سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

حساب ریگى از اهل سنت جداست نه از مسجد مکی

مرصـاد دیدگاه

وهابی بلوچنوشته: یاسین نارویى [زاهدان نیوز]
در سالهای اخیر جنایات گروهک تروریستی ریگی بیشترین ضربه را به وجهه اهل سنت در سطح ملی و فراملی وارد ساخت. از این رو طبیعتاً تلاش علمای اهل سنت برای مقابله با گروهک ریگی از ضروریات و وظیفه ذاتی مولوی‌های استان برشمرده می‌شد.

آنچه در عمل نیز رخداد ،محکومیت و ضدیت علمای سرشناس به ویژه علمای اهل سنت جنوب استان با گروهک بود این در حالی بود که علمای جنوب استان هم بیشتر از دیگران در معرض خطر و تهدید گروهک بودند و هم فاقد محافظ شخصی و ماشین پاجیروی ضدگلوله بودند. در هر صورت صداقت، گفتار و عمل این علمای دلسوز و کم ادعا تا حدود زیادی مورد قبول مردم استان افتاد. اما در این میان تنها عملکرد و محکومیتی که مورد تردید و انکارمردم سیستان وبلوچستان قرارگرفت، موضع مسجد مکی زاهدان در قبال جنایات گروهک ریگی بود. از شواهد و مستندات موجود چنان برمی آیدکه در این مدت موضع این مسجد در قبال جنایات گروهک همواره دوپهلو و یا دوگانه بوده است. به عبارتی همان تعداد واژه‌ای که از تریبون این مسجد علیه گروهک منتشر شده چندین برابر آن،م طالبی در تأیید و توجیه اقدامات گروهک ریگی ازاین تریبون اشاعه یافته است.
آخرین نسخه ازاین نوع محکومیتها را هنگام دستگیری سرکرده گروهک می‌توان مشاهده کرد. پس از دستگیری مالک ریگی، به همت سربازان گمنام امام زمان (ع)، مسجد مکی در سایت رسمی خود (به تاریخ 7اسفند)88 مدعی شد که از دستگیری این شرور خوشحال است، اما به فاصله کمی در همین سایت که به‌طور مستقیم زیر نظر شخص مولوی عبدالحمید اداره میشود، چنین مطالبی درج شد: «زنده باد عبدالمالک که به‌خاطر ظلم‌های این رژیم بر مردم مظلوم بلوچ از جان و مال خود گذشت.» و یا در جای دیگری درسایت رسمی مسجدمکی آمده است :"برخورد خشن نظام با اهل سنت کشور به‌طور عام و برخورد غیرحکیمانه وناشایست آن باا قلیت قومی مناطق مرزی نشانگر آن است که زایشگاه جور و ستم تهران ریگی‌های دیگری را به زودی برای جامعه ی ایرانی خواهد زائید".
اگرچه مدیریت این سایت سعی کرده این عبارات رادر پوشش نظر مخاطبان طرح کند تا بدین ترتیب خود را تبریه کند،ا ما غافل ازا ینکه اهل فن به خوبی می‌دانند که آوردن چنین مطالبی در سایت جز با دروازه‌بانی و تایید مدیریت سایت میسر نیست. چگونه ممکن است مردم بادیدن چنین رفتارهایی تردیدد نکنند که موضع حقیقی مسجد مکی هم همین است!
آیا موقع آن فرا نرسیده که صاحبان مسجد مکی پاسخگوی تناقضات گفتاری ورفتاری خود باشند. چرا درحالی که دیگر علمای اهل سنت خبردستگیری این شروررابه مردم ومسولان شاد باش میگویند ودرشادی آنها شریک می شوند مسجد مکی از شادی مردم درقبال دستگیری مالک ریگی چنان برافروخته می شود که درتریبون نمازجمعه اش، مردم داغ دیده زاهدان را به سبب این خوشحالی تقبیح می‌کند وآنان را افراطی می داند؟
آنچه مسلم است رفتارسوال برانگیز مسجد مکی فقط مرتبط با موردفوق نیست بلکه صاحبان این مرکزدراین مدت علیه طرح هایی که موجب تضعیف وکاهش فعالیت گروهک می‌شد، به شدت موضعگیری کردند. به عنوان مثال وقتی که شهیدسردار شوشتری از توان سران طوایف برای مقابله با گروهک استفاده می کرد مسجد مکی به شدت علیه این طرح سپاه موضع گرفت وحتی سران طوایفی را که درصدد شرکت دراین همایشها بودند تهدید کرد. آنچه رخ داد این بود که به فاصله‌ی دوهفته از این موضعگیری مسجد مکی، گروهک تروریستی برای اولین بار تصمیم گرفت که جماعتی از اهل سنت راهمراه با تشیع در منطقه پیشین به‌صورت انتحاری به شهادت برساند.آیا تصور اینکه سرکرده گروهک درتوجیه شخص انتحارکننده ویابرای متقاعدکردنش از این موضع مسجد مکی درقبال سردارشوشتری وسران طوایف بلوچ بهره برداری کرده است می‌تواند به‌دور از ذهن باشد. از طرفی مگرچه شباهت فکری بین گروهک ریگی و مسجد مکی وجود دارد که همان توهمات مالک ریگی وتهمتهای وی به نظام باید ازتریبون مسجد مکی تکرار شود.
رویکرد مسجد مکی در 4سال گذشته در هر یک از نماز های جمعه اش چنین بوده است:
متهم کردن نظام به تبعیض/مظلوم دانستن اهل سنت وظالم مطرح کردن نظام /ادعای ندادن هیچ پستی به اهل سنت /متهم کردن نظام به ایجاد تفرقه دربین مردم/ترویج فرهنگ ناشکری دربرابرخدمات مسئولان / انکار خدماتی که نظام به جامعه اهل سنت می‌دهد/ ایجاد بدبینی به نیروهای مسلح استان و...
اینها تنها گوشه از واژه‌های پربسامد صاحبان مسجد مکی در این‌مدت بوده است که اغلب به‌صورت روضه‌خوانی، ضجه‌زدن وتهییج نمازگزاران به گریه مطرح می‌شد.
آیا بستری که با چنیین تهمتهایی علیه نظام ایجاد شود، می‌تواند نتیجه‌ای جز پیدایش مالک ریگی وامثال وی را داشته باشد. آیا با این بهتان بستن‌ها و جوسازیها مردم و اقوام سیستان وبلوچستان می‌توانند انتظار وحدت وزندگی سعادتمند و توأم با آرامش داشته باشند.
آیا می‌توان مردم استان را در اینکه هیچ اطمینان وصداقتی در اعمال وگفتارصاحبان مسجدمکی نمی‌بینند و بدین مرکز بدور از نظارت حکومت به چشم یک متهم می‌نگرند، سرزنش کرد.
واقعاً وقت آن نرسیده که مسجد مکی پاسخگوی اکاذیب، تهمتها وادعاهای خود علیه انقلاب اسلامی باشد.
خبر مرتبط:
ـ دفاع عجیب سایت رسمی مسجد مکی از ریگی

کلمات کلیدی: بلوچ، مولوی عبدالحمید، مسجد مکی، بلوچستان، شیعه، سنی، تروریست، وهابیت

?بازدید امروز: (11) ، بازدید دیروز: (54) ، کل بازدیدها: (1171901)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ