سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

آقای نورا، شما نماینده مردم شریف زابل هستید نه نماینده جاسبی

مرصـاد دیدگاه

نامه سرگشاده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل
نورا نماینده حامى جاسبىجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل با صدور نامه سرگشاده خطاب به نورا نماینده این شهر تاکید کرد: آفای نورا! شما نماینده مردم شریف و ولایتمدار زابل هستید نه نماینده جاسبی.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، متن نامه سرگشاده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل خطاب به عباس‌علی نورا نماینده این شهر به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
با گذشت اندک مدتی از امضای طرح دوفوریتی وقف دانشگاه آزاد توسط نمایندگان محترم شهرمان، و رصد فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های آن عزیزان، جامعه اسلامی دانشجویان اگرچه بنا را بر تعامل و درخواست توضیحات دوستانه از این عزیزان گذاشت لیکن موضع‌گیری‌ها و سخنان جناب آقای دکتر نورا، ما را بر آن داشت تا با نوشتن این رنجنامه، نظرات خود را به اطلاع ایشان برسانیم.
1- گویا جناب دکتر در مصاحبه به خبرگزاری فارس لفظ "جامعه اسلامی دانش
جویان " را به اشتباه "انجمن‌های اسلامی " خوانده‌اند. چرا که بعد از انتشار اسامی نمایندگان امضاکننده طرح دوفوریتی، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل وظیفه خود دانست که برای شنیدن توضیحات و اعلام اعتراض خود به این اقدام نمایندگان این شهر با ایشان تماس حاصل کند. بگذریم از آنکه نه توضیحات جناب دکتر منطقی بوده و نه جامعه اسلامی دانشجویان از توضیحات ایشان اقناع شدند.
2- اگر منظور جناب دکتر از به کار بردن لفظ "بچه‌های خودمان که طرفدار ما هستند " همان جامعه اسلامی دانشجویان بوده است، به اطلاع ایشان و سایر عزیزان می‌رسانیم اعضای جامعه اسلامی دانشجویان خود را فقط فرزندان رهبر معظم انقلاب دانسته و به هیچ فرد یا گروهی تعهد طرفداری ندارند. علاوه بر آنکه تاکنون هیچ‌گونه
سابقه طرفداری هیچ یک از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور از سخنان و موضع گیری‌های جناب دکتر مشاهده نشده است.
3- طبق فتوای شماره 2682 رساله مرحوم امام خمینی(ره) " واقف باید مکلف و عاقل و با قصد و اختیار باشد و شرعا بتواند در مال خود تصرف کند. بنابراین سفیهی که در حال بالغ بودن سفیه بوده و یا حاکم شرع او را از تصرف در اموالش جلوگیری کرده، چون حق ندارد در مال خود تصرف نماید، اگر چیزی را وقف نماید صحیح نیست ". با توجه به فتوای دیگر امام که می‌فرمایند قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجرا می‌باشد، حتی با فرض اینکه دارای‌یها متعلق به هیأت امنا باشد، ایشان اجازه تصرف و وقف آن را ندارند. جناب دکتر! آیا به زعم شما دانشگاه آزاد ملک شخصی رئیستان دکتر جاسبی است یا متعلق به مردم و بیت المال؟ آیا به بهانه وقف می‌توان به راحتی از سر پاسخگویی نزدیک به سی سال مدیریت یک تیم خاص بر دانشگاه آزاد گذشت؟

4- جناب دکتر نورا در مصاحبه‌ای سراسر هیجان و جوزدگی، علاوه بر خائن و خودفروخته خواندن خبرگزاری فارس، ادعا کرده‌اند که عده‌ای قصد دارند با بدست آوردن اموال بی صاحب! اختیار آن را به دست بگیرند. متاسفانه سخنان ایشان به قدری مضحک، سطحی و متناقض است که جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل ارائه پاسخ به آن را در شأن خود نمی‌داند و قضاوت را به افکار عمومی واگذار می کند. اما بایداین سوال را از جناب دکتر پرسید که اگر به زعم شما این اموال بی صاحب! است، چرا نزدیک به سه دهه به همین صورت بی صاحب! اداره شده است و پس از گذشت بیش از 40 ماه از ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات امنای محترم تلاشی برای صاحب دار کردن آن نکرد و فقط بعد از اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به فکر صاحب دار کردن و وقف آن افتاد؟ آیا هر ذهن آگاهی این ماجرا را غیر از برنامه ریزی زیرکانه‌ای جهت عدول از قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شانه خالی کردن از زیر بار پاسخگویی می‌داند؟ آیا نباید کسانی که نزدیک به سه دهه بر کرسی ریاست دانشگاه آزاد تکیه زده و از اموال آن در راه‌های مختلف سوء استفاده کرده اند در مقابل ملت پاسخگو باشد؟
5- نیک می‌دانیم که جناب دکتر نورا که خود از حقوق بگیران دانشگاه آزاد بوده و ریاست منطقه هفت دانشگاه را نیز بر عهده دارند، اگرچه در ظاهر سعی در موجه جلوه دادن وقف دانشگاه آزاد دارند، اما خبر از حواشی فراوان دانشگاه آزاد داشته و در دل از این بازی سیاسی به خوبی آگاهند. اگر جناب دکتر نورا از تخلفات فراوان دانشگاه آزاد و مدیران آن در موارد مختلف مانند مخفی سازی اسناد مهم دولتی در سازمان مرکزی این دانشگاه، تبدیل دانشگاه آزاد به پایگاه اغتشاش و آشوب در حوادث بعد از انتخابات و... مطلع نباشند، جهت یادآوری، ماجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خود جناب دکتر و نهایتاً ابطال انتخابات آن حوزه را متذکر می شویم که نمونه ای کوچک از تخلفات دانشگاه آزاد است که باید به این مسایل پاسخ داده شود.
6- اگرچه از "وابسته " خواندن جامعه اسلامی دانشجویان توسط افرادی چون دکتر نورا به خود می‌بالیم، اما یادآوری می‌کنیم ماجرای 41
تشکل دانشجویی و اساتید واحدهای دانشگاه آزاد استان اصفهان را که توسط همکاران شما جزو حامیان طرح وقف دانشگاه اعلام شده بودند ولی یکی پس از دیگری از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و حمایت خود را از این طرح تکذیب کردند. شایسته است از جناب دکتر پرسید دست چه کسانی در این موضوع در کار بوده و به چه منظوری از طرف تشکل‌های دانشجویی که هیچ اطلاعی از موضوع نداشته‌اند، از این طرح اعلام حمایت شده است؟ آیا این جز مقابله با اذهان پرسشگر دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی است؟
7- جناب دکتر! اجازه دهید برنجیم از شما! فرموده بودید قصد دارید در صحن علنی مجلس به ایراد سخن درباره آنچه آن را "خیانت خبرگزاری فارس " خوانده بودید بپردازید. به نظر شما آیا آن زمان که دانشگاه زابل با کمبود بودجه 50 میلیارد ریالی مواجه شد، حتی یک نطق پیش از دستور لازم نبود، آیا آن زمان که 120 نفر از کارکنان ساعتی دانشگاه زابل به یکباره و در شب عید نوروز از دانشگاه اخراج شدند، نیاز به ورود شما به صحنه و حداقل تأمین چند مجوز استخدام برای جلوگیری از ایجاد بحرانهایی که شاهد آن بودید نبود؟ بی شک این موارد در ذهن و خاطر مردم شهرتان خواهد ماند و این سوال در ذهن آنان نقش خواهد بست که جنابعالی در مجلس نماینده مردم شریف و ولایتمدار این منطقه هستید
یا نماینده جناب دکتر جاسبی؟! ما نیز با شما موافقیم که وقف دانشگاه آزاد باید در کتاب گینس ثبت شود، اما نه به دلیل عظمت و بزرگی کار، بلکه به خاطر عجایب و غرایبی که از نمایندگان ملت(!) در این ماجرا دیدیم!
8- به آن استاد محترم متذکر می‌شویم جامعه اسلامی دانشجویان به هیچ عنوان در مواجهه با شانتاژ و فرار به جلو، از خواسته‌های خود پا پس نکشیده و همچنان منتظر پاسخگویی جناب دکتر درباره این اقدام است. لذا از روز انتشار این خبر تا پایان روز بیست و هفتم خردادماه، دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل منتظر حضور جناب دکتر نورا و پاسخگویی ایشان می‌باشد.
والسلام علی من اتبع الهدی
 

کلمات کلیدی: مجلس، دانشگاه آزاد، هاشمی، نورا، وقف، جاسبى، بیت المال

?بازدید امروز: (24) ، بازدید دیروز: (65) ، کل بازدیدها: (1170635)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ