سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

اتهام نارواى خیانت و شکایت از فریب دهندگان افکار عمومى

مرصـاد دیدگاه

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: ادعای خیانت در آرای مردم که از سوی برخی جریانهای سیاسی مطرح می‌شود، اتهام سنگینی برای ستاد انتخابات است، ما این موضوع را به صورت حقوقی پیگیری و شکایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن محمد زاده فراهانی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این ادعای جریانهای سیاسی، تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات به ویژه بیش از 27 هزار نیروی اجرای این استان را دل شکسته کرده است.
وی تاکید کرد: اکنون دنبال تأیید انتخابات از سوی شورای نگهبان هستیم تا در این صورت به صورت حقوقی از فریب دهندگان افکار عمومی به صورت حقوقی شکایت و مسأله را پیگیری کنیم.
او ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم توهین‌ها به اصحاب زحمتکش و سالم ستاد انتخابات ادامه پیدا کند.
فراهانی سناریوی اعتراض برخی جریان های سیاسی را به سه بخش زمانی "قبل، هنگام و بعد از انتخابات" تقسیم کردو افزود: قبل از انتخابات با توجه به اینکه دولت تمام امکانات را برای برگزاری انتخابات سالم فراهم کرده بود برخی از جریان ها از چند ماه قبل روش‌های نا سالم و خلاف قانون را پیش گرفتند
.

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این رفتارها در اذهان برخی از افراد، امانتداری مسوولان در رأی مردم را مورد خدشه قرار می دهد.
وی ادامه داد: بیان این مسائل به عمده فعالیت رسانه‌های ضد نظام تبدیل شده بود که اتهام تقلب را بارها به سوی مسئولان ستاد انتخابات نشانه گرفتند.
فراهانی افزود: در زمان قبل از انتخابات نیز مقوله اغتشاش و ایجاد درگیری از سوی برخی از جریان های سیاسی کامل مشهود بود.
وی اضافه کرد: با این وجود ستاد انتخابات در صورتی که تخلفات انتخاباتی از سوی این جریانهای سیاسی [حامیان موسوى] آشکار بود اما به جای اعمال قوه قهریه از شیوه مسالمت آمیز و با مهربانی برخورد کرد تا از اغتشاش ها و نا آرامی‌ها بکاهد.
او اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات به نامه‌نگاری‌ها روی آوردیم و سعی در آن داشتیم تا با تذکرهای دوستانه با تخلفات برخورد کنیم.
رییس ستاد انتخابات در سیستان و بلوچستان گفت: با مشاهده رفتارها تا انتخابات بخوبی می توان دریافت که در این دوره در زمینه تخلفات انتخاباتی، شهردای و نیروی انتظامی برای پاکسازی برای اولین بار وارد عمل نشدند.
وی اظهارداشت: اما آنها (برخی جریان های سیاسی) به دور از درک واقعیت‌ها باز هم به تخلفات آشکار خود که راه اندازی زنجیره انسانی و کارناوال‌ها و حتی درگیری‌ها بود ادامه دادند.
او به زمان اخذ رای اشاره کرد و گفت: در این مرحله بر اساس برآوردها پیش‌بینی می‌شد که برخی جریانها به دنبال ایجاد درگیری در شعب اخذ رای باشند.
فراهانی اظهار داشت: با هشدارهای لازم به فرمانداران و کاربردی کردن رفتارهای دوستانه جلوی حرکات مغراضانه را گرفتیم.
وی افزود: در نیمه های روز 22 خرداد ماه بود که حامیان موسوی، این نامزد را با هدف راه انداختن بازی روانی پیروز انتخابات اعلام کردند.
او تاکید کرد: این رفتار القای روانی را به هواداران موسوی داشت که با دیدن شکست در انتخابات چشم خود را بر روی واقعیت‌ها بستند.
فراهانی بیان کرد: این فشارها و تهمت تقلب در حالی از سوی این افراد مطرح می شد که اخذ رای از مردم با حضور هیات نظارت ، بازرسی و اعضای ستاد های انتخاباتی نامزدها در هر شعبه آغاز شده بود و تا پایان شمارش آرا نیز ادامه داشت.
رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این رفتارهای به دور از واقعیت سبب تحریک و ایجاد اغتشاش شد.
فراهانی افزود: از حرف‌های این جریان های سیاسی بخوبی مشخص بود که به دور از اسناد حقوقی و قانونی از روی جار و جنجال است.
وی گفت: این در حالی است که در سطح استان سیستان بلوچستان تاکنون تخلف انتخاباتی نه از سوی ناظران و نه از سوی ستادهای انتخاباتی اعلام نشده است.
فراهانی تاکید کرد: با اندکی تامل و اندیشه بخوبی می‌توان فهمید که این جریان های سیاسی به دنبال تخریب و ایجاد اختلاف بین مسئولان با اهداف خاصی هستند
.

 

خبر مرتبط:
ـ  استاندار سیستان وبلوچستان درپاسخ به مدعیان تقلب در انتخابات:
باید از افرادی که سلامت انتخابات را زیر سوال می برند پرسید که آیا بین ناظران پای صندوق های رای حتی یک آدم دیندار وجود نداشت تا از رای ها امانت داری کند و بگوید تقلب نکنید؟


کلمات کلیدی: زاهدان، سیستان، بلوچستان، احمدی نژاد، ریاست جمهوری، انتخابات 88، موسوی، فراهانی، استاندار

?بازدید امروز: (47) ، بازدید دیروز: (80) ، کل بازدیدها: (1172017)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ