سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

دستگیرى بیش از 10 هزار افغانی در مرزهای شرقی

مرصـاد دیدگاه

ماموران در چند مرحله عملیات موفق شدند در 20 روز گذشته 10 هزار و 471 تبعه بیگانه که قریب به اتفاق آنان را تبعه افغان تشکیل می‌دهند، شناسایی و دستگیر کنند. 

بیش از 2 میلیون و 500 هزار مهاجر افغانی در کشور ایران، یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی را اشغال کرده‌اند و مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ پاسدار محمد فدائی ملاشاهی اظهارداشت:

در راستای مقابله بی‌امان با هرگونه تجاوزات مرزی و ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران، رزمندگان پرتلاش این فرماندهی مستقر در هنگ‌های تابعه مرزی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی با گشت‌زنی و اجرای کمین به کنترل نوار مرزی استان سیستان و بلوچستان پرداخته و در نتیجه تعداد زیادی از تبعه بیگانه را شناسایی و دستگیر کردند.
وی افزود: ماموران در چند مرحله عملیات موفق شدند در 20 روز گذشته بیش از 10 هزار و 471 تبعه بیگانه که قریب به اتفاق آنان را تبعه افغان تشکیل می‌دهند، شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ ملاشاهی گفت: این افراد پس از انجام اقدامات قانونی برای طرد از کشور به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شدند.
جانشین فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت مرزهای استان و همسایگی با دو کشور بی‌ثبات منطقه از جمله افغانستان خاطرنشان کرد: ایران در چند دهه گذشته میزبان مهمانان ناخوانده‌ای بوده که امروز ادامه حضور آنان بسیاری از فرصت‌های اشتغالزا از ایرانیان سلب کرده و مشکلات عدیده امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به وجود آورده است.
سرهنگ ملاشاهی گفت: آنچه امروزه در آمارها شاهد آن هستیم بیش از 2 میلیون و 500 هزار مهاجر افغانی در کشور ایران، یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی را اشغال کرده‌اند و مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده‌اند.
جانشین فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان به تشریح راهکارهای مناسب در زمینه جلوگیری از ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به داخل کشور پرداخت و تصریح کرد: انعقاد معاهدات مرزی با مرزبانی استان‌های مرزی افغانستان برای کنترل تردد اتباع غیرمجاز، نظارت مستمر فرماندهان هنگ‌های مرزبانی بر انجام عملیات‌های واحدهای گشتی رزمی در طول نوار مرز، نظارت مستمر بر روند انسداد کامل مرز با تکمیل پروژه‌های مصوب از جمله دیوار بتونی، سیم خاردار، کانال، خاکریز و ... و پیگیری دریافت اعتبار باقی مانده برای انسداد کامل مرز، جلب مشارکت مردمی و آگاه‌سازی در ارتباط با تبلیغات سوء حضور اتباع خارجی در کشور توسط مسئولان و ارگان‌های ذی‌ربط و انجام عملیات روانی و اطلاع‌رسانی توسط صدا و سیما و سایر وسایل ارتباط جمعی از جمله این راهکارها است.


کلمات کلیدی: سیستان و بلوچستان، مرز، افغانی، ورود غیر مجاز

?بازدید امروز: (86) ، بازدید دیروز: (80) ، کل بازدیدها: (1172056)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ