سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

ویژه نامه تولد یک انقلاب

مرصـاد دیدگاه

در ادامه مطلب ببینید

 


کلمات کلیدی: شیعه، ایران، انقلاب اسلامی، سی سال انقلاب، رهبری، ولایت فقیه، حکومت اسلامی

در غم و شادى با یار ...

مرصـاد دیدگاه

(حاشیه‌هاى پرتاب ماهواره ملى امید)
برداشت اول : غربت...
علامه دوانی مرحوم شده بودند. تلویزیون داشت مراسم تشییع پیکر ایشان را نشان می داد.
آنزمان فضای سیاسی کشور بشدت سنگین شده بود . در اوج تقابل و رویارویی کشور با "یکپارچه ترین صف دشمنان پس از انقلاب" و در حالی که دشمن در مرزها به خود آرایش نظامی گرفته بود و در اوج "بزرگترین مبارزه سیاسی پس از انقلاب" با جهان استکبار در بحث هسته ای که کشور نیاز مبرمی به ارسال نشانه های اقتدار و وحدت و یکپارچگی ملی به خارج از مرزها داشت ، بخاطر قیمت گوجه فرنگی شدیدترین توهین ها و جوسازی ها علیه منتخب مردم در حال عملیاتی شدن بود.
مجلس نیز به انحاء مختلف از ناکارآمدی دولت سخن می?گفت،کار به جایی رسیده بود که حتی برای تغییر ساعت بانک ها و ساعت رسمی کشور و ...، ساعتها صرف گذراندن قانون در برابر تصمیمات دولت می شد. نخبگان و دلسوزان انقلابی نیز در برابر این هجمه ها یا به انفعال افتاده بودند یا به سکوت...
در حالی که تلویزیون داشت مراسم تشییع پیکر مرحوم دوانی را نشان می داد؛ به دکتر گفتم آقای دکتر شنیدید آقای دوانی قبل از فوتشان و بخاطر موضع گیری برخی از اعضا خانواده شان چه مکتوبی نوشته اند. گفت: نه من ندیده ام. گفتم آقای دوانی نوشته اند: به احمدی نژاد بگویید گمان نکند که تنها و غریب است و...
هنوز کلامم تمام نشده بود که دیدم دکتر با آنهمه غرورش سرش را به پایین انداخت و در حالی که نامه های روی میز را جابه جا می کرد و می خواست از من پنهان کند، قطرات اشک از چشمانش جاری شد. کلامم را خوردم و سکوت سنگینی بر فضا حاکم شد
...
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

جمهوری اسلامی ایران در پیروزی مردم غزه سهم بزرگی دارد

مرصـاد دیدگاه

دیدار خالد مشعل با ولى امر مسلمین

آقای خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس عصر یکشنبه (13 بهمن) به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید و گزارش کاملی از جنگ 22 روزه غزه و پیروزی مقاومت اسلامی و تحولات سیاسی مربوط به این جنگ ارائه کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن تبریک مجدد پیروزی مقاومت اسلامی بر دشمن صهیونیستی در جنگ غزه تأکید کردند: مردم غزه و مقاومت اسلامی همه ما را سرافراز کردند و با صبر و استقامت خود، این امتحان بزرگ و بسیار سخت را با موفقیت پشت سر گذاشتند.
ایشان حادثه بسیار عظیم پیروزی مردم غزه در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی را نتیجه ایمان و جهاد دانستند و با قدردانی از مجاهدت و ایستادگی برادر مجاهد اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت فلسطین خاطرنشان کردند: امیدواریم به برکت ایمان و جهاد مردم فلسطین، خداوند این پیروزی را مقدمه پیروزیهای آینده قرار دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جنگ در غزه هنوز پایان نیافته است و جنگ سیاسی و همچنین جنگ تبلیغاتی و روانی همچنان ادامه دارد، افزودند: مقاومت اسلامی باید با هوشیاری و تدبیر برای همه احتمالات و شرایط، حتی احتمال آغاز مجدد جنگ آمادگی کامل داشته باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش دشمن در جنگ سیاسی برای دستیابی به آن چیزی که در صحنه جنگ نظامی بدست نیاورده است تأکید کردند: باید در صحنه سیاسی نیز همان روحیه استقامت، آمادگی و مجاهدت حفظ شود.
ایشان با تأکید بر لزوم آغاز هر چه سریعتر بازسازی غزه و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک در این عرصه، به جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن اشاره کردند و افزودند: دشمن در این جنگ تلاش می کند تا با وارونه جلوه دادن حقایق، حماس و مقاومت اسلامی را مسئول رنج و محنت مردم غزه معرفی کند و متأسفانه برخی دولتهای عربی همسایه غزه نیز به این فضا دامن می‌زنند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: تنها راه مقابله با این جنگ روانی و تبلیغاتی، بیان صریح مواضع به حق مقاومت اسلامی و مردم فلسطین است تا تلاش دشمن به نتیجه نرسد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: حماس و مقاومت اسلامی باید از رسانه‌های کشورهای عربی برای پوشش تبلیغاتی این مواضع حق، مطالبه کنند.
ایشان همچنین پیگیری مسئله محاکمه سران رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی را مهم ارزیابی و تأکید کردند: باید به طور جدی این مسئله پیگیری شود.
رهبر انقلاب اسلامی این مسائل را ادامه جهاد غزه دانستند و افزودند: مجاهدت نیازمند قاطعیت و صراحت است و در چنین شرایطی است که نصرت الهی بدون شک نتیجه مجاهدت خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تجلیل از شهدای غزه از جمله شهید صیام وزیر امور داخلی دولت فلسطین، از خداوند متعال برای خانواده شهدا به ویژه خانواده کودکان معصوم شهید، صبر و اجر مسئلت کردند.
در این دیدار آقای خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن ارائه گزارش کاملی از تحولات نظامی و سیاسی مربوط به جنگ غزه، و بعد از پایان جنگ،گفت: جمهوری اسلامی ایران بیشترین حمایتها را از مردم غزه داشته است و من به نمایندگی از مردم غزه و مقاومت اسلامی فلسطین از حمایتهای سیاسی و معنوی حضرتعالی و ملت بزرگ و سرافراز ایران تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی تأکید کرد: قطعاً جمهوری اسلامی ایران در پیروزی مردم غزه، سهم بزرگی دارد و در این پیروزی شریک است.
رئیس دفتر سیاسی حماس پیروزی مردم غزه بر دشمن صهیونیستی را معجزه‌ای از معجزات الهی خواند و خاطرنشان کرد: در آن شرایط بسیار سخت و غیرقابل توصیف، مردم غزه با توکل بر خداوند و با تکرار مداوم آیه «حسبنا الله ونعم الوکیل» پایداری و مقاومت کردند و خداوند هم پیروزی را به این مردم مؤمن و مقاوم عنایت کرد.
آقای خالد مشعل افزود: انشاءالله پیروزی جنگ غزه مقدمه آزادی کامل فلسطین و قدس شریف خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به شکست دشمن صهیونیستی در تحمیل شروط خود در زمان جنگ و اعلام بدون قید و شرط آتش بس و عقب نشینی از غزه خاطر نشان کرد: اکنون جنگ سیاسی و جنگ شکستن محاصره غزه و بازگشایی گذرگاهها آغاز شده است و با وجود همه فشارها و جنگ روانی، دولت فلسطین و مقاومت اسلامی هیچیک از شروط دشمن صهیونیستی از جمله التزام به توافقنامه سال 2005 میلادی درخصوص گذرگاه رفح و آتش بس دائم را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.
رئیس دفتر سیاسی حماس، بازسازی غزه را اولویت نخست دولت فلسطین برشمرد و افزود: امریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند با ممانعت از بازسازی غزه موجب نارضایتی و یأس مردم شوند اما ما به هر طریق ممکن، بازسازی غزه را آغاز خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت تلاشهای آنها به نتیجه برسد.
آقای خالد مشعل ضمن قدردانی از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری همایش بین‌المللی بازسازی غزه، تأکید کرد: خط استراتژیک مقاومت اسلامی و گروههای فلسطینی، مقاومت و جهاد در مقابل دشمن صهیونیستی است و لحظه ای از این هدف دست برنخواهند داشت.
در این دیدار همچنین گزارشی از وضع داخلی غزه و الطاف الهی و امدادهای غیبی و روحیه مقاومت مردم در طول جنگ غزه بیان شد
.

منبع: سایت دفتر مقام معظم رهبرى

مرتبط:
ـ
گزارش تصویرى دیدار خالد مشعل با ولی امر مسلمین جهان
ـ فیلم کوتاهى از این دیدار
ـ گزارش تصویری دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رئیس جمهور
ـ
گزارش تصویری مراسم تقدیر از رهبران مقاومت فلسطین
ـ گزارش تصویری/ دیدار خالد مشعل با آقاى هاشمی رفسنجانی
 


کلمات کلیدی: اهل سنت، شیعه، ایران، فلسطین، حماس، رهبر، آیت الله خامنه ای، ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری

سخنان شما روح عزت و آزادگى در مردم غزه و نیروهاى مقاومت دمید

مرصـاد دیدگاه

پیام قدردانی اسماعیل هنیه از رهبر معظم انقلاب اسلامی

باسمه تعالى
آیت الله العظمی علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
این برای من مایه افتخار است که به نمایندگی از دولت و ملت فلسطین و به نمایندگی از غزه مجروح ولی پیروز، مراتب قدردانی و تشکر خود را از مواضع ممتاز و شجاعانه و اسلامی جنابعالی که نشان دهنده، روح والای رهبری ایران اسلامی و روح بزرگ ملت ایران است، اعلام کنم.
سخنان و پیامهای جنابعالی قبل از تجاوز به غزه و همچنین به هنگام روزهای سخت جنگ غزه، موجب دمیده شدن روح عزت، آزادگی، کرامت، و ایستادگی در میان مردم غزه و نیروهای مقاومت در مقابله با تجاوز دشمن شد.
در سایه رهنمودهای مسئولانه جنابعالی، جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه های ممکن بویژه در نشست غزه در دوحه، فعالانه ایفای نقش کرد به گونه ای که این تلاشها موجب یاری مردم بی یاور ما شد و امید جدیدی را در میان مردم فلسطین به وجود آورد.
جمهوری اسلامی ایران با حمایتهای خود در عرصه های مختلف موجب کمک به پایداری مردم فلسطین شد. پیروزی مردم غزه در جنگ اخیر در واقع دومین پیروزی مقاومت اسلامی بعد از جنگ جنوب لبنان است و خداوند به جنابعالی و ملت ایران بخاطر این مساعدتها و حمایتها جزای خیر عنایت فرماید.
ملت ایران در سایه رهبری جنابعالی تلاشهاو اقدامات زیادی در حمایت از مردم فلسطین انجام داده است که این تلاشها مایه افتخار ما است و از آنها تشکر و قدردانی می کنیم.
مردم فلسطین بویژه مردم غزه همچنان نیازمند حمایتهای سیاسی و غیر سیاسی و حمایتهای مردمی برای بازسازی و فائق آمدن بر مشکلات ناشی از تجاوز دشمن و کاهش هزینه هایی هستند که دیگران بوجود آورده اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، ملت فلسطین نیازمند یک زندگی آزاد، و شرافتمندانه بدون اشغالگری و محاصره است تا بتواند به قدرت و عزت واقعی خود دست یابد. تحقق این هدف بعد از لطف و توفیق الهی، نیازمند ادامه حمایتهای جنابعالی و ملت مسلمان ایران در مواجهه با حکومت ظالم آمریکا و رژیم جنایتکار صهیونیستی است.
در پایان تشکر و قدردانی من و ملت فلسطین از عنایتهای جنابعالی و ملت ایران اسلامی را پذیرا باشید.

برادر شما اسماعیل هنیه
رئیس هیأت وزیران

مطالب مرتبط:
ـ
پیام رهبر انقلاب به اسماعیل هنیّه در روزهای آخر جنگ غزه
ـ جمهورى اسلامى هر کارى جهت کمک به ملت مظلوم غزه ممکن باشد ، مى‌کند
ـ سران کشورهاى عربى چه جوابى دارند؟


کلمات کلیدی:

غیرت ترکى و ذلت وهابیان عرب

مرصـاد دیدگاه

در حاشیه اجلاس داووس، نشستی با حضور رجب طیب اردوغان، شیمون پرز، بان کی مون و عمرو موسی ، با موضوع غزه برگزار شد.در این نشست ، نخست وزیر ترکیه 12 دقیقه پیرامون آن چه در غزه گذشت و تحرکات سیاسی ترکیه برای توقف جنگ و کارشکنی های رژیم صهیونیستی در این مسیر صحبت کرد. سخنان او با آرامش و همراه با رعایت آداب بود. پس از وی،شیمون پرز در مقام پاسخگویی به سخنان اردوغان، 25 دقیقه با صدایی بلند و حرکات فیزیکی خشم آلود و آکنده از تکبری آشکار، خطاب به نخست وزیر ترکیه سخن گفت و از عملکرد ارتش صهیونیستی در غزه شدیداً دفاع کرده و سیاستهای ترکیه را در قبال این جنایت ضد بشری تخطئه نمود! و حاضران هم براى او کف زدند!!
با پایان سخنان «پرز» ، نخست وزیر ترکیه که در تمام مدت سخنرانی او مشغول نت برداری بود با اصرار از مدیر نشست خواست که به او وقت صحبت بدهد. وی در بخش دوم سخنان خود گفت:
*جناب پرز! شما از من مسن‌تر هستی، صدایت هم خیلی بالا می‌رود. معتقدم که این طور بالا رفتن صدای شما ریشه در یک احساس روانی گناه دارد اما مطمئن باش که صدای من این طور بالا نخواهد رفت. پای کشتار که وسط بیاید، شما خوب بلدید بکشید. من خوب می‌دانم که شما در سواحل چطور بچه‌ها را هدف می‌گیرید و می‌کشید. در سرزمین‌شما دو نخست وزیر پیشین بودند که حرف‌هایی دارند که برای من مهم است. شما نخست وزیرانی داشتید که می‌گفتند: «وقتی بر روی تانک وارد سرزمین‌های فلسطین می‌شود، در خود احساس لذت می‌کنم». شما با من با ارقام صحبت کردید، من هم حاضرم نام این افراد را ببرم، شاید در میان شما کسی کنجکاو باشد که بداند. من کسانی را هم که برای چنین ظلمی کف می‌زنند تقبیح می‌کنم، زیرا فکر می‌کنم، تشویق این قاتلین کودکان، و این قاتلین انسان‌ها، خود نوعی جنایت علیه بشریت است. توجه کنید. در این جا نمی‌توانیم از یک حقیقت صرف نظر کنیم. من در یاد دانست‌هایم [از سخنان آقای پرز] خیلی نکته برداری کردم اما در این جا فرصت پاسخ‌گویی به همه آن موارد را ندارم در این جا من فقط دو مطلب را به شما عرض خواهم کرد.
(در این هنگام مدیر نشست با عبارات و حرکات دست سعی می‌کند مانع از سخنان اردوغان شود)
- اردوغان دوبار دست مجری را پس زده و می‌گوید: «اجازه بدهید و صحبتم را قطع نکنید»
اول این که [در ده فرمان ] تورات در بند ششم آمده است که: «نباید دست به قتل بزنید» اما در اینجا [فلسطین] کشتار می‌شود.
اما دوم؛ توجه کنید که این هم خیلی شنیدنی است «گیلعاد آتزمون» می‌گوید: «بربریت و توحش اسرائیل، بسیار فراتر از هرگونه ظلمی است»، در کنار این مطلب، «آوی شالوم» پرفسور «روابط بین‌الملل» از دانشگاه آکسفورد که در روزنامه انگلیسی «گاردین» این را گفته است: «اسرائیل به یک دولت راهزن تبدیل شده است»
(در تمام مدت ایراد نکته دوم، مدیر جلسه با حرکات مستقیم فیزیکی و حتی زدن دست روی شانه اردوغان، سعی در پایان دادن به سخنان او دارد. در این مرحله «اردوغان» از ناراحتى بر افروخته شده و بدون این که حتی به مدیر جلسه نگاه کند، دست او را پس زده و این گونه به سخنان خود پایان داد:
- از تو هم خیلی متشکرم!! از تو هم بسیار متشکرم!! برای من از این لحظه به بعد، «داووس» پایان یافته است. دیگر در اجلاس «داووس» حضور نخواهم یافت. شما اجازه صحبت نمی‌دهید. (اردوغان با دست به «پرز» اشاره کرده) 25 دقیقه صحبت کرد، (و با دست به خود اشاره می‌کند) 12 دقیقه صحبت کرد. این قابل قبول نیست.
(اردوغان با برداشتن یادداشت خود، بدون اینکه به پرز و بان کی مون (دبیر کل سازمان ملل) نگاه کند از جای خود برخاست و جلسه را ترک کرد. در میان مسیر (عمرو موسى) دبیر کل اتحادیه عرب، برخاسته و با او به حالت تحسین برانگیزی مصافحه نمود و قصد خروج از جلسه را داشت که بان کى‌مون مانع شد و جلویش را گرفت
.

منبع:
خبرگزارى فارس

نکته: اگر حکام ذلیل و مزدور عرب ـ که خود را از پیرو سنت! پیامبر(ص) مى‌دانند ـ و مفتیان روسیاه وهابى به اندازه یک دهم نخست‌وزیر کشور لائیک ترکیه غیرت مى‌داشتند و اقدامى چون کار او مى‌کردند، هیچوقت رژیم صهیونیستى جرأت نمى‌کرد دست به چنین جنایاتى در فلسطین بزند!

اخبار مرتبط:
ـ رییس جمهور: اقدام نخست وزیر ترکیه حرف دل ملتهای منطقه و جهان است
ـ لاریجانى: اردوغان بار دیگر اذهان جهانیان را متوجه سبعیت رژیم‌صهیونیستی کرد
ـ حزب الله لبنان: با اقدام خود ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی را برملا کردید
ـ حاکمان اسلامی از عملکرد اردوغان الگو بگیرند
ـ سخنان اردوغان از نشانه‌های صدور انقلاب است
ـ اقدام اردوغان ترکیدن بغض فروخورده جهان اسلام بود
ـ بازتاب موضع شجاعانه اردوغان در مطبوعات ترکیه و رژیم صهیونیستی
ـ القدس العربى: اقدام شجاعانه اردوغان، درسی برای سران و حکام عرب است
ـ روایت تصویری خروج اعتراض آمیز نخست وزیر ترکیه از اجلاس داووس
ـ هزاران نفر از مردم ترکیه از اردوغان همچون یک قهرمان استقبال کردند
ـ مجری نشست داووس حامی رژیم صهیونیستی از آب در آمد
ـ هزاران تن از ساکنان غزه از اقدام شجاعانه اردوغان تجلیل کردند
ـ ماهاتیر محمد: سران خونخوار اسرائیل باید محاکمه شوند
ـ مصر از پهلو گرفتن کشتی حامل کمکهای انساندوستانه ایران به غزه جلوگیری کرد
ـ
یک شرکت مصری در اوج جنگ غزه به ارتش رژیم صهیونیستی آذوقه می‌رساند
ـ ابعاد تازه‌ای از همکاری‌های مصر و رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه 
.


کلمات کلیدی: وهابی، سنی، اسلام، غزه، عرب، اسرائیل، ایران، ترکیه، غیرت، فلسطین، انقلاب، صهیونیسم

راه نجات فلسطین، اقتدا به کربلا است

مرصـاد دیدگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رهدار، عضو هیأت مؤسسه امام خمینی(ره)، سوم بهمن، در مراسم گرامی‌داشت شهدای غزه با نام اسطوره ایستادگی و مقاومت، که در مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، به تحلیل مسأله فلسطین در شش دهه اشغال پرداخت و گفت: فلسطین امروز یک مشکل عمده برای پیروزی و یک نقص درونی دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تکرار در وقایع فلسطین جایگزین حقیقت شده و تکرار سبب عادت ما می‌شود و عادت نیز هنجار مناسب خود را تولید می‌کند؛ جهان اسلام هر بار اخبار فلسطین را دیده و شنیده برایش عادی‌تر شده و این یک فاجعه است.
وی در بیان مشکل بیرون فلسطین اظهار داشت: مشکل بیرونی فلسطین این است که جهان اسلام حتی در مقام خیال نیز به مبارزه با اسرائیل نپرداخته و دغدغه‌اش نبوده است.
حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار اضافه کرد: جهان اسلام شصت سال در خواب به‌سر می‌برد و اگر حتی در خیال خود با اسرائیل مبارزه می‌کرد در مقام عمل هزاران همایش برگزار، هزاران کتاب نوشته و هزاران طرح و راه‌حل پیدا می‌شد.
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی اقتدا به کربلا و عاشورا را تنها راه نجات فلسطین از بن‌بست اعلام کرد و ابراز داشت: اتفاق خاصی که در کربلا افتاد انتخاب مرگ بود و یاران امام حسین(ع) به پیشواز آن رفتند نه این‌که مرگ به پیشواز آنها بیاید و این نقص بزرگ فلسطین است و اگر پتانسیل امام حسین(ع) و کربلای او پشتوانه آنها بود نه تنها غزه بلکه همه فلسطین را برای همیشه نجات می‌دادند؛ آنها باید کربلا و ماهیت آن را درک کنند.
وی در ادامه بیان داشت: مشکل فلسطین این است که فقط چند مبارز دارد و ملت آن هم اهل مبارزه نیستند و هنوز به مرحله مرگ آگاهی نرسیده‌اند.

مطالب مرتبط:

مقالات دکتر رهدار 


کلمات کلیدی:

فتواى جهاد علماى سنى در آستانه پیروزى حماس!

مرصـاد دیدگاه

بالآخره پس از 21 روز مقاومت شیرمردان فلسطینى در غزه ـ علیرغم همه خیانتهاى سران عرب و عالم‌نماهاى وهابى و حتى سنى‌هاى الازهر ـ حضرات مولوى مسجد مکى زاهدان به فکر بیاینه علیه رژیم صهیونیستى افتاده و ضمن حمایت از موضعگیریهاى رهبر انقلاب و تلاشهاى دولت جمهورى اسلامى ایران، پس از شنیدن زمزمه پیروزى حماس و در اقدامى دیرهنگام خاطرنشان کردند: جهاد را به عنوان دفاع بر کسانى که قادر به مبارزه هستند از مردم غزه واجب مى‌دانیم!!
در بخش دیگرى از بیاینه‌شان هم آورده‌اند: «جاى تعجب است که حکومت اکثر کشورهاى عربى و اسلامى در مقابل این جنایت سنگین و غیر‌انسانی بى‌تفاوت هستند» ولى ظاهراً هنوز صداى شکستن مهره‌هاى کمر وهابیون ملحد را ـ که به زودى راهى زباله‌دان تاریخ خواهند شد ـ نشنیده‌اند و لذا از محکوم کردن موضعگیرى سران وهابى ـ که روابط دوستانه هم با آنان دارند ـ سرباز زده‌اند!
این در حالى است که وهابیهاى هم‌پیمان با رژیم نژادپرست صهیونیستى، به دستور حاکمانشان نه تنها در مقابل جنایات سگهاى وحشى اسرائیلى سکوت کرده بلکه با فتواهاى شیطانى‌شان، تظاهرات علیه صهیونیستها را فساد فی الارض و هرج و مرج طلبى نامیدند!!
مولوى عبدالحمید ـ بزرگ طالب و ملاى مسجد مکى که برخى به زور به او لقب شیخ‌الاسلام داده‌اند ـ هم در هفته گذشته در سخنانى دوپهلو و بلکه تحریک آمیز بجاى موضعگیرى علیه وهابیان حامى صهیونیست، با القاى اینکه حزب‌الله بخاطر شیعه بودن دست از یارى حماس بخاطر سنى‌ بودنشان برداشته، خطاب به حزب‌الله چنین افاضه فرمود: «این بهترین فرصت برای نصرت مسلمانان فلسطین ومبارزه متحد با صهیونیسم جنایتکار است. حرکت حزب الله سلاحهای خود را برای چه روزی نگه داشته است؟ باید هر چه سریعتر به صحنه بیاید و این فرصت را از دست ندهند.»!!!
هر کسى که اهل کوچکترین فکرى باشد، مى‌داند که بخش مهمى از تحرک و تظاهرات میلیونى در کشورهاى اسلامى ـ بخصوص در کشورهاى عربى ـ بخاطر سخنان حماسى سید حسن نصرالله در محکومیت اقدام برخى سران عرب بوده و هست تا جایى که نامبارک (دیکتاتور مصر) تدابیر شدید امنیتى اتخاذ کرده و حتى از ترس نظامیانش دچار سکته هم شده بود! و همانگونه که در یادداشتهاى قبل هم آوردم، ایران شیعى بزرگترین و در واقع تنها دولت حامى سنیهاى غزه بوده و هست!
آقاى مولوى ظاهراً نمى‌داند که حزب‌الله لبنان با غزه هم مرز نیست، بلکه مصر با آنان هم مرز هست و علماى الأزهر بخصوص رئیس آن از ترس از دست دادن دنیاى پر از ذلت و خوارى‌شان خفقه‌خون گرفته‌اند!
شاید هم دو سال گذشته که مردم لبنان ـ و عمدتاً شیعیان ـ آماج ددمنشى صهیونیستها بودند، جناب مولوى اهمیتى براى پیگیرى اخبار کشتار شیعیان نمى‌داده تا بداند همکیشان سنى وى (گروه حریرى و سنیوره و...) از رسیدن سلاح به حزب‌الله جلوگیرى مى‌کردند و با همین رژیم غاصب اسرائیل علیه حزب‌الله همپیمان شده بودند!! و در آخر هم ـ که حزب الله پیروز میدان بود ـ با قبول قطعنامه ضعیفى که بیشتر به نفع صهیونیستها بود خواستار خلع سلاح مقاومت شدند!!
با این وضعیت اگر حزب الله قطعنامه دولت سنى لبنان را نقض کند و به اسرائیل حمله کند، آیا همین سنیهاى همکیش شما به بهانه نقض حاکمیت کشور علیه حزب‌الله دست به اقدام نظامى و سیاسى نمى‌زنند!!
حزب‌الله عضو جامعه لبنان است و البته اکثر مردم ـ از شیعه و سنى و دروزى و مسیحى ـ حامى آن هستند ولى حکومت دست حزب‌الله نیست و تبلیغات هم دست سه مثلث شوم جهان امروز (استکبار، وهابیها وصهیونیستها) است و اقدام نظامى یکطرفه حزب‌الله با موج محکومیت جهانى همراه خواهد شد و حتى دستاوردهاى عزت‌مدارانه حماس را هم خدشه‌دار خواهد ساخت و این دقیقاً خواسته صهیونیستها و آمریکائیها و برخى مزدوران عرب است.

اخبار مرتبط:
ـ پیام رهبر معظم انقلاب به آقای اسماعیل هنیّه نخست وزیر دولت قانونی حماس
ـ بازتاب وسیع پیام مقام معظم رهبری در رسانه‌های جهان


کلمات کلیدی:

کفشهای ملت مصر در انتظار نامبارک

مرصـاد دیدگاه

«عبدالرحمن القرضاوی» پسر شیخ «یوسف القرضاوی» مفتی اهل‌سنت، خواستار کفش‌باران حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالرحمن یوسف القرضاوی» که طی سال‌های گذشته با انتشار اشعاری در مدح مقاومت حزب‌الله لبنان و حضور در مراسم شیعیان، خشم پدر خود را برانگیخته بود با انتشار مطلبی در سایت اطلاع‌رسانی خود، ملت مصر را به اقدامی مشابه اقدام «منتظر الزیدی» خبرنگار عراقی علیه جرج بوش اما این بار علیه مبارک فراخواند.
وی از ملت مصر خواسته است تا هر جا مبارک را گیر آوردند کفش‌های خود را به سوی او پرتاب کنند.
عبدالرحمن همچنین در جدیدترین شعر خود با عنوان «تسبیح رئیس‌جمهور» به تمسخر حسنی مبارک پرداخته و وی را دیکتاتوری مستبد خوانده است.
این اقدام وی پس از آن انجام می‌گیرد که مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله، از اندیشمندان و نخبگان مصری خواستند تا به هر طریق ممکن، جلوی همدستی حکومت این کشور با رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را بگیرند.
عبدالرحمن القرضاوی که پیش از این با نصرالله دیدار کرده بود با انتشار شعری در مدح وی، به مفتی‌های وهابی و سران عرب به علت همدستی با دشمنان مقاومت اسلامی تاخته بود.
وی پیش از این نیز با حضور در جلسات و محافل گروه‌های معارض مصری و قرائت اشعاری در هجو مبارک، به مقابله با حکومت مصر پرداخته بود
.

یادداشتهاى مرتبط:
ـ من به شیعه بودنم افتخار می‏کنم
ـ وحشت شیخ قرضاوى ار شیعه شدن فرزندش


کلمات کلیدی:

ایران شیعى تنها حکومت حامى غزه

مرصـاد دیدگاه

انا لله وانا الیه راجعون
غزه در خون و آتش غوطه‌ور است و حکومتهاى عربى سنى مذهب، منتظر قتل عام دسته جمعى این مسلمانان بى‌گناهند تا پس از آن جلسه تشکیل دهند و درخواست آتش‌بس کنند یا بر کشتگان فاتحه بخوانند.
ننگ بر این ذلت و زبونى!!
اگر در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستى علیه حزب الله لبنان، مفتیان سلفى ـ وهابى علیه حزب الله فتوا مى‌دادند و حکومت فاسق و جائر عربستان سوخت هواپیماهاى اسرائیل غاصب را تأمین مى‌کرد و دستگاههاى اطلاعاتى عربستان، مصر، قطر، اردن، کویت و... جهت به شهادت رساندن فرمانده قهرمان حزب الله (شهید عماد مغنیه) با موساد هم‌پیمان شدند، شاید براى دنیاطلبان توجیهى داشت که اینان شیعه بودند و تقویت‌شان ناجایز و کشتن‌شان واجب!!! اما امروز مى‌بینیم همان سیاست تغافل و تجاهل و همپیمانى با دشمن در صحنه فلسطین تکرار مى‌شود، فلسطینى که بیگناهان مظلوم آن نه شیعه بلکه سنیانى متعصب و برخى ضد شیعه‌اند و حتى در جنگ علیه ایران هم تعدادى فلسطینى در کنار صدام با ما مى‌جنگیدند!
انسان در حیرت است که اینان به کدام دین و مذهب پایبندند و دم از کدام اسلام مى‌زنند؟!
اینان که 1400 سال است پیروان اهل بیت(علیهم‌السلام) و فرزندان عاشور را با انواع تهمتهاى ناروا و تحت شدیدترین سختگیرى‌ها، جزو مسلمانان به حساب نمى‌آوردند، امروز دارند عقده‌هاى درونى‌شان را ـ که چیزى جز تبعیت از شیطان و دنیاطلبى نیست ولو به قیمت همپیمانى با دشمنان اسلام ـ آشکار مى‌سازند!
امروز پرچمدار اصلى دفاع از مظلومان غزه، ولى امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمى خامنه‌اى که پیام رساى ایشان را خواندید و شنیدید و رهبر و سید جهان عرب سید حسن نصرالله که حمله کم سابقه او را از سران حقیر عرب و دفاع از ملت فلسطین از رسانه‌ها شنیدید، مى‌باشند. مواضع عزتمندانه سایر مسئولین نظام هم در همین راستاست.
البته در بین ملتهاى مسلمان و حتى غیر مسلمان بحمدالله و پس از پیروزى انقلاب اسلامى ایران، موج بیدارى شکل گرفته است و فریاد مسلمانان آزدیخواه و حتى غیر مسلمانان از همه‌جا به گوش مى‌رسد و این آغازى است که ان‌شاءالله به نابودى قطعى صهیونیسم، استکبار خواهد انجامید و امیدواریم جهالت پیشه‌گان هم نور گسترده هدایت را نادیده نگیرند و به حق رهنمون شوند و جبهه‌شان را با از باطل جدا سازند.
امروز نگاهى به وبلاگها و سایتها مى‌کردم و نوشته خفت‌بار و سراسر دروغ و پر از مغالطه وبلاگ سنى‌نیوز مرا به تعجب واداشت که چشمان کم‌سویشان را بر حقیقتِ آشکار بسته و ایران ـ تنها حکومت حامى فلسطین را ـ دشمن فلسطینیان قلمداد کرده بود!! زهى بى‌انصافى و بى‌مروتى!! واقعاً کینه‌هاى اموى و جهالت ابوسفیانى آدم را به کجا مى‌برد!
تیتر زده بود که ایران در آزمون غزه رفوزه شد! گویا در نظر این جاهلان خودفروخته، کشورهاى عربى وحاکمان سنى‌مذهب‌شان و یا عالم‌نماهاى وهابى و سلفى ـ که الگوى دین و دنیاى این جاهلان هم هستند ـ با سکوت مرگبارشان در مقابل جنایات وحشیانه رژیم نژادپرست اسرائیل و قتل عام فجیع مسلمانان مظلوم و سنى‌مذهب غزه برنده شده‌اند!!!
لابد تیراندازى سعودیها به سمت تظاهرکنندگان و مخالفت آنان با هرگونه حمایت از مردم غزه و نیز سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستى به قاهره از افتخارات هم‌کیشان شما در جهت برنده شدن در صحنه فاجعه غزه است! حتى جمعى از صهیونیستها هم به مخالفت با دولتشان برخواسته و بازداشت شدند، اما سران به ظاهر مسلمان چه کرده‌اند؟! و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سران این کشورها چه جوابی در برابر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله خواهند داشت؟
جالب است هم اینان ـ که سایت‌شان توسط یک مولوى وهابى وناصبى افغانى‌تبار ساکن حجاز به نام عبدالله بن اسحاق دبیرى العوضى (وحقیقتاً عوضى) ثبت شده وپشتیبانى فنى مى‌شود ـ بیانیه متین و عزت‌مدارانه مدارس اهل سنت جنوب را هم آورده‌اند که در آن آمده است:
«ای کاش دیگر سران حکومتهای اسلامی نیز در حمایت از غزه با امت خود همچون ایران هم صدا شوند و روح عزت اسلامی را به کالبد نیمه جان آن باز گردانند.»
خوب است بدانید گرداندگان سنى‌نیوز ارتباط نزدیکى هم با مولویهاى مسجد مکى (مخصوصاً مولوى ابوعمار عکاس‌باشى برادرزن عبدالحمید) دارند! و لینک این وبلاگ هتاک و ضدشیعه جزو پیوندهاى صفحه اول سایتهاى رسمى مسجد مکى مى‌باشد!

مطالب مرتبط:
ـ سخنان ضد صهیونیستى رئیس جمهور درجمع مردم زاهدان
(صوت و فیلم)
ـ متن کامل سخنرانى سید حسن نصرالله در راهپمایى مردم لبنان
ـ تکرار اشتباه استراتژیک جنگ 33روزه لبنان از سوی اعراب
ـ این جاهلیت را بیدارگری باید که البته در راه است
ـ تصمیم درقاهره؛ اجرا در غزه
ـ تروریست یعنى ... (گزارش تصویرى)
ـ کاریکاتورهاى روزنامه‌هاى عرب زبان
ـ تظاهرات ضد اسرائیلی یهودیان و مسلمانان نیویورک (گزارش تصویرى)
ـ شهر غزه و بمباران (گزارش تصویرى)
ـ هولوکاست واقعی غزه در آثار کاریکاتوریست‌های جهان
ـ موشک حماس، وزیر صنایع رژیم صهیونیستی را تا دم مرگ برد (فیلم)
سایتهاى مرتبط:
ـ خبرگزارى قدس
ـ نجات غزه
ـ انجمن دفاع از مقاومت اسلامى لبنان و فلسطین
ـ پایگاه حامیان مقاومت اسلامى


کلمات کلیدی: اهل سنت، شیعه، سنی، غزه، عرب، اسرائیل، مصر، حجاز، دبیری، العوضی، سنی نیوز، سنی آنلاین، اهل سنت جنوب

حمایت مراجع و حوزه از دولت نهم

مرصـاد دیدگاه

آیت‌الله یزدی دبیر جامعه مدرسین و شوراى عالى حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت کنونی کشور تاکید کرد: دفاعیات مقام معظم رهبری از دولت نهم در حدی است که عبور از آن را مجاز نمی‌دانیم.
آیت‌الله العظمى مکارم‌شیرازی: دولت نهم را دولتی در خط انقلاب و متدین می‌دانیم و البته کاستی‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود. وى با بیان اینکه نقاط قوت دولت بسیار بیشتر از نقاط ضعف آن است، افزود: باید با استفاده از تجارب، نقاط مثبت را تقویت کرده و مشکلات را برطرف کنیم چراکه اگر مشکلات حل نشود، روی نقاط مثبت تاثیر منفی می‌گذارد.

منبع: خبرگزارى فارس


کلمات کلیدی:

<      1   2   3      
?بازدید امروز: (59) ، بازدید دیروز: (146) ، کل بازدیدها: (1170605)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ