سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

حضور چند مولوی بلوچ در شهر قم

مرصـاد دیدگاه

 به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» تعدادی از مولوی‏های بلوچ در منطقه جنوب شرق کشور روز گذشته به منظور دیدار با برخی از علما و مراجع تقلید وارد شهر مقدس قم شدند.
هدف از این سفر که بدون اطلاع قبلی انجام شده است، رایزنی در خصوص مسایل مدارس اهل سنت و برخی موارد دیگر ارزیابی میشود.
در ادامه این گزارش آمده است مولوی‌های بلوچ در این سفر تنها موفق به دیدار با ایت الله مکارم شیرازی! شدند.
شایان ذکر است پایگاه اطلاع رسانی مسجد مکی در روزهای گذشته با انتشار دست نوشته‌ای از عملکرد دولت و دادگاه ویژه به شدت انتقاد کرد و طرح موسوم به ساماندهی حوزه‌های علمیه را دخالت در امور اهل سنت عنوان نمود.
همچنین در روزهای اخیر یک سایت اصولگرا با انتشار خبری از دیدار محرمانه مولوی عبدالحمید با ملک عبدالله پرده برداشت و سایت دارالعلوم زاهدان بدون هیچگونه توضیحی در این خصوص سایتهای منتشر کننده این خبر را به یاوه‏سرایی و افراطی‏گری متهم نمود.
دیدار مولوی بلوچ با پادشاه وهابی عربستان در حالی صورت میپذیرد که دولت عربستان سعودی بصورت علنی وارد جنگی همه جانبه با شیعیان یمن شده است و خبرهای رسیده حاکی از ان است که تعداد زیادی از شیعیان یمنی در زندانهای سعودی بسر میبرند و خبر های مبنی بر سوزاندن تعدادی از این شیعیان نیز گزارش شده است.
چگونه است که برخی از برادران اهل سنت ندای وحدت سر میدهند ولی عملا میهمان سفره هایی میشوند که از خون برادران شیعه خود رنگین شده است. ایا این ادعای بدون عمل لبخند زدن به شعور افکار عمومی نمیباشد؟!

***

باور این مسأله که پس از هتاکى‌هاى هفته قبل مولوى عبدالحمید در مسجد مکى به نظام اسلامى و علما و رهبرى، مراجع و علماى محترم این افراد فتنه‌جو را به حضور بپذیرند سخت بود ولى مطلع شدیم که این ملاقات انجام شده و خود مولوى عبدالحمید هم با این هیأت بوده است!!
نمى‌دانم آقایان مراجع ـ مخصوصاً آیت الله مکارم شیرازى ـ چه توجیهى براى ملاقات با سران فتنه در استان دارند؟ و آقایان روحانى سیستانى وبلوچ مقیم قم چرا ساکتند و مسائل استان و فتنه‌جویى این افراد سهم‌خواه و قدرت‌طلب را به مراجع و مسئولین منعکس نمى‌کنند؟

مرصاد


کلمات کلیدی: بلوچ، مولوی عبدالحمید، زاهدان، شیعه، سنی، وهابیت، قم، مدارس اهل سنت، مسجد مکی

?بازدید امروز: (57) ، بازدید دیروز: (63) ، کل بازدیدها: (1171767)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ