سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

اعتراف برادر سرکرده تروریستهاى بلوچ

مرصـاد دیدگاه

اعترافات عبدالحمید ریگى، برادر جانى معروف وسرکرده تروریستهاى وطن‌فروش بلوچ

عبدالحمید ریگی از اعضای گروهک تروریستی جندالله اعتراف کرد، سرکرده این گروه با ماموران امنیتی آمریکا در ارتباط است.
عبالحمید ریگی، در مصاحبه اختصاصی با شبکه پرس تی‏وی گفت: بعد از درگیریهای سال 1384 پس و مخفی‏شدن در کوههای سفید در منطقه سراوان به داخل خاک پاکستان برگشتیم. در این مدت عبدالمالک از طریق یکی از بلوچهای ساکن آمریکا با مقامات آمریکایی ارتباط گرفت.
عبدالمالک تا پایان سال 1384، دو بار با مقامات آمریکایی در اسلام آباد دیدار کرد. وی این دیدارها را به تنهایی و در اسلام آباد انجام می‌داد و آنها را محرمانه نگاه می‌داشت و تنها پس از انجام آنها به ما توضیحاتی می‌داد.
عبدالمالک پی از بازگشت از اولین ملاقات با آمریکاییها گفت: آنها به طور کامل از سوابق وی و جندالله مطلع بودند و می‌دانستند وی پیش از این در وزیرستان پاکستان و داخل ایران با القاعده ارتباط داشته و در ایران سرپرست این گروه بوده است.
وی در گفتگو با آمریکاییها، آنها را از قطع ارتباط خود با القاعده از سال 1382 آگاه کرد و بنا به درخواست آنان توضیحاتی درباره این موضوع و فعالیتهای فعلی جندالله داد.
در این دیدار و به دنبال تقاضای عبدالمالک برای حمایت مالی آمریکا از جندالله، مأموران امنیتی آمریکایی از وی خواستند دو هفته بعد برای دیداری دیگر به اسلام آباد سفر کند.
در سفر دوم مامورن آمریکایی اطلاعات بیشتری از وی درباره القاعده و فعالیتهای جندالله دریافت می‌کنند و از آنجا که هنوز گروه جندالله چندان شناخته شده نبود و عملیات زیادی در ایران انجام نداده بود، آنها اعتماد چندانی به ریگی نکردند و ملاقاتها بعد از این دو دیدار متوقف شد.
عبدالحمید ریگی در ادامه این مصاحبه افزود، در سال 1385 عبدالمالک مجدداً با واسطه‌گری یکی از بلوچهای ایرانی ساکن ایالت نیوجرسی در آمریکا که به علت ارتباط با رژیم پهلوی در زمان انقلاب ایران در سال 1357 از کشور گریخته بود مجدداً با دولت آمریکا ارتباط گرفت.
وی با این فرد رابط از طریق تلفن ارتباط داشت و موفق شد با کمک او دیدار با مأموران آمریکایی را از سر بگیرد. عبدالماک اطلاعات درباره این دیدارها را که به تنهایی انجام می‌داد تا جای ممکن از اعضای گروه مخفی می‌کرد. با این حال به علت اختلافاتی که در آن زمان با عبدالمالک پیدا کرده بودم، در زمان غیبت وی هنگام تماس فرد رابط اعلام کردم عبدالمالک من را مسئول دیدار بعدی کرده است.
در این دیدار که در اسلام آباد انجام شد، دو زن آمریکایی به همراه یک مترجم افغان آشنا به فارسی در محل سفارت با من گفتگو کردند. در این گفتگو آنها درباره درگیریها و حملات جندالله در خاک ایران، شمار اعضای گروه و امکانات آن و همچنین میزان حمایت مردم محلی از جندالله سؤالاتی کردند. همچنین این دو نفر درباره نیازهای گروه از جمله در زمینه مالی، سلاح و آموزش از من پرسش کردند که در هر دوی موارد به آنها گفتگو کردم. آنها خواستار این بودند که در صورت تأمین پشتیبانی آمریکا جندالله امکان تأمین چه تعداد نیرو دارد؟
آمریکاییها پیش از این در مذاکرات درباره امکانات پشتیبانی از جندالله با عبدالمالک گفتگو کرده بودند. آنان اعلام کرده بودند، می‌توانند علاوه بر پشتیبانی مالی و تسلیحاتی جندالله، پایگاهی در خاک افغانستان در اختیار این گروه قرار دهند و حتی نظامیان خود را مأمور آموزش جنگجویان جندالله کنند.
عبدالحمید ریگی در پایان مصاحبه گفت: برادر وی، عبدالمالک، پس از مراجعت از سفر، مانع از ارتباط مجدد من با مأموران امنیتی آمریکایی شد و خود به تنهایی برای دیدار با آنها به اسلام آباد و پیشاور میرفت.  با این حال عبدالحمید از طریق گفتگوی تلفنی با رابط گروه در آمریکا اطلاعاتی درباره این مذاکرات به دست می‌آورد که حاکی از مذاکره بر سر چگونگی حمایت تسلیحاتی، مالی و آموزشی آمریکا از جندالله گروه بود.
گروه جندالله از سال 1382 عملیات تروریستی خود در خاک ایران را آغاز کرد. به گفته عبدالحمید ریگی برادر سرکرده جندالله، از آن تاریخ تاکنون، اعضای این گروه 50 تا 60 مورد اقدامات تروریستی از جمله قتل جمعی، گروگان گیری، بمب گذاری، حملات زمینی، سرقت خودرو و دیگر اقدامات خرابکارانه ضد غیرنظامیان و دولت مرتکب شده اند."
شایان ذکر است ، عبدالحمید ریگی و سه عضو دیگر گروه «جندالله» در اوایل سال گذشته در پاکستان دستگیر و به مقامات ایرانی مسترد شدند.
[طبق برخى اخبار] ریگی به اتهام محاربه از طریق عضویت در گروهک تروریستی جندالله، دخالت در فعالیت‏های تروریستی ضد غیرنظامیان بیگناه، حمل، استفاده و قاچاق سلاح و مهمات به اعدام محکوم و شنبه صبح (16 خرداد 88 ) به دار مجازات آویخته شد. [ولى چند روز بعد یک مقام آگاه خبر اعدام وى را تکذیب کرد]
شبکه خبری «ای بی سی» آمریکا ، سال گذشته گزارش داده بود: مقامات آمریکایی با وجود انکار رابطه مستقیم با جندالله اعتراف کرده‌اند، افسران آمریکایی به سران این گروه مشاوره داده و با آنها ملاقات می‌کنند.
ساندی تلگراف نیز در سال 2007 فاش کرد: سیا (سازمان جاسوسی آمریکا ) تلاش می‌کند با تأمین سلاح و کمک مالی به تروریست‌های جندالله، ایران را بی‌ثبات کند.
شایان ذکر است، اعضای این گروهک تروریستی که برای ایجاد ناامنی در منطقه سیستان و بلوچستان فعالیت دارد، پنج شنبه (7 خرداد 1388)، با بمب‏گذاری در مسجد [على بن ابى‌طالب(ع)] زاهدان، دست کم 25 ایرانی بیگناه را کشتند و دهها نفر را زخمی کردند.


کلمات کلیدی: بلوچ، زاهدان، سیستان، بلوچستان، وهابی، شیعه، سنی، تروریست، عبدالمالک، اعدام، عبدالحمید

ضربه مهلک سپاه پاسداران به گروهک ریگى در شرق کشور

مرصـاد دیدگاه

حجت الاسلام ذوالنوری اخیراً ماموریت برخورد با اشرار وگروهک‌های ضد انقلابی که در پوشش‌های مختلف امنیت در شرق کشور را به مخاطره انداخته بودند به سپاه واگذار شد و در نخستین روز ورود سپاه در مأموریت، توانست به گروه موسوم به «ریگی» ضربه مهلکی وارد کند.
جانشین نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رسالت محور است و هر تهدیدی که بخواهد انقلاب و دستاوردهایش را تهدیدکند، سپاه با آن مقابله می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در مصاحبه با خبرنگار سپاه نیوز تصریح کرد: اگر امروز آمریکا، اسرائیل و دشمنان ما را تهدید به حمله می‌کنند و اتفاقی نمی‌افتد به خاطر این نیست که نخواستند، بلکه نتوانستند
.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: بلوچ، شیعه، سنی، تروریست، سیستان و بلوچستان، سپاه، شرق کشور، عبدالمالک جانی

اعتراف تروریستها به زخمى شدن ریگوک

مرصـاد دیدگاه

تروریست‌های بلوچ اعتراف کردند، در جریان مقابله نیروهای امنیتی و انتظامی ایران با تروریست‌های گروهک موسوم به جندالله که در 17 اسفند ماه در مرز ایران و پاکستان رخ داد، یکی از نیروهای نزدیک و مؤثر این گروهک به هلاکت رسیده و سرکرده‌شان عبدالمالک جانى به شدت زخمى شد.

به گزارش خبرنگار «سرویس فضای مجازی» خبرگزاری فارس، در حالی که نزدیک به یک ماه از این درگیری می‌گذرد، یکی از وبلاگ‌هایی که به انتشار اخبار و اطلاعیه‌های این گروهک شرور می‌پردازد در خبری با ذکر مشخصات این تروریست شرور و آدمکش به هلاکت وی اعتراف کرد.
تروریست‌ها دو گزینه تصرف یک پاسگاه مشرف به جاده زابل را برنامه‌ریزی کرده بودند که گرفتن آن می‌توانست ارتباط زاهدان به شمال را خطرساز کند و گزینه دیگر آنها قتل شماری از مردم بوده، اما با وجود وارد کردن چند تیم تروریستی به داخل ایران، درگیری زودهنگام آنها با ماموران ایرانی، این برنامه شوم را با شکست مواجه می‌کند.
اسماعیل قنبرزهی معروف به یونس روز 17 اسفند پس از آن که به همراه تعدادی دیگر از اشرار آدمکش و تروریست با عبور از مرز پاکستان قصد داشت در سالروز فاجعه تروریستی تاسوکی جنایتی دیگر را رقم زند، ضمن درگیری با نیروهای امنیتی و انتظامی ایران به هلاکت رسید.
بنا به اذعان این وبلاگ در این عملیات سرکرده این گروهک (عبدالمالک ریگی) نیز زخمی شده که از مهلکه جان به در برده است.
در پی این درگیری، که تعدادی از تروریست‌های اجیر شده نیز کشته و زخمی شدند، نقشه آنان برای کشتار هموطنان در آستانه سالگرد فاجعه تروریستی تاسوکی نقش بر آب شد و تروریست ها با برجای گذاشتن تلفاتی مجبور به فرار به آن سوی مرزهای میهن اسلامی ایران شدند
.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: بلوچ، زاهدان، سیستان، بلوچستان، زابل، ناجا، تروریست، پاکستان، تاسوکى

ترور مدیر مجتمع رستگاران در خاش توسط کوردلان وهابى

مرصـاد دیدگاه

حجت‌الاسلام على عبادى، روحانی و مدیر مدرسه غیر انتفاعی رستگاران حضرت ولی عصر (عج) شهرستان خاش شب یکشنبه ساعت 19:20 به وسیله دو نفر تروریست موتورسوار بلوچ در محل خیابان شهید نیکبخت جنب مدرسه رستگاران به ضرب گلوله به شهادت رسید.
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان هم با تأیید خبر ترور حجت‌الاسلام عبادی، رییس مجتمع رستگاران قدس و رئیس کانون مداحان و شاعران مذهبی خاش که شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در خیابان‌های این شهر ترور شد، از صدور دستورات قضایی لازم به منظور شناسایی عاملان این ترور خبر داد.
ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با «ایسنا» در تشریح این خبر با بیان این‌که حجت‌الاسلام عبادی با ضرب سه گلوله به شهادت رسیده است، اظهار کرد: عامل ترور ابتدا به سمت کتف راست وی شلیک کرده، سپس دو گلوله به سمت قلب و مغز وی شلیک کرده که بر اثر اصابت این سه گلوله به شهادت رسیده است.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: ترور، مولوی، بلوچ، مسجد مکی، زاهدان، سیستان، بلوچستان، وهابی، شیعه، سنی، خاش، رستگاران

خسی در مشهد تاسوکی

مرصـاد دیدگاه

گفت و شنود خبرگزاری رسا با رضا لک زایی گروگان فاجعه تروریستی تاسوکی

رضا لک زایی یکی از گروگان های فاجعه دردناک تاسوکی است. رخدادی که در آن بیش از بیست نفر از هموطنان ما جان خود را از دست دادند. رضا لک زایی نیز از این گروگان گیری بعد از گذشت چند ماه جان سالم به در برد. این رخداد آنچنان سنگین بوده است که وی را مجبور کرده است تا کتابی به نام «تاسوکی؛ خاطرات یک گروگان» بنویسند و در آن دین خود را به شهدای این واقعه ادا نمایند. این کتاب به تازگی رونمایی شده است و او منتظر عکس العمل خوانندگان است. وی معتقد است که بعد از وقوع فاجعه تاسوکی تا کنون مقاله تحلیلی دقیقی در بررسی این واقعه نوشته نشده است و این مصاحبه بعد از گذشت سه سال از این رخداد سومین مصاحبه وی درباره این مسأله است. 25 اسفندماه سالروز فاجعه تاسوکی است.

رسا ـ در آغاز از خودتان بگویید.
من خس بی‌سروپایم که به سیل افتادم او که می‌رفت مرا هم به دل دریا بُرد
رضا لک زایی و متولد سال 1362 هستم. دبستان و راهنمایی را در زابل و دبیرستان را در زاهدان در رشته معارف اسلامی گذراندم. پس از آن در سال 1380 در دانشگاه زاهدان، رشته فلسفه و ادیان اسلامی قبول شدم.
در سال 1384 و پس از دوره کارشناسی، در رشته کارشناسی ارشد رشته فلسفه پذیرفته شدم. در این بین از زاهدان به زابل می‌رفتیم که این واقعه صورت گرفت. آنها هیچ دلیلی ارائه ندادند که من طلبه هستم. من کارت دانشجویی همراه داشتم و در واقع هم آن موقع دانشجو بودم. آنها به عنوان پوشش خبری، تبلیغاتی و دروغ این حرف را گفته بودند. من تازه مهرماه سال 87 طلبه شده‌ام. تلاش بسیاری کردم این کتاب را یا ننویسم و یا اگر می‌نویسم دروغ نباشد. چیزی را هم به دروغ به هیچ‌کس نسبت ندهم و توهین نکنم؛ حتی به تروریست‌ها. حتی نظراتی را هم که توهین بوده است، نیاورده‌ام.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: ترور، بلوچ، زاهدان، سیستان، بلوچستان، وهابی، شیعه، سنی، زابل، تروریست، پاکستان، تاسوکی، افغانستان، طالبان، شهادت، لکزایی، خاطرات، گروگان

من یک پدر شهید دارم

مرصـاد دیدگاه

آنچه این نوشته در دل دارد، نجوای «زهرا» دختر ده ساله شهید روحانی تاسوکى، «حجت‌الاسلام والمسلمین نعمت‌الله پیغان» می‌باشد، که در سومین سالگرد عروج مظلومانه شهدای تاسوکی (اسفند 1387) بر زبان او جاری شده است:
به نام خداوند شهدای زیبا و مظلوم تاسوکی
«به نام خدا، حضرت محمد! سلام بر شما، من یک پدر شهید دارم، پدرم در شامگاه بیست و پنجم اسفندماه هشتاد و چهار به دست اشرار مسلح شهید شد، ما روز بیست و ششم جنازه پدرم را دیدیم. مادر من خیلی غصه می خورد، من خیلی پدرم را دوست دارم. من و خواهر کوچکم و مادرم از شما صبر می‌خواهیم. خداحافظ . زهرا پیغان»
سلام بر کویر تاسوکی، سلام بر غربت تاسوکی، سلام بر مظلومیت تاسوکی، سلام بر قتلگاه تاسوکی، سلام بر کربلای سیستان، سلام بر پدر شهیدم، سلام بر شهدای تاسوکی، سلام بر شهدای این گلزار و سلام بر همه شهدا، همان‌هایی که مظلومانه و بدون هیچ گناهی سر بر سنگ‌های بیابان گذاشته و غریبانه و بی‌کس، از جور ستم نامردان جان سپرده‌اند.
پدر عزیز و مهربانم! خاطره شب پر سر و صدای تاسوکی، همان شبی که معصومه خواهر کوچکم گریه می‌کرد، همان شبی که ماشین در جایی تاریک نگه داشته شد و یکی که اسلحه و بی‌سیم در دستش بود. تو، دایی مسلم و آقای راننده را پیاده کرد و به سمت تاریکی پایین جاده برد، شبی که دایی رضا کنارم بود، اما یکی اومد دایی رضا رو پایین کرد، من منتظر بودم که شما برگردید، اما صدایی ترسناک، همان صدایی که هیچ وقت نشنیده بودم، خیلی مرا ترساند
.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: ترور، بلوچ، زاهدان، سیستان، زابل، تروریست، تاسوکی، شهادت، ادیمی، شهید پیغان

همایش وحدت اسلامی و امنیت ملی در سالگرد جنایت تاسوکى

مرصـاد دیدگاه

دبیر این همایش در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: آگاهی بخشی به نسل جوان کشور و افکار عمومی نسبت به جنایاتی که این تروریست ها در حادثه تاسوکی مرتکب شده اند و تاکید بر پیگری دستگیری و محاکمه عوامل جنایتکار آن حادثه تلخ از اهداف اصلی برگزاری این همایش است. وی با تاکید برضرورت عدم سهل انگاری پاکستان در دستگیری و محاکمه این گروهک تروریستی افزود: دستگاه دیپلماسی ایران با توجه به انعقاد قرارداد استرداد مجرمین بین خود ودولت پاکستان می‌باید برای بازگرداندن مجرمین این حادثه فعال تر گردد. وی اظهارداشت: ایجاد وحدت بین شیعه و سنی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

 ____________________________
همزمان با سالروز ماجرای جنایتکارانه "تاسوکی" و شهادت گروهی از هموطنان به دست گروهک تحت فرمان «ریگی» همایش وحدت اسلامی وامنیت اسلامی در پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی قم برگزار می شود.
دبیر این همایش روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا ، لزوم تبیین مقام شهید و پیگیری راه شهدا وظیفه ای اصلی همه وارثین این سرزمین است.
حجت الاسلام والمسلمین «نجف لک زایی» با اشاره به لزوم برگزاری این همایش از دو منظر سیاسی و فرهنگی اظهار داشت: آگاهی بخشی به نسل جوان کشور و افکار عمومی نسبت به جنایاتی که این تروریست ها در حادثه تاسوکی مرتکب شده اند و تاکید بر پیگری دستگیری و محاکمه عوامل جنایتکار آن حادثه تلخ از اهداف اصلی برگزاری این همایش است.
وی با تاکید برضرورت عدم سهل انگاری پاکستان در دستگیری و محاکمه این گروهک تروریستی افزود: دستگاه دیپلماسی ایران با توجه به انعقاد قرارداد استرداد مجرمین بین خود ودولت پاکستان می باید برای بازگرداندن مجرمین این حادثه فعال تر گردد.
وی اظهارداشت :ایجاد وحدت بین شیعه و سنی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

اعدام دو مولوى سنى محارب در زاهدان

مرصـاد دیدگاه

در راستای مبارزه بی‌امان با برهم‌زنندگان امنیت و آسایش مردم، دو مولوى از مفسدان فی‌الارض عضو گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در زندان زاهدان اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان، محکومان صلاح‌الدین سیدی فرزند کریم‌بخش با نام مستعار حافظ سعید و خلیل‌الله زارعی فرزند نورمحمد با نام مستعار سعدالله به جرم محاربه و افساد فی‌الارض از طریق هواداری، عضویت و تلاش مؤثر مالی و نظامی به‌منظور پیشبرد اهداف گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم که حکم صادره پس از تأیید از سوی مراجع عالی قضایی صبحگاه امروز در زندان زاهدان اجرا شد.
با کمال تأسف باید گفت، مسجد مکى زاهدان در راستاى حمایت از این دو تروریست، خبر اعدامشان را با تیتر «اعدام دو روحانى اهل سنت» در صفحه اول سایت رسمى‌شان درج کرده‌اند و مولوى عبدالمجید اسماعیل‌زهى (شه بخش) برادر زن مولوى عبدالحمید (امام جمعه مسجد مکى) بر این دو محارب کافر نماز خوانده و دفنشان کرده است.
در پی این اقدام اطلاعیه‌ای از سوی روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: مولوی، بلوچ، مسجد مکی، زاهدان، سیستان، بلوچستان، وهابی، سنی، تروریست، ایرانشهر، اشرار، محارب، مفسد، اعدام، عبدالحمید، عبدالمجید، شه بخش

برگزارى سومین یادواره شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی

مرصـاد دیدگاه

سومین یادواره شهدا و شهیدان روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی و شهدای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی، امسال در تاریخ 29/12/87، ساعت 15 با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، مسئولین و... در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی برگزار می‏شود.
به گزارش روابط عمومی هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی، مسئول روابط عمومی گلزار شهدای شهر ادیمی اهداف برگزاری این یادواره را زنده نگه‏داشتن یاد و خاطره شهدا، اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری دامت برکاته در خصوص یاد شهدا، تجلیل از مقام والای شهدا و ایثارگری‏های آنان، ارائه الگویی برای جوانان و نوجوانان، آشنایی نسل جدید با فرهنگ شهادت و ایثارگری، هم‌دردی با خانواده‏های معظم شهدا و بازماندگان آنان و یادآوری و تأکید بر راه شهدا عنوان نمود.
مهدی لک‌زایی اظهار داشت: سومین سالگرد شهدای تاسوکی و خصوصاً شهدای روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی در آخرین پنجشنبه سال جاری (29 اسفندماه 87) برگزار خواهد شد.
وی علت برگزار نشدن مراسم را در بیست‌وپنجم اسفند ماه امسال، همزمانی با ولادت پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌وآله و امام حسن مجتبی علیه‌السلام اعلام نمود.
وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از مردم در دو یادواره گذشته افزود: انتظار داریم مردم امسال نیز یکپارچه و با شکوه در سومین یادواره شهدا شرکت نمایند.
این گزارش می‌افزاید تروریستها در 25 اسفندماه 84، با بستن جاده عبوری زابل ـ زاهدان، 22 تن از هموطنانمان را در حالی که چشمان و دستان آنها را بسته بودند، از پشت به ضرب گلوله به شهادت رساندند. و هفت تن را مجروح و هفت تن را به گروگان گرفتند که به تدریج پس از 200 روز گروگان ها را آزاد نمودند و یکی از گروگان‌ها را نیز به شهادت رساندند.
همچنین کتاب خاطرات تاسوکی نیز به تازگی توسط دانشجوی گروگان این فاجعه به رشته تحریر درآمده است و در این نوشتار وقایع رخ‌داده از زمان وقوع حادثه تا آزادی از دست اشرار گروگان‌گیر نقل شده است.
گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی در 10 کیلومتری شهرستان زابل قرار دارد و با دارا بودن شصت و سه شهید بزرگترین گلزار شهدای استان پس از زاهدان و زابل می‌باشد.


کلمات کلیدی: ترور، زاهدان، سیستان، بلوچستان، شیعه، سنی، زابل، تاسوکی، شهادت

انتشار خاطرات خواندنى جنایت تاسوکى

مرصـاد دیدگاه

تاسوکی - خاطرات یک گروگان

ناشر : موسسه بوستان کتاب
زبان کتاب : فارسی
موضوع و دسته بندی کتاب : تاریخ -> زندگی نامه و خاطرات
شابک : 978-964-09-0214-1
نوبت چاپ : اول
قطع : وزیری
نوع جلد : شومیز
وضعیت چاپ : چاپ شده است
گروه مخاطب : عمومی
قیمت در واحد ریال : 59000

معرفی اجمالی : در شامگاه بیست‌وپنجم اسفندماه 1384 در 90 کیلومتری زابل، در ریگ‌زاری به نام «تاسوکی» فاجعة تروریستی دل‌خراشی رخ داد که در آن، 22 نفر از مسافران عبوری، به شهادت رسیدند. تروریست‌ها که لباس نیروی انتظامی به تن داشتند و ایست بازرسی ساختگی برقرار کرده بودند، هفت نفر را مجروح و هفت نفر دیگر را گروگان گرفتند. شش نفر از گروگان‌ها به تدریج و طی دویست روز آزاد شدند. کتاب حاضر، خاطرات یکی از گروگان‌های این فاجعه است.

* * *

خاطراتی از یک گروگان واقعه تروریستی تاسوکی در کتابی با نام «تاسوکی» به قلم رضا لک‌زایی از سوی مؤسسه بوستان کتاب قم به زودی منتشر می‌شود.
حجت‌الاسلام عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید موسسه بوستان کتاب قم، با بیان این مطلب اظهار داشت: این کتاب خاطرات یکی از گروگان‌های واقعه گروگانگیری منطقه «تاسوکی» سیستان است که سه سال قبل رخ داد.
گفتنی است، در میان شهدا، مجروحان و گروگان‌ها، عده‌ای از رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های ایثارگران نیز حضور داشتند.
چاپ اول کتاب «تاسوکی» در شمارگان 1500 نسخه و 328 به زودی راهی بازار کتاب می‌شود.


کلمات کلیدی: ترور، بلوچ، زاهدان، زابل، سیستان و بلوچستان، پاکستان، عبدالمالک، گروگانگیرى، تاسوکی، افغانستان، اشرار، تروریست بلوچ

<      1   2   3   4   5   >>   >
?بازدید امروز: (7) ، بازدید دیروز: (63) ، کل بازدیدها: (1171717)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ