سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

چهل روز از حادثه تروریستی تاسوعاى چابهار گذشت

مرصـاد دیدگاه

شهداى تاسوعاى چابهار

گزارش تصویرى را اینجا ببینید


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، تروریست، پاکستان، وهابیت، چابهار، شهادت، گروهک ریگی، تاسوعا

دستگیری سرکرده جدید گروهک جندالشیطان + 17 تروریست

مرصـاد دیدگاه

منابع پاکستانی خبر دادند؛
دستگیری سرکرده جدید گروهک تروریستی ریگی

جندالشیطانمنابع محلی در پاکستان روز گذشته خبر از دستگیری سرکرده جدید گروهک تروریستی ریگی به نام محمد ظاهر بلوچ دادند.
به گزارش ایرنا، نیروهای سازمان اطلاعات ارتش پاکستان طی عملیاتی محمد ظاهر بلوچ را دستگیر کرده‌اند. خبرها حاکی است در گزارش‌های اولیه نام رهبر گروهک ریگی «عبدالرئوف» ذکر شده بود.گفته می‌شود، منابع اطلاعاتی برای تثبیت عملیات دستگیری که «موفقیت‌آمیز» نیز خوانده شده و انتقال وی به مکان مناسب در گزارش‌های اولیه نام عبدالرئوف را عنوان کردند.
این درحالی است که براساس این گزارش عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک دستگیر نشده و محمد ظاهر بلوچ دستگیرشده است.
در همین حال جلال سیاح معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایرنا در این‌باره گفت: در ارتباط مداوم با مسئولان ایالت بلوچستان پاکستان، در حال پیگیری دستگیری سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان هستیم. وی افزود: مسئولان استان از مدتها پیش با ارتباط مستقیم و مداوم با مقام‌های ایالت بلوچستان پاکستان پیگیر دستگیری سرکرده و اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان هستند. سیاح ادامه داد: در زمینه دستگیری «محمد ظاهر بلوچ» سرکرده این گروهک نیز پیگیری‌های دیپلماتیک با جدیت توسط استاندار سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به محض دریافت خبر رسمی جزئیات دستگیری این تروریست، اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی انجام خواهد شد.
جزئیات دستگیری سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان
در همین حال یک منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود در تماس با ایرنا، جزئیات بیشتری را از نحوه دستگیری سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان در پاکستان اعلام کرد.
این منبع آگاه گفت: نیروهای امنیتی پاکستان چند روز پیش در عملیاتی موفقیت‌آمیز فردی به نام «جهان زیبا» نوه «اکبر بکتی» را دستگیر کردند.
دستگیرى اعضای گروهک تروریستی ریگیوی افزود: فرد دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی‌ها، از ارتباط خود با عبدالرئوف ریگی و محمد ظاهر بلوچ سرکردگان گروهک تروریستی جندالشیطان، پرده برداشته و محل انبار بزرگ تسلیحات این گروهک تروریستی را که از آن علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع استفاده می‌شد، افشا کرد. این منبع آگاه گفت: نیروهای امنیتی پاکستان پس از تدابیر لازم و با تجهیزات کامل این محل را به محاصره در آورده و موفق شدند علاوه بر محمد ظاهر بلوچ حدود 17 نفر از تروریست‌های تحت امر وی را نیز دستگیر کنند. عبدالرئوف ریگی برادر بزرگ عبدالمالک ریگی و سرکرده معنوی گروهک تروریستی جندالشیطان است که پس از معدوم شدن عبدالمالک، با همدستی تروریست دیگری به نام «محمد ظاهر نارویی» معروف به محمد ظاهر بلوچ که به عنوان سرکرده این گروهک برگزیده شده در ماه‌های گذشته اقدام به جنایات متعددی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع منطقه کرده و در همه عملیات تروریستی در سیستان و بلوچستان دست داشته‌اند.
لازم به یادآوری است، اکبر بکتی از سران معروف و معتمدین مردمی ایالت بلوچستان بود که چندی پیش توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله کشته شد.
غافلگیر شدن محافل رسانه‌ای غرب
در همین حال محافل امریکایی و غربی که اقدامات تروریستی گروهک تروریستی ریگی را پوشش می‌دهند، روز گذشته نسبت به دستگیری جانشین ریگی معدوم سکوت کردند.
رسانه‌های امریکایی بلافاصله پس از آخرین اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران که ده‌ها تن از مردم را در روز تاسوعای حسینی به خاک و خون کشید فعالیت گروهک ریگی را منعکس کردند. گزارش‌ها حاکی است، محافل غربی بخصوص مقام‌های امریکایی و رسانه‌های وابسته به صهیونیسم درباره دستگیری جانشین عبدالمالک ریگی غافلگیری شده‌اند.
گفتنی است، گروهک ریگی در آخرین اقدام تروریستی خود در شهر چابهار در جنوب شرق ایران در هفته گذشته و روز تاسوعای حسینی 39 تن از مردم را به شهادت رساند و ده‌ها تن را زخمی کرد. این اقدام تروریستی با محکومیت جهانی از جمله پیام دبیرکل سازمان ملل و دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی همراه شد.

مطالب مرتبط:
ـ استاندار س و ب: پاکستانیها برای تحویل تروریستها وقت‌کشی نکنند
ـ گزارش کیهان درباره دستگیری جانشین عبدالمالک
ـجندالشیطان از مردم خواست که برای گروه دعا کنند!
ـ‌ امام جمعه زاهدان: برخی مدارس اهل سنت تفکر وهابیگری به طلبه‌ها آموزش می‌دهند


کلمات کلیدی: بلوچ، سیستان، بلوچستان، وهابی، شیعه، سنی، تروریست، پاکستان، عبدالمالک، ریگی، جندالشیطان، عبدالرئوف، محمدظاهر ناروئی

گروهک متلاشى شده جندالشیطان به کاهدان زد

مرصـاد دیدگاه

جندالشیطان جوشکار معتاد را دانشمند هسته ای اعلام کرد
گروهک ملحد و وهابی جندالشیطانآتی نیوز: پس از آنکه گروهک تروریستی موسوم به جندالله از ربودن یک دانشمند هسته‌ای سایت اتمی نطنز خبر داد و رسانه های خارجی مانور تبلیغاتی فراوانی درباره عدم امنیت در کشورمان انجام دادند، خبرنگار آتی نیوز این امر را پی گیر کرد.
بنابرگفته مسئولان فعالیت وی در سایت هسته‌ای نطنز تکذیب شد و امیر حسین شیرانی،  4 سال قبل کارگر جوشکار شرکت پیمانکار سایت یو سی اف اصفهان بوده و پس از آنکه گفته شد به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارد از این مرکز اخراج می‌شود.

این گزارش حاکی است اشرار این کارگر اخراجی را ?? روز پیش هنگام رانندگی با کامیون ترانزیت در جاده زاهدان دستگیر کردند.

همچنین اشرار برای آزادی وی درخواست ??میلیارد ریال کرده اند!
اشرار علت ربودن وی را فعالیت در سایت هسته‌ای دانسته اند اما فرد مذکور هیچ رابطه سازمانی با یوسی اف اصفهان ندارد.

کلمات کلیدی: بلوچ، زاهدان، سنی، تروریست، پاکستان، اشرار، ریگی، جندالشیطان

دستگیری یک عضو جندالشیطان با 40 میلیون یورو پول

مرصـاد دیدگاه

گروهک مزدور ریگیبه تازگی نیروهای امنیتی پاکستان یکی از اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان دستگیر نموده که این فرد قصد داشت مبلغ 40 میلیون یورو را به یکی دیگر از اعضای این گروهک تحویل دهد.
به گزارش«جوان آنلاین»،گفته می شود نامبرده قصد تحویل بخشی از این وجه را به یکی از اعضای گروه‌های جدایى‌خواه پاکستان نیز داشته که توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر شده است.
قسمتی از این پول قرار بود در جهت ایجاد ناامنی و خرابکاری در ایران صرف شود و بخشی از آن نیز صرف اهداف به اصطلاح آزادیخواهان در بلوچستان ایران و پاکستان شود.
 

کلمات کلیدی: مولوی، بلوچ، مسجد مکی، بلوچستان، شیعه، سنی، ایران، تروریست، پاکستان، آمریکا، جندالشیطان، مزدور

در دیدار خانواده شهدا با «عبدالمالک ریگی» چه گذشت؟

مرصـاد دیدگاه


به قلم: رضا لک‏زایی (+) و (+)
رضا لک زایی گروگان تاسوکی سیستان به دست عبدالمالک وهابیروز جمعه بیست و هشتم خرداد ماه 1389 دو روز قبل از اعدام عبدالمالک ریگی، تعدادی از خانواده‏‌های شهداء و قربانیان، با این تروریست شرور دیدار و گفتگو کردند.
آنچه در پی می‏آید نوشته «رضا لک‏زایی» است که عبدالمالک، برادرزاده او (شهید مسلم لک‏زایی) و شوهر خواهر او (شهید نعمت الله پیغان) را به شهادت رساند و خودش را 150 روز به گروگان رفت و پس از پنج ماه اسارت در غار و کوه و دشت، در مقابل مبلغ هنگفتی پول آزاد کرد:

عبدالمالک را روز جمعه بیست و هشتم خرداد ماه 1389 دوباره دیدم. آخرین باری که او را دیده بودم به اواخر اردیبهشت 1385 برمی‏گشت؛ زمانی که در دست یاران مسلح او گروگان بودم، و نمی‏دانستم زنده خواهم ماند یا به شهدای مظلوم تاسوکی خواهم پیوست...
از در که وارد می‏شود نگاهی به او می‏اندزم، مثل کسی راه می‏رود که انگار بدترین خبر زندگی‏اش را شنیده است؛ ناامید و درمانده و تنها، در میان چند نفر که احتمالاً محافظ بودند.
روی صندلی می‏نشیند، و نگاهش را به پایین می‏دوزد. با کمی فاصله از سمت چپ، تقریباً روبروی من نشسته است. دمپایی آبی‏رنگی پوشیده، بدون جوراب، با یک زیرشلواری آبی، که البته به پررنگی دمپایی‏اش نیست.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: مولوی، مسجد مکی، زاهدان، سیستان، بلوچستان، شیعه، سنی، زابل، عبدالمالک، تاسوکی، اعدام، گروگان، ریگی، لک زایی

عبدالمجید(عبدالمالک) ریگى، جنایتکار ملعون وهابى اعدام شد

مرصـاد دیدگاه

عبدالمالک ریگی وهابی بلوچبا حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی، « ‌عبدالمجید ریگی»  با نام مستعار « عبدالمالک»  سحرگاه امروز (‌یکشنبه30 خرداد) با حضور تعدادی از خانوادهای شهدا و جانباختگان جنایات تروریستی وی  در محل زندان اوین به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ،در پی برگزاری جلسه محاکمه عبدالمجید (عبدالمالک) ریگی در یکی
از شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی توحیدی به اتهام محاربه و افساد فی الارض ،‌ نامبرده به اتهام 79 مورد اقدامات جنایتکارانه ،‌ به استناد مواد 190 ، 191 ،‌ 186 ، 185 و 183 قانون مجازات اسلامی به اعدام از طریق آویختن از چوبه دار با حضور مجروحین و خانواده های جانباختگان و شهدای جنایات وی محکوم شده بود.
محکوم عبدالمجید ریگی سرکرده گروهک ضد انقلاب مسلحانه در شرق کشور که سال گذشته با هوشیاری ماموران امنیتی بازداشت شد، با تشکیل گروهک مسلحانه خود اقدام به راهزنی ،‌سرقت مسلحانه ،‌ بمب گذاری در اماکن عمومی، ‌حمله مسلحانه به نیروهای نظامی و انتظامی و مردم بی دفاع ، قتل و جرح ، اخاذی ، ایجاد رعب و وحشت و هراس و سلب امنیت مردم، آدم ربایی و گروگانگیری ،
همکاری با بیگانگان و اخذ کمک های مالی و اطلاعاتی از آنان نموده بود.
بخشی از اعمال مجرمانه ارتکابی محکوم عبدالمجید ریگی به شرح ذیل است:
1 – تشکیل و اداره دسته و گروهک تروریستی موسوم به جنبش مردمی جندالله به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد ناامنی در منطقه و کشور .
2 – مباشرت و آمریت در 15 فقره آدم بایی مسلحانه.
3 – حمل و نگهداری سلاح و مهمات به صورت عمده و قاچاق سلاح و مهمات به داخل کشور.
4 – بوجود آوردن شش فقره راهبندان مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت در جاده ها و بین مردم.
5 – اقرار صریح به مباشرت درسه فقره قتل عمدی.
6 – آمریت در قتل عمدی دهها نفر از شهروندان و مسئولین نظامی، ‌انتظامی و... از طریق بمب‌گذاری و اقدام مسلحانه.
7 – سرقت مسلحانه سلاح،‌ مهمات و خودرو به دفعات بشرح موجود در پرونده.
8
– تحصیل مال نامشروع از طرق مختلف از قبیل آدم ربایی، گروگانگیری، ‌سرقت از بیت المال، ‌اخذ دلار از سرویسهای اطلاعاتی بیگانه، ‌اخذ وجه از قاچاقچیان مواد مخدر.
9 – فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق مصاحبه های متعدد با شبکه های معاند و ضد انقلاب.
10 - ارتباط با عناصر سرویس های اطلاعاتی بیگانه از جمله افسران اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در پوشش ناتو،‌ برخی افسران اطلاعاتی بعضی کشورهای عربی و گروهکهای ضدانقلاب خارج از کشور مانند گروهک منافقین.
11 – ورود و خروج غیر مجاز از خاک جمهوری اسلامی ایران.
لازم به توضیح است گروهک تروریستی تحت هدایت محکوم عبدالمجید ریگی از سال 82 ، 35 مورد گروگانگیری از اتباع داخلی و خارجی ،‌ 25 مورد اخاذی و بیش از 40 فقره عملیات راهبندی مسلحانه توام با انفجار انجام داده که در نتیجه این اقدامات شرورانه ، 154 نفر از نیروهای انتظامی و مردم بی گناه بدست نامبرده و عوامل این گروهک شهید و تعداد 320 نفر نیز مجروح گردیده اند.
گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران حاکیست: متهم ریگی در جریان دادگاه ،‌ مسئولیت اقدامت گروهک خود را
پذیرفت و اذعان نمود در برخی از قتل ها مباشرت و در برخی نیز آمریت داشته است .
نامبرده همچنین تمامی موارد اتهامی مطروحه در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی را پذیرفت و توضیح داد که تصمیمات تمامی اقدامات تخریبی، بمب گذاری ، قتل و غیره با مسئولیت وی انجام شده است.
این گزارش اضافه کرد: در جلسه دادگاه که با حضور نماینده مدعی العموم ،‌ وکیل محکوم علیه ، شکات و خانواده های شهدای اقدامات تروریستی گروهک مذکور برگزار شده بود، نماینده دادستان پس از قرائت کیفرخواست ،‌خواستار اشد مجازات برای متهم شده بود.
متعاقبا ریگی در جریان دفاع از خود ضمن قبول اتهامات و جنایات ارتکابی ، اقدامات خود را اشتباه خواند و تاکید کرد جنایاتش با موازین اسلامی و انسانی در تضاد بوده است و در ادامه از عوامل گروهک خود نیز خواست که اشتباهات او را تکرار نکنند. وی همچنین خواستار بخشش از سوی شکات پرونده شد.
د
ر پی صدور حکم دادگاه ،‌ حکم صادره مطابق مقررات به نامبرده ابلاغ ،‌ وی اعلام داشت « حکم صادره را قبول داشته و تقاضای عفو دارم»[!!!!] که متعاقبا با درخواست عفو نامبرده توسط ریاست محترم قوه قضائیه مخالفت گردید.
با توجه به اهمیت پرونده و اتهامات محکوم علیه ریگی، پیشتر رسیدگی به اتهامات وی به دستور رییس قوه قضائیه و موافقت دیوان عالی کشور به دادسرا و دادگاههای تهران احاله شده بود. 

کلمات کلیدی: مولوی، بلوچ، مسجد مکی، زاهدان، سیستان، بلوچستان، شیعه، سنی، زابل، پاکستان، وهابیت، سیا، موساد، عبدالمالک ریگی، اعدام عبدالمالک

حکایت گروهک متلاشى شده ریگى

مرصـاد دیدگاه

وبلاگ سیستان من:
سایت جوان آنلاین خبری را نوشت مبنی بر کشف یک خانه تیمی در کرج که متعلق به مزدوران گروهک عبدالمالک ریگی ( جندالله ) میباشد و این گروهک هم سریعا" اطلاعیه داد و مدعی شد بلی کاملا" درسته و این خانه تیمی متعلق به ماست:
بدینوسیله جنبش مقاومت جندالله اعلام میدارد که یک خانه عملیاتی مبارزان جنبش جندالله در شهر کرج توسط نیروهای رژیم کشف شده است و مقادیر بسیار زیادی مهمات از جمله 10عدد کلاشنکوف با 10هزار فشنگ و دو عدد تیربار گرینوف (بلبل) با ده هزار فشنگ و 100 عدد نارنجک دستی و 10عدد کلت کمری همراه با 1000 فشنگ بدست ماموران رژیم افتادند.
بر خلاف گذشته که این گروهک موفقیتهای نیروهای امنیتی را تکذیب میکردند این بار آنرا تائید نمودند !!! ولی علت این تائید چیست؟
مبارزان جنبش جندالله موفق شدند مقادیر زیادی اسلحه و مهمات به تهران و دیگر شهرهای کشور برسانند و تعداد دهها تن از مبارزان در شهرهای بزرگ آماده عملیات استشهادی هستند و این تیم در کرج هم قصد اجرای بزرگترین عملیات را با اجرای ده عملیات استشهادی داشتند که خانه گروهی در کرج کشف شد اما افراد استشهادی خود را به نقاط محفوظ رسانده اند و منتظر اجرای دستور بعدی هستند.
حالا متوجه شدید که چرا جندالله این عملیات را تائید نمود ؟؟
من اطلاعات اندکی در این خصوص بدست آوردم که خدمتتان عرض میکنم:
اولاً: سایت جوان آنلاین در خصوص درج این خبر عجله کرد و کمی هم خامی بخرج داد که تذکرات لازم داده شد و فکر کنم این خبر از خروجی سایت حذف شد.
همانطور که همه میدانید (شاید هم بعضی ندانند) در شهر کرج تعداد زیادی از بلوچهای مهاجر ساکن هستند که بیشترشان از گرگان به انجا مهاجرت کرده و اندکی هم از سیستان و بلوچستان و متأسفانه تعدادی از آنها در کارهای خلاف (که بیشتر مواد مخدر هست) نقش دارند و در این چند سال اخیر که کشور عراق دچار جنگ و بی‌ثباتی شده و بخصوص مناطق کردنشین عراق محلی برای قاچاق اسلحه به داخل ایران شده و یک اسلحه کلاش به قیمت ?? هزار تومان براحتی در دسترس قرار میگیرد و همین وفور اسلحه و سهل الوصول شدن آن عاملی شده که سارقان روی به سرقت مسلحانه بیاورند و...
این خانه تیمی هم محلی بوده که اسلحه از کرمانشاه و ایلام به آنجا قاچاق و در این محل نگهداری میشده تا بفروش برسد و چند نفری هم که در این محل دستگیر شدند متاسفانه از طایفه ریگی بودند و حضور همین افراد این شائبه را بوجود اورد که شاید این خانه تیمی متعلق به مزدوران عبدالمالک باشد و خیلی جالب است که گروهک جندالله خیلی سریع بیانیه میدهد و اعلام میکند این خانه مال ما بوده و توان ما در ان حد است که بتوانیم اسلحه و مهمات برای عملیات تروریستی را به مرکز کشور برسانیم ... اما حقیقت این است که گروهک جندالله در سراشیبی سقوط قرار گرفته و سرعت زیادی هم دارد.
ـــــــــــــــــــ
حاشیه مرصاد:
ظاهراً دوستان جوان آنلاین این گروهک پست و حقیر را هنوز مهم مى‌شمارند و در خبر دیگرى، همین بزرگنمایى خود گروهک را نشانه تأیید و صحت خبرشان گرفته‌اند.


کلمات کلیدی: قاچاق، تروریست، مواد مخدر، عبدالمالک، وهابیت، ریگی، کرج، خانه تیمی

عبدالمالک ریگى: ما در یک فقه انحرافی بودیم

مرصـاد دیدگاه

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، جزئیاتی از جلسه رسیدگی به اتهامات عبدالمالک ریگی از اخبار شبکه یک سیما پخش شد.
گفتنی است اولین دادگاه محاکمه ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور چند روز پیش دریکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.
ریگی در این دادگاه در تاریخ 6 خرداد اظهار داشت: من معروف به عبدالمالک هستم و کسانی را که کشته شده‌اند همه به دستور مستقیم من یا شورا بوده است.
وی افزود: من در این کشتارها مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشته و مسئول ابلاغ حکم بودم.
ریگی ادامه داد: کمکی از گروه ناتو به من شد و من در سال 2004 در اسلام آباد ملاقاتی با آمریکایی‌ها داشتم و موضوع ایران عامل اصلی این ملاقات بود.
سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور ادامه داد: آمریکایی‌ها باردیگر ملاقاتی در کویت با من ترتیب دادند و در این ملاقات یکی از رابط‌های خود را پیش من فرستادند و او گفت که می‌خواهیم با هم همکاری و فعالیت کنیم تا کارها رو به جلو برود به همین منظور می‌خواستیم با عبدالمالک ملاقات داشته باشیم.
ریگی افزود: من 7 عدد تلفن از این‌ها گرفتم که این تلفن ها کنترل نمی‌شدند.
عبدالمالک جانى تروریست وهابی بلوچ
شایان ذکر است ریگی در بخشی از دادگاه در مقابل شهود و خانواده شهدا در مورد جنایات خود توضیحاتی داد و گفت: در عملیات تاسوکی هدف ما گروگان‌گیری بود به این دلیل که چند نفر از دوستان ما زندانی بودند و ما می‌خواستیم گروگان‌ها را با زندانی‌های خود مبادله کنیم.
در بخشی از این دادگاه یکی از شاهدان اظهار داشت: در 25 اسفندماه 84 بدون دلیل در تاریکی شب راه را بستند و همه مردها و سرنشینهای ذکور را پیاده کرده و زنها را نیز در یک قسمت جمع کردند و بعد هم بدون اینکه واخواهی شود و جرمی برای کسی تعریف شود در مقابل چشمان زنان و مادرانی که در آن صحنه حاضر بودند دستور اجرای آتش را عبدالمالک ریگی صادر کرد.
ریگی در ادامه با اشاره به بمب گذاری در مسجد علی ابن ابیطالب اظهار داشت: هدف را انتخاب کرده بودند و در مسجد عملیات انجام
گرفت و در ادامه تعدادی از خانواده های شهدا به توضیح این حوادث پرداختند.
در پایان ریگی با خانواده های شهدا رو در رو شد و پاسخی جز شرمندگی و روسیاهی نداشت و گفت: ما در یک فقه انحرافی بودیم و همه چیز را در عینک خود می دیدیم و هر فکر و حرکت و تلاشی صورت گرفته و باعث ضربه بزرگی شد، همه و همه این افکار در مسیر انحراف بود و حال من چگونه هر یک از آنها را توجیه کنم.
اینها را هم بخوانید:
ـ اولین دادگاه ریگى + تصاویر
ـ اراجیف پس مانده های گروهش
ـ اعترافات جدید عبدالمالک ریگی در مصاحبه با پرس تى‌وى

کلمات کلیدی: مسجد مکی، سیستان، بلوچستان، شیعه، سنی، عبدالمالک

وقتى که همکار تروریستها زبانش دراز می شود!

مرصـاد دیدگاه

نماینده خاش در کنار تروریست اعدامیدر حالیکه پشنگ ریگی نماینده مردم خاش اخیرا در برخی محافل با عصبانیت از بعضی تبعیض‌ها در استخدام ا اعتراض کرده اما بسیاری از شواهد نشان می‌دهد که مصادیق اعتراضی وی درست نبوده و این نماینده مجلس در استدلال‌های خود دچار اشتباه شده است.
به گزارش زاهدان پرس وی حتی اخیرا در یک جلسه اداری با حضور مدیران ارشد اهل سنت و بلوچ  بعد از آنکه با توجه به موجود بودن موارد قانونی استخدام عده ای خلاف صحبت هایش اثبات می شود بر خلاف عرف معمول جلسه را با عصبانیت ترک کرده است.
این در حالیست که وی در آن جلسه با غضب از سهمیه ایثارگران در استخدام یاد می کند و آن را نمی پذیرد و سخنانی که در شان یک نماینده وفادار به آرمان های جمهوری اسلامی نیست نیز  بر زبان می آورد.
با این وجود وی سپس این موضوع را با یکی از خبرنگاران استان که با رسانه های رادیو فردا و بی بی سی در ارتباط بوده و بارها بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران جوسازی کرده است عنوان کرده و این خبرنگار نیزاین موضوع را بلافاصله  در یکی از روزنامه های اصلاح طلب رسانه ای کرده است.
این در حالیست که این خبرنگار در همان مطلب با فرصت بوجود آمده با استناد به بعضی از مصادیق که بعضی شان در همان جلسه پشنگ ریگ جواب داده شده بود دوباره به تهمت تبعیض در استخدام ها می پردازد.
به گزارش زاهدان پرس پشنگ ریگی نماینده مردم خاش که این روزها بدون ملاحظه حساسیت های قومی و دیدن بعضی از واقعیات با سخنانش مردم بلوچ را تحریک می کند در سخنرانی میان دستور در مجلس  گفته است، از مسئولان محترم تقاضای برخورد جدی با تروریستهای اداری را دارم چرا که تروریستهای اداری فرصت حضور و خدمات رسانی به شهروندان بلوچ را تحمل نکرده با اجحاف و حق‌کشی در رابطه با آزمون های استخدامی، اقدام به نوعی نسل کشی می کنند.
گرچه این گونه سخن گفتنها را در مجلس عده ای ازناظرین سیاسی فقط با هدف جذب آرای مردم حوزه انتخابی عنوان می کنند ولی این در حالیست که بنا به آمار موجود فقط در استان سیستان و بلوچستان بالای 200 مدیر ارشد و میانی از اهل سنت در حال حاضر مشغول به کار هستند که این آمار در دولت نهم و دهم به نسبت زمان دولت اصلاحات افزایشی بالای صد در صد پیدا کرده است.
گفتنی است پشنگ ریگی در حالی از تروریستهای ادرای نام می‌برد که پیش از این انتشار عکسی در فضای مجازی که وی را در کنار مسئول شاخ فرهنگی گروهک جندالله که بعدها اعدام شد(1) نشان می داد باعث حرف و حدیثهای فروانی در میان فعالین سیاسی شد.
یاددآور می شود وی چندین بار از طرف شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.(2)
ـــــــــــــــ
پى‌نوشت:
1- یعقوب مهرنهاد افغانى (از نزدیکان محفل مسجد مکى و همکار داخلى تروریستهاى بلوچ)
2. ریگى پشنگ (نماینده
خاش) از نزدیکان عبدالمالک ریگى جنایتکار و نوچه‌هاى مولوى عبدالحمید افغانى است.
در همین ارتباط بخوانید:
ـ
ارتباط
نزدیک مهرنهاد تروریست با محفل مسجد مکى

کلمات کلیدی: مسجد مکی، زاهدان، سنی، تروریست، عبدالمالک، خاش، ریگی، پشنگ

ارسال اعترافات ریگى به دبیرکل سازمان ملل

مرصـاد دیدگاه

طی نامه‌ای رسمی
دکتر احمدی‌نژاد اعترافات ریگی را برای دبیرکل سازمان ملل فرستاد

حمایت اعضای ناتو از تروریسم در منطقه را محکوم کنید

دکتر محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اقدامات برخی از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی اعضای ناتو مستقر در افغانستان و نیز رفتار بعضی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی در حمایت از عبدالمالک ریگی خواستار محکوم کردن سریع جنایات وی و دفاع از حقوق ملت مظلوم ایران شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از نامه‌ خود به «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه از زمان حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در منطقه علاوه بر کشته و زخمی و آواره شدن چندین میلیون نفر، کشت مواد مخدر و تروریسم نیز توسعه یافته است، تصریح کرد: انتظار این است که حضرتعالی به طور فعال موضوع را در دستور کار قرار دهید و تصمیمات لازم را برای پایان دادن به کشتار، توسعه مواد مخدر و اشغالگری اتخاذ و اعلام نمایید.
متن کامل نامه دکتر محمود احمدی‌نژاد به دبیر کل سازمان ملل متحد به این شرح است:

جناب آقای بان‌کی‌مون
دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
سلام علیکم
با تبریک عید نوروز و آغاز سال 1389 شمسی یک بار دیگر از تلاش‌های جنابعالی و اعضای مجمع عمومی جهت ثبت جهانی نوروز، این عید بزرگ انسانی و فرهنگی، تقدیر می‌نمایم. امیدوارم این اقدام، منشأ گسترش فرهنگ نوروزی یعنی صلح، دوستی، بالندگی، همکاری سازنده و امنیت پایدار در سراسر جهان باشد.
همانگونه که می‌دانید تروریسم از مهمترین معضلات امروز جامعه بشری است و بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها و لشکرکشی‌ها به بهانه مبارزه با آن انجام می‌گیرد.
مطلع شدید که شروری به نام عبدالمالک ریگی در چند سال اخیر با پناه گرفتن در افغانستان و پاکستان و از طریق نفوذ و راهزنی و انفجارات در جنوب شرقی ایران، بیش از 140 نفر از هموطنان بی‌گناه اینجانب، اعم از زن و مرد و کودک، را با فجیع‌ترین روش‌های ممکن به قتل رسانیده و بیش از 260 نفر را زخمی کرده است.
گر چه سازمان‌های بین‌المللی مدعی حمایت از حقوق بشر در این مدت در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده و یا به نوعی از آن حمایت کردند لیکن تأسف‌انگیزتر از آن، اقدامات برخی از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی اعضاء ناتو مستقر در افغانستان و همچنین رفتار برخی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی در حمایت از این جنایات و تلاش برای تطهیر دستان به خون آغشته این جنایتکار و مزدورانش بود. اطلاعات مستندی در دست است که سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی حداقل سه کشور از شرارت‌ها و اقدامات تروریستی این فرد حمایت کرده‌اند.
برخی رسانه‌های غربی نیز، که در برابر کوچکترین اشتباهات یک مأمور پلیس در کشورهای مخالف با سیاست‌های استعماری و سلطه‌جویانه با تولید انبوه اخبار و تحلیل و سر و صدا برای حقوق بشر عزاداری برپا می‌کنند و فریاد آنان گوش فلک را کر می‌کند،‌ در برابر این سفاکی‌ها و جنایت‌ها یا سکوت کردند و یا با انتشار وسیع مصاحبه‌ها و گزارشات، این تروریست آدم‌کش را فردی مبارز و تلاش‌گر در راه دموکراسی معرفی نموده و سعی کردند کشتار وحشیانه مردم بی‌دفاع را مقدس جلوه دهند.
مایه بسی تأسف است که تروریسم به ابزار سلطه بر ملت‌ها تبدیل شده است و مدعیان مبارزه با تروریسم در صف اول حمایت از آن قرار دارند.
عالیجناب
اینک با ارسال یک نسخه نوار حاوی گوشه کوچکی از جنایت‌ها و برخی حمایت‌های رسانه‌ای از این فرد شرور و قسمتی از اعترافات وی در کسب حمایت از اعضای ناتو،‌ انتظار دارد دبیر کل محترم بر حسب وظیفه قانونی و انسانی نسبت به موارد زیر اقدام به نتایج آن را به اطلاع ملت ایران و عموم ملت‌ها برسانند:
1- محکوم کردن صریح این جنایات و دفاع از حقوق ملت‌ مظلوم ایران به عنوان قربانی بزرگ تروریسم
2- محکوم کردن حمایت‌های اعضاء ناتو از تروریسم در منطقه، استیضاح رسمی کسانی که از این جنایتکار حمایت‌ کرده‌اند و استیفای حقوق قربانیان و دولت و ملت ایران
3- دستگیری این شرور که مورد حمایت وسیع اعضاء ناتو بود، توسط دستگاه اطلاعاتی ایران با کمترین هزینه ممکن، راه درست مبارزه با تروریسم را نمایان ساخت.
بعد از حادثه 11 سپتامبر و به بهانه مبارزه با چند تروریست تا کنون بیش از یک میلیون نفر از مردم منطقه ما قربانی و چند میلیون آواره شده‌اند و دو کشور عضو سازمان ملل تحت تصرف نظامیان ناتو و آمریکا قرار گرفته‌اند و کشور سومی نیز در معرض تهاجمات نظامی است. روش جاری برای مبارزه با تروریسم به فرض پذیرش صداقت مدعیان آن آشکارا شکست خورده است. اگر واقعاً تروریستی وجود دارد آیا نمی‌توان از روش عقلانی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران که در برخورد با عبدالمالک ریگی به خوبی تجربه شد استفاده کرد. ما بارها تأکید کرده‌ایم که حل مسائل منطقه ما نیاز به لشکرکشی‌های گسترده و عملیات نظامی ندارد.
حداقل انتظار از جنابعالی این است، که با تعیین یک گروه حقیقت‌یاب مستقل و مورد اعتماد ملت‌های منطقه، درباره عوامل اصلی حادثه 11 سپتامبر به عنوان بهانه اصلی حمله به منطقه خاورمیانه، انگیزه و نیت اصلی حضور نظامی ناتو در افغانستان و عراق، روش‌های به کار گرفته شده و نتایج حاصل از نه سال حضور و درگیری، تحقیق جامعی صورت داده و نتایج آن را به مجمع عمومی اعلام فرمائید.
جناب آقای دبیر کل
شما می‌دانید که از زمان حضور نیروهای آمریکایی و ناتو علاوه بر اینکه چند میلیون نفر از مردم منطقه کشته و زخمی و آواره شده‌اند، کشت مواد مخدر و تروریسم نیز توسعه یافته است. حدود نه سال است که مردم منطقه در سایه تهدید زندگی می‌کنند.
چه کسی یا سازمانی باید از حقوق، امنیت و استقلال ملت‌های منطقه حمایت کند. اگر سازمان ملل در این باره مسئولیتی ندارد اعلام نماید که انبوه مردم و دولت‌های آسیب‌دیده به کدام سازمان باید شکایت کنند و در این صورت فلسفه تأسیس سازمان ملل چه خواهد بود؟ و چه موضوعی مهم‌تر از این می‌تواند در فهرست فعالیت‌های سازمان ملل قرار گیرد.
انتظار این است که حضرتعالی به طور فعال موضوع را در دستور کار قرار دهید و تصمیمات لازم را برای پایان دادن به کشتار، توسعه مواد مخدر و اشغالگری اتخاذ و اعلام نمایید.
از خداوند متعال استقرار صلح و عدالت در سراسر گیتی را مسألت دارم.
محمود احمدی‌نژاد 

کلمات کلیدی: احمدی نژاد، تروریست، افغانستان، وهابیت، رئیس جمهور، آمریکا، ریگی، اعترافات، سازمان ملل، ناتو

   1   2   3   4   5   >>   >
?بازدید امروز: (8) ، بازدید دیروز: (65) ، کل بازدیدها: (1170619)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ