سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

رسوایی علمای وهابی در حوادث مصر و تونس

مرصـاد دیدگاه

وهابیتمواضع علمای وهابی جهان اسلام در قبال مسائل اخیر مصر و تونس اوج بی‌بصیرتی و کج فهمی این به اصطلاح عالمان دینی را از آموزه‌های اسلامی و حوادث سیاسی روز جهان اسلام نشان می‌دهد. [و وابستگى‌شان را به صهیونیستها و دشمنان اسلام بیشتر آشکار مى‌کند!]
نگاهی به قیام مردم مصر و تونس بر علیه دیکتاتورهای کشورشان که از همپیمانان اصلی رژیم صهیونیستی نیز در منطقه محسوب می‌شوند و بررسی مواضع علمای وهابی نشان می‌دهد که این علما وهابی در راستای منافع دیکتاتورهای عرب و صهیونیزم بین‌الملل موضع‌گیری می‌کنند و تنها آلت دستی در دست استکبار جهانی می‌باشند.
به عنوان نمونه بر پایه گزارش رسانه‌ها، امام جمعه شهر ریاض با انتقاد شدید از موج اعتراضات در مصر و تونس، آنها را اقدامی علیه اسلام دانست.
"شیخ عبدالعزیز آل شیخ " مفتی عربستان سعودی [و رفیق شفیق مولوی عبدالحمید افغانى] گفت: تظاهراتی که در برخی از کشورهای عربی وجود دارد، برنامه‌ریزی شده و مدیریت شده دشمنان اسلام است تا کشورهای عربی و اسلامی، تجزیه و از کشورهای بزرگ و قوی به کشورهای کوچک و عقب مانده تبدیل شوند!!
وی که در خطبه های نماز جمعه شهر ریاض سخن می گفت ادامه داد: برنامه‌های تحریک کنندگان به تظاهرات، جنایتکارانه است که هدف آن حمله به امت اسلامی و پایان بخشیدن به دین و ارزش‌ها و اخلاق است. برنامه‌ریزان این تظاهرات به دنبال تجزیه کشورها و سیطره بر منابع آنها هستند که نتیجه آن بد و عواقبش وخیم است چرا که این اقدامات با خون ریزی، بی آبرویی، غارت و زندگی در ترس و گمراهی همراه می شوند.
مولوی عبدالحمید و مفتی وهابی آل شیخ آل شیخ همچنین در سخنان خود مسلمانان را به آگاهی در واقعیت ها و حقیقت ها دعوت و یادآوری کرد: دشمنان اسلامی خواهان خیر و خوبی برای ما نیستند و هرج و مرجی که در برخی کشورهای اسلامی به وجود آمده از طرف دشمنان اسلام و برای نابودی ماست.
وی خطاب به جوانان نیز گفت: ای جوانان اسلام هوشیار و برحذر باشید و فریب دشمن را نخورید.
او همچنین با انتقاد شدید از برخی رسانه ها گفت که آنها حقیقت را وارونه جلوه می کنند تا قلب ها را از غیر واقعیت ها پر کنند و ملت ها براساس برنامه هایی با هدف نابودی و خرابکاری حرکت کنند.
این در حالیست که مردم قیام کننده دو کشور مصر و تونس تنها اسلام خواهی و عدم روابط با رژیم جنایتکار اسرائیل را جز اهداف قیام خود می دانند.
در همین حال کمال الهلباوی، عضو ارشد گروه اخوان المسلمین درباره مواضع شخصیت‏های سعودی درباره انتفاضه مصر به العالم گفت: "ملک عبدالله و مفتی‏های سعودی، اهل سنت نیستند؛ چون اگر سنی بودند باید به سنت پیامبر(ص) و صحابه و دستورات قرآن عمل می‏کردند. قرآن می‏گوید که با فحشاء و منکر مبارزه کنید اما عبدالله و مفتیان سعودی با حمایت از مبارک، فحشاء و منکر را تشویق می‏کنند ".
همچنین علمای الازهر نیز در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به برانگیختن احساسات و بازی با عواطف مردم، کسانی را که فتواهایی در حمایت از اعتراضات مردمی صادر می‏کنند و قصد براندازی حکومت را دارند، عامل فتنه خواندند.


کلمات کلیدی: مولوی عبدالحمید، مسجد مکی، شیعه، سنی، صهیونیسم، وهابیت، عربستان، انقلاب مصر، تونس، آل شیخ

?بازدید امروز: (23) ، بازدید دیروز: (146) ، کل بازدیدها: (1170569)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ