برسانند تا با ایجاد اشتغال، درمان و کارخانه کشور پیشرفت کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی یک فرد وامی کوچک دریافت می‌کند زمانی که قسط او عقب می‌افتد برای او اخطاریه می‌فرستند اما برخی که وام‌های میلیاردی گرفته‌اند و به جایی اینکه آن را در بازار اشتغال و صنعت به کار بگیرند آن را وارد بازار مسکن کرده‌اند زمانی که از آنها می‌خواهند آن وام را بازگردانند صدای صدها حنجره به هوا می‌رود و هزاران تلفن به صدا در می‌آید و آن فرد را تهدید می‌کنند.

وی افزود: 90 درصد وام‌های بانکی، بالای یک میلیارد تومان است و بسیاری از وام‌هایی که قسط‌ های آن عقب افتاده متعلق به همین 90 درصد است و کسانی وام‌های کلان گرفته‌اند و حاضر هم نیستند آنها را بازگردانند.

* ما از سیاستی که پول نفت را به جیب عده ای خاص سرازیر کند، بیزاریم

رئیس جمهور در پاسخ به سیل تهمت‌ها و اشتباه خواندن سیاست‌های اقتصادی دولت نهم گفت: اگر سیاست درست اقتصادی این است که پول‌های کشور توی جیب یک عده‌ خاص برود و مردم محروم باشند ما از این سیاست بیزار هستیم.

احمدی‌نژاد افراد سرمایه‌گذار واقعی را افرادی با حساب پاک دانست و گفت: افرادی که با سرمایه‌گذاریهای خود اشتغال ایجاد می‌کنند و دامداری و کشاورزی را رونق می‌دهند حسابشان پاک است و ما با آنها کاری داریم اما اگر قرار باشد عده‌ای پول‌ها بردارند و علیه منافع ملت استفاده کنند این امر را فاقد منطق اقتصادی می‌دانیم و اگر برخی این سیاست‌ها را غلط می‌دانند ما با این حرف‌ها کاری نداریم چرا که ما نوکر و خدمت‌گزار مردم هستیم.

* 15 سال پول یک قرارداد نفتی به جیب یک معاون وزیر نفت می‌رفت که عزلش کردم/ حالا به دولت فحاشی می کند

وی با اشاره به تخلف یکی از معاونان وزارت نفت و برکناری آن فرد گفت: من در بخش نفت مطلع شدم که یکی از محصولاتی که در کشتی‌ها مصرف می‌شود را به یک دلال در امارات می‌فروشند .بنده سئوال کرده‌ام که چرا این کار را می‌کنید و این محصول را یکجا به یک فرد می‌فروشید و چرا در بندرها در مرزهای خودمان این کار را نمی‌کنید.از این رو فردی را برای تحقیق فرستادم که گزارش داد همه کشتی‌ها ترجیح می‌دهند این محصول را در بنادر ایران بخرند. و از اینکه برای خرید محصول به امارات می‌روند ناراحت هستند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: من به وزیر نفت گفتم که دیگر حق ندارید این محصول را به امارات بفروشید لذا باید آگهی بدهید و در همین ایران به مردم خودمان این امر را بسپارید تا خود آنها با ساخت امکاناتی در بنادر، این محصول را به کشتی‌ها بفروشند اما زمانی که آگهی داده شد ملاحظه کردم آقایی که به یکی از سران کشور وابسته است و 15 سال اکثر قراردادها را به جیب خود ریخته، این قرارداد هم به او واگذار شده است و زمانی که این امر را مشاهده کردم گزارش و سابقه آن را فرد را خواستم و وقتی فهمیدم که یکی از معاونان وزیر نفت این کار را کرده او را عزل کردم و امروز همان فرد در روزنامه‌ها و رسانه‌ها علیه دولت مصاحبه می‌کند و می‌گوید که سیاست اقتصادی دولت غلط است. ما تهمت‌ها، توهین‌ها، بی‌ادبی‌ها را تحمل می‌کنیم اما امضای یک قرارداد که یک ریال هم از آن علیه ملت باشد را تحمل نمی‌کنیم.

* پرونده کسانی که 24 سال در مناصب اجرایی بودند را در مقابل چشم ملت افشا می‌کنم

احمدی‌نژاد با اشاره به فشارها، توهین‌ها و تهمت‌ها در مساله هسته‌ای به دولت گفت: به خاطر مسائل هسته‌ای و اینکه دشمنان پشت مرزهای ما بودند و ما درگیر این مسائل بودیم برای اینکه خدمت به مردم با ورود به این مسائل لطمه نبیند ما وارد نشدیم اما امروز برای دفاع از ملت مجبورم پرونده یک گروه را که 24 سال در مناصب اجرایی کشور حضور داشتند و ریشه مشکلات کشور را به وجود آورده‌اند را فاش کنم و در برابر چشم ملت قرار خواهم داد.
وی افزود: در تلویزیون و در مناظره‌ها پرونده این افراد را افشا خواهم کرد اما من اهل تهمت و بی‌ادبی نیستم البته همه این پرونده ها را روی میز نمی‌آورم و اجازه می‌دهم اگر ملت باردیگر من را برگزید آن وقت همه آنها را در پیشگاه ملت محاکمه می‌کنیم و حقوق ملت را به بیت‌المال باز می‌گردانیم.

رئیس ‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عرصه دوم وظایف دولت برای دفاع از حقوق ملت گفت: عرصه دوم که جزو وظایف دولت محسوب می‌شود و باید از عزت و استقلال مردم دفاع کند،‌ عرصه سیاست خارجی است و در عرصه سیاست خارجی دولت باید از عزت ملت با شجاعت دفاع کند. شما می‌دانید که اگر یک ملتی تحت شرایط تهدید زندگی کند امکان برنامه‌ریزی و ‌پیشرفت برای او بوجود نمی‌آید و تا زمانی که دشمن یک چماقی را در دست گرفته و هر روز ملت را تهدید می‌کند، یک روز بهانه حقوق بشر و یک روز مسئله هسته‌ای را بهانه می‌کند در چنین شرایطی یک ملت نمی‌تواند راه درست پیشرفت را طی کند و اولین وظیفه یک دولت این است که با پشتوانه ملت تهدید را از سرزمین و منافع ملی دور کند.

* در دولت قبل چندین قرارداد خانمان‌برانداز بدون تصویب مجلس بر ملت تحمیل شد

وی افزود: همه شما 5 سال گذشته را در قضیه هسته ای به یاد دارید که دشمنان آمدند و با فشار، تقاضاهایی را مطرح کردند و در آن زمان با شعار اینکه ما باید تنش‌زدایی کنیم، و باید گفتگو کنیم دشمنان قدم به قدم خواسته‌های خود را مطرح کردند و آن را افزایش دادند ولی از این سمت، قدم به قدم عقب‌نشینی صورت گرفت و تعهد کردند تا جایی که چندین قرارداد خانمان برانداز را بدون تصویب مجلس بر ملت ما تحمیل کردند و متن این قراردادها آن طوریکه اتفاق افتاد به اطلاع مردم نرسید.

رئیس‌جمهور با اشاره به ماجرای هسته‌ای گفت: در ماجرای هسته‌ای آنها همه تاسیسات را پلمپ کردند و آزمایشگاه‌ها و رشته‌های دانشگاهی را هم درخواست تعطیلی دادند و اعلام کردند که رشته‌های منتهی به مسئله هسته‌ای باید تعطیل شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در آن شرایط رئیس دولت وقت، در افغانستان و در عراق و در موضوع هسته‌ای با آنها کمال همکاری را انجام داد و کمال عقب‌نشینی را انجام داد و تقریبا کلید هسته‌ای را برای همیشه تحویل آنها داد و پس از این همه همکاری که تحت شعار تنش‌زدایی انجام شد، آقای بوش پشت تریبون آمد و ایران را محور شرارت نامید و گفت که باید به ایران حمله کنیم و بدانیم که این اخلاق مستکبران است که اگر در برابر آنها عقب‌نشینی کنیم آنها تا انتها می‌آیند.

* مسئولی که اجازه حضور غربی ها در مراکز نظامی ما را بدهد، به جایی می‌فرستم که راه خانه‌اش را گم کند

وی اظهار داشت:‌ غربی‌ها آنقدر پررویی کردند و گفتند که ما باید همه مراکز شما را بازرسی کنیم و من به آنها گفتم که دلیل این کار چیست و آنها پاسخ دادند که ممکن است شما کار مخفی انجام دهید ومن به آنها گفتم که این کار ممنوع است و اگر کسی اجازه دهد مامورین غربی پایشان را در یک مرکز نظامی ما بگذارند، من آن کسی که اجازه این کار را داده است همراه با آن مامور به جایی خواهم فرستاد که راه خانه‌شان را گم کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به هدف غربی‌ها برای بازرسی از تاسیسات نظامی ایران گفت:‌ دشمنان به بهانه مسائل هسته‌ای قصد داشتند از قدرت دفاعی ما مطلع شوند تا دشمنان به راحتی بتوانند نقشه‌های بوش را پیاده کنند. زمانی که یک چماق بالای سر یک ملت است، امکان عزت و پیشرفت وجود ندارد. اولین وظیفه دولت این است که آن چماق را از دست دشمن بگیرد و توی سر خود دشمن بکوبد و خرد کند. و الا تا زمانی که آنها خودشان را مالک ومحق می‌دانند وایستاده‌اند و هر روز تهدید می کنند هیج کاری نمی‌توان کرد و می بایست یک بار برای همیشه این تهدید کنار می رفت.

احمدی‌نژاد گفت: برخی به ما می‌گویند برای رفع تهدید کوتاه بیایید و لبخند بزنید و چرا از موضع قدرت با آنها برخورد می‌کنید اما من پاسخ می‌دهم منطق ما روشن است. ذات استکبار پررویی و تجاوز‌طلبی است و اگر در برابر متکبر تواضع کنید آن متکبر پرروتر می‌شود و زیاده خواهی بیشتری می‌کند و فهرست طلبکاریهای خود را افزایش می‌دهد. و اگر بخواهیم جنگ و تهدید را از سرزمین‌تان دور کنید باید از موضع قدرت و شجاعت و البته با تدبیر این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به سخن یکی از مسئولان در صدا و سیما مبنی بر حمله آمریکا به ایران گفت: شما یادتان است که چند سال قبل یک عزیزی در تلویزیون آمد و اعلام کرد که یک ماه دیگر آمریکا به ایران حمله می‌کند و آن مجری از وی پرسید که آیا جدی می‌گویی وآن فرد در صحبتش تاکید کرد و گفت من از این موضوع خبر دارم. من به محض اینکه این حرف را شنیدم ناراحت شدم و در برنامه تلویزیونی اعلام کردم که چنین چیزی محال است چرا که ملت ایران مقتدر است و اگر هر قدرتی بخواهد تجاوزی به این ملت بکند قبل از اینکه دست آن متجاوز بر روی ماشه برود ملت دست آن دست را از بازو قطع خواهد کرد. شما مشاهده کردید که آنها جرات نکردند به ایران حمله کنند و همان افرادی که 5 سال پیش بحث حمله به ایران را مطرح می‌کردند، و ایران را محور شرارت می‌نامیدند امروز بر سر تائید و تمجید از ایران مسابقه گذاشتند و اعلام می‌کنم که ایران کانون تمدن و فرهنگ است و بدون ایران نمی‌شود منطقه و دنیا را اداره کرد و تقاضای گفتگو و همکاری با ایران را دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر در برابر مستکبر کسی تواضع کند حتما عزتش لجن مال می‌شود،‌گفت: امروز ملت ایران عزیز است و بدانید که راه همین عزت ومقاومت است که البته باید با تدبیر همراه باشد. و بنده شما را با مواردی که در این 4 سال گذشت، و برخی از داخل همراه با دشمن چه فشارهایی به ما آوردند ،‌و ما را دعوت به سازش کردند خسته نمی‌کنم.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: اگر ملتی بخواهد مستقل باشد و در امنیت به سر ببرد،و بتواند سازندگی کند و اقتصاد خود را رونق بخشد‌ باید در مسائل جهانی با اقتدار و با شجاعت و باتدبیر وارد شود و این راه و خط و مشی ملت ایران است. اگر خداوند عنایت کرد و به دست شما مسئولیت به من سپرده شد وقتی به سازمان ملل بروم خطاب به این کشورهای به اصطلاح قدرتمند خواهم گفت که کدامیک از شما جرات حمله به ایران را دارید.

* برخی‌ها در داخل همنوا با صهیونیست‌ها، از اینکه ما صهیونیستها را جنایتکار می نامیم ناراحت می‌شوند

وی با ابراز تاسف از برخی اظهارنظرات افراد داخلی همگام با دشمن گفت‌: برخی در داخل همراه با صهیونیست‌ها از اینکه ما می‌گوییم صهیونیست‌ها آدم‌کش،کودک‌کش و جنایتکار هستند ناراحت می‌شوند و می گویند چرا به آنها اعتراض می‌کنید اما این صهیونیست‌ها 30 سال است که ما را تهدید می‌کنند و می‌خواهند به ایران حمله کنند ولی برخی آقایان می‌گویند چرا شما هولوکاست را دروغ خواندید اما سوال این است که آیا ما باید منتظر بنشنیم تا از آنها در داخل کشور استقبال کنیم در حالی که امام علی (ع) فرمودند هر کسی از دشمن در داخل خانه خود استقبال کرد به ذلت می‌افتد.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌دولت موظف است با دیپلماسی اقتدار کاری کند که رژیم صهیونیستی و اربابان آنها جرات حمله به ایران را نکنند اما برخی در داخل می‌گویند که شما هزینه تولید کرده‌اید و به آنها می‌گویم که جز چند سفر من و فریادهای مرگ بر صهیونیست ،چه هزینه‌ای پرداخت شده است ؟ ما امروز به جایی رسیده‌ایم که خودشان هم اعتراف می‌کنند که دیگر نمی‌توانند در برابر ملت ایران غلطی بکنند و امروز ملت ایران قهرمان و مقتدر است و اجازه نمی‌دهیم آنها برای ما تصمیم گیرند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اعتراض برخی افراد داخلی از حمایت دولت از لبنان و فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی و اربابان او و هفت جد و آباد آنها نمی‌توانند غلطی بکنند اما برخی در داخل می‌گویند که چرا از لبنان و فلسطین حمایت می‌کنید لابد آنها انتظار دارند که دشمن مقاومت لبنان و فلسطین را بشکند و به پشت مرزهای ما برسد و پس از آن ما با آنها مبارزه کنیم اما حتی اگر آنها ما را تهدید نمی‌کردند ما خود را موظف به حمایت از لبنان و فلسطین می‌دانستیم.

وی با اشاره به تصمیمات دولت برای شهرستان پاکدشت گفت: گازرسانی، احداث خط راه‌آهن شهری، ساخت بیمارستان پاکدشت، واگذاری زمین برای مسکن مهر، تاسیس ساخت مجتمع فرهنگی و هنری و استادیوم ورزشی، ساخت دو مجموعه ورزشی برای دختران و دو مجموعه ورزشی برای پسران از جمله تصمیمات دولت در جلسه هیات دولت مخصوص تهران خواهد بود.
رئیس جمهور در پایان گفت: امروز شما مردم پاکدشت موجب عزت، ملت ایران و امید ملت‌های مظلوم دنیا هستید.


کلمات کلیدی: ایران، احمدی نژاد، انتخابات 88، دولت نهم، نفت، فقر

?بازدید امروز: (50) ، بازدید دیروز: (17) ، کل بازدیدها: (1171886)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ