سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

شک دارم نمایندگان سیستان اصولگرا باشند!

مرصـاد دیدگاه

نورا و کیخا .. طرفداران جاسبیراستش علیرغم انتقادات و اشکالات جدى به جناب دکتر نورا و با توجه به این مسأله که بالآخره قریب به اتفاق نمایندگان به فکر مقام و قدرت و ثروتشان بوده و هستند و لذا نمى‌شود بخاطر چنین مسائلى افراد را تخطئه کرد! اما با این حال تا پیش از این، جناب ایشان و جناب دکتر کیخا (که من نمى‌شناسمشان اما دوستان مورد اعتماد از ایشان تعریف مى‌کردند)، هر دو را جزو نمایندگان اصولگرا مى‌دانستم. البته نه صرفاً اصولگرایى به معناى حزبى‌اش.
ولى جدا از امضاى طرح غارت اموال بیت‌المال که متأسفانه نام دکتر شهریارى را هم پاى آن دیدیم، امروز اسامى 175 نماینده را پاى نامه‌اى که چندى پیش به رئیس قوه قضائیه جهت برخورد و محاکمه سران فتنه و آشوب نوشته بودند دیدم [اینجا ببینید] و با کمال ناباورى اسم نمایندگان سیستان (یعنى آقایان نورا وکیخا) را ندیدم. آقاى دکتر شهریارى مثل همیشه ثابت کرده بود که پاى آرمانها و دفاع از نظام و ولایت ایستاده است. حتى جدگال (نماینده چابهار) هم که نوچه و مزدور مولویهاى مسجد مکى است، پاى این نامه را امضا کرده بود .. از فروزش و پشنگ ریگى که با تروریستها و قاچاقچیها سر وسر داشته و دارند، و همچنین نمایندگان ایرانشهر و سراوان هم انتظارى نیست اما .. اما
از نمایندگان مدعى اصولگرایى انتظار داشتیم (ولو صورى وظاهرى) مخالفتشان را با فتنه‌گران ابراز کنند

کلمات کلیدی: سیستان، اصولگرا، مجلس، شهریاری، سران فتنه، نورا، کیخا

آقای نورا، شما نماینده مردم شریف زابل هستید نه نماینده جاسبی

مرصـاد دیدگاه

نامه سرگشاده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل
نورا نماینده حامى جاسبىجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل با صدور نامه سرگشاده خطاب به نورا نماینده این شهر تاکید کرد: آفای نورا! شما نماینده مردم شریف و ولایتمدار زابل هستید نه نماینده جاسبی.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، متن نامه سرگشاده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل خطاب به عباس‌علی نورا نماینده این شهر به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
با گذشت اندک مدتی از امضای طرح دوفوریتی وقف دانشگاه آزاد توسط نمایندگان محترم شهرمان، و رصد فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های آن عزیزان، جامعه اسلامی دانشجویان اگرچه بنا را بر تعامل و درخواست توضیحات دوستانه از این عزیزان گذاشت لیکن موضع‌گیری‌ها و سخنان جناب آقای دکتر نورا، ما را بر آن داشت تا با نوشتن این رنجنامه، نظرات خود را به اطلاع ایشان برسانیم.
1- گویا جناب دکتر در مصاحبه به خبرگزاری فارس لفظ "جامعه اسلامی دانش
جویان " را به اشتباه "انجمن‌های اسلامی " خوانده‌اند. چرا که بعد از انتشار اسامی نمایندگان امضاکننده طرح دوفوریتی، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل وظیفه خود دانست که برای شنیدن توضیحات و اعلام اعتراض خود به این اقدام نمایندگان این شهر با ایشان تماس حاصل کند. بگذریم از آنکه نه توضیحات جناب دکتر منطقی بوده و نه جامعه اسلامی دانشجویان از توضیحات ایشان اقناع شدند.
2- اگر منظور جناب دکتر از به کار بردن لفظ "بچه‌های خودمان که طرفدار ما هستند " همان جامعه اسلامی دانشجویان بوده است، به اطلاع ایشان و سایر عزیزان می‌رسانیم اعضای جامعه اسلامی دانشجویان خود را فقط فرزندان رهبر معظم انقلاب دانسته و به هیچ فرد یا گروهی تعهد طرفداری ندارند. علاوه بر آنکه تاکنون هیچ‌گونه
سابقه طرفداری هیچ یک از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور از سخنان و موضع گیری‌های جناب دکتر مشاهده نشده است.
3- طبق فتوای شماره 2682 رساله مرحوم امام خمینی(ره) " واقف باید مکلف و عاقل و با قصد و اختیار باشد و شرعا بتواند در مال خود تصرف کند. بنابراین سفیهی که در حال بالغ بودن سفیه بوده و یا حاکم شرع او را از تصرف در اموالش جلوگیری کرده، چون حق ندارد در مال خود تصرف نماید، اگر چیزی را وقف نماید صحیح نیست ". با توجه به فتوای دیگر امام که می‌فرمایند قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجرا می‌باشد، حتی با فرض اینکه دارای‌یها متعلق به هیأت امنا باشد، ایشان اجازه تصرف و وقف آن را ندارند. جناب دکتر! آیا به زعم شما دانشگاه آزاد ملک شخصی رئیستان دکتر جاسبی است یا متعلق به مردم و بیت المال؟ آیا به بهانه وقف می‌توان به راحتی از سر پاسخگویی نزدیک به سی سال مدیریت یک تیم خاص بر دانشگاه آزاد گذشت؟

4- جناب دکتر نورا در مصاحبه‌ای سراسر هیجان و جوزدگی، علاوه بر خائن و خودفروخته خواندن خبرگزاری فارس، ادعا کرده‌اند که عده‌ای قصد دارند با بدست آوردن اموال بی صاحب! اختیار آن را به دست بگیرند. متاسفانه سخنان ایشان به قدری مضحک، سطحی و متناقض است که جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل ارائه پاسخ به آن را در شأن خود نمی‌داند و قضاوت را به افکار عمومی واگذار می کند. اما بایداین سوال را از جناب دکتر پرسید که اگر به زعم شما این اموال بی صاحب! است، چرا نزدیک به سه دهه به همین صورت بی صاحب! اداره شده است و پس از گذشت بیش از 40 ماه از ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات امنای محترم تلاشی برای صاحب دار کردن آن نکرد و فقط بعد از اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به فکر صاحب دار کردن و وقف آن افتاد؟ آیا هر ذهن آگاهی این ماجرا را غیر از برنامه ریزی زیرکانه‌ای جهت عدول از قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شانه خالی کردن از زیر بار پاسخگویی می‌داند؟ آیا نباید کسانی که نزدیک به سه دهه بر کرسی ریاست دانشگاه آزاد تکیه زده و از اموال آن در راه‌های مختلف سوء استفاده کرده اند در مقابل ملت پاسخگو باشد؟
5- نیک می‌دانیم که جناب دکتر نورا که خود از حقوق بگیران دانشگاه آزاد بوده و ریاست منطقه هفت دانشگاه را نیز بر عهده دارند، اگرچه در ظاهر سعی در موجه جلوه دادن وقف دانشگاه آزاد دارند، اما خبر از حواشی فراوان دانشگاه آزاد داشته و در دل از این بازی سیاسی به خوبی آگاهند. اگر جناب دکتر نورا از تخلفات فراوان دانشگاه آزاد و مدیران آن در موارد مختلف مانند مخفی سازی اسناد مهم دولتی در سازمان مرکزی این دانشگاه، تبدیل دانشگاه آزاد به پایگاه اغتشاش و آشوب در حوادث بعد از انتخابات و... مطلع نباشند، جهت یادآوری، ماجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خود جناب دکتر و نهایتاً ابطال انتخابات آن حوزه را متذکر می شویم که نمونه ای کوچک از تخلفات دانشگاه آزاد است که باید به این مسایل پاسخ داده شود.
6- اگرچه از "وابسته " خواندن جامعه اسلامی دانشجویان توسط افرادی چون دکتر نورا به خود می‌بالیم، اما یادآوری می‌کنیم ماجرای 41
تشکل دانشجویی و اساتید واحدهای دانشگاه آزاد استان اصفهان را که توسط همکاران شما جزو حامیان طرح وقف دانشگاه اعلام شده بودند ولی یکی پس از دیگری از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و حمایت خود را از این طرح تکذیب کردند. شایسته است از جناب دکتر پرسید دست چه کسانی در این موضوع در کار بوده و به چه منظوری از طرف تشکل‌های دانشجویی که هیچ اطلاعی از موضوع نداشته‌اند، از این طرح اعلام حمایت شده است؟ آیا این جز مقابله با اذهان پرسشگر دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی است؟
7- جناب دکتر! اجازه دهید برنجیم از شما! فرموده بودید قصد دارید در صحن علنی مجلس به ایراد سخن درباره آنچه آن را "خیانت خبرگزاری فارس " خوانده بودید بپردازید. به نظر شما آیا آن زمان که دانشگاه زابل با کمبود بودجه 50 میلیارد ریالی مواجه شد، حتی یک نطق پیش از دستور لازم نبود، آیا آن زمان که 120 نفر از کارکنان ساعتی دانشگاه زابل به یکباره و در شب عید نوروز از دانشگاه اخراج شدند، نیاز به ورود شما به صحنه و حداقل تأمین چند مجوز استخدام برای جلوگیری از ایجاد بحرانهایی که شاهد آن بودید نبود؟ بی شک این موارد در ذهن و خاطر مردم شهرتان خواهد ماند و این سوال در ذهن آنان نقش خواهد بست که جنابعالی در مجلس نماینده مردم شریف و ولایتمدار این منطقه هستید
یا نماینده جناب دکتر جاسبی؟! ما نیز با شما موافقیم که وقف دانشگاه آزاد باید در کتاب گینس ثبت شود، اما نه به دلیل عظمت و بزرگی کار، بلکه به خاطر عجایب و غرایبی که از نمایندگان ملت(!) در این ماجرا دیدیم!
8- به آن استاد محترم متذکر می‌شویم جامعه اسلامی دانشجویان به هیچ عنوان در مواجهه با شانتاژ و فرار به جلو، از خواسته‌های خود پا پس نکشیده و همچنان منتظر پاسخگویی جناب دکتر درباره این اقدام است. لذا از روز انتشار این خبر تا پایان روز بیست و هفتم خردادماه، دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل منتظر حضور جناب دکتر نورا و پاسخگویی ایشان می‌باشد.
والسلام علی من اتبع الهدی
 

کلمات کلیدی: مجلس، دانشگاه آزاد، هاشمی، نورا، وقف، جاسبى، بیت المال

آقایان نماینده جدا متأسفیم!

مرصـاد دیدگاه

تأسف
از اینکه امضاى (+) نمایندگان اصولگراى زابل و زاهدان را پاى طرح غارت اموال بیت‌المال دیدم واقعاً شرمند و متأسف شدم.
این مطالب را هم بخوانید:
ـ پشت پرده طرح وقف دانشگاه آزاد
ـ نورا (نماینده زابل و از مدیران دانشگاه آزاد): با اعتراض دانشجویان روبرو شدیم
ـ نامه سرگشاده دانشجویان زابل خطاب به نمایندگان این شهر
ـ کشف اسناد محرمانه دولتی در ساختمان دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد
ـ جاسبی متهم ردیف اول کشف اسناد دولتی از دانشگاه آزاد است
ـ ضرب ‌و‌ شتم چند دانشجو توسط عوامل دانشگاه آزاد اسلامشهر + فیلم

جاسبی مهدی هاشمی دانشگاه آزاد

کلمات کلیدی: زابل، مجلس، دانشگاه آزاد، شهریاری، نورا، کیخا، غارت بیت المال، وقف

پشت پرده حضور جاسوس سوئد در دانشگاه سیستان و بلوچستان

مرصـاد دیدگاه

جاسوسی در دانشگاه سیستان و بلوچستانبه گزارش زاهدان پرس یکی از مواردی که از گذشته، استان سیستان و بلوچستان با آن همیشه در گیر بوده بحث جریانات تجزیه طلب و قومیت گرا در این استان مرزی بوده است. این در حالیست که جریانات تجزیه طلب و قومیت گرا در استان سیستان و بلوچستان از جریانات ریشه داری  محسوب می شود که در مقاطع مختلف مخصوصا بعد از انقلاب اسلامی دارای فراز و فرودهایی بوده اند.

با انتشار خبر حضور یک جاسوس کارکشته دستگاه جاسوسی سوئد در دانشگاه سیستان و بلوچستان در سایتهای خبری کشور بررسی اهداف پشت پرده حضور این جاسوس حرفه‌ای در استان مهم و حساسی همچون سیستان و بلوچستان اهمیت ویژه ای یه خود گرفته است.
به گزارش زاهدان پرس یکی از مواردی که از گذشته، استان سیستان و بلوچستان با آن همیشه در گیر بوده بحث جریانات تجزیه طلب و قومیت گرا در این استان مرزی بوده است.
این در حالیست که جریانات تجزیه طلب و قومیت گرا در استان سیستان و بلوچستان از جریانات ریشه داری  محسوب می شود که در مقاطع مختلف مخصوصا بعد از انقلاب اسلامی دارای فراز و فرودهایی بوده اند.
در همین حال بحث تجزیه ایران و استقلال مناطقی همچون بلوچستان، کردستان، خوزستان، آذربایجان و ... همیشه در دستور کار سیرویس های جاسوسی بیگانه نیز قرار داشته است.
در این میان با طرح خاورمیانه جدید و تلاش دستگاه های جاسوسی غرب برای تغییر جغرافیای سیاسی این منطقه مهم و ژئوپولتیک، استان سیستان و بلوچستان به علت دارا بودن پتانسیل بسیار بالا و تنوع قومی و مذهبی مورد توجه همیشگی  این طرح و جاسوسان حرفه ای دنیا بوده است.
در همین حال هم اکنون اکثر رهبران تجزیه طلب و قومیت گرا استان سیستان و بلوچستان  در سوئد به سر می برند و از آنجا برنامه های خود را پی گیری می کنند.
این در حالیست که دستگاه جاسوسی دولت سوئد  موسوم به "سپو" با پوشش حمایت از تنوع فرهنگی و قومی-مسئله ای که در غرب مطرح نیست و به رسمیت شناخته نمی شود!- از این جریانات و رهبران آن با دادن امکانات مالی، رسانه ای و به رسمیت شناختن انجمن قومی مستقلشان جدای از هویت ایرانی  در سالهای اخیر حمایت گسترده ای کرده است.
همچنین این جریانات با داشتن پایگاه های اینترنتی و حمایت شبکه های ماهوره ای همچون صدای آمریکاو بی بی سی فارسی سعی کرده اند با مردم این استان ارتباط رسانه ای داشته باشند و تفکرات قومیتگرایانه و تجزیه طلبانه خود را از این طریق  القا کنند.
دستگاه جاسوسی سوئد که به اعتقاد کارشناسان امنیتی از پیچیده ترین و زبده ترین دستگاه های امنیتی دنیا می باشد در این راستا تلاش می کند که بومی های که از سیستان و بلوچستان به سوئد رفته اند خود را مستقل از هویت ایرانی دانسته و تنها خود را وابسته به یک قوم بدانند و از این طریق بحث تجزیه بلوچستان از ایران نه تنها برایشان سنگین نیایید بلکه به عنوان یک رسالت هویتی نیز مطرح باشد.
دستگاه جاسوسی سوئد در این سالها تلاش کرده است که مشخصا تفاوت های فرهنگی،قومی و مذهبی در سیستان و بلوچستان  را از طریق  برگزاری گردهمایی‌ها و جلسات توجیهی، با حضور اساتید دانشگاه‌ها و سخنوران ـ مستخدمان سپو! ـ و تبلیغات گسترده را بسیار پررنگ نشان داه و از این طریق به ظن خود بیشتر به طرح تجزیه بلوچستان کمک کند.
این در حالیست که برای تحقق کامل تجزیه بلوچستان از ایران  تشکیلات قومیت گرای که دستگاه جاسوسی سوئد برای سیستان و بلوچستان تشکیل داده است باید برای تحقق هدف تجزیه در گام دوم طراحی با بومی های استان مرتبط شوند.
یکی از بهترین فرصت ها برای این ارتباط گیری در خلال برگزاری همایش های قومی در دانشگاه ها می باشد.
چنانچه که به یکباره مشاهده می شود که در خلال یکی از این نوع همایش ها در دانشگاه سیستان و بلوچستان و در میان غفلت مسئولین امر مأمور کارکشته سپو (کارین ـ ج) در این همایش حضور پیدا می کند!.
با توجه به گزارش بالا کاملا هویداست که این جاسوس کارکشته در دانشگاه سیستان و بلوچستان چه میکرده و چه ارتباطاتی با چه کسانی گرفته است.
به نظر می آید پیگیری پروژه حضور کارین – ج در دانشگاه سیستان و بلوچستان بتواند چهره پشت پرده جریان تجزیه طلب در استان سیستان و بلوچستان را برملا سازد.
در همین ارتباط بخوانید:
ـ‌ توطئه وطن‌فروشان برای تجزیه ایران این بار در شمال اروپا


کلمات کلیدی: زاهدان، سیستان و بلوچستان، جاسوس، وهابیت، سوئد

شباهت سران فتنه سبز با معاویه

مرصـاد دیدگاه

مقایسه‌اى خواندنى بین سران فتنه سبز و معاویه
آورده اند: معاویه در مرکز حکومت غاصبانه ى خود کاخى را بنا نهاده بود که واسطه ى رنگ آن، معروف به کاخ سبز شده بود. وى از کاخ سبز رنگ خود مشغول فتنه گرى بود. یکى از نکات مهم و نقشه هایى که این فتنه گر، در دوران حیات پر برکت حضرت امیرالمومنین (ع) درصدد اجراى آن برآمده بود مساله ى دزدى از اموال مردم و اتهام زنى به امام على (ع) و یارانش بود.
به عنوان نمونه، وى گوسفندان فراوانى را بین مردم تقسیم نموده بود و با تبلیغات سرسام آور خود به آنان اینگونه تفهیم نمود که این گوسفندان، هدایاى معاویه است براى کودکان؛ و بدین طریق درصدد برآمده بود محبوبیت خود را بین مردم، به ویژه کودکان،‏ که نسل آتى حکومت وى محسوب مى شدند، افزایش دهد.
اما او به این کار بسنده نکرد و پس از اجراى مرحله‌ى اول نقشه‌ى شوم و عبرت آموزش، دومین مرحله از عملیات على‌ستیزش را اجرا کرد و پس از چند روز از تقسیم گوسفندان بین مردم و کودکان، سربازان مخفى خود را شبانه و بدون اطلاع قبلى مأمور کرد تا گوسفندان را بدزدند. گام سوم نیز کاملاً مشخص بود؛ با دستگاه تبلیغاتى که در اختیار داشت، از فرداى دزدى، اینگونه جار و جنجال نمود که : ماموران على (ع) گوسفندان را دزدیده‌اند!!
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: معاویه، سران فتنه، گروهک سبز

موسوی، کروبی، عبدالمالک ریگی

مرصـاد دیدگاه

مطلب زیر از وبلاگ «بیقرار عدالت» نوشته آقاى روح الله عباسپور مى‌باشد:

امروز صبح یکی از بهترین خبرهای عمرم را شنیدم، عبدالمالک ریگی، از حرامیان مزدور آمریکا، قاتل صدها جوان و کودک و پیر با درایت نیروهای به هوش اطلاعات دستگیر شد.
در حال تماس و تبریک گفتن به دوستان بودم که یکی از رفقا به شوخی گفت: عبدالمالک مرد خداجویی بود، باید مراقب باشیم او را به کهریزک نبرند و حقوق انسانی‌اش را رعایت کنند، اگر هم در دادگاه اعتراف کرد که از آمریکا و اسراییل و انگلیس پول می‌گرفته معلوم می‌شود که اعترافاتش تحت شکنجه بوده و دادگاهش نمایشی است.
خندیدیم و از هم جدا شدیم. ولی جرقه‌ای در ذهنم زده شد که
راستی شباهت و تفاوت ریگی و موسوی و کروبی که هر سه باعث کشته شدن انسان‌ها شدند چیست؟
بی گمان اندیشه و برداشتی که افراد از وقایع اطرافشان دارند تاثیر مستقیم در تصمیم‌گیری‌ها، اعلام نظر و بیانیه‌هایشان دارد. آنچه ریگی را تبدیل به یک قاتل فراری تحت تعقیب کرد برداشت دگم‌گرایانه و حماقت گونه از اسلام بود، دینی که با شعار صلح، عدالت، مبارزه با تبعیض، احترام به هم نوع و هزاران ارزش دیگر در منطقه‌ای بکر از نظر اندیشه و تعقل بروز کرد و همان بی منطقی و بی عقلی امروز با نام وهابیت در همان سرزمین به مغز کوته‌فکرانی مثل ریگی تزریق می‌شود.
طرز تفکر وهابیت امروز از سوی نوادگان افراطی کسانی تبلیغ می‌شود که در زمان جاهلیت، دختران خود را زنده به گور می‌کردند و در طول این قرن‌ها هرگز نخواسته‌اند انسانیت انسان را قبول کنند.
به هر حال چنین اندیشه‌هایی در سازمان‌های جاسوسی  آمریکا و به ویژه انگلیس متولد می‌شود و گونه‌های متفاوت آن در کشور‌های مختلف جهان پیاده می‌شود.
شخصی مانند ریگی با برگزیدن روش جنگ نظامی مستقیم، پیاده نظام آمریکا و اسراییل می‌شود و اهداف ددمنشانه آنها را با کشتن انسان‌های بی‌گناه پیاده می‌کند. اما غیر از روش‌های نظامی مستقیم، شیوه‌های دیگری برای به خاک و خون کشیدن مردم و جوانان و ایجاد تفرقه در جامعه وجود دارد. آنچه موسوی و کروبی، آگاهانه یا ناآگاهانه دست به آن زدند و ماه‌ها کشور را با ناآرامی مواجه کردند و باعث کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شدند برگرفته از اندیشه‌ انگلیسی «ما نمی‌توانیم» است که از قرن‌ها پیش در کشورهای جهان سوم تبلیغ می‌شد.


انقلاب اسلامی که حاصل تلاش، مبارزه و خون هزاران بزرگ‌مرد تاریخ این کشور است نخستین نهضتی بود که توانست شعار استقلال و «ما می‌توانیم» را در جهان سوم، بلکه در همه جهان به صورت عملی پیاده کند، این امر باعث شد تا دشمن همواره در طول انقلاب با روش‌های مختلف در پی متزلزل کردن این شعار اساسی باشند که در جریان انتخابات دهم این توطئه به وسیله موسوی و کروبی پیگیری و به یاری خدا و با هوشیاری مردم زمین‌گیر شد.
به هر حال ریگی قربانی کج فهمی خود و پریدن در آغوش آمریکا و اسراییل شد و موسوی و کروبی نیز خود و احزاب همسوی خود را به همین دلیل ذبح سیاسی کردند.
امید است سیاسیون کشور با درایت بیشتر و با پیروی از پیر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای کشور را به سوی رشد و تعالی پیش ببرند و روحیه امید و عزت را در کشور همگانی کنند.

در همین ارتباط بخوانید:
ـ شیخ و مهندس پس از دستگیری «ریگی»
ـ فرقه سبز، بی‌بی‌سی و ریگی


کلمات کلیدی: موسوی، اغتشاش، کروبی، عبدالمالک ریگی، سران فتنه

موج محکومیت توهین به آیت الله سیستانی ادامه دارد

مرصـاد دیدگاه

موج محکومیت گسترده توهین به آیت‌الله سیستانی از مراجع شیعیان در عراق توسط یک مفتی تندروی وهابی سعودی از سوی شخصیت‌های دینی و سیاسی عراق، لبنان و عربستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الراصد"، در ادامه محکومیت توهین به آیت‌الله سیستانی "طارق الهاشمی" معاون سنی رئیس جمهور عراق توهین به آیت‌الله سیستانی را همچون "ریختن نفت بر آتش " دانست.
"عادل عبدالمهدی" معاون دیگر رئیس جمهور عراق نیز از ملک عبدالله پادشاه عربستان خواست تا جلوی توهین‌های عمدی از سوی مفتی‌های وهابی
علیه مسلمانان و به ویژه شیعیان عراق را بگیرد.
وی توهین به آیت‌الله سیستانی و شیعیان را اقدامی "اشتباه و خطرناک " دانست و در نامه‌ای به ملک عبدالله خواستار مداخله سریع وی شد.
عبدالمهدی توهین به آیت‌الله سیستانی را عبور از حدود و تمامی خطوط قرمز دانست و خطاب به پادشاه عربستان گفت: برای مهار این فتنه و جلوگیری
از تکرار اینگونه توهین‌ها که به هیچ وجه در راستای وحدت مسلمانان نیست، سریعا اقدام کنید.
در لبنان نیز شیخ "عبدالأمیر قبلان" معاون رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از پادشاه عربستان خواست العریفی را از مناصبش اخراج و به اشد
مجازات برساند.
وی از ملک عبدالله خواست تا با بازنگری در جایگاه اندیشمندان سعودی، کسانی را که در ایجاد فتنه‌ها نقش دارند، برکنار نماید.
در عربستان نیز "شیخ حسن الصفار " از رهبران شیعی منطقه قطیف در سخنانی جدید از موضع‌گیری دولت عربستان درباره توهین به شیعیان و
شهروندان شیعه این کشور انتقاد کرد و گفت: این سخنان افراطی علیه شیعیان در عربستان تا هنگامی که دولت از آنها چشم پوشی می‌کند، پایان نخواهد یافت.
"محمد العریفی " مفتی وهابی سعودی در خطبه نماز جمعه هفته قبل در "ریاض" با توهین به آیت‌الله سیستانی وی را "فاجر" و "زندیق" خطاب کرده
بود.

در همین رابطه بخوانید:
ـ نویسنده عربستانى: مفتی عربستان و شیخ الأزهر بروند نجف دست آیت‏الله سیستانی را ببوسند
ـ شیخ حسین المعتوق: دشمنان اسلام با فتنه گری بدنبال تجزیه امت های مسلمان هستند
ـ حزب‌الله لبنان اهانت مفتی وهابی به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد
ـ جلال طالبانی در نامه‌ای خطاب به پادشاه عربستان: جلوی سخنان تفرفه‌آمیز مفتی‌های عربستان را بگیرید
ـ نورى المالکی اهانت مفتی وهابی به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد
ـ پارلمان عراق توهین یک وهابی سعودی به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد
ـ تحریم کالاهای عربستانی در استان واسط عراق؛ در پی توهین به آیت‌الله سیستانی
ـ تلاش‌ها برای محاکمه مفتی وهابی تندروی سعودی افزایش یافت
ـ پس از محکومیت گسترده شخصیتها، عربستان توهین به آیت‌الله سیستانی را موضع رسمی دولت ندانست
ـ هشدار خطیب جمعه احساء عربستان به فتنه‌انگیزی‌ مذهبی
ـ امام جمعه قطیف عربستان: توهین به آیت‌الله سیستانی دشمنی با مسلمانان است
ـ یک جمعیت معارض سعودی: توهین به آیت‌الله سیستانی ضربه به وحدت ملی عربستان است
ـ یک رهبر شیعه عربستان خواستار عذرخواهی حکومت آل‌‌سعود شد
ـ توصیه‏های مفتی عام عربستان به العریفی


کلمات کلیدی: شیعه، وهابیت، عربستان، آیت الله سیستانی، عراق، آل سعود، مرجعیت

عاشورا و جنگ نرم رسانه هاى اموى

مرصـاد دیدگاه

بی‌گمان «رسانه‌ها» ابزار مناسبی برای ترور معنوی و شخصیتی بوده و حاکمان ستم‌پیشه از طریق «تطمیع و تهدید» نفوذ و قدرت رسانه‌ها را به استخدام می‌گیرند تا افکار عمومی به ترور و حذف فیزیکی افراد حقیقی و حقوقى، واکنشی و اعتراضی نشان ندهند.در این مقاله، سعی شده است به شیوه‌های تبلیغاتی و روانی بنی‌امیه در خصوص «حادثه خونین کربلا» پرداخته شود.

دیباچه
در طول تاریخ، حکومت‌های ستمگر برای تثبیت قدرت خود، برنامه‌هایی را به مرحله اجرا می‌گذارند؛ در این میان، «حذف رقیبان و مخالفان» در سرلوحه اقدامات آنان بوده است. حال اگر شخصیت رقیب و مخالف، از جایگاه بالا و والایی در عرصه‌های سیاست، دیانت، دانش و اقتصاد برخوردار باشد؛ در مرحله نخست به «ترور شخصیتی» او می‌پردازند تا «افکار عمومی» را برای ترور فیزیکی‌‌اش راضی و قانع کنند.
بی‌گمان «رسانه‌ها» ابزار مناسبی برای ترور معنوی و شخصیتی بوده و حاکمان ستم‌پیشه از طریق «تطمیع و تهدید» نفوذ و قدرت رسانه‌ها را به استخدام می‌گیرند تا افکار عمومی به ترور و حذف فیزیکی افراد حقیقی و حقوقى، واکنشی و اعتراضی نشان ندهند.
در این مقاله، سعی شده است به شیوه‌های تبلیغاتی و روانی بنی‌امیه در خصوص «حادثه خونین کربلا» پرداخته شود.

شورای برنامه‌ریزی یزید
از جمله عوامل تثبیت و تحکیم حکومت‌ها، پیوند اندیشمندان با حاکمان است؛ معاویه نیز در دستگاه حکومتی خود با «عالمان دنیاپرست و ساده لوح» ارتباط صمیمی برقرار کرده بود و در مواقع لزوم، از وجهه دینی و اجتماعی آنان کمال استفاده را می‌برد که در این میان، برخی از اصحاب پیامبر و بستگان آنها، جایگاه ویژه‌ای داشتند. معاویه به خوبی می‌دانست که عالمان درباری را می‌توان در پست‌های گوناگون شکار کرد و یا در آن مشاغل گماشت؛ مانند: قضاوت، تدریس، امامت جمعه و جماعت، خطابه و سخنرانى، شعر،[1] تألیف و ترجمه، تلاوت قرآن، ادّعای زهد و عرفان،[2] بیوت شخصیت‌های مشهور و محبوب.
نیروهای رسانه‌ای فوق اعم از حقوق بگیر و رایگان آگاهانه یا جاهلانه، توان و موقعیت دینی و اجتماعی خود را در اختیار بنی‌امیّه گذاشته بودند، که به نمونه‌هایی از کارکرد و کارنامه آنان اشاره می‌کنیم:
نخستین اصحاب و تابعانی که در حلقه حکومت بنی‌امیه به فعالیت تبلیغی و مشاوره‌ای پرداختند، عبارت بودند از: ابوهریره، عمرو بن عاص، مغیرة بن شعبه و عروة بن زبیر.[3]
حضور این قبیل افراد، ضمن مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به دستگاه حاکمه، پیامدهای ناگوار دیگری به همراه داشت؛ از جمله تغییر ارزش‌های اسلامی و وارونه ساختن حقایق.
معاویه یکی از غلامان مسیحی‌اش به نام «سِرْجون بن منصور» را به عنوان مشاور و نیز معلّم خصوصی پسرش برگزیده بود؛ لذا سرجون رومی در طول زندگی‌اش با ارائه نظرات خود، یزید را از آموزه‌های اسلامی دور کرده و برای انجام مفاسد یاری می‌نمود. از جمله اقدامات سرجون مسیحى، پیشنهاد انتصاب «عبیدالله بن زیاد» به حکمرانی کوفه و عراق بود.[4]
معاویه در زیر چتر حمایتی و دفاعی «دانشمندان وابسته» توانست فرقه انحرافی «مُرجِئه» را تأسیس و تقویت کند و اندیشه «جبرگرایی» را به افکار مسلمانان به ویژه اهل شام تزریق نماید تا رفتار ناپسند بنی‌امیّه با این دیدگاه، توجیه‌پذیر باشد.[5]
معاویه جهت فراخوانی مردم شام برای شرکت در جنگ «صفّین» با عمرو بن عاص رایزنی کرد؛ وی پیشنهاد داد که: چهره‌ای مانند «شرحبیل بن سمط» را که مورد احترام تمام قبایل شام است، جذب کن و اعلام کن عثمان (خلیفه سوم) توسط علی(ع) و یارانش کشته شده است؛ در آن صورت، مردم شام پشت‌سر تو قرار گرفته و در جنگ صفّین شرکت می‌کنند...
شرحبیل در یک صحنه‌سازی و نمایش ساختگی ، فریب خورد و سپس به انگیزه «خون خواهی» سفرهای تبلیغی‌اش را آغاز کرد و در شهرها و روستاها خطاب به مردم می‌گفت: «علی بن ابی‌طالب، عثمان را کشته است؛ پس خون‌خواهی او بر مسلمانان واجب است...»[6].
یکی از طرفداران معاویه به نام «عمر بن ثابت» کارش این بود که به روستاهای شام می‌رفت و در هر روستایى، اهالی را اطراف خود جمع می کرد و می‌گفت: «ای مردم! علی بن ابی‌طالب نعوذبالله مردی منافق بود که شب «عَقَبه» می‌خواست مرکب پیامبر(ص) را رم‌کرده و ایشان را بکشد؛ پس او را لعن کنید».[7]

سازمان اطلاعاتی بنی‌امیه
معاویه برای آگاهی از رخدادها، توطئه‌ها و غیره، سازمانی به نام «العین» تأسیس کرد و ریاست آن را به عهده «ثابت بن ارطاة»[8] نهاد. این سازمان کسب خبر و اطلاعات در تمام شهرهای مهم، شعبه داشت و مأموران آن مراقب رفتار و گفتار مردم بودند. یزید در دوره حکومتش «سلیم بن اعشا» را به سرپرستی العَیون گماشت.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: امام علی، معاویه، پیامبر اعظم، امام حسین، عاشورا، یزید، بنی امیه، جنگ نرم، رسانه

شیوه های مبارزه با فتنه

مرصـاد دیدگاه

روشنگری
سیره‌ی امام علی(ع) در مبارزه با فتنه‌های زمان خویش، روشنگری و تبیین بود. یکی از نخستین گام‌هایی که آن حضرت در مواجهه با مخالفان خود برمی‌داشت این بود که تا حد ممکن با فروتنی و تواضع کامل با آنان به گفت‌وگو می‌پرداخت و سخنان، براهین و ادلّه‌ی آنان را می‌شنید و شبهه‌های فکری آنان را پاسخ می‌داد. به‌عنوان مثال، امام علی(ع) با برخی از افراد گروه اندک قاعدین که حاضر نشدند با آن حضرت بیعت کنند، به گفت‌وگو پرداخت و تلاش کرد آنان را به راه حق بازگرداند؛ یا با طلحه و زبیر، سران فتنه‌ی جمل، به کرات گفت‌وگو کرد و از هیچ تلاشی برای روشنگری آنان فروگذار نکرد و حتی حاضر شد بخشی از اموال و دارایی‌های خود را به آنان بدهد تا بدین‌وسیله آن‌ها از زیاده‌خواهی و تصرف در اموال عمومی درگذرند و با فتنه‌ی خود، موجب ریختن خون انسان‌های بی‌گناه نشوند.
گفت‌وگوها و مکاتبه‌های امام علی(ع) با معاویه نیز به حدی رسید که محققی همچون ابن‌ابی‌الحدید آرزو می‌کند ای کاش کار امام علی(ع) بدان‌جا نمی‌رسید که معاویه خود را همسان او بپندارد و در پاسخ نامه‌های پندآموز و نصایح الهی او، سخنانی وقیح و شرم‌آور درباره‌ی آن حضرت بنویسد.
امام علی(ع) در نامه‌ای خطاب به مردم کوفه به افشاگری درباره‌ی فتنه‌ی جمل پرداخت و دلایل آنان برای مقابله با خود را بهانه‌ای بیش ندانست: "اما بعد، من شما را از کار عثمان به گونه‌ای که شنیدنش چون دیدن آن باشد، آگاه می‌سازم. مردم بر او خرده گرفتند و من یکی از مهاجران بودم که بیشتر خشنودی او را می‌خواستم و کمتر از دیگران او را سرزنش می‌کردم. اما طلحه و زبیر آسان‌ترین کارشان آن بود که بر او بتازند و نرم‌ترین برنامه‌شان اعمال فشار بر وی بود. عایشه نیز ناگهان خشم درونی خود را بر وی آشکار کرد. سپس گروهی برای کشتن عثمان مهیا شدند و او را کشتند و مردم بدون اکراه و اجبار، بلکه از روی رضا و اختیار با من بیعت کردند."
آن حضرت در سخنی جداگانه به افشاگری درباره‌ی طلحه پرداخت و در تحلیل مخالفت او با خود فرمود: "به خدا طلحه به این کار نپرداخت و خون‌خواهی عثمان را بهانه نساخت، جز از بیم آن‌که خون عثمان را از او خواهند؛ زیراکه در این‌باره متهم می‌نمود و در میان مردم آزمندتر از او به کشتن عثمان نبود."
امام علی(ع) همین سخن را درباره‌ی عایشه و زبیر، دیگر سران فتنه‌ی جمل نیز فرمود: "آنان به دنبال خونی هستند که خود ریخته‌اند."
حضرت در خطبه‌ی یک‌صد و سی و هفتم نهج‌البلاغه به روشنگری بیشتری درباره‌ی طلحه و زبیر می‌پردازد: "آنان حقی را می‌خواهند که خود رها کردند و خونی را می‌جویند که خود ریختند... نخستین گامی که باید در راه عدالت بردارند، آن است که خود را محکوم شمارند..."
در جریان فتنه‌ی نهروان نیز روشنگری‌های امام موجب نجات بسیاری از فتنه‌زدگان شد. روشنگری‌های امام علی(ع) و پاره‌ای از یاران او مانند ابن‌عباس موجب شد حدود دو سوّم از جمعیت دوازده‌هزار نفری خوارج نهروان مجدداً به سپاه امام علی(ع) برگردند و از فتنه‌ی نهروان رهایی یابند."
امام علی(ع) درباره‌ی شعار اصلی خوارج که می‌گفتند "لا حکم الّا لله"، فرمود که سخن حقی است اما آنان از این سخن، منظور باطلی دارند. همه‌ی مسلمانان قبول دارند که در مقابل حکم خداوند هیچ‌کس حق تشریع ندارد؛ اما منظور از این سخن آن است که حاکم و فرمان‌روایی جز خداوند نیست. "حالی‌که مردم را حاکمی باید نیکوکردار یا تبهکار، تا در حکومت او مرد باایمان کار خویش کند و کافر بهره‌ی خود برد. تا آن‌که وعده‌ی خود سر رسد و مدت هر دو در رسد."

برگرفته از کتاب «موج فتنه: از جمل تا جنگ نرم»/ امیرحسین شریفی؛ کانون اندیشه جوان


کلمات کلیدی: امام علی، معاویه، فتنه، روشنگری، طلحه، زبیر، خوارج، عایشه

هتک حرمت به امام راحل ریشه در فعالیت های ضد انقلابی دارد

مرصـاد دیدگاه

دکتر شهریاری نماینده زاهداننماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: هتک حرمت به ساحت امام راحل(ره) ریشه در فعالیت های ضد انقلابی دارد.
دکتر حسینعلی شهریاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عمل شرم آور چهره واقعی کسانی که ادعای پایبندی به راه امام(ره) و ارزشهای انقلاب را داشتند برای همگان آشکار کرد.
وی اظهار داشت: اهانت کنندگان به امام راحل فقط بدنبال اهداف سیاسی خود هستند و نقش مزدوران قدرت های استکباری را در ایران ایفا می کنند.
او ادامه داد: این عمل ننگین موجب شده تا مردم بتوانند دوست و دشمن خود را بشناسند و به اهداف پلیدشان پی ببرند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این گروه ها به قدرت برسند برای هیچ چیزی در کشور ارزش قائل نیستند و در راستای منافع دشمنان نظام جمهوری اسلامی حرکت خواهند کرد.
شهریاری گفت: تمام اقشار مردم سراسر کشور هتک حرمت به امام راحل را محکوم کرده و با راهپیمایی انزجار خود را از این عمل ننگین به جهانیان نشان دادند.
سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای اهانت به ساحت مقدس امام خمینی (ره) را محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، در بخشی از این بیانیه که روز یکشنبه از سوی روابط عمومی این نهاد به ایرنا نمابر شد، آمده است: امام خمینی (ره) بزرگ مرد قرن جهان معاصر و مریدی از سلاله پاک انبیاء و اولیا بود که جهادی عظیم را برای رسیدن به اهداف والای اسلام ناب محمدی(ص) آغاز کرد و او بود که رهبر و هدایتگر خیل عظیم مردمی شد.
" امام خمینی (ره) روحی تازه به مردم کشورمان داد و ما را از زیر سلطه ستمگران جهان نجات داد، او راه عزت و آزادگی را برای همگان نمایان کرد و با استقامت و عزت حسینی خود در واقع ادامه دهنده راه پر افتخار کربلا بود، راهی که در آن شهادت بالاترین و بزرگترین پاداش جهاد است."
"امام راحل در قلب همه مردم جهان جای بزرگی دارند و تصاویر ایشان در خانه های مردم در دورافتاده ترین نقاط عالم نصب شده است."
این بیانیه می افزاید: اندیشه امام خمینی(ره) تفکری نیست که به فراموشی سپرده شود بلکه از این پس جهان معاصر باید منتظر انقلاب هایی از شاگردان روح الله باشد.
"آنان که از پشت نقاب های دروغین درآمده اند و دست به عمل زشتی زدند و به ساحت مقدس آن امام عزیز اهانت کردند بدانند این عمل زشت شان موجب بیداری ملت همیشه در صحنه و ولایتمدار ایران اسلامی شد."
محکومیت های پی در پی برای سران فتنه در سراسر کشور مانند موجی ایجاد شد و مردم خود جوش خواستار محاکمه سران فتنه و آشوبگران شدند.
ما پاسداران و بسیجیان سپاه سلمان هتک حرمت عده ای از عناصر خود فروخته به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را محکوم کرده و خواستار برخورد مسئولان قضایی با هنجار شکنان هستیم
.

اخبار مرتبط:
ـ راهپیمایى مردم زاهدان در پی اهانت به ساحت امام خمینی(ره)
ـ استاندار س و ب: چهره پنهان مدعیان پیرو خط امام(ره) اکنون بر همگان آشکار شده است
ـ امام جمعه زاهدان و استاندار سیستان و بلوچستان: مسئولان با حرمت شکنان قاطعانه برخورد کنند
ـ مدیرکل وزارت ارشاد: قداست زدایی و حرمت شکنی از ترفندهای جنگ نرم دشمنان است


کلمات کلیدی: زاهدان، انقلاب اسلامی، سیستان و بلوچستان، رهبر انقلاب، امام خمینی، استاندار، دکتر شهریاری، ولی فقیه، سپاه پاسداران

   1   2   3      >
?بازدید امروز: (33) ، بازدید دیروز: (65) ، کل بازدیدها: (1170644)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ