سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

برکنارى رئیس دانشگاه علوم پزشکى، اولین انتظار از دکتر شهریارى

مرصـاد دیدگاه

دکتر شهریاری سیستانیدکتر حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان به عنوان رییس کمیسیون بهداشت و درمان انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه روز یکشنبه (16خرداد) کمیسیون بهداشت و درمان، اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد و انوشیروان محسنی بندپی نماینده نوشهر و چالوس به ترتیب نائب رئیس اول و دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شدند.
ـــــــــــــــــــــــ
ضمن تبریک به این نماینده اصولگرا و پزشک ماهر و مردم‌دار، امیدواریم مسئولیت ایشان بتواند منشأ خیر باشد و ما شاهد هماهنگى بیشتر  وهمت  مضاعف جهت رفع مشکلات بهداشتى و پزشکى در استان محرم سیستان و بلوچستان باشیم. [اینجا را بخوانید تا کمى با دکتر آشنا شوید]
متأسفانه در ایام شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)،
در یک اتفاق بی سابقه در استان سیستان و بلوچستان یکی از اساتید دناصبى و وهابى دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به اهل بیت گرامی پیامبر و على‌الخصوص حضرت زهرا(س) توهین کرد. [اینجا را بخوانید]
متأسفانه بى‌اعتنایی رئیس و مسئولین دانشگاه نسبت به بى‌حرمتی دکتر "س"، موجب گردید که این استاد به توهین‌های خود در سر کلاس ادامه دهد و پس از اعتراض گسترده دانشجویان تنها از تدریس معلق شد!!
در صورتى حکم صریح و روشن اسلام در مورد اهانت به اهل بیت(علیهم‌السلام) اعدام است و فتواى حضرت امام(ره) در این زمینه از یاد امت حزب‌الله نرفته است و با ماست‌مالى مسئولین و دستگاه قضایى هم از یاد نخواهد رفت.
پس
اولین انتظارى که امت حزب‌الله و پیروان مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) از این نماینده متعهد ـ با توجه به رابطه نظارتى کمیسیون بر وزارت بهداشت ـ دارند، برکنارى هرچه سریعتر رئیس دانشگاه علوم پزشکى زاهدان و پیگیرى اشد مجازات براى آن استاد پلشت است.
البته گلایه و تأسف قبلى‌مان مخصوصاً از دکتر شهریارى در مورد امضاى طرح وقف اموال بیت‌المال سر جایش محفوظ است

کلمات کلیدی: شیعه، سنی، وهابیت، دکتر شهریاری، دانشگاه زاهدان، اهانت به حضرت زهرا، استاد ناصبی

آیا ایران فقط تهران است؟

مرصـاد دیدگاه

به نام خالق هستى
گرد و غبار فراگیر هفته گذشته که نیمى از کشور را پوشاند و خودش را براى اولین بار به پایتخت رسانده و تهران و برخى شهرها را به تعطیلى کشانده و برخی پروزاهای داخلی را لغو کرد، شاید برای شهروندان تهرانی و مسئولان پایتخت‌نشین شگفت‌آور و حتی تا اندازه‌ای ترس‌آور باشد، اما سالیانى است مردم سیستان نیمى از سال را با طوفان شن ـ که به مراتب شدیدتر و بدتر از این گردوغبار آرام است ـ سر مى‌کنند و این پدیده‌ها جزیی از زندگی‌شان شده است!
همچنین حدود چهار سال است که ساکنان شهرهای جنوب، جنوب غرب و غرب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، لرستان، هرمزگان، کردستان و برخی استان‌های دیگر، از اواخر بهار به بعد، شاهد روزهای غبارآلودی بودند که با ایجاد مشکلات تنفسی و ریوی و بیماری‌های دیگر، زندگی معمولی آنها را به حالت نیمه تعطیل درآورده است، اما فریادها و کمک‌خواهی آنها از پایتخت‌نشین‌ها به جایی نمی‌رسید.
اینها فقط اخبار توفانهاى دو هفته اخیر منطقه است و گوشه‌اى کوچک از خبرهایى که گاهى رسانه‌اى مى‌شود:
ـ 
توفان شن سیستان را فرا می‌گیرد  (18 تیر 88)
ـ
گردوغبار آسمان سیستان و بلوچستان را فراگرفت (16 تیر 88)
ـ 
سیستان و بلوچستان در معرض آلودگی هوا قرار دارد  (16 تیر 88)
ـ
گردوخاک سیستان وبلوچستان را فرامی گیرد (14 تیر 88)
ـ
توفان باسرعت 88 کیلومتر زاهدان را فراگرفت (8 تیر 88)
ـ
توفانی با سرعت 80 کیلومتر در ساعت سیستان را درنوردید (7 تیر 88)
این مطلب را هم بخوانید:
ـ  پدیده‌ای که ثابت کرد «ایران فقط تهران است»

متأسفانه برخى پایتخت‌نشینان عادت کرده‌اند، تا مشکلى گریبانگیر خودشان نشود، آن را باور نمى‌کنند. امیدواریم این بار حداقل باورشان شده باشد که طوفان شن و گرد وغبار یعنى چه؟
 


کلمات کلیدی: زاهدان، سیستان، زابل، تهران، گرد و غبار، توفان شن، بادهاى 120 روزه

پایان این سریال دلخراش کجاست؟!

مرصـاد دیدگاه

قاچاق سوخت در سیستان دوکشته و هشت مجروح برجای گذاشت

به گزارش ارسالی پایگاه اطلاع رسانی ناجا به ایرنا، سرهنگ "اردوان قاسمی" در این باره اظهار داشت: ماموران پلیس راه با اطلاع از وقوع یک فقره تصادف در محور ادیمی - قرقری سیستان به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی صحنه تصادف مشخص شد یک دستگاه وانت با سه دستگاه موتورسیکلت که حامل قاچاق سوخت بودند برخورد کرده است.
او ادامه داد: سه دستگاه موتورسیکلت دچار حریق شد و در آتش سوختند.
قاسمی بیان کرد: بر اثر این حادثه دو نفر در دم جان خود را از دست دادند و هشت نفر با هماهنگی دستگاههای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان در پایان تأکید کرد که با شروع طرح تابستانی پلیس راه از تمام توان خود برای جلوگیری از حوادث استفاده می‌کند.
به گزارش ایرنا، منطقه سیستان به سبب قرار داشتن در همسایگی افغانستان و تفاوت زیاد قیمت موادسوختی در دو سوی مرز، همواره با معضل قاچاق فرآورده های نفتی رو به رو است.
تردد خودروهای حامل موادسوختی در راههای ارتباطی این منطقه که بیشتر آنها نیز برای فرار از دست مأموران با سرعت بالایی حرکت می‌کنند، منجر به بروز حوادث ناگوار رانندگی می‌شود که تاکنون چندین نفر به همین دلیل جان خود را از دست داده‌اند.
مهمتر این که متأسفانه در بیشتر این تصادفها، خودروهای حامل موادسوختی یا وسیله نقلیه‌ای که از رو به رو حرکت می‌کند، به سبب پاشیده شدن این مواد دچار حریق می‌شوند
.

مطالب مرتبط:
ـ
اعضای شبکه قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند
ـ کشف بیش از 36 هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان
ـ پشت‌پرده‌ فروش قاچاق بنزین در سیستان
ـ سهم قاچاق انسان و سوخت درتصادفات سیستان و بلوچستان قابل تامل است
ـ مقابله باقاچاق سوخت وانسان درسیستان وبلوچستان نیازمندهماهنگی است
ـ بزرگرین محموله مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد
ـ تصاویر: (+) و (+) و (+) و (+) و (+)


کلمات کلیدی: سیستان، بلوچستان، قاچاق، ناجا، امنیت، قاچاقچی، سوخت، بنزین، چترباز

سیستان و بلوچستان تنگه احد مبارزه با تهاجم فرهنگی

مرصـاد دیدگاه

گزارش از: شیوا سرگزی
خبرنگار فارس در سیستان و بلوچستان

گسترش روز‌افزون ماهواره‌ها، افزایش تولید و توزیع مشروبات الکلی، ایجاد گروه‌های شیطان‌پرستی و فرقه‌های انحرافی، تبلیغ مدگرایی و ... همه نشان از هدفمند بودن حرکت خزنده تهاجم فرهنگی در کشورمان از سوی دشمن دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، تهاجم فرهنگی چون به‌تدریج و با برنامه‌ریزی دقیق طی سالیان طولانی انجام می‌شود، می‌تواند بسیار خطرناک و کارساز باشد، زیرا جامعه‌ای که مورد تهاجم واقع شده کمتر از خود مقاومت نشان می‌دهد و فرهنگ جدید و تازه‌وارد را می‌پذیرد و حتی گاهی این حرکت کند می‌تواند نامحسوس باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتشان هدف تهاجم فرهنگی در کشور را رواج بی‌بندوباری و هرزگی در میان ملت و سلطه غرب در ایران بیان کرده‌اند.
در تهاجم فرهنگی که به‌تدریج انجام می‌شود، سود و نفع آنی و کوتاه‌مدت مورد نظر نیست و بیشتر منافع درازمدت و دائمی مد نظر قرار می گیرد هر چند که می‌تواند نتایج کوتاه‌مدت هم برای آنها داشته باشد.
فرماندار زاهدان در این زمینه به خبرنگار فارس در زاهدان گفت: با توجه به هم‌جواری استان سیستان و بلوچستان با دو کشور بی‌ثبات افغانستان و پاکستان، ورود انواع و اقسام سی‌دی‌های مبتذل، لوازم آرایشی مختلف که نسبت به سایر استان‌ها در این منطقه بیشتر و راحت‌تر در دسترس نسل جوان است و همچنین امکانات دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله مهم‌ترین مصادیق تهاجم فرهنگی در این منطقه به شمار می‌رود
.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: زاهدان، سیستان و بلوچستان، تهاجم، فرهنگ، مواد مخدر، انحراف

قاچاق انسان 18 قربانی گرفت

مرصـاد دیدگاه

قاچاق انسان در زابل 18 قربانی گرفت، هزار و 550 تبعه بیگانه به مقصد نرسیدند، اعلام اولویت‌های پژوهشی فرماندهی انتظامی استان از عناوین اخبار حوادث سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، فرمانده پلیس راه استان گفت: براثر برخورد یک دستگاه خودرو تویوتا با تیر برق 18 نفر کشته و زخمی شدند.
اردوان قاسمی افزود: به علت سرعت زیاد و لغزندگی جاده و عدم توانایی راننده، خودرو مذکور پس از برخورد با تیر برق کنار جاده دچار آتش‌سوزی شد.
این مسئول بیان کرد: سه نفر از سرنشینان خودرو که اتباع غیرمجاز افغانی بودند به‌همراه راننده بر اثر آتش گرفتن خودرو در دم جان باختند.
قاسمی گفت: در اثر این تصادف 14 نفر افغانی غیر‌مجاز دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
وی تصریح کرد: قاچاق انسان در استان سیستان و بلوچستان اغلب باعث بروز حوادثی در سطح جاده‌های مواصلاتی استان شده که متاسفانه در این حوادث تعداد زیادی از اتباع بیگانه غیر‌مجاز که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، کشته و زخمی می‌شوند.

1550 تبعه بیگانه به مقصد نرسیدند
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: طی دو هفته گذشته تعداد هزار و 550 نفر از اتباع بیگانه غیر‌مجاز قبل از اینکه به شهرهای مرکزی برسند، شناسایی و دستگیر شدند.
صلاح عسگرپور اظهار داشت: در راستای طرح جمع‌آوری اتباع بیگانه، ماموران انتظامی طی این مدت موفق شدند این تبعه افغان را در شهرهای زابل، زاهدان، ایرانشهر، هنگ مرزی زابل و میرجاوه جمع‌آوری و دستگیر و تحویل اردوگاه‌ها برای طرد از ایران کنند.
وی تصریح کرد: اتباع بیگانه غیر‌مجاز توسط باندهای قاچاق انسان از کشورشان وارد کشور می‌شوند و قصد عزیمت به شهرهای مرکزی ایران را دارند که خوشبختانه با تدابیر امنیتی ویژه از ورود آنها جلوگیری و با قاچاقچیان انسان برخورد قاطع می‌شود
.

حاشیه:
ظاهراً تا چند صد نفر کشته نشوند، مسئولان امنیتى، قضایى و انتظامى پایتخت نشین به فکر اخراج جدى اتباع بیگانه ـ که جز فساد، قاچاق و ناامنى ارمغان دیگرى براى منطقه ندارندـ نخواهند افتاد.
مسئولان محلّى آمار مى‌دهند که چند هزار نفر افغان اخراج شده‌اند ولى همه شاهدند که نرسیده به مرز با دادن چند هزار تومان رشوه به مأمورین فاسد ناجا، زودتر از خود مأمورین به زابل و شهرهاى دیگر برمى‌گردند!!


کلمات کلیدی: بلوچ، زاهدان، سیستان، بلوچستان، شیعه، سنی، قاچاق، افغان، زابل، ناجا، دستگیری، اخراج

اینجا زاهدان است، نه افغانستان

مرصـاد دیدگاه

شنبه (19 آبان) شنیدن خبری بسیار بد و تکان‌دهنده همه را به شدت ناراحت و نگران کرد. خبری بی سابقه و بی نظیر که در چند سال گذشته در استان و حتی کشور شنیده نشده و بعید می‌دانم چنین حادثه ای در کشور رخ دهد.
شاید برخی از دوستان کم و بیش این موضوع را شنیده باشند.
منظورم خبر حمله تعدادی افراد بلوچ مسلح به سلاح سرد و گرم به دانشگاه و مجروح کردن دو تن از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان می باشد.
نکته قابل تامل اینکه تا کنون در استان و در جایجای کشور حوادث مشابه و ناامنی‌های سازماندهی شده و غیر سازماندهی شده در خارج دانشگاه دیده شده است اما  رخداد دو شب گذشته دانشگاه سیستان و بلوچستان بی‌سابقه و بی‌نظیر بود !!

اما چند نکته مهم ...
1) شاید یادتان باشد مالک ریگی [تروریست جانى] تلاش داشت تا با ایجاد رعب و وحشت غیر بومی های استان را از حضور در این استان بترساند !! اقدام رخ داده در دانشگاه در تکمیل پروژه احمقانه مالک موثر بوده و به  ضرر رشد علمی و فرهنگی استان می‌باشد ...
2) این افراد تعدادی دانشجوی و غیر دانشجوی بلوچ بوده اند که با حمله به این دانشجویان در دانشگاه با صدایی بلند فریاد می‌زدند که « اینجا زاهدان است » و.... یکی از این دانشجویان در مقابل درب زمین ورزش با سلاح کمری از ورود سایر دانشجویان برای دفاع از دانشجویان مورد حمله واقع شده ، جلوگیری می نموده و دوستان وی با سلاح سرد از قبیل چاقو و چوب چماق به دو دانشجو حمله و این دو تن را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و آنان را راهی بیمارستان می‌کنند!!!

3) این افراد با بی توجهی نگهبانان دانشگاه و شاید از روی نرده ها و دیوار ها وارد دانشگاه شده و اقدام به این عمل زشت و ناگوار نموده‌اند ..
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نیروی انتظامی در قواره هولناک رشوه!

مرصـاد دیدگاه

رییس جمهور،
من اخیراً ده برنامه مستند از سیستان و بلوچستان و هرمزگان ساختم درباره قاچاق. در این ده برنامه، غیرمستقم گفته‌ام که با این وضعیتی که ما دچار آنیم، دست یافتن به آرزوهای سند چشم انداز، یک خیال گنگ و شوخی است. مگر می‌شود با این همه درهم ریختگی و هرج ومرج، طبق آرزوهای سند چشم انداز، در همه زمینه‌ها اول کشور منطقه شد؟ وحال آن که پای این سند را سید بزرگوار ما امضا کرده و آبروی خود را به میان آورده. من در جزیره هرمز به جوانان هرمزی برخوردم که برای پنج تا ده هزار تومان، با هزار خطر به شهر "خصب" عمان در آن سوی خلیج فارس می‌روند تا چند طاقه پارچه با خود بیاورند. وقتی برمی‌گردند به ضرب تیر مأموران نیروی انتظامی خود ما از پای درمی‌آیند. من از سنگ قبر اینان فیلم گرفته‌ام. از جوانانی که به قول یکی از اعضای شورای شهر هرمز، هنوز حنای دامادی به پای اوست. نیروی انتظامی که در قواره‌ای هولناک با رشوه آمیخته است، چگونه می‌تواند برای سند چشم انداز بسترسازی کند و به سینمای راستین انقلاب راه پیدا کند؟ ما در سینمای کشورمان، به جامعه آرمانی شما که جامعه انتظار و منتظرین است، راه پیدا نمی‌کنیم مگر این که پا به پای نشان دادن خیر، به شر نیز بپردازیم. نشان دادن یک پلیس خوب، بدون نشان دادن پلیس بد ممکن نیست. همان چیزی که امروز سخت جزو خط قرمزهای ماست.


منبع:
وبلاگ نورى‌زاد
متن کامل سخنان محمد نورى‌زاد (مستندساز) را در دیدار کارگردانان با رئیس‌جمهور اینجا بخوانید


کلمات کلیدی:

شرارت با لباس زنانه!

مرصـاد دیدگاه

روزهاى گذشته شنیدیم که چند نفر سارق با چادر زنانه و روبند به بانک صادرات جام جم زاهدان حمله و مقداری وجوه نقد را به سرقت میبرند. در این حادثه هم کسی نتوانست کاری بکند.
اما چند نکته که مدتی است ذهنمان را مشغول کرده لازم دانستیم یادآوری کنیم:

* اول اینکه :زنان فاضله

1= در دوسال اخیر مردم زاهدان شاهدند که تعداد زنان روبند دار رو به افزایش است
2= اکثر این زنان نقاب دار هم از اهل سنت میباشند.
3= اکثر این زنان روبند دار با علمای مسجد مکی زاهدان و دارالعلوم وابستگی دارند و با آنجا تردد دارند.
4= همه‌ی طلاب فاضله‌ی اهل سنت نقاب دارند

* دوم اینکه:
1= دو سال قبل در یکی از روستاهای زاهدان شهید دشتی زاده از کارکنان نیروی انتظامی توسط اشرار با همکاری زنانی از اهل سنت به شهادت رسید
2= چندی پیش شایعه شده بود که عبدالمالک ریگی با لباس زنانه و چادر روبند دار به زاهدان آمده است.
3= دو سال پیش هم تعدادی از اشرار قصد گذر از پست ایست و بازرسی در میرجاوه را با لباس زنانه وچادر روبنددار داشتند که لو رفته و با مأموران درگیر میشوند که کشته میشوند.
4= نمیدانم نیروهای امنیتی باید زنان نقاب داری را چگونه تحت نظر و کنترل داشته باشند که خدای نکرده دشمنان از این طرز پوشش سوء استفاده نکنند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

حرمت شکنان از عملکرد خود پشیمان و پریشان خواهند شد!

مرصـاد دیدگاه

فراهانى معاون سیاسى استاندار

مصاحبه خبرنگار صدا و سیماى
مرکز سیستان وبلوچستان

با حسن محمد زاده فراهانى
معاون سیاسى و اجتماعى استاندار

بسمه تعالى
ـ جناب آقاى فراهانى با تشکر از فرصت گفتگو، همانگونه که مستحضرید چندى قبل شاهد جمع آورى برخى کانکس ها و مستحدثات در روستاى عظیم آباد لوتک شهرستان زابل که تحت عنوان مدرسه علوم دینى طى مدت یکى، دوسال اخیر فعالیت مى کرد بودیم که این موضوع عکس العملهاى متفاوتى را در اذهان عمومى ایجاد نموده است، على ایحال بنا داریم موضوع را از زبان حضرتعالى انعکاس داده و اسباب تنویر افکار عمومى را فراهم آوریم؟

ـ ضمن عرض تشکر و سپاس از حسن توجه مسئولین رسانه‌هاى عمومى به مسائل مختلف استان، خاصه در حوزه دین و اجتماع که وقایع آن را با حساسیت ویژه‌اى از جانب مردم عزیز و خوب استان دنبال مى‌شود و احیاناً اگر اطلاع رسانى در این عرصه دچار اشکال باشد، قطعاً عرصه براى فعالیت جریانها و افراد فرصت‌طلب منافع‌نگر باز مى‌شود تا بر اساس منافع و مطامع خود مطالبى را عرضه کنند نه بر اساس مصالح و منافع مردم عزیز و فهیم استان که تاکنون نشان داده‌اند حرف صادقانه را به خوبى پذیرا هستند.
همانگونه که مطلعید حوزه علمیه اسلام آباد لوتک با بیش از چهل سال سابقه توسط مرحوم مولوى محمدگل حسن‌زهى که از علماء سرشناس و شریف منطقه بودند بر حسب نیاز مردم منطقه تأسیس و به تعلیم و تربیت برادران اهل سنت شهرستان زابل و منطقه لوتک پرداختند و در این راه نیز افراد قابلى را در عرضه تبلیغ امور دینى به جامعه دینى اهل سنت تحویل نموده است.
مدرسه لوتک پس از فوت مرحوم مولوى محمدگل توسط فرزندان ایشان و بر اساس تفکرات به ارث برده از پدر اداره مى‌شد تا اینکه یکى، دو نفر از مدرّسین مدرسه بناى مخالفت با فرزندان مولوى محمدگل را گذاشتند، این افراد که از بیرون مورد حمایت برخى افراد تندرو اهل سنت قرار داشتند پس از اخراج از مدرسه اقدام به تأسیس مدرسه عظیم آباد که در فاصله یک کیلومترى مدرسه لوتک بود نمودند و با تعدادى کانکس و منزل روستایى بدون مجوز قانونى اقدام به فعالیت نمودند و با توسل به زور درصدد کاهش فعالیت حوزه لوتک برآمدند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

تخریب حوزه علمیه لوتک و رد پاى شیطان

مرصـاد دیدگاه

عبدالحمید در کنار نوه محمد بن عبدالوهاب
مدتى است که استان سیستان و بلوچستان دچار حوادثى شده است که نشات گرفته از جریانهاى گوناگون است، در این نوشته سعى ما بر این است که بدون تعصب و بر اساس واقعیتهاى موجود در منطقه، براى روشن شدن افکار عمومى، و خصوصا مردم منطقه، اعم از شیعه و سنى، مطالبى را بیان کنیم، امید است خدمتى باشد در راستاى وحدت و برادرى که آرزوى دیرینه همگانى بوده و است.
با توجه به این که در نوشته مجال بررسى تمام جوانب حوادثى که در منطقه افتاده و علت بوجود آمدن آنها نیست، اما آخرین حادثه‌اى که اتفاق افتاد جریانى است که در تاریخ 6/6/1387 در روستاى عظیم آباد( لوتک) شهرستان زابل بوجود آمد و در نماز جمعه‌ها، سایتهاى اینترنتى برادران اهل سنت، و بعضا رسانه‌هاى بیگانه، از آن به عنوان تخریب مسجد وبزرگترین و باسابقه‌ترین حوزه علمیه در سیستان و هتک حرمت به قرآن مجید و تضییع حقوق اهل سنت، نام برده شده است.
با برسى و دیدن مکان مورد نظر وسؤال از مردم منطقه و ساکنین آنجا به این نتیجه مى‌رسیم که
اصلاً در آن مکان حوزه و مسجدى وجود نداشته و بلکه مدرسه و مسجد در فاصله حدود 300 متر پایین‌تر در روستاى اسلام آباد به نام «مدرسه محمدیه» وجود دارد که یک آجر آن هم جابجا نشده است.
اما چرا این توهم بوجود آمده و چه دستهایى در کار است که به این جریانات دامن مى‌زنند، باید گفت: که این مسائل برگرفته شده از جریان چندین ساله اختلاف مدرسه اسلام آباد و مدرسه دارالعلوم (مسجد مکى) زاهدان مى باشد که بعد از فوت مولوى «محمد گل» مؤسس حوزه اسلام آباد لوتک، مدرسینى با تفکرات وهابیت با مدیرت مولوى عبدالحمید قصد تسلط کامل بر مدرسه فوق الذکر را داشتند. در سال گذشته بر اثر مقاومت مولوى عبدالله فرزند مرحوم محمد گل و دیگر مولوى‌هاى بومى و مردم منطقه على‌رغم فشارهاى زیاد اهالى مسجد مکى، این حوزه زیر بار دار و دسته مولوى عبدالحمید نرفت و استقلال خویش را حفظ کرد.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

   1   2      >
?بازدید امروز: (0) ، بازدید دیروز: (80) ، کل بازدیدها: (1171970)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ