سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

افتخارآفرینی نوجوان نقاش سیستانی در جشنواره چین

مرصـاد دیدگاه

نقاشی «عاطفه صوفی» 15ساله اهل سیستان، برنده نشان نقره جشنواره بین‌المللی نقاشی تیان‌جین چین شد. این نقاشی در مسابقه بین‌المللی نقاشی تیان جین که با موضوع صلح، دوستی و آینده برگزار شده بود موفق به دریافت نشان نقره جشنواره شد.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 54 اثر اعضای خود را به این رقابت هنری ارسال کرده بود که در نهایت برگزار‌کنندگان مسابقه به تمامی شرکت کنندگان نیز گواهی شرکت اهدا کردند.
به نقل از جهان نیوز ،  وبلاگ سیستان من و سایتهاى خبرى

نقاشی عاطفه صوفی نشان نقره جشنواره چین

کلمات کلیدی: سیستان، زابل، نقاش، چین، عاطفه صوفی

آخرین مهلت برای خروج اتباع بیگانه از سیستان وبلوچستان

مرصـاد دیدگاه

با اجاره دهندگان منزل و مغازه به اتباع بشدت برخورد می‏شود

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر خروج اتباع بیگانه از این استان گفت: مالکانی که مغازه یا منزل خود را به اتباع بیگانه غیرمجاز اجاره دهند تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و با آنان بشدت برخورد می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری، مهندس "علی محمد آزاد" در نشست ستاد ساماندهی و مقابله با حضور و ورود اتباع بیگانه غیرمجاز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی حضور اتباع بیگانه در این استان ممنوع است.
وی افزود: فروش و اجاره مسکن، واگذاری محل کسب و کار به اتباع بیگانه غیر مجاز است و با عاملان آن بعنوان معاونت در جرم برخورد قضایی می شود.
آزاد از مسوولان قضایی و انتظامی خواست با افرادی که واحد مسکونی و صنفی خود را در اختیار اتباع بیگانه قرار دهند برخورد قانونی کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظیفه دینی، حس نوع دوستی و حسن همجواری با توجه به شرایط ویژه افغانستان و اشغال خاک این کشور و وضعیت جنگی و نابسامانی آن، بهترین مهمان نوازی را نسبت به اتباع افغان طی 31 سال گذشته انجام داده است.
مدیر کل اتباع بیگانه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: اکنون بیش از 70 هزار تبعه خارجی مجوزدار و 300 هزار تبعه غیرمجاز در این استان زندگی می کنند.
"امید شهرکی" بیان کرد: آخرین مهلت قانونی اتباع مجاز برای خروج از سیستان و بلوچستان تا پایان بهمن ماه امسال اعلام شده است.
وی افزود: با پایان یافتن مهلت قانونی، حضور اتباع بیگانه مجاز نیز در سیستان و بلوچستان غیرمجاز محسوب و برابر قانون با آنان برخورد می شود.
مدیر کل کار و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: اتباع بیگانه ساکن در استان بسیاری از فرصت های شغلی را اشغال کرده اند.
"محمد عرب کنگان" گفت: اکنون 100 هزار فرصت شغلی توسط اتباع غیر مجاز در سیستان و بلوچستان اشغال شده است.
وی افزود: 57 درصد اتباع خارجی غیرمجاز در بخش صنعت و معدن ، ساختمان و صنایع وابسته مشغول به کار هستند.
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و دادستان زاهدان نیز آمادگی دستگاه قضایی برای برخورد با اتباع بیگانه غیر مجاز و کسانی که به آنان منزل یا مغازه کرایه دهند را اعلام کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز دراین نشست یاد آور شد: امسال با تلاش ماموران انتظامی 77 هزار و 967 تبعه غیر مجاز دستگیر و از کشور طرد شدند.


کلمات کلیدی: مولوی، بلوچ، مسجد مکی، سنی، سیستان و بلوچستان، افغانی، اتباع بیگانه، پاکستانی

دستگیرى بیش از 10 هزار افغانی در مرزهای شرقی

مرصـاد دیدگاه

ماموران در چند مرحله عملیات موفق شدند در 20 روز گذشته 10 هزار و 471 تبعه بیگانه که قریب به اتفاق آنان را تبعه افغان تشکیل می‌دهند، شناسایی و دستگیر کنند. 

بیش از 2 میلیون و 500 هزار مهاجر افغانی در کشور ایران، یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی را اشغال کرده‌اند و مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ پاسدار محمد فدائی ملاشاهی اظهارداشت:
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: سیستان و بلوچستان، مرز، افغانی، ورود غیر مجاز

تشریح جزئیات تغییر شناسنامه ها

مرصـاد دیدگاه

معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت‌ احوال کشور جزئیات تغییر شناسنامه‌ افراد بالای 15 سال را تشریح کرد.
سعید عبودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: از پایان سال جاری شناسنامه جدیدی برای افراد بالای 15 سال و افرادی که شناسنامه‌های آنها مستعمل شده‌، صادر می‌شود.
وی ادامه داد: چاپ این شناسنامه‌ها در حال اجرا و تجهیزات آن در حال نصب است.
معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت‌احوال کشور اظهار داشت: افراد بالای 15 که برای عکس‌دار کردن شناسنامه مراجعه می‌کنند، شناسنامه نمونه جدید دریافت می‌کنند.
عبودی گفت: شناسنامه جدید از طراحی پیشرفته برخوردار است و تعدادی فیچرهای امنیتی نیز دارد که امکان جعل و سوء استفاده از آن را منتفی می‌کند.
وی افزود: این شناسنامه‌ها به صورت مکانیزه با دستگاه‌های چاپ‌گر مخصوصی چاپ می‌شود و مندرجات آن توسط یک روکش امنیتی پوشانده می‌شود.
معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: شناسنامه‌های جدید به دلیل‌ دارا بودن بارکد شماره ملی صاحب آن، در سیستم‌های اتوماتیک شناسایی که به بارکد خوان تجهیز باشد قابل استفاده در بستر الکترونیک است.
وی افزود: به تمام افراد بالای 15 سال که برای عکس‌دار کردن شناسنامه خود مراجعه کنند و یا کسانی که قصد دارند شناسنامه مستعمل خود را تعویض کنند، شناسنامه جدید داده می‌شود.
عبودی یادآور شد: فراخوان عمومی در این زمینه برای همه وجود ندارد بلکه به تدریج افرادی که به سازمان ثبت‌ احوال برای خدمات جاری مراجعه می‌کنند، شناسنامه آنها تعویض می‌شود
.
* * * * *
:: امیدواریم این طرح با جدیت و دقت عملى شود شاید بتوان با شناسایى مولویهاى افغانى و برخى بلوچها و پشتون‌هایى که در سالهاى قبل (بخصوص با خیانت دولت موسوم به اصلاحات) شناسنامه جعلى گرفته‌اند، از شرشان در استان‌مان رهایى یابیم. چرا که اینان با اعمال ننگین‌شان آبروى بلوچهاى وطن‌دوست بومى را لکه‌دار کرده‌اند و منشأ بسیارى از فتنه‌ها و درگیریها در استان بوده‌اند (که یک نمونه‌اش شهادت مسئول متعهد و سازش‌ناپذیر اداره کل ثبت احوال استان، شهید عزیز ارجمندى بود)          مرصاد

کلمات کلیدی: مولوی، بلوچ، زاهدان، تروریست، شهادت، افغانی، شناسنامه، ارجمندی، ثبت احوال

سپاه براى مقابله با دشمن به شرق کشور میرود

مرصـاد دیدگاه

سردار اسدى: سپاه براى مقابله با برنامه‌هاى درازمدت دشمن به شرق کشور مى‌رود

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: حضور سپاه پاسداران در مناطق شرقی کشور به دلیل آن است که دشمن در این مناطق در حال برنامه‌ریزی هست و اگر دیر بجنبیم مشکلات زیادی را برای ما به وجود خواهد آورد.
سردار محمدجعفر اسدی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در خصوص مأموریت جدید سپاه در شرق و جنوب شرق کشور اظهار داشت: کنترل مرزها همچنان در دست نیروی انتظامی است و خواهد بود و قرارگاه رسول اکرم(ص) نیز همچنان وظیفه پشتیبانی از مرزداران نیروی انتظامی را برعهده خواهد داشت.
اسدی افزود: با این حال به دلیل وجود برخی مسایل در این منطقه، سپاه پاسداران ماموریت مقابله با‌ آنها را در شرق و جنوب شرق کشور عهده‌دار شده است.
وی تهدیدات روبروی نظام جمهوری اسلامی را شامل سه دسته: سخت، نیمه سخت و نرم عنوان کرد و گفت: امروز در برخی مناطق کشور، علی‌رغم کوهستانی و دوردست بودن، با قرار دادن یک دستگاه کوچک می‌توان فهمید که دشمن آنجا حضور دارد در حالی که هنوز حتی جاده نیز در آن مناطق وجود ندارد و این‌ها مسئله کمی نیست و نباید دست کم گرفته شود.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه از رسانه‌ها خواست برخی اشرار و دشمنان خوار و حقیر جمهوری اسلامی ایران را که برای مثال در مناطق کوچکی از ایران مشکلاتی بوجود آورده‌اند، بزرگ نکنند و افزود: ما امروز با یک سری دسیسه‌ها از طرف دشمنان اصلی خود یعنی قدرتهای فاسد روبرو هستیم که باید در فکر مقابله با آنها باشیم و برخی افراد، مزدورهای کوچکی هستند که نیازی به این حرف‌ها ندارند.
اسدی ادامه داد: حضور سپاه در مناطق شرقی به دلیل این نیست که مثلا خدای ناکرده هموطنان اهل سنت یا بلوچ ما مشکلی داشته باشند چراکه آنها همواره پشتیبان نظام بوده‌اند، بلکه دشمنان کشور در این مناطق در حال برنامه‌ریزی هستند و اگر دیر بجنبیم مشکلات زیادی را از طریق ایادی و رسانه‌های خود برای ما به وجود می‌آورند و مشکلات ما با وجود این کشورهای جنایتکار ریشه کن نخواهد شد.
معاون فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تمام قرارگاه‌های مختلف زیر نظر نیروی زمینی سپاه عمل می‌کنند، گفت: قرارگاه قدس نیز یکی از 10 قرارگاه تحت تابعیت نیروی زمینی سپاه است و بى‌شک این نیرو برنامه‌هایی در این رابطه دارد که در زمان خود اطلاع‌رسانی خواهد شد
.
منبع: سپاه نیوز 


کلمات کلیدی: سیستان، بلوچستان، شیعه، سنی، ایران، تروریست، سپاه، جنوب شرق، دشمن، مرزهاى شرقی

معرفى فرمانده جدید قرارگاه قدس سپاه

مرصـاد دیدگاه

فرمانده جدید قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور با حضور فرمانده کل سپاه معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم، نقش سپاه در حفاظت از انقلاب و پاسداری از دستاوردهای مختلف نظام را تشریح کرد.
سرلشگر محمدعلی جعفری گفت: در آینده ای نزدیک با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولیت قرارگاه حضرت رسول اکرم (ص) شرق کشور به سپاه پاسداران واگذار می‌شود.
این گزارش حاکی است: در پایان این مراسم از خدمات فرمانده سابق قرارگاه قدس قدردانی و سردار سرتیپ نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با حفظ سمت به عنوان فرماندهی جدید این قرارگاه معرفی شد.
در این مراسم استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندهان نظامی، انتظامی و گردان‌های عاشورا و الزهرا و شماری از مسئولان استانی حضور داشتند.


کلمات کلیدی: زاهدان، سیستان و بلوچستان، سپاه، قرارگاه قدس

ثبت قله تفتان وگِلفشان پیرگل در شمار آثار ملی و طبیعی کشور

مرصـاد دیدگاه

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون قله آتشفشانی 4050 متری تفتان و گِل‌فشان پیر گل در شهرستان خاش به عنوان آثار طبیعی و ملی در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به ثبت رسیده‌اند.
تفتانپرویز آرامنش در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ی سیستان و بلوچستان، افزود: معرفی جاذبه های دیدنی طبیعی وجذب گردشگران و حفاظت از آثار ملی و طبیعی کشور از اولویت های مهم این اداره کل به شمار می رود.
وی همچنین اظهار داشت: به منظور حفظ و نگهعداری درخت سرو کهنسال سنگان، ثبت این موهبت الهی در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به عنوان اثر طبیعی و ملی مطرح خواهد شد او گفت: با ثبت این درخت کهنسال در اطلس مناطق حفاظت شده ی ایران درخت مذکور تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار می گیرد.
گل فشان پیرگلمدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: حفاظت از جاذبه‌های دیدنی وگردشگری و حفظ گونه های کم یاب گیاهی و جانوری روستای کاواری در منطقه گوهرکوه شهرستان خاش نیز به عنوان منطقه شکار ممنوع در دستور کار دولت قرار دارد.
شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان علاوه بر داشتن جاذبه های دیدنی وگردشگری تفتان و گل فشان پیر گل دارای مواهب دیگر الهی در مناطق کارواندر، ایرندگان و غیره می باشد که رودخانه های زیبای ایراندگان و کارواندر رشته کوه های بیرک، پنج انگشت دریاچه طبیعی سر دریا، غار پوسه، درخت کهنسال دهپابید از این قبیل موهبت ها به شمار می‌روند.


کلمات کلیدی:

اشغال فرصتهای شغلی توسط اتباع غیر مجاز

مرصـاد دیدگاه

فرماندار شهرستان ایرانشهر گفت: به نظر من باید از این منظر به مسئولیت نگاه کنیم که به هر حال چه بومی چه غیربومی خدمتگزار مردم هستیم.
نارویی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: آنچه نظام از ما به عنوان خدمتگزار مردم می‌خواهد این است که صادقانه و مخلصانه با تمام توان و تجربه در خدمت مردم باشیم و در جهت اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی گام برداریم.
وی ادامه داد: شهرستان ایرانشهر از سال 65به بعد 54 هزار کیلومتر مربع وسعت داشت و تا کنون سه شهرستان از ایرانشهر جدا شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر این شهرستان با حدود 22 هزار کیلومتر مربع وسعت به نظر می رسد هنوز هم استعداد تفکیک شدن داشته باشد.
نارویی اظهار داشت: اتباع غیر مجاز در ایرانشهر مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است و تعدادی که تاکنون شناسایی شده‌اند به 10 هزار نفر می‌رسد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

چند یادداشت و خبر سیاسى، اجتماعى، فرهنگى، قضایى و...

مرصـاد دیدگاه

_ اگر مولوی بخواهد که طمع خود را از دلارهای نفتی بردارد
_ شایعه سازی، ترفند جدید مزدوران جندالله
_ آیت‌الله شاهرودی:‌ بهداشت قضایی وسلامت حقوقی از وقوع جرائم پیشگیری می‌کند
_
استاندار سیستان و بلوچستان بر اهمیت دشمن‌شناسی تاکید کرد
_ استاندار: احساس ناامنی موجب کندشدن روند توسعه استان س وب شده است
_ هرگونه معامله با وهابیون حرام اعلام شد
_ سرکنسول پاکستان در زاهدان بر اهمیت مبادلات تجاری و فرهنگی تاکید کرد
_ برگزاری نخستین همایش بین‌المللی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی در زاهدان
_ گرفتار شدن تعدادی تمساح در چابهار سبب وحشت اهالی منطقه شد
_
دو هزار تبعه افغان غیرمجاز در «خاش» جمع‌آوری شدند
ـ بهزیستی مسکن هنرمند برجسته سیستان و بلوچستان را تامین می‌کند


کلمات کلیدی:

عباس شیبک در جمع ستارگان جهان، نشان طلا را بر گردن آویخت

مرصـاد دیدگاه

رئیس هیئت ورزش های رزمی سیستان و بلوچستان گفت: مسابقات کیک بوکسینگ جام ستارگان جهان از دوم آبانماه با حضور رزمی کاران نامی این رشته در برلین آسمان آغاز شد.
حسین شهرکی در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: از جمهوری اسلامی ایران 6 رزمی کار به این مسابقات اعزام شده بود که عباس شیبک از استانمان نیز حضور دارد.
وی گفت: عباس شیبک در آخرین تماس تلفنی با وی خبر از قهرمانی و کسب نشان طلا خود داده است وبه جزئیات بیشتر اشاره نکرده است.
شایان ذکر است تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران سه شنبه هفتم آبانماه به کشور بازخواهند گشت.


کلمات کلیدی:

   1   2   3      >
?بازدید امروز: (22) ، بازدید دیروز: (17) ، کل بازدیدها: (1171858)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ