سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

مادرم باز هم چادرت را به خاک آغشته اند چرا؟؟!

مرصـاد دیدگاه

السلام علیک یا فاطمه الزهرا
از فاطمه اکتفا به نامش نکنید                   نشناخته توصیف مقامش نکنید
هر کس که در او محبت زهرا نیست              علامه اگر هست، سلامش نکنید

زهرا عصاره عصمت است. 
زهرا، آیینه پاکی است.
زهرا زلال کوثر است.
ای همیشه جاری! ای بهار کوتاه! ای ترنم باران وحی!
در شکوه مقام تو حیرانم که معرفت به غبار آستان خانه‌ات بوسه می‏زند.
برهوت این دنیای خاکی شایستگی میزبانی چشمه سار همیشه جاری تو را نداشت.
تو که در آیینه زخم ها و داغ ها و در هجران پدر، غریبانه زیستی و در وداع
شبانه‌ات با پهلویی بیمار، خانه گلین را به امید آغوش بهشتی پدر ترک گفتی... مادر مهربانم ای اسوه و ای زلال معرفت الهی در تو متجلی؛ نمی‏دانم مولایم علی چگونه رفتن و پرپرشدن‏ات را تحمل کرد... نمی‏دانم آسمانها و زمین چگونه  توانست این همه غم را ببینند و باز هم برپا بایستد...
یاس پر پر نبوی مادر دلسوز امت شافه روز حسرت چقدر بر خودم می‌بالم که دوستان و یاران مرا لایق سر سلامتی می‌دانند ...
و چقدر درد ناک است که بخواهم از هجر و مصائب تو سخن بر زبان بیاورم.
پرستوی شکسته بالم ... درخت خمیده قامتم ... وی اس کبودم،
چقدر برایم دشوار است که بشنوم زیباترین و ارزشمندترین مخلوق هستی را در پشت در بیرحمانه فشردندو آتش کین بر دامان درب منزلش افروختند و دستان بهترین کس‌اش را بستند و غریبانه در کوچه‌های کین خود به خاک افکندند و معصوم طفلش را در بطن کشتند و چه غریبانه وداع کرد و و چه دردناک در شبی تاریک در زمینی از سرزمین پدرش غریبانه و مخفی به خاک سپردند.
خدایا تحمل این درد را برایم آسان ساز که اگرعنایت و اعطای صبر تو نیود دیری این کره خاکی از این همه ظلم عدو از هم پا شیده شده بود

پرپرشدن یاس بوستان رسول، بانوی عفاف و عصمت، حضرت زهرای بتول علیهاالسلام بر شما تسلیت!

واینک نمی‌دانم دیانت کجاست و  رنگ مشکی چادرت مادرم چرا اینطور ملعبه سخنان دیگران شده است؟!

به رنگ مشکی چادرم افتخار میکنم شما چی؟

منبع: وبلاگ سجاده‏اى پر از یاس 


کلمات کلیدی: شهادت، فاطمه زهرا س، حجاب، چادر، فاطمیه

گوشه اى از جنایات معاویه

مرصـاد دیدگاه

قابل توجه کسانى که از روى جهالت و بى‌اطلاعى چنین جنایت‌کارى را تا حد پرستش مى‌ستایند!!

جنایات معاویه بر شیعه در اواخر حکومت امام على‌(علیه السلام)

از سال 39 هجرى، معاویه هجوم همگانى و گسترده‌اى را برعلیه شیعیان امیرالمؤمنین آغاز نمود و با فرستادن افرادى خشن و بى دین براى سرکوب شیعیان، حیطه حکومت حضرت را مورد تاخت‌وتاز قرار داد:
1. نعمان بن بشیر را با هزار نفر براى سرکوب مردم عین التمر فرستاد.
2. سفیان بن عوف را با شش هزار نفر براى سرکوب مردم هیت و از آنجا به انبار و مدائن فرستاد.
3. عبدالله بن مسعده بن حکمه فزارى که از دشمنان امیرالمؤمنین(علیه السلام) بود با هزاروهفتصد نفر به تیماء فرستاد.
4. ضحاک بن قیس را با سه هزار نفر به واقعه براى غارت هرکس که در طاعت امام على(علیه السلام) است فرستاد. و در مقابل، حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) حجر بن عدى ـ صحابى معروف ـ را با چهارهزار نفر براى مقابله با او فرستاد.
5. عبدالرحمن بن قباث بن اشیم را با جماعتى به بلاد جزیره فرستاد، که حضرت کمیل را براى مقابله با او فرستاد.
6. حرث بن نمر تنوخى را نیز به جزیره فرستاد تا با هرکس که در اطاعت امام علی(علیه السلام) است مقابله کند که در آن واقعه افراد زیادى کشته شدند.(1)
7. در سال 40، بُسر بن أرطاة را با لشکرى به سوى مکه و مدینه و یمن فرستاد او هنگامى که به مدینه رسید، عبیدالله بن عباس که عامل مدینه از طرف امام علی(علیه السلام) بود، از آنجا فرار کرده و در کوفه به حضرت ملحق شد ولى بُسر هر دو فرزند او را به شهادت رسانید.(2)
یکى دیگر از مناطقى که سر راه بُسر مورد غارت قرار گرفت منطقه اى بود که گروهى از قبیله همدان و شیعیان حضرت علی(علیه السلام) در آن جا سکونت داشتند. بُسر با حرکتى غافلگیرانه به آنها حمله کرد. بسیارى از مردان را کشت، و تعدادى از زنان و فرزندان آنان را به اسارت برد. و این اولین بار بود که زنان و کودکان مسلمین به اسارت برده مى‌شدند.(3)
مسعودى در مورد بُسر بن ارطاة مى‌گوید: او افرادى از خزاعه و همدان و گروهى را که معروف به الانباء از نژاد ایرانیان مقیم یمن بودند کشت. و هرکسى را که مشاهده مى‌کرد میل به على دارد یا هواى او را در سر دارد، مى‌کشت.(4)
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: شیعه، اسلام، خلفا، اهل بیت، معاویه، صحابه، سنى، امام على

نامه ای به امیر

مرصـاد دیدگاه

مطلب زیر را عزیزى به ایمیلم ارسال کرده بود، حتماً بخوانید:

«کارو» شاعر معاصر مسیحی می‌گوید:

نامه ای به امیر

سلام بر تو ای پرچم دار حقانیت انکار ناپذیر حق، ای یکپارچه ترین مردان قرون دیرین... ای دست خدا... دست آسمان... دست زمین... سلام بر تو ای امیرالمؤمنین... ای انسان فناناپذیر، انسان جاودانی، تو ای علی ای مرد تکرار ناپذیر تاریخ... تو شمشیر برهنه بر دست در وحشی ترین ادوار تاریخ زندگی، بخاطر نجات بشر از چنگ ظلمت، بخاطر رهائی بندگان گمنام و بیگناه خدا از سیه چال زندگی، متین و مطمئن و سرافراز سینه بازت را پناهگاه قلب محبت پرور نغمه پردازت را طپش به طپش به پای حقیقت ریختی.
شبها خودت را بخاطر راحت خواب درماندگان با بیداریهای پایان ناپذیر به هم آمیختی... صمیمانه استدعا می‌کنم، ای شاه مردان، پذیرا باش.
درود بی پایان یکی از بندگان مسیح را که در مقابل عظمت روح زانو به زمین زده است. من به همان مسیح که می‌پرستم سوگند، مطمئنم که اگر مسیح زنده بود با کمال صمیمیت همراه من بر شرافت یکپارچه تو، عدم نیازت به فکر آفریننده و سپهر پروازت درود می‌فرستاد.

نوشته امیر مؤمنان (علیه‌السلام) در کلام اندیشمندان جهان را هم حتماً ببینید
.


کلمات کلیدی: شیعه، اسلام، امام علی، امیرالمؤمنین، شاعر مسیحی

عید الزهرا سلام الله علیها

مرصـاد دیدگاه

عید آغاز ولایت امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشریف) بر همه منتظرانش مبارک باد

دیروز نهم ربیع‌الاول روز آغاز ولایت و امامت صاحب العصر، مهدى موعود، امام زمان(عج) بود. هم او که امید همه انبیاء و اولیاست و روزى ـ که ان‌شاءالله نزدیک باشد ـ ظهور کرده و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد. همان میر مهر که مهربانى‌اش بر همه بندگان صالح خداوند گسترده خواهد شد و صلح واقعى را بر پهنه گیتى برقرار خواهد ساخت. آن ولى اعظم که جاهلان بى‌خبر از حقیقت را هدایت خواهد کرد و عالم را با نور توحید و ایمان واقعى منوّر خواهد ساخت. همان امامى که البته از دشمنان دین خدا و مستکبرین عالم که همان ائمة الکفرند، انتقامى سخت خواهد گرفت و دل همه مظلومان عالم در سرتاسر تاریخ را خشنود خواهد ساخت و تسلى‌دهنده قلب مبارک رسول الله (صلى‌الله علیه وآله) از اذیت و آزارى که از جاهلان منافق کشید تا جایى که فرمود: «ما اوذى نبىّ مثل ما اوذیت؛ هیچ پیامبرى آنگونه که من اذیت شدم، آزار ندید.» و نیز تسکین‌دهنده دل دردمند بانوى دو عالم فاطمه مظلومه (سلام الله علیها) از جفا و ظلم ستم پیشه‌گان خواهد بود.
البته برخى نهم ربیع‌الاول را عمرکشون هم نام نهاده‌اند و مى‌گویند چون خلیفه دوم پیروان سقیفه در چنین روزى کشته شد، و در واقع بخاطر انتقام از جسارتهایى که به دختر رسول الله(ص) توسط وى شده بود، این روز را به عیدالزهرا(س) نامگذارى کرده‌اند که هیچ دلیل مستندى ندارد؛ چون قتل و مرگ عمر در آخر ذیحجه اتفاق افتاده ونه در ربیع‌الاول. و بعید نیست تغییر دادن عید آغاز ولایت امام زمان(عج) به عمرکشون، دسیسه همانانى باشد که نام مهدى موعود(عج) که امید دهنده همه مظلومان است، لرزه به اندام و هویتشان مى‌اندازد و قصد داشته‌اند با آدرس غلط، این نام مبارک را به حاشیه برند که البته کور خوانده‌اند!
از جمله موارد دیگرى که آن هم مستند نیست بلکه مشکوک است، آرامگاهى است در نزدیکى کاشان که به آرامگاه ابولؤلؤ مشهور است و مى‌گویند این همان ابولؤلؤیى است که عمر را به قتل رساند؛ در صورتى که طبق نقلهاى مستند ابولؤلؤ در مدینه دستگیر شده و کشته شده و همانجا به خاک سپرده شد و این آرامگاه مربوط به شخص دیگرى است و ربطى به قاتل عمر ندارد.

مرصاد


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، اسلام، خلیفه، عمر، سقیفه، فاطمه، زهرا، عمرکشون، عیدالزهرا، وحدت، ابولؤلؤ

عکسی از مزار مطهر حضرت محمد (ص)

هموطن دیدگاه

عکس ذیل از مرقد مطهر رسول اکرم(ص) میباشد که مظلومانه در میان وهابیون محصور شده و اگر توفیق عنایت بشه و بتونی از نزدیک این مزار شریف رو ببینی اونوقت مشخص میشه که مظلوم تمام دوران حضرت پیامبر بوده ! التماس دعا

alt


کلمات کلیدی:

جوانى دیگر هدایت شد

مرصـاد دیدگاه

از طریق چت روم مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی؛
جوان اهل سنت به مذهب تشیع مشرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی، حجت‌الاسلام محمدرضا بهروز اظهار داشت: فردی از برادران اهل سنت با مذهب شافعی پس از تحقیقات فراوان از طریق چت روم مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی به مذهب تشیع روی آورد.
وی افزود: تشرف این فرد به مذهب تشیع حاصل تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه استادان و کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی است که با صبر و حوصله به شبهات و سئوالات دینی وی پاسخ داده‌اند و بعد از مدت‌ها بحث و گفتگو، به حقانیت مذهب شیعه نسبت به سایر مذاهب ایمان آورد.
مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی اضافه کرد: این شخص ساکن یکی از شهرهای جنوبی کشور است و به سبب مسائل امنیتی و احتمال آسیب ‌دیدن خانواده‌اش مایل نیست تا نام و مشخصات خود را فاش کند.
بهروز با بیان اینکه چت روم مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی در مسنجر بیلوکس از اتاق‌های مطرح در این مسنجر است، خاطرنشان کرد: این فضای اینترنتی از استقبال چشمگیر کاربران برخوردار است.
وی تصریح کرد: در دهه محرم نیز در چت روم نوای نینوا یکی از شهروندان استرالیایی با مشاهده حقانیت تشیع، به علوم و معارف والای این مذهب ایمان آورد و خود را پیرو و مبلغ مکتب اهل بیت (ع) معرفی کرده بود.
مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی در پایان گفت: مشخصات افراد یاد شده در مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی به صورت محرمانه موجود است
.


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، ایران، هدایت، جنوب، گفتگو

سیر حرکت شیعه؛ از حاشیه به هسته

مرصـاد دیدگاه

سیر حرکت تاریخى قدرت سیاسى شیعه؛ از حاشیه به هسته

حجت الاسلام دکتر احمد رهدار
دکترای علوم سیاسی و
دبیر گروه «تاریخ و اندیشه معاصر» مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)


پایگاه خبـری انصارنیوز:

در سومین روز برگزاری همایش «روشنفکری دینی» قرار بود میان آقایان دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد رهدار دبیر «گروه تاریخ و اندیشه سیاسی معاصر» مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و مدیر «گروه مطالعات اسلام و غرب» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حول موضوع «سهم جریان روشنفکری دینی در تحول فکر دینی در عقبه تاریخی ما»، مناظره‏ای در تالار اجتماعات دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف تهران صورت گیرد که به دلیل عدم حضور آقای دکتر زیباکلام، بحثی مقدماتی و یک طرفه با عنوان «سیر حرکت تاریخی شیعه از حاشیه به هسته قدرت سیاسی» توسط آقای دکتر رهدار ارائه شد که در ادامه تقدیم می‏شود.

قرار بود دستگاه سیاسی «نبوت» در دستگاه سیاسی «امامت» تداوم یابد، اما با انحرافی که در سقیفه افتاد، خط نبوت در دستگاه سیاسی «خلافت» ادامه یافت.دستگاه خلافت به مدت هفت قرن به عنوان دستگاه سیاسی محوری در جوامع اسلامی حضور داشت.با سقوط بغداد در سال 656ق، دستگاه سیاسی «سلطنت» در عرض دستگاه سیاسی خلافت روی کار آمد و به مدت هفت قرن در ایران اسلامی تداوم یافت.با ظهور کمالیسم در ترکیه، دستگاه سیاسی خلافت و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357ش، دستگاه سیاسی سلطنت به ترتیب در جهان اسلام و ایران برای همیشه رخت بربستند و جای خود را به دستگاه سیاسی «ولایت فقیه، مرجعیت» دادند.دستگاه سیاسی ولایت فقیه، در طول دستگاه سیاسی نبوت و امامت بود و از این حیث انقلاب اسلامی را باید به منزله پایگاهی دانست که خط سیاسی مدیریت دینی را به جایگاه اصلی اش برگردانده است و از همین روست که می توان انقلاب اسلامی را در طول و از سنخ انقلابات و بعثت های انبیای الهی دانست.

گذار از دو دستگاه سیاسی خلافت و سلطنت به دستگاه سیاسی ولایت فقیه، چندان هم به سادگی صورت نگرفته است.می توان هفت حلقه علمی را که در آنها مجاهدت های تئوریک برای نیل این مقصود توسط بزرگان شیعه صورت گرفته است، به شرح زیر شناسایی کرد:
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: شیعه، اسلام، ایران، انقلاب، رهدار، مناظره، تاریخ

محبوبیت روزافزون تشیع در افغانستان

مرصـاد دیدگاه

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از اقبال روزافزون به فرهنگ تشیع در افغانستان و ترویج مراسم سوگواری ویژه محرم در این کشور خبر داد‏.‏
‏به گزارش سرویس بین الملل آینده، واشنگتن پست با توصیف حال و هوای محرم در افغانستان نوشت‏:‏ در افغانستان که به خاطر اکثریت غالب اهل تسنن، همواره تاکنون اقلیت کوچک شیعیان [از طرف افراطى‌ها] مورد تنفر و ظلم بودند، اکنون مراسم محرم با شجاعت خاص و پذیرش سیاسی مخصوصی ترویج و گرامی داشته می‌شود که نشانه ظهور شتابدار حرکت شیعی به خاطر برقراری هفت سال حکومت دمکراتیک در این کشور از زمان سقوط طالبان است‏.‏
هرچند در زمان طالبان بسیاری از شیعیان قربانی نسل کشی فرقه‌ای شدند، اما برخلاف گزارش این روزنامه، همواره تشیع اقلیتی پرجمعیت و قدرتمند در افغانستان بوده است که یکی از شواهد آن نیز علمای برجسته و پرشمار افغانی است.
پملا کانستبل متذکر می‌شود که شیعیان بیشتر از 25 درصد جمعیت مسلمانان افغانستان را تشکیل نمی‌دهند و هنوز هم بسیاری از شیعیان از جمله هزاره‌ها در نقاط فقیر افغانستان مانند ولایت بامیان زندگی می‌کنند.
این روزنامه ادامه می‌دهد:‏ اما از زمان سقوط طالبان که اعتقاد به شیعه را کفر اعلام کرده بودند، دهها هزار نفر از شیعیان مهاجرت کرده به ایران به افغانستان بازگشته اند و همراه خود مهارتهای حرفه‌ای بالا و دیدگاههای مدنی پیشرفته به افغانستان وارد کرده اند، به طوری که زنان جوان شیعه از همتایان سنی خود از مهارت و فعالیت بیشتری برخوردارند و آمار شرکت در انتخابات در مناطق شیعه نشین در سال 2004‏ بسیار بالا بود‏
.‏
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

یادداشتهاى محرم

مرصـاد دیدگاه

ـ پیام عاشورا به جهان اسلام امروز
ـ
آیا عزاداری برای امام حسین علیه السلام‌ بدعت است؟
ـ آیا ازدواج امام حسین (ع) با ارینب ، در پیش آمد قضیه کربلا نقش داشته است؟
ـ واقعه کربلا و روز عاشورا از دیدگاه اندیشمندان بزرگ جهان
ـ معاویه بن ابی سفیان پرچمدار اسلام را بهتر بشناسیم؟!
ـ پاسخ به شبهات پیرامون عزادارى براى امام حسین(ع): بخش اول  ـ  بخش دوم  ـ  بخش سوم
ـ اگر امام حسین(ع) از ما بود ...
ـ چرا امام حسین (علیه السلام) با این که می دانست شهید می شود ، اقدام به قیام کرد ؟
ـ فلسفه عزاداری برای امام حسین علیه السلام چیست؟
ـ
آیا مدارک معتبری دال بر قران خواندن سر بریده امام حسین(ع) بر سر نیزه وجود دارد؟


کلمات کلیدی:

بعثت خون

مرصـاد دیدگاه

«کار امام حسین علیه‌الصّلاه والسّلام در کربلا، با کار جدّ مطهرش حضرت محمد بن عبداللَّه صلى‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلم در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است. قضیه این است. همان‌طور که پیغمبر در آن جا، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجراى کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. آن بزرگوار هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. امام حسین هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. حرکت نبوى و حرکت حسینى، مثل دایره‌ى متحدالمرکز هستند. به یک جهت متوجّهند. لذا این‌جا «حسین منى و انا من حسین» معنا پیدا مى‌کند. این عظمت کار امام حسین است.»  بیانات در جمع پاسداران انقلاب اسلامى 24/9/1375
به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اقدام به انتشار ویژه‌نامه‌ای با عنوان «بعثت خون»، با محوریت بررسی ویژگی‌های مجالس عزاداری و تبلیغ سیدالشهدا نموده است.

در این ویژه‌نامه می‌توانید مطالبی با عناوین زیر را مطالعه نمایید:
ـ
عقل، عزت، عاطفه؛ گزیده‌ی بیانات رهبر انقلاب در مورد ویژگی‌های مجالس تبلیغ و عزاداری سیدالشهدا
ـ
باید به فکر چشم­انداز باشیم؛ سخنان حجت‌الإسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در جمع مسؤولان هیئت رزمندگان اسلام
ـ
باید انسان‌شناس بود؛ گفت‌وگو با حجت‌الإسلام علیرضا پناهیان
ـ
منبر، رسانه‌‌ی بی‌نظیر ما؛ گفت‌وگو با حجت‌الإسلام ماندگاری
ـ
این هنر با عشق آمیخته است؛ گفت‌وگو با ستایشگر اهل‌بیت(ع) محمود کریمی
ـ
جغرافیای سخن؛ گفت‌وگو با حجت‌الإسلام انجوی‌نژاد
ـ
حلقه‌ی چهارم؛ گفتاری از حجت‌الإسلام و المسلمین سیداحمد علم‌الهدی پیرامون عوام و خواص
ـ
خط را روشن کرده‌اند؛ گفتاری از حجت‌الإسلام و المسلمین کاظم صدیقی
ـ
نماز ظهر عاشورا و زبان حال حضرت زینب در عصر عاشورا؛ اشعاری منتشر نشده از حسان
ـ
همدرد نا آشنا؛ قطعاتی ادبی از تاریخ قیام سیدالشهدا؛ سید مهدی شجاعی

فایل‌های صوتی:
»
روضه‌خوانی رهبر انقلاب در مصائب حضرت اباعبدالله علیه‌السلام در سال 67؛ حجم: 300 کیلوبایت
» روضه‌‌خوانی رهبر انقلاب برای شهادت حضرت قاسم علیه‌السلام در سال 77؛‌ حجم: 1.3 مگابایت
» شعرخوانی رهبر انقلاب به زبان آذری در ادربیل در رثای ماجرای کربلا در سال 79؛‌ حجم: 300 کیلوبایت
» روضه‌خوانی رهبر انقلاب در مصائب شهادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام در نماز جمعه سال 74؛ حجم:2.4 مگابایت
» روضه‌خوانی رهبر انقلاب در مصائب شهادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام در سال 77؛ حجم:1 مگابایت
برای دیدن این ویژه‌نامه که در ایام دهه‌ی اول محرم‌ به صورت منظم به روز می‌شود‌، اینجا را کلیک کنید.

کلمات کلیدی:

<      1   2   3   4   5      >
?بازدید امروز: (53) ، بازدید دیروز: (80) ، کل بازدیدها: (1172023)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ