سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

گسترش فوق سریع جامعه شیعیان در جهان

مرصـاد دیدگاه

آخرین آمار که از سوی پایگاه الکترونیکی "ویکی پدیا" انتشار یافته، حکایت از روند روبه رشد تعداد شیعیان در سراسر جهان دارد. این روند به ویژه از سال 2005 میلادی و بعد از جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با رژیم اشغالگر قدس، سرعت بیشتری یافت. این در حالیست که گسترش تعالیم این مذهب در جهان باعث شده در بسیاری از کشورهای غربی نیز تشیع گسترش یابد. به رغم تبلیغات گسترده دشمنان مذهب تشیع به ویژه وهابیت علیه این مذهب و نیز مشکلات و ضعف‌هایی که در برنامه‌های تبلیغی شیعیان وجود داشته، آمار شیعیان روز به روز در جهان رو به افزایش است.
اما طبق جدیدترین آمار این پایگاه الکترونیکی، حدود 90 درصد مردم ایران، 85 درصد مردم آذربایجان، 80 درصد مردم بحرین، 65 درصد مردم عراق، اکثریت مردم لبنان حدود 55 درصد، 45 درصد مردم یمن، 35 درصد مردم پاکستان، 36 درصد مردم کویت، 36 درصد مردم قطر، 20 درصد مردم ترکیه، 18 درصد مردم افغانستان، 17 درصد مردم سوریه، 16 درصد مردم امارات متحده عربی و 10 درصد مردم هند را شیعیان تشکیل می‌دهند.
البته ناگفته نماند به نظر می‌رسد آمار ذکر شده کمی از حد واقعی پایین‌تر باشد. به عنوان مثال تعداد شیعیان عراق در آماری غیر رسمی 70 درصد و تعداد شیعیان بحرین در آماری رسمی 85 درصد گزارش شده‌اند، ضمن اینکه در کشورمان نیز که قطب کشورهای شیعه جهان است، بعید به نظر می‌رسد تعداد شیعیان از 95 درصد پایین‌تر باشد. همچنین شواهد حاکی از این است که تعداد شیعیان افغانستان و سوریه نیز بسیار بیشتر از چیزی است که در این پایگاه الکترونیکی عنوان شده است.
شایان ذکر است در حال حاضر مطابق آمار رسمی، 15 درصد و مطابق آمار غیررسمی 20 درصد جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند، البته از لحاظ جغرافیایی 33 درصد سرزمین‌های اعراب سعودی در اختیار شیعیان است.

تعداد شیعیان در جهان اسلام به سرعت رو به افزایش است و مطابق با آمار غیر رسمی از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به طرز عجیبی افزایش یافته است. اکثریت مطلق شیعیان، «اثنی عشری - 12 امامی» هستند و تعداد کل شیعیان در جهان اسلام نیز در حال حاضر 25 درصد است که این عدد نیز با نرخ قابل توجهی در حال ازدیاد است.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

من به شیعه بودنم افتخار می‏کنم

مرصـاد دیدگاه

پسر شیخ یوسف قرضاوى:

از من خواسته‏اند از شیعه بودنم دست بردارم

عبدالرحمن یوسف القرضاوى

عبدالرحمان یوسف که چند روز قبل برای حضور در آیین روز شهید به جنوب لبنان (شهرستان صور) سفر کرده بود این موضوع را در جمع برخی مقام‏های شیعه در منطقه مطرح کرده است.
وی انکار شیعه بودن خود را رد کرده و چنین درخواستی را توهینی به شیعیان دانسته است.
موضوع شیعه شدن وی چندی پیش نیز مطرح شد اما برخی منابع آن را رد کردند، با این حال عبدالرحمن قرضاوی گفته است: من به شیعه بودنم افتخار می‏کنم.
عبدالرحمن افزوده است: بیش از دو ماه است که پدرم (شیخ یوسف) را ندیده‏ام، اما قصد دارم بزودی به دیدارش بروم، او پیر شده و همسرش بر وی سیطره دارد‏.‏
به گفته وی همسر جدید شیخ یوسف قرضاوی، خواهر خدیجه بن قنة، گوینده اخبار تلویزیون الجزیره قطر است.
خدیجة بن قنة
همچنین گفته می‏شود شیخ «سلیم العوا» معاون قرضاوی در اتحادیه بین‏المللی مسلمان به تازگی با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‏الله دیدار داشته است. شنیده شده العوا در این دیدار از اظهارات شیخ یوسف قرضاوی ضد شیعیان انتقاد کرده و گفته است او از موقعیت و جایگاه خود سوء ‏استفاده کرده است.
گفته می‏شود العوا به نصرالله اظهار داشته است که بخاطر گفته‏های ضد شیعی قرضاوی در صدد استعفا از مسئولیتش است.
شیخ یوسف قرضاوی پیشتر طی اظهاراتی، نفوذ شیعیان در کشورهای عربی به ویژه مصر را به شدت مورد انتقاد قرار داده و آنان را گروهی بدعت‏گزار و معتقد به تحریف قرآن کریم دانسته است! که این اظهارات با واکنش وسیع علمای شیعه روبرو شد
منبع: خبرگزارى اهل بیت(ع)

یادداشت مرتبط:    وحشت شیخ قرضاوى ار شیعه شدن فرزندش



در ادامه دو عکس را حتماً ببینید که  مربوط است به ملاقات خواننده جوان فلسطینى (میس شلش) به همراه پدر و مادرش با قرضاوى و همسرش. شیخ قرضاوى قبلاً فتوا داده بود خوانندگى این دختر جوان در مقابل مردان نامحرم هم جایز است!! و او هم براى اطمینان خاطر از این فتوا به ملاقات قرضاوى رفته و براى این مفتى اهل سنت مى‌خواند!!

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

دانشنامه امام رضا علیه السلام

مرصـاد دیدگاه

به نام خداى پاکى‌ها
با سلام به همه دوستان همراه و تبریک میلاد مسعود و مبارک هشتمین ستاره درخشان امامت و ولایت، حضرت امام على بن موسى الرضا (علیه‌السلام)،

به همین مناسبت، فهرست دانشنامه امام رضا (علیه‌السلام) را که آنطور که در برخى رسانه‌ها آمده بود، کار جدیدى از مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى است، اینجا آوردم تا عزیزان استفاده کنند.

عکسهاى زیباى زیر را هم (در نگارخانه همین سایت) حتماً ببینید:



دانشنامه امام رضا(علیه السلام) ـ با 219 نمایه موضوعى

امام رضا علیه السلام هشتمین امام شیعه اثنا عشری است و پیامبر اسلام(ص) نام وی را به صراحت ذکر فرموده: علی فرزند موسی، فرزند محمد، فرزند علی، فرزند حسین، فرزند علی، فرزند ابوطالب که درود خدا بر همه آنان باد.
برخی از لقب‌هایش عبارتند از: رضا، صابر، زکی، ولی ...
نقش انگشتریش: حسبی الله، یا به روایت دیگر ماشاء الله، لا قوة الا بالله.
زادگاهش در مدینه به سال 148 هجری بود. یعنی در همان سالی که جدش امام صادق(ع) درگذشت... ادامه مطلب

نمایه‌های فرعی:
معرفی نور (امام رضا علیه السلام) (22)
فضائل و کرامات امام رضا علیه السلام (6)
زندگانی و دوره ی امامت امام رضا علیه السلام (40)
شهادت امام رضا علیه السلام (7)
آموزه ها و آثاری از امام رضا علیه السلام (20)
سیره ی امام رضا علیه السلام (4)
شاگردان و یاران امام رضا علیه السلام (6)
برکات حضور امام رضا علیه السلام در ایران (34)
زیارت امام رضا علیه السلام (4)
تاریخچه اماکن مربوط به امام رضا علیه السلام (43)
امام رضا علیه السلام و پرسش ها (8)
امام رضا علیه السلام در آینه ی هنر و ادب (15)
کتاب و کتاب شناسی امام رضا علیه السلام (6)
امام رضا علیه السلام در رسانه و اینترنت (2)


کلمات کلیدی:

پلیدترین مردم روزگار!

مرصـاد دیدگاه

معاویه بن ابى‌سفیان در زمان حکومت خود در یک شب نشینى با «مغیره بن شعبه» (یکى از استانداران خود) آرزوى خود را مبنى بر نابودى اسلام با وى در میان گذاشت، و این معنا توسط «مطرف»، پسر مغیره، فاش شد. مطرف مى‏گوید: با پدرم مغیره در «دمشق» مهمان معاویه بودیم. پدرم به کاخ معاویه زیاد تردّد مى‏کرد و با او به گفتگو مى‏پرداخت و در بازگشت به اقامتگاهمان از عقل و درایت او یاد مى‏کرد و وى را مى‏ستود، اما یک شب که از کاخ معاویه برگشت، دیدم بسیار اندوهگین و ناراحت است، فهمیدم حادثه‏اى پیش آمده که موجب ناراحتى او شده است.
وقتى علت آن را پرسیدم، گفت: پسرم! من اکنون از نزد پلیدترین مردم روزگار مى‏آیم! گفتم: مگر چه شده است؟
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

وحشت قرضاوى از شیعه شدن فرزندش

مرصـاد دیدگاه

عبدالرحمن یوسف

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی الکورانی، از علمای لبنانی در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی "اهل البیت(ع)" اعلام کرد: «آقای عبدالرحمن یوسف القرضاوی، پسر شیخ یوسف القرضاوی (مفتی اهل سنت) به مذهب تشیع گرویده و عصبانیت شیخ از شیعیان در مدت اخیر نیز ناشی همین مسأله است و اینجانب از این بابت اطمینان دارم.»
الکورانی در پی اعلام این خبر از شبکه جهانی «اهل البیت(ع)» و تماس‌های متعدد شیعیان و اهل سنت از کشورهای مختلف با وی، در پایگاه اطلاع‌رسانی "الغدیر" و شبکه تلویزیونی "الانوار" نیز حضور یافت و در پاسخ به پرسش‌های مخاطبان این رسانه‌ها نیز بر اطمینان خود از تشیع پسر قرضاوی تأکید کرد.
روزنامه لبنانی "البلد" نیز هفته گذشته فاش کرده بود، علت خشم اخیر شیخ یوسف القرضاوی از مذهب تشیع، شیعه‌شدن یکی از نزدیکان اوست. این روزنامه به رابطه خویشاوندی وی اشاره‌ای نکرده بود اما شیخ "ماهر حمود" امام جماعت مسجد "القدس" و از علمای برجسته لبنان نیز در پی انتشار این خبر، صحت آن را تأیید کرد.
عبدالرحمن یوسف از برجسته‌ترین شاعران عرب است و تا کنون نخواسته با نام خانوادگی "القرضاوی" شناخته شود و از انتشار نام خانوادگی و تصاویر پدرش در پایگاهش خودداری کرده است.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

راز اظهارات تند قرضاوی فاش شد

مرصـاد دیدگاه

ماهر حمود

«شیخ ماهر حمود» امام و خطیب مسجد «القدس» صیدای لبنان، راز اظهارات تند و تفرقه‌افکنانه «یوسف قرضاوی» رییس اتحادیه علمای مسلمان جهان را گرایش یکی از وابستگان وی به مذهب تشیع عنوان‌کرد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «راصد» عربستان، شیخ حمود (از علماى برجسته اهل سنت لبنان) با بیان این مطلب تأکید‌کرد: متهم‌شمردن شیعیان به ترویج عقاید خویش در کشورها و مناطق سنی‌نشین و توصیف آن به تبشیر مذهبی برخاسته از ناراحتی قرضاوی از گرویدن یکی از وابستگانش به مذهب تشیع است.

اظهارات «شیخ ماهر حمود» که توسط روزنامه «البلد» لبنان منتشر شد، می‌افزاید: شیعیان دارای حجت و برهان هستند و قرضاوی به‌جای این‌که به جنگ رسانه‌ای بپردازد، مردم را به وحدت و یکپارچگی فرابخواند.

در همین زمینه، جمعی از وکلا و فعالان شیعی قطر در پی اظهارات ضدشیعی «یوسف قرضاوی» رییس اتحادیه علمای مسلمان جهان دیروز اول مهر با ارائه دادخواستی قضایی به دادگاه شرعی «دوحه» اخراج قرضاوی از قطر را خواستار شدند.

همچنین، این تصریحات با انتقاد گسترده مراجع شیعی از جمله علامه «سید محمد حسین فضل‌الله» مرجع دینی شیعیان در لبنان، «آیت الله محمد علی تسخیری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «علامه حسن صفار» رهبر شیعیان قطیف عربستان و «حجت الاسلام والمسلمین سیدصدر الدین قبانچی» مدیر حوزه علمیه نجف اشرف مواجه‌شد.

منبع:
خبرگزارى قرآنى (ایکنا)

در همین رابطه بخوانید:
ـ پاسخ آیت الله تسخیری به لغزش‌های فتنه انگیز قرضاوى
ـ بازتاب جوابیه آیت‌الله تسخیری به شیخ قرضاوی
ـ تغییر لحن قرضاوى در پاسخ به انتقاد آیت‌الله تسخیرى
ـ وکلا و فعالان شیعی: قرضاوی از قطر اخراج‌شود
ـ مجمع علمای شیعه کویت عزل قرضاوی را خواستار شد
ـ فهمی هویدی (نویسنده و اندیشمند مصرى) به قرضاوی: خطا کردی سرورم
ـ پاسخ علامه فضل‌الله به اظهارات قرضاوی علیه شیعیان
ـ امام جمعه نجف: بیانات قرضاوی جهان اسلام را به درگیری شیعیان و اهل‌تسنن سوق‌می‌دهد
ـ امام جمعه نجف: قرضاوی گرایش فکری خود را از اختلافات سیاسی جداکند
ـ رییس انجمن علمای شام: موضع‌گیری‌های تند مذهبی برخاسته از تبلیغات فرقه‌های تکفیری‌است
ـ مرکز اسلامی انگلیس: اظهارات قرضاوی منافی با سفارش قرآن بر وحدت اسلامی است
ـ امام جمعه قطیف عربستان: سخنان قرضاوی باعث برانگیختن کینه بین مسلمانان می‌شود
ـ آیت الله تسخیرى: قرضاوی اتهام شیعه به تحریف قرآن را رد کرده بود


کلمات کلیدی:

مظلومیت امام على(ع) مرا شیعه کرد

مرصـاد دیدگاه

مصاحبه با شیعه مجاهد و شهید فلسطینى

شهید محمد شهادة

«محمد شحاده» چهل و پنج ساله، متولد 1963 میلادى در بیت لحم فلسطین، عضو سابق جنبش فتح فلسطین که سپس به جنبش جهاد اسلامی پیوست و به یکی از اعضای ارشد گردان‌های القدس (بخش نظامی جهاد اسلامی) بدل شد اواخر اسفند سال 1386 به همراه سه تن از همراهانش ـ «عیسى مرزوق»، «عماد الکامل» و «أحمد البلبول» ـ در شهر "بیت لحم" واقع در کرانه باختری مورد هجوم نظامیان اشغالگر قرار گرفتند و در دم به شهادت رسیدند.
در گزارشى که الشرق الاوسط منعکس کرد، همراهانش در تشییع جنازه وى، پرچم حزب‌الله را به اهتزاز درآوردند.
پس از این واقعه، «شحاده شحاده» فرزند نوزده ساله‌ی شهید شحاده اعلام کرد که پدرش شیعه شده بود و گفت:
«پدرم تصمیم گرفت تسلیم نشود و شهادت را انتخاب کرد؛ درست شبیه امام حسین (ع) که در کربلا جنگید و شهادت را برگزید».
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

چه کسانی در قتل امام علی(ع) دست داشتند؟

مرصـاد دیدگاه

دکتر سید جعفر شهیدى

 مجموع روایت‏هایى که مورخان نخستین درباره شهادت امیر مؤمنان آورده‏اند،و شیعه و اهل سنت آن را در کتابهاى خویش نقل کرده‏اند نشان مى‏دهد که على(ع)با توطئه خوارج به شهادت رسید.
این روایت‏ها را با اندک اختلاف در کتاب‏هایى چون تاریخ طبرى، تاریخ یعقوبى، ارشاد مفید، طبقات ابن سعد، نوشته بلاذرى و واقدى مى‏توان یافت. و حاصل آن گفته‏ها این است که پس از پایان یافتن جنگ نهروان، دسته‏اى از خوارج گرد آمدند و بر کشته‏هاى خود مى‏گریستند، و آنان را به پارسائى و عبادت وصف مى‏کردند. آنگاه گفتند: این فتنه‏ها که پدید آمد از سه تن برخاسته است: على، عمرو پسر عاص و معاویه. تا این سه تن زنده‏اند کار مسلمانان راست نخواهد شد. و سه تن از آن جمع کشتن این سه تن را به عهده گرفتند.
عبدالرحمن پسر ملجم از بنى‌مراد کشتن على را به عهده گرفت. برک پسر عبد الله از بنى‌تمیم کشتن معاویه را، و عمرو بن بکر از بنى‌تمیم کشتن عمرو پسر عاص را. چه وقت این کار را انجام دهند؟ گفتند در ماه رمضان اینان به مسجد مى‏آیند و باید در آن ماه به کار پرداخت و شب یازدهم یا سیزدهم یا هفدهم ماه رمضان و یا چنانکه میان شیعه مشهور است‏شب نوزدهم آن ماه را معین کردند، چرا که در این شب این سه تن از آمدن به مسجد ناچارند. آنکه مأمور کشتن عمرو عاص بود دیگرى را که آن شب جاى او به نماز رفته بود کشت. و آنکه بر معاویه ضربت زد شمشیرش به ران او رسید و زخمى شد و با خوردن دارو از مرگ رهید. اما پسر ملجم نیت پلید خود را عملى کرد.
آیا به راستى داستان چنین بوده است؟باید گفت جاى تردید است و از آغاز، نشان ساختگى بودن در آن آشکار است. پندارى داستان‏نویسى ماهر آن را نوشته است.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

گفتگو با محبوبترین رهبر جهان عرب

مرصـاد دیدگاه

سید حسن نصرالله

گفتگو با محبوب‌ترین رهبر جهان عرب تجربه عجیبی بود. زمان محدود بود و البته دغدغه‌های دیگری هم بود ولی وقتی نشست و لیوان آب را تعارف کرد و تا قطره آخر سر کشیدم انگار کمی از استرسی که داشتم کم شد. میدانست چه کشیدیم تا روبرویش نشستیم. این که بر ما چه گذشت تا ببینیمش بماند. هر خبرنگاری در روزگار خودش چیزهایی می‌بیند که تا آخرین لحظه عمر باید ناگفته بماند.
شاید به دلایل امنیتی ماهواره نداشت که تلویزیون ایران را ببیند اما به خوبی فارسی حرف می‌زد و چشم‌هایش عاطفه‌ای عجیب داشت. سید نیازی به کوک کردن نداشت. یک نفس صحبت می‌کرد. در تمام طول مصاحبه فقط یک‌بار میان کلامش پریدم. پیش او فوت و فن خبرنگاری و زیرکی‌های حرفه‌ای به کار نمی‌آمد.
به اصول صدا و تصویر آشنا بود. پیش از آغاز مصاحبه از صدابردار خواست که کولر را خاموش کند تا "هام " محیط و "زیر صدا" ی باد مشکلی درست نکند. یک جایی هم وسط مصاحبه کار خراب شد و دست فیلمبردار به گلدان روی میز گیر کرد و صدای افتادن و ...مصاحبه را قطع کرد و ...
شروع کرد به شوخی با زبان عربی. من چیزی نفهمیدم اما مقصر ماجرا آنقدر آرام و متین خندید که چشم‌هایش پر از اشک شد و دیدم اطرافیان سید چقدر با او راحت بودند. خیلی راحت.
«بهترین ها آنهایی هستند که بر قلب مردم حاکمند.»
گفت که شاگرد کلاس چمران بوده، گفت از عبایی که به ریما دختر لبنانی هدیه داد و از روانشناسی دستها پرسیدم....
اگر از اول می دانستم از سؤال‌های غیر سیاسی‌ام اینقدر راضیست که بعد از مصا حبه با لبخند از آنها تعریف کند و بگوید: «فکر کنم جوان‌های ایرانی خوششان بیاید»، شاید این گفتگو شکل بهتری می‌گرفت.
مصاحبه سی وچهار دقیقه‌ای با او به تحولات منطقه، آینده اسراییل، ساختارشناسی حزب الله پرداخت و گریزی به برخی ناگفته‌های زندگی شخصی‌اش داشت... که تسبیحش را یادگاری داد.

از یادداشتهاى کامران نجف‌زاده

اینها را هم حتماً بخوانید و ببینید:

ـ متن کامل مصاحبه کامران نجف زاده با سید حسن نصرالله

ـ فیلم مصاحبه


کلمات کلیدی:

پاسخی بر سخنان و ادعاهای مولوی خیرشاهی

مرصـاد دیدگاه

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله ربّ العالمین وصلی الله علی محمد وآله الطاهرین

چندی است فیلم کوتاهی به صورت بلوتوثِ موبایل،(1) حاوی سخنان یکی از مولوی‌های اهل سنت به نام خیرشاهی، دست به دست می‌شود.
این آقای مولوی، به بهانه دفاع از اهل سنت و خلفایشان، در سخنانی توهین‌آمیز، ایرانیان را مرهون احسانات عمر می‌داند، و از آنان می‌خواهد پای عمر را ببوسند، حتی پا را فراتر نهاده، می‌گوید: «به والله قسم باید سُم اسب حضرت عمر را ببوسند!!» و در جسارتی دیگر می‌گوید: «هزاران امام خمینی، به والله قسم شاگرد مکتب عمر و ابوبکر هم حساب نمی‌شوند.» و...
البته سخنان این آقای مولوی ـ که به ضدّیت با تشیع شهره است ـ به همین فیلم خلاصه نمی‌شود و در همه سخنانش توهین و جسارت موج می‌زند. در این نوشته به محورهای مطرح شده در این سخنان می‌پردازیم و پاسخ به دیگر سخنانش را به فرصتی دیگر موکول می‌کنیم.

* * *

* جناب مولوی، شما در باب علم و دانش خلیفه‌ی دوم جناب عمر سخن گفته‌اید و آن را چند هزار برابر علم امام خمینی(ره) دانسته‌اید.
فرض کنید در واقع هم همینطور باشد، ولی چگونه می‌توانید آن را ثابت کنید؟
در مسند احمد بن حنبل، ج4، ص319 و در سنن ابی‌داوود، ج1، ص53 و سنن نسائی، ج1، ص60 آمده است که: در مورد کسی که یک ماه و دو ماه آب پیدا نمی‌کند خلیفه گفت: «اما من نماز نمی‌خوانم تا آب پیدا کنم» یعنی مسأله تیمم را در خاطر نداشت.
در سنن کبری، ج7، ص442 و تفسیر رازی، ج7، ص484 و درّالمنثور سیوطی، ج1، ص288 و کتاب‌های دیگر آمده است که: خلیفه دوم تصمیم گرفت زنی را که در شش ماهگی فرزندش متولد شده بود، سنگسار کند. حضرت علی(علیه‌السلام) با خواندن آیه‌ی «وَحَمْلُهُ وَفصالُه ثَلاثونَ شَهراً»2 ثابت کرد که مدت بارداری می‌تواند شش ماه باشد. و عمر، آن زن را آزاد کرد و گفت: «لَولا علیٌ لَهَلَکَ عُمَر؛ اگر علی نبود عمر هلاک می‌شد.»
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

<      1   2   3   4   5      >
?بازدید امروز: (26) ، بازدید دیروز: (58) ، کل بازدیدها: (1171673)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ