سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

بسیجیان طوایف سیستان وبلوچستان مسلح میشوند

مرصـاد دیدگاه

فرمانده جدید سپاه استان سیستان و بلوچستان: در جهت تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان، بسیجیان هر طایفه را بر اساس شرایط و نظارتهای مشخص، مسلح خواهیم کرد.
سردار علیرضا عظیمی جاهد که روز پنجشنبه با حضور سرلشکر جعفری به عنوان فرمانده جدید سپاه استان سیستان و بلوچستان معرفی شد در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، به تشریح اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این منطقه، مروری بر خدمات سرداران شهید شوشتری و محمدزاده و نیز طرح های خود در مسئولیت جدید پرداخت.
وی از سال 58 تا سال 70 مسئولیت هایی چون فرماندهی سپاه چابهار، جانشینی سپاه استان و فرماندهی سپاه استان سیستان و بلوچستان را در منطقه جنوب شرق کشور بر عهده داشته و با توجه به آشنایی کامل خود با طوایف، اقوام و شرایط مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این استان، به آینده ای شایسته مردم زحمتکش سیستان و بلوچستان امید می دهد.
جاهد پیش از این، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج بود.

* مردم سیستان از همان ابتدا عاشق انقلاب بودند
وی در ابتدای این مصاحبه اظهار داشت: از سال 58 در خدمت مردم سیستان و بلوچستان بوده‌ام؛ زمانی که مردم بلوچستان هیچ شناختی از نیروهای انقلاب نداشتند و از یک طرف هم تبلیغات سویی از طرف عوامل استکبار انجام شده بود و به آنها می‌گفتند نیروهای انقلاب، نیروهای خوبی نیستند و قصد خدمت ندارند و مردم به این دلیل هیچ همکاری با سپاه نمی‌کردند.
وی افزود: افراد سپاهی با توجه به اینکه فرزندان مکتب اسلام و رهرو امام(ره) و به اصول انقلاب پایبند بودند از استان‌های مختلف با همکاری برادران سیستانی وارد منطقه شدند و با قصد خدمت در منطقه، کار را در جهات مختلف شروع کردند.
جاهد با بیان اینکه مردم منطقه خیلی زود ما را شناختند و وفاداری خود را اعلام کردند، تصریح کرد: دلیل آن، پایبندی سپاهیان به احکام اسلامی و حلال و حرام بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در گشت‌هایی که برای عملیات در منطقه می‌رفتیم در ماشین علاوه بر اسلحه، روغن و برنج و کتاب هم همراه داشتیم و به مردم محروم ‌می‌دادیم و در مقابل افراد شرور با اسلحه می‌ایستادیم؛ شاهد این موضوع شهیدان ساووجی، درخشان و صالح بودند که در عملیات نیکشهر به شهادت رسیدند.
فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بعد از این کارها دیدیم خیل عظیم مردم از طوایف مختلف به ما مراجع کردند که می‌خواهیم خدمت کنیم و ما به آنها گفتیم اگر اسلحه را از دست ما بگیرید و خودتان از انقلاب حفاظت کنید و امنیت را تامین کنید ما متخصصین زیادی داریم که دستور می‌دهیم سریعا به روستاها امکانات رفاهی را منتقل کنند و این کار با قوت عملیاتی شد.
جاهد ادامه داد: سیاست تامین امنیت توسط مردم و ارایه خدمات توسط نظام به مردم محروم منطقه صورت گرفت که حاصل تلاش نیروهای سپاه، کمیته انقلاب، جهاد سازندگی و دیگر نیروهایی که در منطقه خدمت می‌کردند، بود.

* شهید شوشتری معتقد به واگذاری تامین امنیت به طوایف بود
وی در ادامه با اشاره به اقدامات شهید شوشتری در منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سردار شوشتری با توجه به اینکه مدتی تامین امنیت آن منطقه در دست سپاه نبود و مجددا به سپاه واگذار شد، ماموریت پیدا کرد تا سیاست‌های قبلی را با قوت دنبال کنید.
جاهد ادامه داد: حقیقتا شهید شوشتری در این یک سال در جهت تامین امنیت پایدار توسط مردم زحمات زیادی را متحمل شد و به مردم و طوایف احترام گذاشته و به همه اقوام و طایفه تاکید کردند اگر خودتان بتوانید در حوزه استحفاظی طایفه خود، امنیت را تامین کنید سپاه به شما اختیاراتی می‌دهد تا سپاه پاسداران به موضوعات مهم دیگر همچون مسایل اقتصادی و اجتماعی و ... بپردازد.

* تهیه لیست جامع طوایف توسط سپاه
فرمانده سپاه سلمان افزود: شهید شوشتری موفق شد لیست بزرگی را تهیه کند تا به صورت مشخص با طوایف نشستی داشته باشند که 4 گردهمایی بزرگ طوایف برگزار شد؛ گردهمایی طوایف کرد در سنگان و خاش، طوایف ریگی در میرجاوه، سیستانی در زابل و طایفه سراوان و پنجمین گردهمایی طوایف که قرار بود در پیشین برگزار شود به دلیل عمیات تروریستی استکبار انجام نشد.
وی در ادامه تصریح کرد: راه طی شده سردار شوشتری اثرات خود را در منطقه باقی گذاشت و سران طوایف و مردم با نظر مثبت مسئولین نظام اعتقاد دارند این حرکت با قوت باید دنبال شود.
جاهد با بیان اینکه بنده به اتفاق فرمانده جدید قرارگاه قدس سپاه این حرکت را ادامه خواهیم داد، اظهار داشت: قطعا همان سیاست‌ها را با تمهیدات امروز نظام دنبال خواهیم کرد و امنیت مردمی را ادامه خواهیم داد.
فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای تامین امنیت در جهت مسلح کردن بسیجیان هر طایفه طبق مقررات و تحت نظارت های مشخص شده، اقدام خواهیم کرد، ادامه داد: با تامین امنیت، اهداف نظام که خدمت‌رسانی به مردم منطقه است را با قوت ادامه خواهیم داد البته قطعا در مسیر حرکت ما استکبار موانعی را ایجاد خواهد کرد ولی ما از هیچ تهدید دشمن هراسی نخواهیم داشت.

* تجمع بزرگ طایفه شهنوازی در 20 آبان
وی افزود: به عنوان مثال سپاه 20 آبان‌ماه تجمع بزرگ طایفه شهنوازی را در خاش برگزار خواهیم کرد و طبق جدول زمان‌بندی برگزاری همایش‌های طوایف که توسط سردار شوشتری و محمدزاده تهیه شده بود، برگزاری این گردهمایی‌ها را ادامه خواهیم داد.
جاهد در خصوص تامین امنیت این همایش و برخورد با اشرار منطقه اظهار داشت: در مقابل عوامل ضد انقلاب، اشرار و افراد خودفروخته‌ای که بیرون از مرزها برای نظام مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد مصمم ایستادگی و مقابله خواهیم کرد.
فرمانده سپاه سلمان در پایان در خصوص برخورد سپاه با گروهک تروریستی ریگی خاطرنشان کرد: در ادامه تعقیب عوامل حادثه تروریستی پیشین، سپاه آن چنان قدرتمند است در صورتیکه کشورهای منطقه به خصوص پاکستان و افغانستان همکاری کنند، به فوریت آنها را دستگیر و به محکمه عدل اسلامی برای مجازات خواهد برد.


کلمات کلیدی: سیستان و بلوچستان، سپاه، طوایف، سردار شوشتری، بسیج

?بازدید امروز: (43) ، بازدید دیروز: (229) ، کل بازدیدها: (1171632)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ