سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

حرمت شکنان از عملکرد خود پشیمان و پریشان خواهند شد!

مرصـاد دیدگاه

فراهانى معاون سیاسى استاندار

مصاحبه خبرنگار صدا و سیماى
مرکز سیستان وبلوچستان

با حسن محمد زاده فراهانى
معاون سیاسى و اجتماعى استاندار

بسمه تعالى
ـ جناب آقاى فراهانى با تشکر از فرصت گفتگو، همانگونه که مستحضرید چندى قبل شاهد جمع آورى برخى کانکس ها و مستحدثات در روستاى عظیم آباد لوتک شهرستان زابل که تحت عنوان مدرسه علوم دینى طى مدت یکى، دوسال اخیر فعالیت مى کرد بودیم که این موضوع عکس العملهاى متفاوتى را در اذهان عمومى ایجاد نموده است، على ایحال بنا داریم موضوع را از زبان حضرتعالى انعکاس داده و اسباب تنویر افکار عمومى را فراهم آوریم؟

ـ ضمن عرض تشکر و سپاس از حسن توجه مسئولین رسانه‌هاى عمومى به مسائل مختلف استان، خاصه در حوزه دین و اجتماع که وقایع آن را با حساسیت ویژه‌اى از جانب مردم عزیز و خوب استان دنبال مى‌شود و احیاناً اگر اطلاع رسانى در این عرصه دچار اشکال باشد، قطعاً عرصه براى فعالیت جریانها و افراد فرصت‌طلب منافع‌نگر باز مى‌شود تا بر اساس منافع و مطامع خود مطالبى را عرضه کنند نه بر اساس مصالح و منافع مردم عزیز و فهیم استان که تاکنون نشان داده‌اند حرف صادقانه را به خوبى پذیرا هستند.
همانگونه که مطلعید حوزه علمیه اسلام آباد لوتک با بیش از چهل سال سابقه توسط مرحوم مولوى محمدگل حسن‌زهى که از علماء سرشناس و شریف منطقه بودند بر حسب نیاز مردم منطقه تأسیس و به تعلیم و تربیت برادران اهل سنت شهرستان زابل و منطقه لوتک پرداختند و در این راه نیز افراد قابلى را در عرضه تبلیغ امور دینى به جامعه دینى اهل سنت تحویل نموده است.
مدرسه لوتک پس از فوت مرحوم مولوى محمدگل توسط فرزندان ایشان و بر اساس تفکرات به ارث برده از پدر اداره مى‌شد تا اینکه یکى، دو نفر از مدرّسین مدرسه بناى مخالفت با فرزندان مولوى محمدگل را گذاشتند، این افراد که از بیرون مورد حمایت برخى افراد تندرو اهل سنت قرار داشتند پس از اخراج از مدرسه اقدام به تأسیس مدرسه عظیم آباد که در فاصله یک کیلومترى مدرسه لوتک بود نمودند و با تعدادى کانکس و منزل روستایى بدون مجوز قانونى اقدام به فعالیت نمودند و با توسل به زور درصدد کاهش فعالیت حوزه لوتک برآمدند.

مدرسه عظیم آباد با جذب طلاب افغانى غیر مجاز فعالیت غیر قانونى خود را پایه گذارى و اسباب تذکرات عدیده و مکرّر مقامات دولتى شهرستان را فراهم نمود. مسئولین مدرسه نیز در پى تذکرات، تعهداتى مبنى بر پایان سال تحصیلى و برچیدن مدرسه از آن منطقه را مطرح و بعد از سال تحصیلى نیز اقدامى براى برچیدن مدرسه به عمل نیاوردند.
پس از مدت کوتاهى فعالیت غیر قانونى این مدرسه و تذکرات و تعهدات مکرّر، مقامات دولتى شهرستان بر آن شدند تا بر اساس قانون نسبت به برچیدن این مدرسه غیرقانونى اقدام نمایند.

ـ شما اشاره فرمودید که این مدرسه با جذب طلاب غیر مجاز افغانى فعالیتش را آغاز نمود، حال این سؤال مطرح است که مجموع دانش‌آموز حاضر در مدرسه چه تعدادى بوده است و چه تعدادى از آنها بومى و چه تعدادى از آنها غیر بومى بوده‌اند؟
ـ در هنگام برچیدن مدرسه حدود 98 نفر طلبه در آنجا حضور داشتند که قریب به پنجاه نفر آنها افاغنه غیر مجاز و بیش از سى نفر آنها ایرانشهرى و کمتر از ده نفر آنها کرمانى و تعداد کمى بومى در مدرسه حاضر بودند.
با توجه به این آمار عملاً ما شاهد آن هستیم که مدرسه مذکور مورد استقبال اهالى بومى منطقه نبوده و تعداد کمى از اهالى بومى منطقه جذب این مدرسه شده‌اند و این نشان دهنده آن است که مدرسه لوتک کفایت امور تحصیلى بومى منطقه را داشته و نیاز به مدرسه جدید آنهم با فاصله کمى از مدرسه لوتک(یک کیلومتر) نبوده است که این همه هیاهو و مشکلات را نیز به بار آورد.
در اینجا لازم مى‌دانم به این نکته اشاره نمایم بر اساس آمارهاى موجود در حال حاضر در سطح استان مساجد و مدارس برادران عزیز اهل سنت نسبت به قبل از انقلاب اسلامى بیش از چهار تا پنج برابر افزایش یافته است و ائمه جمعه اهل سنت نیز حدود نه تا ده برابر افزایش داشته است و در مجموع افزایش فعالیت برادران عزیز اهل سنت در زمینه مسائل دینى قابل تقدیر مى‌باشد و این موضوع را خود این عزیزان مى‌دانند که این موضوع حاصل نمى‌شد مگر با کمک مسئولین نظام جمهورى اسلامى ایران که لازم است این عزیزان نیز قدردان نظام جمهورى اسلامى ایران در این زمینه باشند و از ناسپاسى‌هایى که بعضاً به وجود آمده، دست بردارند و واقعیات حمایت نظام از آنها را به خوبى براى مردم فهیم استان مطرح نمایند و از بیان مطالب غیر واقع که فرصت توطئه و فتنه به دشمنان مى‌دهد پرهیز نمایند.

ـ در برخى سایتها و وبلاگها و نیز رسانه‌هاى ماهواره‌اى از جانب برخى افراد معلوم الحال ادعاى هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در جریان برچیدن مدرسه عظیم آباد مطرح شده است، در این زمینه مطالبى اگر به نظر مى‌رسد براى عزیزان هم استانى بیان فرمایید.
ـ تشکر مى‌کنم از این سؤال شما و شکرگذار خداوند تبارک و تعالى هستم که در نظام مقدّسى زندگى مى‌کنیم که همه چیز این نظام از قرآن کریم بوده و هست و تمامى مسلمانان در جهان واقف هستند که نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران بدون قرآن معنا و مفهوم ندارد و این مسأله از دید مردم عزیز استان نیز پنهان نیست که اهمیت قرآن براى نظام مقدّس جمهورى اسلامى ایران از هر چیزى بالاتر بوده و هست.
مسئولین دولتى از صدر تا ذیل نیز به این مهم نه تنها توجه دارند بلکه اعتقاد قلبى و عملى دارند و براى آن تلاش مى‌کنند.
در این زمینه نیز به جرأت مى توان گفت طلاب مدرسه تمامى کتب مقدس، درسى و دفاتر و امکانات موجود را جمع آورى و پس از بازدیدِ مسئولین برچیدن مدرسه و عدم وجود هر گونه امکانات شخصى و یا درسى و یا قرآن، دستورات لازم براى تخریب را صادر کردند.
و لیکن آنچه که در اینجا لازم به تذکر است این است که فیلمهاى توزیع شده در این زمینه حاکى از صحنه‌سازى و ساختگى بودن آنها دارد و کسانى که براى مقاصد شوم خود و صحنه‌سازى کردن اقدام به بى‌احترامى به قرآن کریم در این فیلم نمودند در این حرمت‌شکنى خود با پاسخ خداوند تبارک و تعالى روبرو خواهند گردید و از عملکرد خود پشیمان و پریشان خواهند شد و مردم فهیم استان نیز شاهد رسوایى آنها خواهند بود. ان‌شاءالله

منبع: سایت استاندارى سیستان وبلوچستان


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (16) ، بازدید دیروز: (17) ، کل بازدیدها: (1171852)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ