سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

خیال واهى مصادره کنندگان پرچم سبز علوی

مرصـاد دیدگاه

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که به عشق آمریکا می‌خواستند پرچم سبز علوی را مصادره کنند در خیال واهی بسر می‌بردند.
دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: روز 13 آبان به عنوان روز استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا که در راس آن استکبار جهانی همیشه مطرح بوده در سال‌جاری با توجه به تحرکات عوامل خودفروخته که می‌خواهند این مبارزات شکل و رنگ دیگری به خود بگیرد و آنهایی که به عشق آمریکا می‌خواستند پرچم سبز علوی را مصادره کنند بدانند که در خیال واهی بسر می‌برند.
وی افزود: اینان همان بازمانده‌ها و تفاله‌های آمریکا هستند که با شعار مرگ بر روسیه و چین می‌خواهند شعار واقعی مردم ایران را که مرگ بر آمریکا است را به فراموشی سپرده شود.
نماینده مردم زاهدان در ادامه با اشاره به صحیفه نور امام(ره) که بیانگر تفکر امام است "عده‌ای می‌خواهند شعار مرگ بر شوروی، مرگ بر آمریکا از اذهان عمومی پاک شود " افزود: راهپیمایی امروز، انزجار مردم ما را از آمریکا و عملکرد دولتمردان آنها به خوبی نشان می‌دهد.
شهریاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات روز گذشته خود خطاب به تفاله‌ها و بازمانده‌های آمریکا فرمودند: " ما گول خنده‌های آمریکا را نمی‌خوریم و هرگز فرش قرمز برایشان پهن نمی‌کنیم. "
وی گفت: مردم ما امروز یکپارچه و باشکوه خاصی در راهپیمایی شرکت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که عده‌ای خودفروخته و مزدور که می‌خواهند با فضاسازی دشمنان را شاد کنند، به اهداف شومشان برسند.
نماینده مردم زاهدان با اشاره به امضای بودجه 55 میلیون دلاری که مصوب کنگره آمریکا بود توسط اوباما تاکید کرد: برای مخالفت با نظام جمهوری اسلامی، امضای چنین بودجه‌ای نشانگر این است که افراد خودفروخته و گروهک‌های تروریستی وابسته به آمریکا از جمله گروهک مالک ریگی در شرق ایران که اعتراف کرده‌اند با آمریکا همکاری دارند، می‌خواهند مشکلاتی را برای مردم و کشور ما به وجود آورند که انشاء‌الله این بار هم به هدف شوم خود نخواهند رسید و بودجه‌های تصویب شده را هدر خواهند داد.


کلمات کلیدی: زاهدان، دکتر شهریاری، مجلس شورای اسلامی، 13 آبان، سبز علوی

گزارش کامل دادگاه آشوبگران

مرصـاد دیدگاه

دادگاه متهمان اغتشاش و آشوب و متهمین پروژه شکست‏خورده کودتای مخملی امروز (10 مرداد) در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری تهران (مجتمع امام خمینی) آغاز شد.
در بین متهمین حاضر در جلسه دادگاه که نزدیک به 100 نفر بودند، چهره‌های شناخته شده و مشهوری مثل بهزاد نبوی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، میردامادی دبیر کل حزب مشارکت، امین‌زاده عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، محمدعلی ابطحی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، رمضان‌زاده عضو شورای مرکزی حزب مشارکت به چشم می‌خورند.
گزارش تصویرى اولین جلسه دادگاه را اینجا و اینجا ببینید
همانگونه که قبلاً در بیانیه دادستانی تهران آمده بود، اتهام دستگیر شدگان به شرح زیر است:
1- حمله به مراکز نظامی با سلاح گرم و سرد و بمب‌های آتش‌زا
2- حمله به مراکز دولتی و به آتش کشیدن آنها
3- تخریب اموال عمومی
4- ایجاد رعب و وحشت در بین مردم
5- ارتباط با گروه‌های معاند و محارب مانند گروهگ منافقین
6- ضرب و شتم مأمورین انتظامی و امنیتی
7- ضرب و شتم شهروندان
8- تخریب اموال شخصی مردم
9- تهیه گزارش برای رسانه‌های بیگانه و دشمن
10- توزیع شبنامه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی

+ میزان مجازات اخلالگران و اغتشاشگران در قانون مجازات اسلامی را اینجا بخوانید.
متن کامل کیفرخواست مدعی العموم علیه متهمین پروژه شکست‌خورده کودتای مخملى که در دادگاه علنی صبح امروز قرائت شد به شرح زیر است:
حوادث و آشوب های اخیر از پیش طراحی شده بود
2. متهمان تقلب در انتخابات را دروغ می‌دانند
3. تلاش حزب مشارکت برای تغییر ماهیت نظام و ملاقات جاسوس انگلیسی با اصلاح طلبان
4. برخی منافقین دستگیر شده در پادگان اشرف آموزش دیده بودند
5. همکاری با نیروهای آمریکایی جهت به اغتشاش کشیدن کشور
6. اقدام علیه امنیت کشور از طریق آشوب اجتماعی و تبانى

مشروح اعترافات ابطحی در دادگاه
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز و رئیس‌دفتر خاتمی در زمان وزارت ارشاد و ریاست‌جمهوری، که اخیراً بازداشت شده بود در اولین جلسه رسیدگی به جرائم متهمان سیاسی حوادث بعد از انتخابات که صبح امروز شنبه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به کیفر خواستی که از سوی معاون دادستان تهران در ابتدای جلسه بیان شد، گفت: همه صحبت‌هایی که معاون دادستان مطرح کرد، بنده قبول داشتم اما مسائلی را باید مطرح کنم.
وی افزود: چند نفر از دوستان مسائلی را در خصوص اصل مسئله انتخابات مطرح کردند، انتخابات واقعاً فوق‌العاده بود 40 میلیون نفر مسئله‌ای نبود که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت.
عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: بنده شخصاً از معدود کسانی بودم که در موضوع انتخابات با حضور موسوی موافق نبودم. سال 84 که وی برای حضور در انتخابات مطرح شده بود، بنده مخالفت کردم چرا که این مقطعی که وی در سیستم حکومتی حضور نداشت، می‌توانست توهماتی برای موسوی ایجاد کند که این توهمات به کشور آسیب می‌زد.
متن کامل اعترافات ابطحى را با عناوین زیر در خبرگزارى فارس بخوانید:
ـ اصلاح‌طلبان برای محدود کردن مقام معظم رهبری و اعتقادات مردم حرکت می‌کردند
ـ تقلب یک اسم رمز برای آشوب شده بود
ـ همانهایی که 500 هزار اختلاف را تقلب نمی‌دانستند، ‌امروز 11 میلیون فاصله را تقلب می‌خوانند
ـ کل مدارک موسوی مبنی بر تقلب، 700 هزار رای هم نمی‌شد
ـ  هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی قسم خورده بودند یکدیگر را تنها نگذارند
ـ همراهی خاتمی با موسوی خائنانه بود
ـ هاشمی در ذهن خود قصد انتقام از احمدی‌نژاد و مقام معظم رهبری را داشت!
ـ به فرهنگ و تاریخ ایران خیانت کرده‌ام
ـ همه دوستانمان بدانند که موضوع تقلب در ایران دروغ بود

محمد عطریانفر، عضو شوراى مرکزى حزب کارگزاران و از نزدیکان هاشمى رفسنجانى نیز در نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده اخیر اغتشاشات با بیان اینکه «اینجا آمده ام خود را بشکنم و بگویم عضو نظام هستم» گفت: دو اصل مهم ولایت فقیه و نظام اسلامی بی‌رحمانه مورد هجمه برخی گروه‌ها و جریانات حزبی قرار گرفت.
وی افزود: بدلیل تقابل‌هایی که شکل گرفت ما دچار نوعی نفاق شدیم و دشمنان سوء استفاده کردند.
متن کامل‌تر سخنان عطریانفر وى را در سایت ایرنا بخوانید

اخبار مرتبط:
ـ
حاشیه‌هایی از دادگاه متهمین پرونده اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری
ـ العربیة: ابطحی با اعترافات خود علیه اصلاح‌طلبان کودتا کرد
ـ
خبرنگار نیوزویک: وقایع پس از انتخابات 22 خرداد، مشخصات یک انقلاب شکست خورده مخملی را دارد
ـ
بازتاب محاکمه عوامل آشوب های پس از انتخابات در رسانه های جهان
ـ
عضو کمیسیون امنیت ملی: محاکمه اغتشاشگران باید از صدا و سیما پخش شود
ـ
عضو کمیسیون امنیت ملی: اعترافات ابطحی بسیار تکان دهنده بود


کلمات کلیدی: خاتمی، احمدی نژاد، انتخابات 88، تهران، کروبی، دادگاه، موسوی، ابطحی، هاشمی، اغتشاش، تقلب

دستور آیت الله شاهرودى براى محاکمه علنى قاچاقچیان

مرصـاد دیدگاه

پس از تهیه لایحه قانونی ودستورالعمل لازم،
دستور آیت الله شاهرودى براى علنى شدن دادگاه‌ قاچاقچیان و انتشار نام آنها

رئیس قوه قضائیه بر تهیه سیاست جنایی مبارزه با قاچاق تاکید کرده و دستور داده تا پیشنهادات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  مبنی علنی‌شدن دادگاه های قاچاقچیان عمده و انتشار عکس و نام آنها اجرایی شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه ای که امروز صادر شد، اعلام کرد: به دنبال ارایه مستندات مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرایندچهار ساله مبارزه با قاچاق و جهش مناسب در تمام ابعاد از جمله کاهش 9 هزار پرونده و 9 هزار متهم در چهار سال متوالی، افزایش 272 درصدی ارزش پرونده های قاچاق و رشد متوسط ارزش پرونده ها از 130میلیون ریال به 360 میلیون ریال، به رئیس قوه قضائیه، که در آن به عدم تناسب مجازات با جرم، استفاده از مرخصی های بلند مدت و عدم اخذ جریمه از قاچاقچیان به عنوان عوامل عدم تاثیر مجازات اشاره شده بود. رئیس قوه قضائیه در دستوری به معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه ، اجرایی شدن پیشنهادات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بسیار خوب دانست.
در این دستور آمده است: پیشنهادات سه گانه ستاد قاچاق کالا و ارز بسار خوب است و سریعا در دستور کار تهیه لایحه قانونی و یا دستور العمل لازم قرار داده شود.
گفتنی است ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه پیشنهادات سه‌گانه زیر را مطرح کرده بود:
1- دستگاه قضایی و ستاد مشترکاً نسبت به تنظیم سیاست جنایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام تا جنابعالی ابلاغ فرمائید.
2- درخواست و اعمال مجازات تکمیلی و تتمیمی در راستای زندان‌زدایی و نیز متناسب‌کردن جرم با مجازات برای قاچاقچیان عمده به دادسراها و دادگاهها ابلاغ شود.
3- دادگاهها نسبت به علنی‌بودن محاکمه متهمان مهم و پرونده‌های بالای میلیارد ریال مطابق قانون اقدام کرده و تصاویر و نام آنان و احکام صادره در پایگاه قوه قضائیه منتشر تا اثر بازدارنده داشته باشد
.
متن نامه ستاد به رئیس قوه قضائیه را در خبرگزارى فارس ببینید


کلمات کلیدی: قوه قضائیه، آیت الله شاهرودی، ستاد مبارزه با قاچاق وارز، قاچاقچی، مفسدین، دادگاه

دکتر شهریارى: نامه هاشمى به نفع نظام و جایگاه ایشان نبود

مرصـاد دیدگاه

نایب رئیس کمیسیون بهداست درمان مجلس شورای اسلامی گفت:
نامه هاشمی به نفع نظام و جایگاه ایشان نبود، انتظار مى‌رفت ایشان صبر داشته باشند

دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در گفتگو با خبرنگار حزب الله در خصوص نامه آیت رفسنجانی افزود: در شرایط کنونی هر کاری باعث ایجاد تشنج در جامعه و عکس العمل و تشویش اذهان عمومی می گرددباید جلو گیری شود.
عضو فراکسیون حزب الله در مجلس هشتم ادامه داد: انتظار می رفت ایشان  صبر داشته باشند تا در شرایط فعلی اتفاقی در جامعه رخ ندهد، اگر این نامه به صورت محرمانه به مقام معظم رهبری داده می شد بهتر بود.
وی همچنین بیان کرد: آیت‏الله رفسنجانی بهتر بود که درخواست مناظره می‏کردند و رئیس جمهور هم باید در آن شرکت می‏کردند و پاسخگوی مائل مطرح شده می‏شدند ایشان حتما مستنداتی در این زمینه داشتند که ارائه دهند.
شهریاری اظهار داشت: در مجموع این نامه به نفع نظام و آیت الله هاشمی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان و جایگاه بالای ایشان نبود.
نایب رئیس کمیسیون بهداست درمان مجلس هشتم در خصوص انتخاب احمدی‏نژاد به عنوان کاندیدای اصلح تصریح کرد: ایشان دارای خصوصیاتی است که منطبق با سخنان امام راحل و مقام رهبری است.
شهریاری در پایان خاطر نشان کرد: همچنین مردمی بودن و مردم‏دار بودن و به درد مردم واقف بودن و در جهت رفع تبعیض گام برداشتن از دیگر خصوصیات احمدی نژاد برشمرد
.


کلمات کلیدی: زاهدان، احمدی نژاد، رهبر انقلاب، مجلس، دکتر شهریاری، هاشمی رفسنجانی، حزب الله

چند خبر و تحلیل سیاسى ـ اجتماعى

مرصـاد دیدگاه

چند خبر و تحلیل سیاسى ـ اجتماعى به نقل از وبلاگهاى سیستان من، تفتان خبر و طورخبر

ـ مولوی عبدالحمید عهد خود را با کروبی شکست
ـ دو کلمه حرف حساب از یک مولوی ضد انقلاب 
ـ
نقش رخشانی در ستاد موسوی در زاهدان
ـ بى‌کفایتى ناجا و تقدیر بى‌جا از فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان!
ـ سفیر پاکستان: دشمن ایران در پاکستان جایی ندارد........!!
ـ ادعای تحویل تعدادی از تروریست‌های جند‌الشیطان به ایران
ـ افشای ابعاد تازه دستگاه ترور در عراق با اعترافات ابوعمر بغدادی

 


کلمات کلیدی: مولوی، مسجد مکی، زاهدان، سیستان، بلوچستان، زابل، تروریست، پاکستان، عبدالحمید، امنیت، نیروى انتظامى

تذکر نماینده زاهدان: چه دستاوردی نصیب ایران میشود؟

مرصـاد دیدگاه

دکتر حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در قالب تذکر آیین نامه‌ایی در پایان جلسه علنی روز یکشنبه با اشاره به کمک بلاعوض به کشور پاکستان گفت: در اجلاس ژاپن تصمیم گرفته شد سیصد میلیون دلار کمک بلاعوض در اختیار دولت پاکستان قرار گیرد، متأسفانه کشور پاکستان هیچگونه همکاری با مسائل امنیتی شرق کشور ندارد.
به گزارش خبرنگار خانه ملت، نماینده زاهدان گفت: به عنوان رییس مجلس دستور دهید که پی‌گیری نمایند که به چه عنوان این وام بلاعوض به این کشور داده شده و آنها چه قولی در قبال این وام داده‌اند؟
وی تصریح کرد: چه دستاوردی از این وام و کمک نصیب جمهوری اسلامی ایران می‌شود؟
لاریجانی نیز در پاسخ به نماینده زاهدان ضمن بیان این مطلب که اعطای این وام به کشور پاکستان احتیاج به رأی مجلس شورای اسلامی دارد گفت: تصمیم نهایی باید از سوی مجلس گرفته شود.
رییس مجلس همچنین از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواست که موضوع اعطای وام بلاعوض به کشور پاکستان را پی‌گیری کنند.

خبر مرتبط: توضیح قشقاوی (سخنگوى وزارت امورخارجه) درباره کمک به پاکستان 


کلمات کلیدی: زاهدان، پاکستان، مجلس، امنیت، شرق کشور، شهریاری، وزارت امور خارجه، لاریجانی

عملکرد شرم آور نشریه الاهرام مصر

مرصـاد دیدگاه

نویسنده: طلال سلمان ـ صاحب امتیاز روزنامه لبنانى السفیر
همکار مطبوعاتچى عزیز ما «ابراهیم نافع» در روزنامه الاهرام مصر یادى از مصاحبه‌اى نمود که در سال 2000 با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله داشت. این مصاحبه دقیقا 68 روز قبل آزادسازى باقى سرزمین‌هاى اشغال شده توسط اسرائیل صورت گرفت.
بنا به روابط همکارى، نافع از ما خواست که زمینه دیدارى با سید حسن نصرالله را مهیا سازیم و بعد از تلاش‌هاى زیادى در سایه اوضاع امنیتى لبنان، زمینه این دیدار مهیا شد. وى به همراه چهار تن دیگر که دو نفر آنها محققان در مسائل استراتژیک بودند به دیدار دبیرکل حزب‌إلله رفت.
ما به مقر دبیرکلى در داخل حومه جنوبى بیروت رسیدیم. همان جایى که هواپیماهاى اسرائیل در جنگ سال 2006 آن را با خاک یکسان کردند. سید حسن نصرالله با خوشروئى تمام و سخنانى زیبا از ما استقبال نمود، بخصوص با توجه به اینکه این اولین بارى بود که مطبوعات رسمى مصر اقدام به چنین مصاحبه‌اى مى‌کردند.
در آن جلسه ابراهیم نافع به نمایندگى از هیات مذکور باب سخن را گشود و بیان کرد که ما به اینجا آمده‌ایم تا مستقیما با دیدگاه‌هاى حزب‌الله در معرکه‌اى که براى آزادسازى باقى سرزمین‌هاى خود از اشغال صهیونیست‌ها انجام داد، آشنا شویم. سپس چشمانش را در پشت عینک دودى بزرگ خود مخفى کرده و ادامه مصاحبه و مطرح کردن سؤال‌ها را به یکى از اعضای تحریریه سپرد.
من به همراه سایر دوستانم از مطبوعات لبنان چون تمایل داشتیم از این فرصت استفاده کنیم، به عنوان همراه در این جلسه حضور داشتیم. همگى ما منتظر پرسش‌هاى این روزنامه سیاسى اول مصر بودیم، ولى در واقع با مطرح شدن سؤال‌ها بسیار شوکه شدیم:
سؤال اول در مورد جایگاه خواب در تفسیر مسائل دینى بود.
سؤال دوم در مورد ازدواج موقت از دیدگاه شیعیان بود.
سؤال سوم در مورد جایگاه تقیه در ایدیولوژى شیعیان بود.
این سؤالها کاملا برخلاف رویه مطبوعات سیاسى بود، بخصوص هنگامى که مصاحبه با دبیرکل حزبى باشد که بزرگ‌ترین حزب در بین نظام‌هاى غیر دمکراتیک کشورهاى عربى باشد. با این وجود سید حسن نصرالله به این اهانت آنها اعتنا نکرده و همچنان با خوشرویى تمام و آرامش خاطر به سؤالات آنها پاسخ داد؛ ولى معذرت‌خواهى کرد و گفت علماى متخصص مى‌توانند پاسخ دقیق‌تر و قوی‌ترى بدهند، زیرا ما اکنون در شرایط جهاد هستیم و با با زیرکى فراوانى از پاسخ به سؤال‌ها خودداری کرده و افزود که شرایط جنگ باعث شده ما از این موضوعات دور باشیم، زیرا باید اطلاعات بیشترى را در مورد دشمن خود اسرائیل، و سیاست‌هاى تجاوزکارانه و توانائى‌هاى نظامى آن داشته باشیم. بخصوص با توجه به اینکه احتمال شروع جنگ گسترده به تمام معنى نیز وجود دارد و ما اکنون بیشتر وقت خود را براى شناختن دشمن خود اسرائیل به کار مى‌بریم.
سید حسن نصرالله توقع داشت که همکاران ما در مطبوعات مصر، بتوانند واقعیت‌ها را در مورد دشمن اسرائیلی و سلاح‌هاى پیشرفته آن و امکانات فراوانش را به مردم مصر منتقل کنند و اینکه اسرائیلى‌ها از هیچ تجاوزی فروگذار نمى‌کنند.
من سعى کردم با مطرح کردن یک سؤال روال این مصاحبه را به وضعیت طبیعى آن برگردانم. بدین جهت از سید حسن نصرالله پرسیدم که نتایج دیدارتان با سفیر مصر چه بود؟ وى بیان کرد نه این سفیر و نه هیچ دیپلمات دیگرى از مصر را نمی‌شناسد.
بعد از اصرار من، وی گفت که روابط با برخى از سفارت‌خانه‌ها در سطح سفیر است، ولى برخى دیگر از سفارت‌خانه‌ها در سطح کاردار و مشاور هستند و برخى دیگر فقط یک افسر اطلاعاتى هستند.
ما در روزنامه السفیر اطلاعات خوبى در مورد روابط دیپلمات‌هاى خارجى با حزب‌الله داشتیم. یکى از این دیپلمات‌ها مى‌گفت ما چگونه ادعاى آشنایى با لبنان را داشته باشیم در حالى که حزب‌الله، بزرگ‌ترین حزب سیاسى در لبنان و شاید در کشورهاى عربى را خوب نمی‌شناسیم و جنگ حزب‌الله با اسرائیل در واقع به نمایندگى از کشورهاى منطقه است.
یکى از دیپلمات‌هاى عرب در مورد سید حسن نصرالله مى‌گفت که وى پسر عموى من است. وى عموزاده من است و ما هم اگر چه از اهل سنت هستیم، ولى از سادات هستیم.
بعد از مدتى تلخ کامى‌، دوباره سید حسن نصرالله باب سخن را گشود و در مورد تهدیدهای اسرائیل و نقش‌ها و توطئه‌هایى که در آستین دارد صحبت کرد و در مورد شهرک‌سازى در سرزمین‌هاى اشغالى که روز به روز بیشتر مى‌شود و از هر جاى دنیا به این منطقه آمده و بر زمین‌هاى فلسطینى مسلط شده و به پیشرفته‌ترین سلاح مجهز مى‌شوند.
سپس سید حسن نصرالله سخنان مهرآمیزى در مورد مردم مصر بیان کرد و نقش آنها را ستود و تاکید کرد که وحدت مسلمانان در واقع منبع قوت آنهاست. وى افزود که در یاد و خاطره خود سخنان زیادى از قهرمانى‌هاى فردى سربازان ارتش مصر در جنگ شش روزه با اسراییل به یاد دارد.
همچنین گفت که همه افراد هم سن و سال من با فرهنگ مصر و نویسندگان و شاعران این دیار آشنا هستند و حتى در زمانى که در نجف اشرف مشغول تحصیل دروس دینى بود نیز به این نوشته‌ها اهمیت مى‌داد.
اما آنچه که خاطر آن مصاحبه تلخ را زنده کرد این بود که ابراهیم نافع اخیرا در ستون «حقایق» یادى از آن مصاحبه کرد و از تمام آن سخنان فقط مطلب زیر را بیان نمود: «این مرد دیدگاه‌ها و اندیشه‌هاى خود که ایران را یک نماد مى‌بیند، مخفى نمى‌کند. براى سوریه که به حمایت سیاسى و پشتیبانى از مقاومت اکتفا کرده و خود مقاومتى در جولان راه نمى‌اندازد، بهانه مى‌تراشد و مصر را به خاطر عدم حمایت از مقاومت فلسطین مورد مؤاخذه قرار مى‌دهد».
در ادامه باید گفت حق مطبوعات مصر است که دیدگاه‌هاى کاملاً متفاوتى با سید حسن نصرالله داشته باشند، ولى اینکه بخواهند این چنین از یک مصاحبه بلندبالا گزیده‌گویى کنند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

منبع: سایت فارسى پرس تى‌وى (دفتر بیروت)
متن اصلى یادداشت در روزنامه السفیر

کلمات کلیدی: مصر، ایران، السفیر، الأهرام، لبنان، بیروت، سیدحسن نصر الله

احمدى نژاد، رئیس جمهور پاکستان

مرصـاد دیدگاه

س: دیدگاه دانشجویان غیر شیعی در دانشگاه‌های پاکستان نسبت به ایران چیست؟
ـ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش استکبار و استعمار مخدوش سازی وجهه انقلاب ایران بود. آن ها می خواستند این گونه القا کنند که این انقلاب اغتشاشی کور محدود به مرزهای جغرافیایی ایران است، اما شخصیت حضرت امام(ره) و روند حرکت انقلاب ایران به گونه ای بود که این خواسته را خنثی می‌کرد. در حال حاضر ایران، سیمای موجهی میان دانشجویان پاکستانی دارد، به ویژه از زمانی که آقای احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران شدند تحول جدیدی بعد از حضرت امام(ره) در پاکستان پدید آمد و به یکباره محبوبیت ایران در بین مردم و دانشجویان پاکستانی بالارفت. امروز مردم آن قدر خالصانه به آقای احمدی نژاد ارادت می ورزند که انگار ایشان رئیس جمهور پاکستان است.

بخشى از گفت و گوی «آوای نهاد» را با سید حسن زیدی رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان
حتماً متن کاملش را بخوانید.


کلمات کلیدی: شیعه، ایران، انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب، پاکستان، دانشجویان امامیه، احمدى نژاد، امام خمینی

تغییر بودجه 88 برای ساقط کردن دولت

مرصـاد دیدگاه

انتقاد شدید روح‌الله حسینیان از روند بررسی بودجه

روزنامه وطن امروز، گروه سیاسی:
اختلاف نظر کمیسیون تلفیق با دولت درباره چگونگی نحوه پرداخت نقدی یارانه‌ها و هدفمندسازی آنها باعث تشتت آرا در کمیسیون تلفیق و همچنین کمیسیون ویژه رسیدگی کننده به طرح تحول اقتصادی شده است.
در روزهای گذشته از یک سو نمایندگان عضو کمیسیون ویژه تحول اقتصادی از توافق اولیه دولت و مجلس برای اجرایی شدن لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها خبر دادند و از دیگر سو گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس درباره ضرورت طولانی کردن بازه زمانی هدفمند کردن یارانه‌ها، ‌نمایندگان را با تردید‌های جدی در این زمینه روبه‌رو ساخت و در نهایت کمیسیون تلفیق را به این نتیجه رساند که از 34 هزار میلیارد تومان درآمد دولت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها تنها 8400 میلیارد تومان را به تصویب برساند اما نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس درباره ضرورت پرداخت نقدی یارانه‌ها به دهک‌های پایین درآمدی، مجلس را وادار ساخت که در مصوبه خود تجدید‌نظر داشته باشد و به نظر و برنامه دولت در این زمینه تن در دهد. اما در این میان برخی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، روند رسیدگی به لایحه بودجه و همچنین لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را دارای مشکلاتی می‌دانند و معتقدند متهم کردن دولت به ارائه بودجه‌ای که پیش از بررسی دارای کسری‌های زیادی است،‌ در نهایت روند رسیدگی به لایحه در مجلس را با مشکلات جدی مواجه خواهد ساخت. حجت الاسلام روح‌الله حسینیان، عضو کمیسیون تلفیق رسیدگی کننده به لایحه بودجه در گفت‌و‌گو با «وطن‌امروز» به بیان نگرانی‌های خود از نحوه رسیدگی به لایحه بودجه سال 88 پرداخت.

آقای حسینیان! روند بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
من از این روند راضی نیستم و بشدت نگران بودجه سال آینده هستم. این روند را یک روند عادی نمی‌دانم
.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: ایران، دولت، مجلس، بودجه، احزاب، انتقاد، کارشکنی، تهران

گفتگوی خواندنی با امام جمعه ای که ربوده شد

مرصـاد دیدگاه

اوایل اردیبهشت امسال با اعلام خبر ربوده شدن امام جمعه فهرج در رسانه همراه شد.
همزمان با این عمل غیرانسانی، تحلیل‌ها و گمانه‌های زیادی بر روی خروجی پایگاه‌های خبری و تحلیلی قرار گرفت تا اینکه حدود دو ماه بعد، خبر آزادی امام جمعه ربوده شده و استقبال بی‌نظیر مردم از حجت‌الاسلام طاهری در رسانه‌ها درج شد.
امام جمعه جوان فهرج طی گفتگوی تفصیلی و خواندنی با مرکز خبر حوزه از ماجراهای طلبه‌شدن خود، عزیمت به فهرج، ابتکارات تبلیغی و جریان ربوده‌شدن خود پرده برداشت. توجه خوانندگان گرامی را به این گفت‌وگو جلب می‌نماییم.

گفتگو: حسن صدرایی‌عارف

(س)- خودتان را به اجمال معرفی کنید؟
- جواد طاهری متولد سال 1357 در یکی از روستاهای استان خراسان رضوی هستم.

... [این بخش از مصاحبه را در پایان آورده‌ام ... مرصاد]

(س)- خب اگر موافق باشید در مورد ربوده‌ شدن شما سخن بگوییم. آیا قبل از این اتفاق، تهدیدی متوجه شما نشده بود؟
- حدود 8 ماه پیش نامه‌ای به دستم رسیدکه «فلانی! ملاّهایت را جمع کن برو و فقط دو هفته فرصت داری.»
(س)- نامه به امضای فرد خاصی رسیده بود؟
- خیر، امضا و تاریخ نداشت و ما هم اعتباری برایش قایل نشدیم، تا اینکه بعد از یک ماه، دفتر امام جمعه به سرقت رفت و امکانات رایانه‌ای ما را دزدیدند.
(س)- یعنی شما رابطه‌ای بین نامه تهدید و سرقت از دفتر می‌دانید؟
نه! البته می‌شد ارتباطاتی را محتمل دانست، اما تصور ما این بود که دزدی به کاهدان زده است و نگران اتفاق خاصی نبودیم.

(س)- چه زمانی شما را ربودند؟
- دوم اردیبهشت امسال
(س)- جزئیات آن را توضیح دهید؟
- ما طرحی مبنی بر برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در مدارس شبانه‌روزی و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ داشتیم. آن شب بعد از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در دبیرستان دخترانه آسیه، متوجه پنچر شدن ماشینی که قرار بود سوار آن بشوم، شدیم، حین تعویض تایر ماشین توسط راننده، از پشت توسط یک نفر که اسلحه داشت، تهدید شدم؛ البته در آغاز فکر کردم یکی از برادران بسیج است و دارد شوخی می‌کند. اما برگشتم دیدم سه نفر با لباس بلوچی، صورت‌های پوشیده و مسلح روبروی من هستند و بعد از مدت کوتاهی یک نفر از طرف دیگر آمد که صورتش‌ را نپوشانده بود.
سبیل‌های کلفت و کشیده و صورت لاغر و خشنی داشت که فهمیدم رئیسشان است. به سمت او رفتم و گفتم که مشکلتان چیست؟ گفت:« ساکت! سوار شو.» همان لحظه یک پژو آمد جلوی من ترمز کرد که مرا سوار کند. وقتی دیدم حاضر به گفت‌وگو نیست با او درگیر شدم و اسلحه‌اش را گرفتم و کشیدم و ناگهان اسلحه از دست او رها شد و ظاهراً او بیشتر از من اضطراب داشت. تا اسلحه رئیسشان را گرفتم، آن سه نفر از پشت به من حمله کردند، عمامه و عینکم افتاد، پیراهنم پاره شد و با ضرب و شتم مرا سوار ماشین کردند، دست و پایم را بستند و گفتند که ما گروه عبدالمالک هستیم و خوب به چنگ ما افتادی. در طول راه هم گاهی ضرب و شتم می‌کردند، در طول راه اینها با هم بلوچی صحبت می‌کردند تا اینکه شب به یک روستای لب‌ مرز رسیدیم. البته آنها مدعی شدند که آنجا افغانستان است، اما با توجه به برق‌کشی روستا، متوجه شدم که هنوز از ایران خارج نشده‌ایم.
(س)- در طول راه به هیچ ایست و بازرسی برخورد نکردید؟
- اینها تماماً از بیراهه‌ها حرکت می‌کردند و بیراهه‌ها را می‌شناختند

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

<      1   2   3      >
?بازدید امروز: (31) ، بازدید دیروز: (17) ، کل بازدیدها: (1171867)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ