سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

سکوت در برابر وهابیت یعنى شریک بودن در جنایات آنان

مرصـاد دیدگاه

آیت الله خزعلى (دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر): وهابیها خانه حضرت خدیجه را تخریب کردند و به بارگاه و گنبد همه ائمه (ع) توهین می‌کنند، اگر علمای اهل‌سنت در مقابل این توهین‌ها سکوت کنند بدانند با آنان شریک جرم هستند.

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت جمعی از شیعیان مسجد امیرالمومنین (ع) زاهدان در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در این مراسم با تاکید بر حفظ وحدت شیعه و سنی گفت: با برادران اهل‌سنت متحدیم و در مقابل کشورهای غربی در یک صف قرار داریم و آنچه در جهان اسلام مشکل‌آفرین شده وهابیت و بهائیت است که ساخته انگلیس و فرانسه می‌باشد.
آیت‌الله خزعلی افزود: اسلام می‌گوید مسلمانان نباید به همدیگر ناسزا بگویند و در مقابل دشمنان با هم  متحد شوند و امروز باید همه مسلمانان و علمای اهل‌سنت از وهابیت بیزاری جویند.
این استاد حوزه بیان داشت: وهابیت، همه مسلمانان را کافر می‌داند و اگر کسی در مقابل جنایات آنها سکوت کند شریک آنان است.
وی وهابیت را فاجعه‌ای برای امت اسلام بیان نمود و خاطرنشان کرد: آنها خانه حضرت خدیجه را تخریب کردند و به بارگاه و گنبد همه ائمه (ع) توهین می‌کنند، اگر علمای اهل‌سنت در مقابل این توهین‌ها سکوت کنند بدانند با آنان شریک جرم هستند.
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه چهره شیعیان برای همگان روشن است ابراز داشت: شیعیان خود را در مصیبت‌ها و مشکلات برادران اهل‌سنت شریک می‌دانند و در همه حال آنان را یاری می‌کنند و نمونه آن در جریان غزه نمایان شد.
آیت‌الله خزعلی به انتخابات 22 خرداد و نقش دشمن در تنش‌آفرینی و آشوب در ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا 400 میلیون دلار برای آشوب‌های خیابانی در تهران هزینه کرد و با ایجاد شورش می‌خواستند جشن حضور چهل میلیونی مردم را به کام آنان تلخ کنند.
سخنران این مراسم افزود: مگر کشور قانون ندارد که کشورهای غربی در امور ایران دخالت می‌‌کنند، ما از دیپلماسی جمهوری اسلامی و دستگاه‌ قضایی می‌خواهیم، قاطعانه با این قضیه برخورد کند و اجازه دخالت به بیگانگان ندهد
.
خبر مرتبط:
ـ گزارش سخنان آیت‏الله خزعلى در چهلم شهداى زاهدان در سایت ابنا


کلمات کلیدی: اهل سنت، زاهدان، غدیر، شیعه، تروریست، وهابیت، قم، شهدای فاطمیه، آیت الله خزعلی

گفتگوی خواندنی با روحانی بازداشت شده در عربستان

مرصـاد دیدگاه

چندی پیش خبر بازداشت روحانی ایرانی در عربستان بر روی خروجی رسانه‌های خبری قرار گرفت و گمانه‌زنی‌های فراوانی در این زمینه انجام شد. حتی برخی رسانه‌ها اعدام این روحانی توسط وهابی‌ها را پیش بینی کردند، اما به هر حال حجت‌الاسلام گرمابدشتی پس از بیش از 50 روز بازداشت و زندانی، آزاد شد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
وی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه تمام ماجرا را شرح داده است. متن این گفت و گو در ذیل می‌آید:

* چه زمانی به عربستان عزیمت کردید؟
31 فرودین امسال

* بدون مقدمه درباره دستگیری خود در مدینه توضیح دهید.
- روز اول اردیبهشت برای نماز صبح به مسجدالنبی و بعد از نماز به زیارت قبر حضرت رسول(ص) مشرف شدیم که هنگام خارج شدن از کنار ضریح، یکی از عرب‌های وهابی به شرطه(نیروی پلیس) اشاره کرد که این فرد (یعنی من) به قبر ابابکر تف کرده و اصرار داشت که با چشم خود این را دیده است در حالی که دروغ می‌گفت.

* برخورد نیروی پلیس چه بود؟
- مرا به بخش امر به معروف مسجدالنبی برد و آن عرب،گفته خود را تکرار کرد و به اصطلاح  شهادت داد، پس از آن مدتی در پاسگاه حرم معطل شدیم و بعد مرا به پاسگاه مرکزی مدینه بردند و پاسپورت مرا گرفتند.

* اطرافیان شما حین دستگیری چه واکنشی داشتند؟
- اعتراض کردند، اما بدون توجه به این اعتراض‌ها به آنها اعلام شد که به زودی آزاد خواهم شد.

* در پاسگاه مرکزی مدینه چه گذشت؟
- پرونده‌سازی و بازجویی انجام شد و من را به اتفاق یک نفر دیگر با یک پابند بستند و سوار ماشین کرده و پیش قاضی تحقیق بردند، اما نوبت ما نشد و به بازداشتگاه برگرداندند.فردای آن روز ما را با همان پابند پیش قاضی تحقیق بردند و به من گفتند؛ چرا بر قبر ابابکر که خلیفه ماست، تف ریختی و من تکذیب کردم و حتی به لفظ جلاله قسم خوردم که این کار را نکردم و تصریح کردم که شاهد شما دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.اما قاضی به من گفت که شما تقیه می‌کنید در حالی که چنین جایی اصلاً محل تقیه نیست.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: شیعه، سنی، وهابیت، عربستان، مدینه، زندان، اسارت، روحانی، گرمابدشتی

وهابیون میخواهند شیعه و سنی را مقابل یکدیگر قرار دهند

مرصـاد دیدگاه

یک شاهد حادثه انفجار بمب‌ مسجد امیرالمومنین شهر زاهدان گفت: وهابیون با اقدامات مختلف قصد دارند که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرده و این دو گروه را در مقابل یکدیگر قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام محمدحسن فاضل گلپایگانی با اشاره به وقایع و حوادث بمب‏گذاری در مسجد علی‌بن ابیطالب شهر زاهدان در سخنانی اظهار داشت: تفرقه بزرگترین تهدید جامعه اسلامی شیعه و سنی دانست و دشمنان از هر ابزاری هرچند غیرانسانی و وحشیانه برای رسیدن به هدف تفرفه افکنی استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال این هستند که بین شیعه و اهل تسنن تفرقه ایجاد کنند و هدف دشمنان و وهابیت و دیگر گروه‌های انحرافی این است که اهل سنت و تشیع را در مقابل یکدیگر قرار دهند.
مبلغ نخبه اعزامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به تعامل مثبت و علاقه اهل سنت به تشیع در برخی شهرهای کشور گفت: این حوادث و فتنه‌ها از زمان ایجاد وهابیت و حضورشان در پاکستان ایجاد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: وهابیت فرقه‌ای ساختگی و انحرافی است و حتی امروز ما شاهد آن هستیم که اهل سنت نیز از برخوردها و رفتار این گروه آزرده خاطر شده‌اند است که با اصول ساختگی آنها را از رسوم گذشتگان خود دور می‏کنند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: بلوچ، زاهدان، شیعه، سنی، اسلام، ایران، تروریست، وهابیت، تفرقه، _سیستانی

شهید ده ساله

مرصـاد دیدگاه

سند دیگری از مظلومیت نمازگزاران زاهدانی
«علیرضا» تنها کودک شهید حادثه انفجار تروریستى زاهدان نبود، او تنها یکى از دهها نمازگزار بزرگ و کوچکى است که به آیین سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س) آمده بود تا این بار نمازش را در محراب خانه خدا ادا کند اما ...
اما،... اما، هنوز الله اکبر امام گفته نشده بود که، همه چیز روى سرمان خراب شد، خداوندا چه شد؟
فواره‌هاى خون سقف مسجد را رنگین کرد، انبوه جمعیت درهم فرو مى رفت، خیلى ها زیر دست و پا افتاده بودند، پاره گوشت‌هاى نمازگزاران در و دیوار مسجد را به رنگ قرمز کرد؟
من، علیرضاى 10 ساله را دیدم، از همان ابتدا آرام در کنار پدرش نشسته بود، «علیرضا عسکری».
جراحت من عمق زیادى نداشت، در صف هاى ابتدایى نماز ایستاده بودم و آنان که عقب تر بودند انگار، براى همیشه نمازشان را از محراب خانه خدا ناتمام رها کردند و پرکشیدند و رفتند...
یادآورى صحنه هاى دلخراش انفجار دیشب او را مى آزارد، اما مگر مى شود از این پس لحظه‌اى در زندگى «مهدى» باشد که به مظلومیت آن شب مسلمانان و شیعه در مسجد امیرالمومنین زاهدان فکر نکند؟
کمى خود را جابجا مى کند تا پرستار آمپولش را تزریق کند، اشک مى‌ریزد اما آرام آرام ادامه مى دهد: دیشب ناله‌ها همه فریاد بود، هیاهوى محشر بود، الآن نگاه نکن این مجروحان روى تخت بیمارستان دیگر توان ناله کردن ندارند و تنها اشک مى ریزند و بهت‌زده هستند.
اتاق‌ها مملو از مجروح است، واى بر من، مادرى در سوگ فرزندش شیون مى‌کند، انگار فرزندش تا بیمارستان زنده بوده، این مادر الآن چه حسى دارد، اما.... خدایا به کدامین گناه نمازگزاران اینگونه رفتند؟
این سؤالى است که مشخص مى کند تروریست‌هاى کوردل و مزدور در انجام اعمال ددمنشانه خود کودک و بزرگسال، پیر و جوان و زن و مرد نمى شناسند، مناسبت را هم نمى‌شناسند.
علیرضا عسکرى 10 ساله، کوچک‌ترین نمازگزار مسجد امیرالمومنین بود که درجنایت از بى‌خدا خبران و دشمنان دین و رسول خدا و خاندانش، شربت شهادت را دیشب همراه با پدر و در کنار آغوش پدر نوشید.
علیرضا وقتى در سال 78 پا به عرصه این زندگى گذاشت امید داشت ادامه دهنده راه پدرش باشد.
آرى علیرضا دیشب همراه پدر و برادرش در صف نماز مسجد على ابن ابى طالب زاهدان مشغول فراگیرى اصول دین بود.
شاید محمد عسکرى برادر علیرضا با مجروحیت بسیار باقى ماند تا روایت کننده مظلومیت شهداى مسجد امام على زاهدان و بال گشودن پدر و برادرش باشد.
علیرضا، محمود، مهدى و ... خیلى‌هاى دیگر رفتند، 25 نمازگزار دیشب از محراب مسجد حضرت على (ع) به آسمان پرگشودند و به وصال رسیدند و اکنون دشمنان کوردل نظام مانده‌اند و اتحاد و همبستگى بیشتر مسلمانان.
آخر علیرضاى 10 ساله به کدامین گناه رفت؟ این سوال هم سن و سال‌هاى علیرضاست که درمیان هیاهوى تبلیغاتى دشمنان کوردل مبنى بر اینکه در این انفجار پاسداران را منفجر کردند، خون مى گریند، آخر علیرضاى 10 ساله کجا و ...؟

منبع: خبرگزارى اهل بیت علیهم السلام (ابنا)


کلمات کلیدی: زاهدان، وهابی، شیعه، سنی، تروریست، شهادت، مسجد، علیرضا عسکرى

گلهاى پرپر عزادار فاطمه (سلام الله علیها)

مرصـاد دیدگاه

تصاویر برخِ از گلهاى پرپر فاطمیه زاهدان
(روى تصویر کلیک کنید تا بزرگتر ببینید)


کلمات کلیدی: زاهدان، شیعه، اهل بیت، تروریست، شهادت، فاطمه زهرا، انفجار، مسجد

قابل توجه حامیان تفکر و اعتقادات وهابیت

مرصـاد دیدگاه

دنبال مطلب دیگرى جستجو مى‌کردم که در مجله الکترونیکى روزانه (شماره 1027) به یادداشت زیر رسیدم. شما هم آن را بخوانید و به حال این به اصطلاح خداپرستان وهابى دعا کنید، شاید روزنه ایمانى برایشان باز شده و هدایت شوند.    مرصاد
مطلبى خطاب به دوستان اهل سنت
دوست عزیز اهل سنتی در نامه‌اى به بنده نوشت که البانی، شیخ وهابی، که چندی پیش فتوا داده بود مرد اگر از شیر زن بخورد با او محرم می‌شود، منظورش شیر خوردن غیر مستقیم و از طریق لیوان بوده و نه مستقیم! چون مدت زیادی از این مسأله گذشته بنده به خاطر ندارم که آن‌چه ذکر کردم، دقیقاً چه بوده است. اما ذکر دو نکته را در این زمینه ضروری می‌دانم: اولاً بنده خبر را تنها از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری معتبر نقل کردم و اشتباه پیش آمده بر عهده خود ایشان است. به هر حال این اشتباه را اصلاح می‌نمایم.
اما نکته دوم این است که ما به قدری در این مدت فتاوای عجیب و غریب از وهابیت شنیدیم که حتی چنانچه شیخ وهابی گفته بود اگر مستقیم هم شیر بخورد مانعی ندارد، چندان تعجب نمی‌کردیم! تحریم بازی فوتبال؛ تحریم پرداخت نقدی زکات فطره؛ تحریم خرید خیار و بادمجان و امثال آن توسط زنان به علت شباهت آن با آلت مردان؛ تعلق جنین زنی که چند سال پس از زندانی شدن شوهرش به وجود آمده است، به شوهر زندانی به دلیل احتمال صاحب کرامت بودن شوهر و طی الارض وی؛ حرمت استفاده از رستوران‌های بوفه باز (سلف سرویس) صاف بودن کرده زمین؛ فرفری بودن موهای خداوند (العیاذ بالله) و نظایر آن تنها برخی از فتاوای افاضه شده توسط فرقه ضاله وهابیت در طول دویست و اندی سال عمر این فرقه بوده است
!


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، وهابیت، فتواهاى شکمی، شیرخوردن، محرم

حتی یهود جرأت جنایات وهابیت را ندارد

مرصـاد دیدگاه

سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی گفتمان عقاید و اندیشه‌ها با موضوع جایگاه اهل‌بیت (ع) از دیدگاه وهابیون و سلفی‌ها به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در مدرسه فیضیه برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این نشست با اشاره به تفکرات وهابی‌ها و دشمنی آنان با اهل‌بیت (ع) گفت: ریشه باطل گروهک وهابیت کسانی هستند که حضرت علی (ع) را سبّ می‌کردند و شخص معاویه و یزید را ثقه می‌دانستند که بازماندگان آنان، کسانی را که در خانه خدا نمازجمعه می‌خوانند به گلوله می‌بندند و حتی یهود جرأت این کار را ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ نجم‌الدین طبسی افزود: به نقل یکی از روزنامه‌های عربی یک عنصر اطلاعاتی رده بالای وهابیت مدت‌ها ناپدید بود و بعد معلوم شد در عراق عامل انفجار در سیزده امامزاده بوده است.
وی بیان داشت: وهابی‌ها امامزاده‌ها را مظاهر شرک می‌دانند در حالی که در کشوری مانند هندوستان، معابد شرک بسیاری وجود دارد و هیچ تعرضی به آنها نمی‌شود.
سخنران این نشست به حربه‌های جدید وهابیت علیه شیعیان اشاره و خاطرنشان کرد: وهابی‌ها در کتاب‌هایشان عکس عقرب می‌کشند و آن را شیعه می‌نامند و به امام زمان (عج) فحاشی می‌کنند در حالی که آن حضرت را همه مذاهب و ادیان قبول دارند.
این استاد حوزه با بیان اینکه، تفکرات اهل‌سنت غیر از وهابیت است گفت: حدیث ثقلین و سایر احادیث تصریح دارند که یک نفر از اهل‌بیت (ع) در هر دوره‌ای تا روز قیامت وجود دارد تا زمین دگرگون نشده و اهلش را فرو نبرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ طبسی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه قم به عنوان قلب تپنده تشیع افزود: ترفند امروز وهابی‌ها این است که علت عدم گسترش اسلام در سراسر جهان را قیام حضرت زهرا (س) و فرزندان ایشان بدانند و اینها را در کتاب‌هایشان چاپ و منتشر می‌کنند.

کلمات کلیدی: ترور، وهابی، شیعه، سنی، اسلام، ایران، طبسی، حوزه علمیه قم، یهود

طالبان میتازند و مسئولان در خواب نازند

عبدالرحمان دیدگاه

بسم الله الرحمان و انا عبدالرحمان
با اینکه به آقا مرصاد قول داده بودم لااقل هفته ای یک یادداشت بنویسم ولی گرفتاری کار و بار اجازه نداد.
میخواستم درباره طالبان مسجد مکی و بزرگشان ملا عبدالحمید مطلبی بنویسم که دیدم آقا امید براهویی در وبلاگ تفتان خبر مطلب جالبی در مورد سفر چند روز پیش این مولوی به همراه عده دیگری از طالبان مسجد مکی به نیکشهر نوشته و کار مرا راحت کرده که با اجازه ـ فعلا بی اجازه ـ ایشان، همان مطلب را اینجا نقل میکنم.
ضمناً همین دو سه روز به قول قبلی‌ام عمل میکنم و مطلبی در مورد عیاشی مولوی عبدالمجید اسماعیلزهی در امارات چیزکی خواهم نوشت.
درود و دوصد بدرود بر هر چه بخواند زود‌

عبدالرحمان

این هم مطلب تفتان خبر :
مولوی عبدالحمید اسماییلزهی امام جمعه ی قلابی و تحمیلی مسجد مکی و رئیس مرکز توطئه‌ی دارالعلوم زاهدان امروز همراه با اکیپی از لیدرهای تندرو و فرماندهان عملیات روانی علیه مردم ایران و نظام، و رابطین عبدالمالک ریگی ملعون و همچنین به اتفاق تعدادی از اهل بیت خود به شهرستان نیکشهر برای طراحی توطئه‌ای دیگر علیه برنامه‌های نظام و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی سفر کرد
.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: مولوی، مسجد مکی، زاهدان، سیستان، بلوچستان، شیعه، سنی، طالبان، توطئه، نفاق، نیکشهر

معاویه را میکشم ولى انتقادى از او نمیکنم

مرصـاد دیدگاه

این روزها، رحلت پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) و شهادت امام حسن مجتبى و امام رضا (درود خداوند بر آن دو نور پاک) بود. بنا داشتم مطالبى پیرامون مظلومیت هر سه بزگوار بنویسم که از نزدیکانشان چه کشیدند ولى توفیق نبود و مجالى دست نداد.
حکایت زیر را در کتاب «وهابیت بر سر دو راهى» که مؤلفش یکى از علماى معروف است، خواندم و نقل آن بى‌مناسبت با موضوع نیست:

در یکى از سفرهاى عمره، شبى در مسجد الحرام در میان نماز مغرب و عشا که فرصتى براى بحث بود با جمعى از علماى حجاز بحثى درباره قداست عموم صحابه داشتیم، آنها طبق معمول معتقد بودند نباید کم‌ترین انتقادى از آنها کرد، و به اصطلاح نازکتر از گل هم نباید گفت.
به یکى از آنها گفتیم فرض کنید الآن میدان جنگ صفّین برپا شده، شما به کدامیک از این دو صف ملحق مى شوید، صف على(علیه السلام) یا صف معاویه؟
گفت: مسلّماً به صف على.
گفتم: اگر على(علیه السلام) به تو بگوید: این شمشیر را بگیر و معاویه را به قتل برسان، چه مى‌کنى؟
فکرى کرد و گفت: معاویه را مى‌کشم ولى کمترین انتقادى از او نمى‌کنم!!

آرى این است نتیجه اصرار بر عقاید غیر منطقى که دفاع از آن هم غیر منطقى خواهد بود و انسان را گرفتار سنگلاخ‌ها مى‌کند.
حق این است که بگوییم به شهادت قرآن مجید و تاریخ اسلام، صحابه و یاران پیامبر(صلى الله علیه وآله) از یک نظر چند گروه بودند: گروهى از صحابه و یاران پیامبر(صلى الله علیه وآله) بودند که از آغاز پاک و صادق و صالح بودند و تا آخر نیز چنین زیستند.
گروهى دیگر در عصر آن حضرت در صف صالحان و پاکان بودند ولى بعداً به خاطر جاه طلبى و حبّ دنیا، مسیر خود را عوض کردند و عاقبت کار آنها خیر و سعادت نبود (مانند آتش افروزان جنگ‌هاى جمل و صفّین).
و گروه سوّم از آغاز در صف منافقان و دنیاپرستان بودند و براى مقاصد خاصّى خود را در صف مسلمین جاى داده بودند، مانند ابوسفیان‌ها
.


کلمات کلیدی: وهابی، شیعه، سنی، اسلام، امام علی، خلفا، معاویه، صحابه

ضرب و شتم زنان شیعه در عربستان

هموطن دیدگاه

نیروهای هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی با کمک نیروهای امنیتی این کشور تعدادی از زنان شیعه را که در مقابل بقیع حاضر شده‌ بودند، مورد ضرب و شتم قرار دادند. به نقل از منابع اینترنتی،‌ در کیلیپی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است، یکی از نیروهای امنیتی عربستان سعودی بر بام یکی از ساختمان‌های اطراف بقیع دیده می‌شود که در حال فیلمبرداری از زنان حاضر در مقابل بقیع است. در این فیلم، همچنین صدای یکی از زنان شیعه به گوش می‌رسد که گویا به دلیل مورد ضرب و شتم قرار گرفتن، در حال فریاد کشیدن و کمک خواستن است. منابع آگاه در عربستان سعودی اعلام کردند انتشار این کیلیپ خشم شدید شیعیان جهان عرب را برانگیخته از همین رو نیروهای امنیتی عربستان سعودی در مناطق شیعه نشین این کشور در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند. منابع آگاه از شهر مدینه منوره دو روز پیش خبر دادند که بیش از 2 هزار شهروند شیعه از کشورهای عربی در اعتراض به توهین و دست درازی مأموران کمیته امر به معروف و نهی از منکر عربستان به زنان شیعی، دست به اعتصاب گسترده در مقابل بقیع زدند.در پی این اعتصاب گسترده، مقامات مسئول عربستانی ضمن بی‌توجهی به رفتار توهین آمیز مأموران خود، این اعتصاب کنندگان را به تلاش برای ایجاد هرج و مرج و آشوب متهم نموده و پنج تن از اعتصاب کنندگان را بازداشت کردند.مأموران کمیته امر به معروف و نهی از منکر عصر روز جمعه با ایجاد مزاحمت برای زائران شیعه، به زائران زن اهانت کرده و از کلمات ناپسند و فحاشی استفاده کردند.در همین حال سخنگوی پلیس منطقه طی اظهاراتی گفت: این زائران شیعه آشوبگر هستند و با تجمع مقابل بقیع، صدای خود را بیهود بالا بردند. اعتصاب کنندگان شیعی، شعارهایی چون "الله أکبر " و "هیهات منا الذلة " سر می‌دادند.نیروهای امنیتی عربستان که تعداد زیادی از آنان نیز با لباس شخصی در محل حاضر شده بودند، اقدام به فیلم‌برداری کرده و سپس پنج تن از اعتصاب کنندگان را بازداشت کردند.این روزها که سالگرد وفات پیامبر(ص) است، هزاران شیعه عربستانی و دیگر کشورهای عربی برای زیارت مرقد مطهر رسول الله(ص) به مدینه منوره رفته‌اند.

خوب است هموطنان اهل سنت بخصوص همشهریهای عزیز ما این مطلب را بخوانند ! چون اینها همش فریاد میزنند که در ایران به اهل سنت ظلم میشود . اما عربستان که ادعای رهبری جهان اسلام را دارد ! از برگزاری مراسم عزاداری حتی برای پیامبر هم جلوگیری میکند چه برسد به اهل بیت. خوب است خاطره ای برایتان تعریف کنم : زمانی که اقای حسینی استاندار بود و اتفاقا رابطه بسیار خوبی هم با اهل سنت بخصوص مسجد مکی داشت ! روزی مولوی عبدالحمید به دفتر ایشان میرود و درخواست میکند که از طریق صدا وسیمای استان اذان اهل سنت هم پخش بشود !! که استاندار با اینکه چاکر و مخلص مسجد مکی بود اما گفت : هر وقت که اذان شیعیان از طریق صدا و سیمای عربستان پخش بشود من هم اینکار را میکتم !!


کلمات کلیدی:

<      1   2   3   4   5      >
?بازدید امروز: (90) ، بازدید دیروز: (65) ، کل بازدیدها: (1170701)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ