سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

ترورها و جنایتهاى گروهک جندالشیطان (روزشمار تصویرى )

مرصـاد دیدگاه

روزشمار ترورهای مهم گروهک جندالشیطان، عبدالشیطان ریگی:
یک)
12 دی 1384 : گروگان گرفتن 9 سرباز مرزی. 1 تن از این گروگان‏ها را شهید کردند و بقیه پس از اخاذی آزاد شدند.
دو) 24 اسفند 1384 : کشتار 22 شهروند بی‏گناه و گروگان گرفتن 7 نفر دیگر در "منطقه تاسوکی" در جاده زاهدان ـ زابل. یک تن از این گروگان‏ها شهید شد و بقیه پس از اخاذی آزاد شدند.
سه) 13 بهمن 1385 : شهید کردن چهار نفر از پرسنل نیروی انتظامی در خیابان بزرگمهر زاهدان.
چهار) 25 بهمن 1385 : انفجار اتوبوس حامل پاسداران که باعث شهادت 11 و زخمی شدن 18 پاسدار نیروی زمینی سپاه شد.
پنج) 23 خرداد 1387 : گروگان گرفتن 16 سرباز و پرسنل نیروی انتظامی در سراوان. همه 16 گروگان شهید شدند.
شش) 23 اردیبهشت 1385 : کشتار 34 شهروند بی‏گناه و گروگان گرفتن تعدادی دیگر در "منطقه دارزین" در جاده بم ـ کرمان.
هفت) 7 خرداد 1388 ؛ بمب‏گذاری در مسجد امیرالمؤمنی(ع) زاهدان وشهادت بیش از 20 هموطن بی‏گناه.
هشت) 26 مهر 1388 : شهادت سردار شهید شوشتری و بیش از 42 نفر از بی‏گناهان و نیز شیوخ اهل سنت شرق کشور.

شهدای مظلوم تاسوکی سیستان

جهت دیدن بقیه تصاویر مرتبط «اینجا» را کلیک کنید


کلمات کلیدی: بلوچ، سیستان، شیعه، سنی، تروریست، تاسوکی، عبدالمالک ریگی

پرونده شرارتهای عبدالمالک ریگی و چند نکته

مرصـاد دیدگاه

دکتر شریف لکزایى

شریف لکزاییدر آستانه چهارمین سالگشت شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی خبری مسرت بخش خانواده شهدای این فاجعه تروریستی و بسیاری از هموطنان را خوشحال کرد: دستگیری شرور و جانی تاسوکی، عبدالمالک ریگی. او که با کشتار جمعی از نوجوانان دانش آموز، کارگران، کسبه، خبرنگار، دانشجو، طلبه و دبیر آموزش و پرورش در تاسوکی این جنایت بی سابقه را عملیاتی افتخارآفرین نامیده بود شاید هرگز گمان نمی کرد روزی در دام عدالت و قانون گرفتار آید.
اگرچه این تروریست با این فاجعه برای خود شهرتی دست و پا کرد و سری در میان تروریست ها و اشرار دیگر شد اما این تنها خانواده شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی نبودند که خوشحال شدند بلکه همه مردم ایران و به ویژه خیل دیگری از هموطنان هم بودند که با شنیدن این خبر به همدیگر تبریک و شادباش گفتند. شادباش از این که یکی از قاتلان تروریست جوانان این مرزوبوم دستگیر شده است.

شاید لازم باشد برخی از جنایات وحشیانه او را مورد بازخوانی قرار دهیم:
ـ شهادت بیست و دو تن از هموطنان بی گناه در منطقه تاسوکی در جاده زابل به زاهدان و به گروگان گرفتن هفت تن دیگر از شهروندان در 25 اسفند 1384.
ـ شهادت جمعی از هموطنان بی دفاع و مسافران عبوری در منطقه دارزین در نزدیکی بم در فروردین 1385.
ـ انفجار خودروی سرقتی در مسیر اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران در بلوار ثارالله زاهدان در بهمن 1385.
ـ گروگان گرفتن جمعی از مرزداران غیور در نزدیکی سراوان و آن گاه به شهادت رساندن آنان در پاکستان. سوگ مندانه هنوز اجساد این عزیران به ایران باز گردانده نشده است.
ـ انفجار بمب در مسجد علی بن ابیطالب و به شهادت رساندن جمعی از نمازگزاران در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در خرداد 1388.
او در آخرین اقدام تروریستی خود در سال جاری جمع زیادی از هموطنان، سرداران بلوچ و فرماندهان سپاه پاسداران و از جمله جانشین فرمانده نیروی زمینی را در شهرستان پیشین به شهادت رساند.

اینها البته جنایات درشتی بود که با هدایت، عاملیت، مباشرت و سرکردگی این جانی تروریست انجام شده است. بایستی بر این فهرست موارد دیگری را نیز افزود که از جنایات این جانی و جانیان تروریست موسوم به گروهک تروریستی جندالله است. به ویژه از یاد نبرده ایم که چند راننده مسافرکش مظلوم در زاهدان توسط عوامل این مزدور خودفروخته ربوده شده و در حالی که از آنان فیلم گرفته می شود به دار آویخته می شوند و از خودروهای آنان برای بمب گذاری علیه دیگر شهروندان استفاده می شود.
همچنین کمین‌هایی که بر سر راه مرزداران این مرزوبوم و مأموران خدوم نیروی انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران ایجاد کرده و به این وسیله جمعی از بهترین فرزندان این ملت را به شهادت رساندند. برخی از شهدا از هموطنان بلوچ و حتی از طایفه ریگی بودند اما «از ریگی تا ریگی» تفاوت ها است.

مردم و به ویژه خانواده شهدای این فجایع تروریستی ضمن تشکر و قدردانی از همه دست اندرکاران تأمین امنیت و به ویژه سربازان گمنام امام زمان، عجل الله تعالی فرجه الشریف، از دستگاه قضایی می خواهند در حضور خانواده شهدای این فجایع تروریستی به تک تک جنایات این جانی تروریست رسیدگی و عدالت اسلامی را درباره این تروریست و سایر همپالگی هایش اجرا کنند.
در هر حال دستگیری این شرور تروریست اگرچه چهار سال با تأخیر همراه بود اما به هر حال اتفاق افتاد و مردم منتظر محاکمه و مجازات این جانی تروریست هستند.
این خواسته از نخستین خواسته‌های خانواده شهدا بوده و بر این باورند که برخورد مقتدرانه با این اشرار تروریست و توجه به عواملی که پرورش دهنده این جانیان است می تواند منطقه را به سمت آرامش و آبادانی سوق دهد و موجب آبادانی منطقه و تقویت همزیستی مسالمت آمیز میان اقوام و مذاهب در استان و کشور گردد.
به یقین این دستگیری برای حامیان این جانی تروریست دردناک و درس جدی و اساسی خواهد بود که در هر حال می باید تاوان جنایات خود را بپردازند. همچنین این دستگیری ضربه کاری به همه بدخواهانی است که خواهان از بین بردن آرامش و آسایش از این مرزوبوم هستند.

منبع: وب نوشت حکمت


کلمات کلیدی: زاهدان، زابل، تروریست، سیستان و بلوچستان، تاسوکی، لکزایی، قوه قضائیه، عبدالمالک ریگی، وزارت اطلاعات

تصاویر ریگى قبل و بعد از دستگیرى + مدارک جعلى

مرصـاد دیدگاه

جهت دیدن اندازه بزرگتر تصاویر، روى آن کلیک کنید

فیلم و جزئیات دستگیری عبدالمالک ریگی را هم (اینجا) ببینید


عبدالمالک ریگى در چنگ مأمورین اطلاعات ایران

 

 عبدالمالک ریگى 24 ساعت قبل از دستگیرى


مدارک پاکستانى و افغانى ریگى جعل‌شده توسط آمریکاییها

 

 


کلمات کلیدی: پاکستان، افغانستان، عبدالمالک ریگی، وزارت اطلاعات، مدارک جعلی

ریگی به کفش آمریکا و اسرائیل!

مرصـاد دیدگاه

عبدالمالک ریگی وهابی بلوچ تروریست


کلمات کلیدی: وهابی، تروریست، آمریکا، عبدالمالک ریگی

عقدنامه ریگی با منافقین باطل شد

مرصـاد دیدگاه

عبدالمالک ریگی گروهک رجویدر یادداشت قبلى نوشته بودم که چندی پیش گروهک تروریستى منافقین و گروهک تروریستى و قاچاقچى جندالشیطان مذاکرات اولیه خود را به منظور ادغام و همکاری‌های مشترک برگزار کرده بودند و در دیدار سران این دو گروهک در منطقه‌ای در پاکستان، عبدالمالک ریگی با تعدادی از عناصر و فرماندهان گروهک تروریستى منافقین دیدار و گفتگو داشته، و آمادگی‌اش را برای هرگونه همکاری در راستای تشکیل یک گروه تروریستی جدید تحت عنوان سازمان نیروهای مسلح مجاهدین! اعلام کرده بود.
حال با دستگیری ریگی، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به عنوان یک مطلّقه تروریستی در انتظار حوادث آینده است.


کلمات کلیدی: تروریست، پاکستان، منافقین، عبدالمالک ریگی، جندالله، جندالشیطان، مجاهدین خلق، رجوی

دستگیرى مقتدرانه عبدالمالک ریگى در پرواز دبى

مرصـاد دیدگاه

خبر مسرّت بخش
صبح امروز (4 اسفند 88) خبر خوشحال‌کننده‌اى(+) به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات از رادیو و تلویزیون پخش که تروریست جنایتکار و روان‌پریش بلوچ‌نما، عبدالمالک ریگى توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات مهم دستگیر شد.

تور امنیتى در خارج از کشور
وزیر کشور هم صبح امروز در بدو ورود هیأت دولت به بیرجند با حضور در جمع خبرنگاران(+) گفت: عبدالمالک ریگی که درصدد بود از نقطه‌ای به نقطه دیگر برای طراحی شرارت جدیدی عازم شود، با هوشیاری نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان و با تور امنیتی که از قبل پهن کرده بودیم در یک فرصت مناسب در خارج از کشور دستگیر و به داخل منتقل شده و اکنون در چنگ ملت ایران است.

عملیات غافلگیرانه
همچنین محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان هم در گفتگو با فارس(+) اعلام کرد: دستگیری ریگی با اقدامات اطلاعاتی‌ که مدت‌ها در حال انجام بود، ‌و با عملیاتی غافلگیرانه به سرانجام رسید و وی در حال حاضر وارد خاک ایران شده و در اختیار نیروهای اطلاعاتی است و تحویل مقامات امنیتی و قضایی خواهد شد.

دستگیرى در پرواز دبى به قیرقیزستان
اما از نقطه به نقطه‌اى که وزیر کشور اعلام کرد، کجا بود؟
جوان آنلاین، در گزارش اختصاصى‌اش(+) این نقطه‌ها را فاش ساخت که ریگی در پروار دوبی به قرقیزستان توسط سربازان امام زمان(عج) دستگیر شده و ساعتی پیش از دبی به ایران انتقال یافت.(+)

این اشراف اطلاعاتى و عملیات مقتدرانه نیروهاى امنیتى موجب افتخار است و جا دارد به همه این عزیزان که نه تنها مرهمى بر دل داغدار خانواده‌هاى شهداى تاسوکى، زاهدان، دارزین، پیشین، سراوان، ایرانشهر، پیشین و مسجد على‌بن‌ابى‌طالب(ع) زاهدان، نهادند بلکه قلب همه ملت ایران را شاد کردند، خسته نباشید گفته و از آنان تشکر کنیم.

مرصاد

ــــــــــــــــــ
اخبار مرتبط:
ـ تبریک مجلس به رهبر انقلاب برای دستگیری عبدالمالک ریگی
ـ
خبر دستگیری "ریگی" در صدر رسانه‌های خارجی قرار گرفت
ـ اسرار گروهک تروریستی عبدالمالک‌ ریگی‌ از زبان برادرش
ـ نگاهی به جنایت های گروهک تروریستی ریگی
ـ بازتاب دستگیری ریگی در رسانه‌های پاکستان
ـ گزارش فارس از فعالیت های تروریستی گروهک شرق کشور
ـ ایران با دستگیری ریگی یکی از ابزارهای آمریکا در منطقه را مهار کرد
ـ پدرزن عبدالحمید ریگی: فرزندانم‌ قربانی تفکرات تروریستی شدند
ـ دستگیری عبدالمالک ریگی خوشحالی مردم را در هفته وحدت دو برابر کرد
ـ اقامه نماز شکر در مساجد سیستان و بلوچستان برای دستگیری عبدالمالک
ـ دستگیری ریگی حاصل آمیختن خون شیعه و سنی در حادثه سرباز است
ـ در پی دستگیری ریگى، برق شادی در چشمان مردم استان موج می‌زند
ـ معاون استاندار: دستگیری ریگی مرهمی بر دل خانواده‌های داغدار است
ـ سفیر ایران در پاکستان: افتخار دستگیری ریگی صرفاً برای ایران است
ـ شبکه وهابى العربیه: دستگیری ریگی ضربه محکمی بر "جند‌الله" بود
ـ تصاویری دلخراش از جنایات عبدالمالک ریگی
ـ ماجرای حمایت های ریگی از جریان فتنه


کلمات کلیدی: بلوچ، زاهدان، شیعه، سنی، تروریست، سیستان و بلوچستان، پاکستان، تاسوکی، وهابیت، آمریکا، عبدالمالک ریگی، وزارت اطلاعات

تشکیل سازمان جدید تروریستی با ائتلاف منافقین و ریگی

مرصـاد دیدگاه

تروریستها متحد شدند!!
عبدالمالک ریگی و منافقین خلقبه گزارش جهان، در ادامه حمایت‌های گروهک تروریستی منافقین از عبدالمالک ریگی و تشکیلات تروریستی زیرمجموعه وی که تحت عنوان جنبش مقاومت ملی فعالیت می‌کنند اخیرا جلساتی با حضور تعدادی از سرکردگان گروهک منافقین و شخص عبدالمالک ریگی در شهرهای کراچی و اسلام‌‌آباد پاکستان به منظور حمایت و همکاری‌های مشترک برگزار گردیده است.
به گفته منابع مطلع، در این جلسات توافق شده است گروهی جدید به نام سازمان نیروهای مسلح مجاهدین ایران با همکاری عناصر ریگی و گروهک منافقین تشکیل شود.
بر اساس این گزارش، عبدالمالک ریگی در این جلسه ضمن اعلام موافقت با تشکیل سازمان جدید آمادگی خود را برای همه گونه همکاری به گروهک منافقین اطلاع داده است.
در همین حال از پاکستان خبر می‌رسد عناصری از گروهک‌ منافقین که از عراق اخراج شده‌اند ضمن تماس‌هایی با فراریان و اشرار و معاندین نظام در برخی مناطق پاکستان علی‌الخصوص شهرهای کراچی و اسلام‌آباد در صدد جذب نیرو و سازماندهی یک سازمان مسلح هستند که احتمال می‌رود در راستای ایجاد این سازمان باشد.
همچنین در پی بروز ناآرامی‌های خیابانی اخیر در ایران و اعلام آمادگی منافقین برای انجام عملیات در کشور، اخیرا نیروهای آمریکایی مستقر در عراق اقدام به آموزش تعدادی از نیروهای سازمان منافقین در زمینه‌های مختلف نموده‌اند.
در دوره آموزشی که به همین منظور در پادگان قادسیه عراق در نزدیکی شهر بغداد برگزار شده است تعداد زیادی از نیروهای سازمان منافقین اعم از زن و مرد در حال یادگیری و آموزش دوره‌هایی در زمینه جاسوسی، عملیات ایذایی، رزم‌ انفرادی وعملیات‌ برون مرزی تحت نظر نیروهای آمریکایی هستند.
گفته می‌شود این نیروها پس از اتمام دوره آموزش قرار است با مدارک جعلی توسط نیروهای آمریکا به داخل کشور اعزام شده و عملیات مختلفی را انجام دهند.


کلمات کلیدی: تروریست، پاکستان، وهابیت، آمریکا، ریگی، عراق، منافقین

اعدام، حکم قطعی عبدالحمید ریگى

مرصـاد دیدگاه

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مردم سیستان و بلوچستان بدانند که حکم قطعی عبدالحمید ریگی اعدام است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در مراسم شورای معا
ونان، روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سیستان و بلوچستان که در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: قضاوت یکی از شغل‌های سخت در جامعه به شمار می‌آید که عدالت حرف نخست را در آن می‌زند.
وی افزود: قوه قضائیه مدافع احقاق حقوق مردم در جنبه‌های مختلف است و این نهاد با کسانی که به ناامنی در جامعه بپردازند با قاطعیت برخورد می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان گفت: سرعت و دقت در پرونده‌های امنیتی از اولویت‌های دستگاه قضایی این استان است.
حمیدی گفت: دستگاه قضایی به عنوان متولی اجرای قانون، قوانین را مو به مو در جامعه اجرا می‌کند.
وی افزود: استقرار امنیت یکی از مطالبات مهم مردم این استان است.
رئیس‌کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: رصد کردن عملکرد دادگستری‌های استان از جمله اهداف بر
گزاری جلسه شورای معاونان، روسای حوزه‌های قضایی است.
حمیدی در ادامه از کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری خبر داد و گفت: در مقایسه با شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته با 10 درصد کاهش ورود پرونده به مراجع قضایی مواجه بوده‌ایم.
وی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سرنوشت عبدالحمید ریگی به خبرنگار فارس در زاهدان گفت: در حال حاضر کار کارشناسی بر روی این شخص در حال انجام است.
رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: عبدالحمید ریگی مدرک زنده برای افشای وجود عناصر شرور در منطقه پاکستان است که با افشاگری‌های این شرور، پاکستان هم به وجود اشرار در این کشور اعتراف کرده است.
حمیدی خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های به عمل آمده از عبدالحمید ریگی تمام نقاط سکونت اشرار در پاکستان شناسایی شده و هنوز از این شرور در حال بهره‌برداری هستیم.

وی در ادامه به حادثه تروریستی اخیر که منجر به شهادت سه تن از ماموران راهنمایی و رانندگی در خاش شد، اشاره و تصریح کرد: پرونده اولیه برای پیگیری حادثه تروریستی اخیر در خاش تشکیل شده که با سرعت و دقت در حال بررسی است و در آینده‌ای نزدیک عوامل تروریستی به اشد مجازات می‌رسند. 

کلمات کلیدی: تروریست، سیستان و بلوچستان، وهابیت، عبدالحمید، ریگی، پاکستان

دایر کردن مدرسه توسط ریگوک تروریست

مرصـاد دیدگاه

«عبدالمالک ریگی» سرکرده گروهک تروریستی [جندالشیطان] موسوم به جند‌الله در راستای اهداف گروهکی خود اقدام به تاسیس مدرسه‌ای در پاکستان کرده است.
به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع)ـابناـ ریگی با هدف آموزش عملیات انتحاری اقدام به راه‌اندازی چنین مدرسه‌ای کرده است.
در این مدرسه افراد معتاد و فقیر از شهرهای ایالت بلوچستان پاکستان جمع‌آوری شده و به آنها آموزش عملیات انتحاری داده می‌شود.
تعدادی از این افراد آموزش دیده به کمربند انتحاری مجهز شده‌اند و با پشتیبانی گروهک تروریستی جند‌الله و به منظور انجام عملیات خرابکاری (انتحاری) قصد ورود به خاک ایران را دارند.

* * *

دو حاشیه:
1.
ریگوک بر وزن ریخوک است که معنایش را سیستانیها مى‌دانند
2. مدرسه ساختن به شیوه غیر مجاز و براى تعالیم نادرست و اعمال ناجایز، انگار علاقه ذاتى مولویها ـ بخصوص از نوع افغانى‌اش ـ هم هست و در همین راستا مولوى عبدالحمید و دار و دسته‌اش بیش از یک هفته است در تهران و قم دنبال دست‌وپا کردن راهى براى فرار از قانون هستند!


کلمات کلیدی: مولوی، بلوچ، بلوچستان، تروریست، عبدالحمید، ریگی، پاکستان، عبدالمالک

دستگیرى ریگى در مهرماه وآزادى توسط سرویس اطلاعاتی پاکستان

مرصـاد دیدگاه

جانشین فرمانده کل سپاه از دستگیری سرکرده گروهک تروریستی ریگی در مهرماه در شهر کویته پاکستان خبر داد و گفت: این شرور تنها بعد از یک ساعت با مداخله عوامل اطلاعاتی و سرویس‌های اطلاعاتی کشور همسایه ما آزاد می‌شود.
به گزارش
خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گفتگویی با موضوع برقراری امنیت در جنوب شرق کشور، اظهار داشت:‌ معمولاً به دلیل تنوع و پیچیدگی تهدیدات و تغییراتی که این تهدیدات نسبت به زمان به خود می‌گیرند، اقتضائات جدیدی برای ورود به یک منطقه و یک ماموریت جدید به وجود می‌آید.
سلامی خاطرنشان کرد: جنوب شرق کشور از جمله مناطقی است که به لحاظ ژئوپلتیک، ظرفیت‌های زیادی را برای اینکه سیاست‌های دولت‌های فرامنطقه‌ای و برخی سیاست‌های کشورهای درون منطقه با هم تلاقی کنند و بتواند کارکردهای امنیتی نگران‌کننده‌ای را داشته باشند، دارد.
:: مولفه‌های اصلی برقراری امنیت در جنوب شرق در اختیار سپاه است
:: سپاه توسعه و محرومیت‌زدایی را محور اصلی ایجاد امنیت می‌داند
:: سردار شوشتری در یک اعتماد کامل شروع به مسلح کردن مردم منطقه کرده بود
:: مردم عمق استراتژیک قدرت دفاعی و امنیتی سپاه پاسداران هستند
:: سپاه میلیاردها تومان برای محرومیت‌زدایی در شمال‏غرب و جنوب شرق کشور اختصاص داده است
:: تلاش سپاه در امر محرومیت‌زدایی سیستان، مکمل تلاش‌های دولت است
:: برخی قدرت‌های بزرگ تروریست‌ها را از لحاظ تسلیحاتی و تاکتیکی حمایت می‌کنند
:: کشورهای همسایه باید نسبت به هزینه حضور تروریست‌ها در خاک خود آگاه باشند
:: همکاری پاکستان در مبارزه با تروریست‌ها باید در عمل دیده شود
:: سپاه در برخورد با تروریست‌ها از اقدامات قاطع خود کوتاه نمی‌آید
:: امنیت امروز سیستان و بلوچستان از همه جای کشور بیشتر است
:: قدرت‌های فرامنطقه‌ای قصد رواج احساس ناامنی در سیستان و بلوچستان را دارند
:: سپاه خود را پیشمرگ امنیت و آزادی مردم سیستان و بلوچستان می‌داند

مشروح گفتگو در ... ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: ترور، شیعه، سنی، سیستان و بلوچستان، پاکستان، وهابیت، شهادت، سپاه، امنیت، ریگی، سردار شوشتری

<      1   2   3   4   5   >>   >
?بازدید امروز: (87) ، بازدید دیروز: (80) ، کل بازدیدها: (1172057)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ