سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

آقاى مولوى، تناقض و دورویى تا کى؟!

مرصـاد دیدگاه

مولوی عبدالحمید افغانیزاهدان نیوز ـ امام جمعه مسجد مکی زاهدان در تداوم مخالفت با طرح هایی که موجب ترقی وبهبود زندگی مردم سیستان و بلوچستان می شود این بار در نماز جمعه هفته گذشته خود با طرح اخراج افاغنه مخالفت کرد وی در اظهاراتی کاملاً غیر کارشناسی خروج افاغنه را به ضرر کارهای خدماتی و اقتصادی استان سیستان وبلوچستان دانست .
این اظهارات مولوی عبدالحمید در حالیست که اتباع افغان قریب به صدهزار فرصت شغلی را در سیستان و بلوچستان اشغال کرده اند و عده زیادی از جوانان بلوچ و فارس بدین علت بیکار مانده اند.
مطمئناً، اگر کسی به اندازه سر سوزنی دلسوز جوانان استان باشد نمی تواند به 100 هزار فرصت شغلی از دست رفته بی توجه باشد. جای تأسف است که حتی بازارهایی که پیش از این کاملاً در دست جوانان بلوچ اداره می شد از جمله چهار راه رسولی ، امروز به دست افغان ها افتاده است با چنین وضعیتی چگونه برخی بدین راحتی راضی می شوند یک تاجر جوان بلوچ را جایگاه شاگردی و بردگی یک تبعه بیگانه در چهار راه رسولی ببینند . قطعاً اگر کسی ذره ای تعلق به هویت ایرانی داشته باشد نمی تواند مردم استان را با تبعه افغان پولدار معاوضه کند.
سیاسی بودن و غیرمنطقی بودن اظهارات امام جمعه مسجد مکی زاهدان هنگامی برملا می شود که وی در آخر همین خطبه خواستار بوجودآمدن موقعیت شغلی برای اهل سنت شده است آیا این تناقض فاحش را در گفتاری کسی که هر روز القاب جدید و ماوراء بشریت برای خود وضع می کند می توان ندیده گرفت. تناقضی که از سویی اشغال فرصتهای شغلی توسط افغانها را مطلوب می داند و از سویی دیگر مدعی استخدام و اشتغال برای اعل سنت است آیا این تناقض حکایت از یک فریب کاری سیاسی ندارد؟ آیا اهل سنتی که برای نماز آمده اند مستحق آلوده شدن به این فریبکاری ها هستند؟ البته اگر سخنران این خطبه‌ها به جای حفظ مطالب دیکته شده کمی درباره محتوای آن تأمل می کرد متوجه ابن تناقض فاحش می‌شد.
گذشته از این حضور تعداد زیادی از مدیران اهل سنت در بدنه اجرای استان خلاف ادعاهای سیاسی این مولوی را اثبات می‌کند.
چند حاشیه:
1. به دوستان زاهدان نیوز باید گفت، از یک افغانى هم‌پیمان با طالبان چه انتظارى جز حمایت از هم‌کیشانش دارید؟ همه مى‌دانند،
جناب مولوى عبدالحمید افغانى‌الاصل است و شناسنامه ایرانى را
در زمان سلطه ننگین گروهک موسوم به اصلاح‌طلب گرفته است.

[البته منظور من روشن است که افغانیهاى خوب هم کم نیستند، منم با خیلى از افغانى‌ها آشنا یا دوستم. اما قانون و مملکت هم حساب و کتاب دارد.]
2. اگر افغانیها از ایران بروند، مساجد و جماعات این آقایان از رونق مى‌افتد!
3. زاهدان، شهرى است با اکثریت پیروان اهل بیت(ع) اما همین مقدار سنى هم که هستند، حدود ده درصدشان بومى‌اند و اکثراً از بلوچهاى افغانى و پاکستانى‌اند و عده‌اى هم از حاشیه‌ها و شهرهاى کوچک آمده‌اند.
مرصاد

کلمات کلیدی: بلوچ، مولوی عبدالحمید، مسجد مکی، زاهدان، شیعه، سنی، وهابیت، افغانی

?بازدید امروز: (2) ، بازدید دیروز: (54) ، کل بازدیدها: (1171892)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ