سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

شهید سردار نورعلی شوشتری به روایت تصویر

مرصـاد دیدگاه

شهید شوشتری سردار شوشتری شهید سردار شوشتری
شهید نورعلی شوشتری سردار شهید شوشتری شهید شوشتری

مجموعه تصاویر را [ اینجا ] ببینید

کلمات کلیدی: بلوچ، شیعه، سنی، تروریست، ایرانشهر، سیستان و بلوچستان، وهابیت، سردار شوشتری، جندالشیطان

فیلم لحظه شهادت سردار شهید شوشتری

مرصـاد دیدگاه

شهید شوشتریسردار سرلشگر پاسدار شهید نورعلی شوشتری، دلاورمردی که به عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس خدمات فراوانی به کشور و مخصوصا محرومین منطقه سیستان و بلوچستان کرد، صبح یکشنبه 26 مهر 1388 هنگام دیدار با سران طوایف، بر اثر عملیات انتحاری گروهک ملحد و تروریستی جندالشیطان به همراه سردار سرتیپ پاسدار رجب‌علی محمدزاده (فرمانده سپاه سلمان استان س وب) و جمعى از مردم عادى ـ که اکثرا هم از برادران اهل سنت بودند ـ  به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، او که در جریان مبارزات پیش از انقلاب از یاران حضرت آیت الله خامنه ای بود به دستور حضرت امام خمینی(س) در یک رؤیای صادقه، جذب سپاه شد.
کسی که در دوره دفاع مقدس در جبهه خوزستان بود و در عملیات مرصاد نیز که علیه گروهک تروریستی منافقین انجام شد نقش فرماندهی را بر عهده داشت و امام خمینی(س) پس از این عملیات به او گفته بود: «در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم؛ اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شما را شفاعت خواهم کرد.»

 فیلم لحظه شهادت سردار شهید شوشتری را [ اینجا ] بینید و یا مستقیم از [ اینجا ] دانلود  کنید



کلمات کلیدی: بلوچ، زاهدان، وهابی، شیعه، سنی، تروریست، ایرانشهر، عبدالمالک، پیشین، جندالشیطان، شهید شوشتری

اشرار و حامیانشان را در هر نقطه ای به هلاکت میرسانیم

مرصـاد دیدگاه

سردار پاکپورفرمانده نیوری زمینی سپاه پاسداران (فرمانده نیروی زمینی سپاه) با اشاره به هلاکت خدابخش شه‌بخش سرکرده اشرار و یک گروهک تروریستی گفت: اشرار و حامی‌شان بدانند که آنها را در هر نقطه‌ای که باشد تعقیب کرده و به هلاکت خواهیم رساند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به آزادی گروگان‌های اخیر توسط یگانهای سپاه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام کسانیکه قصد اختلال در امنیت داخلی کشور را داشته و اقدام به اعمال تروریستی و گروگان گیری نمایند باید بدانند که فرزندان انقلاب به هیچ وجه به آنان اجازه شرارت و گروگان‌گیری و خروج از مرزها را نداده و همچون صاعقه بر آنها فرود آمده و پاسخی قاطع و کوبنده به آنان خواهند داد.

وی با هشدار به حامیان تروریسم و کشورهای که اشرار را پشتیبانی کرده و آموزش می‌دهند تصریح‌کرد: بهتر است این کشورها و سرویس‌های امنیتی‌شان به این نکته توجه کنند که وجود این افراد نه تنها برایشان سودی ندارد بلکه در آینده برای آنها دردسرساز هم خواهد شد.

پاکپور در عین حال با درخواست از کشورهای همسایه برای همکاری در امنیت نگه داشتن مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی افزود: توصیه ما به کشورهای دوست و همسایه این است که برای جلوگیری از ناامنی اقدامات تروریستی و شرارت که نتیجه‌ای جز لطمه به مردم هر دو طرف مرز ندارد همکاری و مشارکت موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: در صورتی که این اراده در آنها وجود نداشته باشد، پاسداران انقلاب با همان روحیه معنوی و رشادت‌هایی که در زمان دفاع مقدس داشتند، پاسخ شرارت‌ها را قاطعانه داده و در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

پاکپور در ادامه با اشاره به حادثه گروگان‌گیری در حوالی شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: مقارن ساعت 22:30 روز چهارشنبه 25 شهریور ماه سال جاری تعدادی از اشرار در جاده راسک ( چا‌بهار به زاهدان) یک دستگاه اتوبوس مسافربری را متوقف کرده و مبادرت به گروگان‌گیری از سرنشینان آن و سرقت تلفن‌های همراه، اموال و پول مسافرین می‌نمایند که در این بین 5 نفر سرباز و یک کارمند بانک شهرستان چابهار را به گروگان می‌گیرند.

وی افزود: از همان ساعات اولیه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی توسط یگان‌های قرارگاه قدس سپاه و گشت‌هایی هوایی به وسیله بالگرد و سایر اقدامات لازم به سرعت انجام شد.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: مولوی، بلوچ، مسجد مکی، زاهدان، بلوچستان، وهابی، سنی، تروریست، پاکستان، عبدالمجید، شه بخش، گروگان، سپاه

ایجاد امنیت پایدار, وظیفه مردم و مسئولان

مرصـاد دیدگاه

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح: ایجاد امنیت پایدار در استان سیستان و بلوچستان مهمترین وظیفه مردم و مسئولان است.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار دکتر "یحیی صفوی" روز شنبه در جمع مدیران، معتمدان و ریش سفیدان طوایف منطقه سیستان اظهار داشت: تامین رفاه، آسایش، پیشرفت و عدالت در کشور به گونه ای که ایران عزیزمان را به عنوان یک الگوی دولت اسلامی به همه ملت ها نشان دهیم، از وظایف دیگر ملت و مسوولان به شمار می رود.
سرلشکر صفوی بیان کرد: تامین امنیت جنوب شرق کشور به سپاه پاسداران محول شده است و کارشناسانی از دانشگاه امام حسین(ع) و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز به منظور بررسی های کارشناسی به منطقه آمده اند.
وی اظهارامیدواری کرد که ماموریت محوله برای تامین امنیت با همکاری مردم منطقه به نحو احسن انجام شود.
مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نیروهای مسلح ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ امنیتی مشکلی ندارد و وضعیت ناآرام و تنش آلود کشورهای همسایه باعث شده تا این استان دچار ناامنی شود که باید به این مهم توجه لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه امنیت استان سیستان و بلوچستان به امنیت سایر استان ها سرایت می کند، افزود: مرزنشینان در راستای تامین امنیت منطقه وظیفه بزرگی بر عهده دارند.
سرلشکر صفوی از معتمدان و ریش سفیدان طوایف خواست با حمایت همه جانبه خود از مسوولان، روحانیون، علما و نیروهای مسلح به ایجاد امنیت پایدار در منطقه کمک کنند.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه قومیت در اسلام معنا ندارد و همه مسلمانان امت واحده هستند از معتمدان به عنوان نمایندگان مردم خواست با وحدت و انسجام ملی اهداف پلید دشمنان را خنثی کنند.
به گزارش ایرنا، " حسین کیخا" فرماندار زابل نیز در این نشست گزارشی از عملکرد دولت نهم و دهم در منطقه ارائه کرد.
منطقه سیستان شامل شهرستان های زابل، زهک و هیرمند در 200 کیلومتری شمال زاهدان واقع است.


کلمات کلیدی: سیستان و بلوچستان، رهبر انقلاب، سپاه، امنیت، سرلشکر صفوی

بسیجیان طوایف سیستان وبلوچستان مسلح میشوند

مرصـاد دیدگاه

فرمانده جدید سپاه استان سیستان و بلوچستان: در جهت تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان، بسیجیان هر طایفه را بر اساس شرایط و نظارتهای مشخص، مسلح خواهیم کرد.
سردار علیرضا عظیمی جاهد که روز پنجشنبه با حضور سرلشکر جعفری به عنوان فرمانده جدید سپاه استان سیستان و بلوچستان معرفی شد در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، به تشریح اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این منطقه، مروری بر خدمات سرداران شهید شوشتری و محمدزاده و نیز طرح های خود در مسئولیت جدید پرداخت.
وی از سال 58 تا سال 70 مسئولیت هایی چون فرماندهی سپاه چابهار، جانشینی سپاه استان و فرماندهی سپاه استان سیستان و بلوچستان را در منطقه جنوب شرق کشور بر عهده داشته و با توجه به آشنایی کامل خود با طوایف، اقوام و شرایط مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این استان، به آینده ای شایسته مردم زحمتکش سیستان و بلوچستان امید می دهد.
جاهد پیش از این، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج بود.

* مردم سیستان از همان ابتدا عاشق انقلاب بودند
وی در ابتدای این مصاحبه اظهار داشت: از سال 58 در خدمت مردم سیستان و بلوچستان بوده‌ام؛ زمانی که مردم بلوچستان هیچ شناختی از نیروهای انقلاب نداشتند و از یک طرف هم تبلیغات سویی از طرف عوامل استکبار انجام شده بود و به آنها می‌گفتند نیروهای انقلاب، نیروهای خوبی نیستند و قصد خدمت ندارند و مردم به این دلیل هیچ همکاری با سپاه نمی‌کردند.
وی افزود: افراد سپاهی با توجه به اینکه فرزندان مکتب اسلام و رهرو امام(ره) و به اصول انقلاب پایبند بودند از استان‌های مختلف با همکاری برادران سیستانی وارد منطقه شدند و با قصد خدمت در منطقه، کار را در جهات مختلف شروع کردند.
جاهد با بیان اینکه مردم منطقه خیلی زود ما را شناختند و وفاداری خود را اعلام کردند، تصریح کرد: دلیل آن، پایبندی سپاهیان به احکام اسلامی و حلال و حرام بود.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: سیستان و بلوچستان، سپاه، طوایف، سردار شوشتری، بسیج

رویکرد سپاه، برقراری امنیت در پرتو خدمت است

مرصـاد دیدگاه

فرمانده کل سپاه در مراسم معارفه فرماندهان جدید قرارگاه قدس جنوب شرق و سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان: رویکرد ما در استان سیستان و بلوچستان برقراری امنیت در پرتو خدمت به مردم و افدامات فرهنگی است نه اعمال قدرت.
به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر فرماندهی کل سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم معارفه فرماندهان جدید قرارگاه قدس جنوب شرق و سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید نورعلی شوشتری، محمدزاده، پاسداران شهید، سران طوایف بلوچ و تعدادی از مردم بیگناه منطقه که در حادثه تروریستی پیشین به شهادت رسیدند، گفت: در مدت کوتاهی که از واگذاری ماموریت تامین امنیت جنوب شرق کشور به سپاه می‌گذرد با همت و تلاش سردار شهید شوشتری، فرماندهان و مسئولان سپاه، مدیران و مسئولان استان کارهای بزرگی آغاز شده که به حول و قوه الهی با همت و تلاش مسئولان باید این اقدامات به سرانجام برسد تا معنای عدالت در این منطقه کشیده شود و شاهد رشد و شکوفایی اینجا باشیم.
وی با تاکید براینکه تهدیدات علیه جمهوری اسلامی در هر مقطع زمانی و متناسب با هر منطقه‌ جغرافیایی متفاوت است، گفت: رویکرد سپاه در سیستان و بلوچستان برقراری امنیت در پرتو خدمت به مردم و اقدامات فرهنگی است نه اعمال قدرت. اگرچه برای مقابله با تحرکات ضد امنیتی گروهک‌های تروریستی تا حدی هم نیاز به اعمال قدرت خواهد بود.
جعفری امنیت را بسترساز رشد، پیشرفت و تکامل هر جامعه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در تهدید نرم، ایمان و باورهای مردم مسلمان ایران را هدف گرفته و بودجه‌های هنگفتی را برای تحقق این هدف خود اختصاص داده‌اند.
فرمانده کل سپاه ماموریت اصلی سپاه‌های استانی را دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات نرم فرهنگی و امنیتی اعلام و تاکید کرد: جنگ نرم با تهدیدات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آغاز می‌شود و امروز سپاه پاسداران با توجه به رسالت و ماموریت خود آمادگی مقابله با هر نوع تهدیدی علیه جمهوری اسلامی را داراست.
جعفری با بیان اینکه این مراسم با دیگر برنامه‌های تودیع و معارفه متفاوت است یادآور شد: سردار شوشتری و سردار محمدزاده قبل از معارفه فرماندهان جدید، خود را تودیع کردند و به فیض عظمای شهادت که آرزوی دیرینه‌شان بود رسیدند.
وی در ادامه سردار قدرت‌الله منصوری را به عنوان فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور معرفی کرد و افزود: سردار منصوری دوست و همرزم شهید شوشتری در دوران دفاع مقدس بود و سوابق درخشانی در برقراری امنیت در استان کردستان به همراه سردار شهید محمود کاوه در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب دارد و در تامین امنیت پایدار در شمال شرق کشور در دوران فرماندهی سردار شوشتری در لشکر 5 نصر هم ایفای نقش کرده است و امیدواریم با تجربیات گرانبهای خود در حوزه‌های امنیتی و عملیاتی بتواند راه سردار شوشتری را ادامه دهد.
وی در پایان ضمن معرفی سردار علیرضا عظیمی جاهد به عنوان فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان گفت: سردار جاهد که بیشتر عمر خدمتی خود را در همین منطقه گذرانده با ویژگی‌هایی چون شناخت و علاقمندی به این منطقه، اعتقاد و توانمندی برای کارهای فرهنگی و اعتقادی که به مردمی کردن امنیت در منطقه دارد، به همراه سردار منصوری و همه پاسداران و بسیجیان در تامین امنیت پایدار در این منطقه از کشور موفق باشد.

اخبار مرتبط:
ـ
فرماندهان جدید سپاه در جنوب شرق کشور: برای تامین امنیت سیستان و بلوچستان تا پای جان ایستاده‌ایم
ـ گزارش تصویرى معارفه فرماندهان جدید قرارگاه جنوب شرق و سپاه سلمان


کلمات کلیدی: زاهدان، تروریست، سیستان و بلوچستان، سپاه، امنیت، قرارگاه قدس، سردار شوشتری، سردار جعفری

از خدا خواسته ام سیستان و بلوچستان محل شهادتم شود

مرصـاد دیدگاه

شهید سردار نورعلى شوشتری (سردار شهید در جنایت تروریستى بلوچستان) به صراحت قبل از شهادت در جمع نزدیکان و همرزمان خود گفته بود‌: از خداوند خواسته‌ام اینجا (سیستان و بلوچستان) را محل شهادتم قرار دهد. دلم گواهی می‌دهد که خداوند آرزوی مرا برآورده خواهد ساخت و این منطقه را محل شهادتم قرار می‌دهد.
وی افزوده است: بعد از شهادت احمد کاظمی و دیگر یاران هم‌رزمم که خاطرات 8 سال دفاع مقدس را همواره در ذهن من ماندگار و جاودان کرده بود احساس تنهایی می‌کنم.
در بخش دیگری از سخنان این سردار شهید آمده است: اکنون دیگر تاب و تحمل دنیای مادی برایم بسیار سخت و دشوار شده است و هر لحظه انتظار دارم تا خداوند مرا نیز در جمع شهدا بپذیرد.
شهید شوشتری در پایان چنین اظهار داشته است:
امیدوارم خداوند با شهادت من در این منطقه، مشکلات و معضلات مردم این استان را برطر‌ف‌ کند.   (منبع: خبرگزاری فارس)

* * *

عامل این جنایت انتحارى وحشیانه که منجر به شهادت جمعى از فرماندهان سپاه، تعدادى از سران طوایف بلوچ و جمع زیادى از مردم عادى شد، تحصیل‌کرده حوزه‌هاى علمیه اهل سنت در سراوان و اسپکه بوده که توسط جماعت تبلیغى وابسته به طالبان و سپاه صحابه به پاکستان مى‌رود و با گروهک تروریستى عبدالمالک ریگوک مرتبط مى‌شود. 

 مطلب طور خبر را با عنوان : «کالبد شکافی جنگ نرم گروهک ریگی بعداز عملیات تروریستی پیشین» حتماً بخوانید
و کامل‏ترین لیست مطالب مرتبط با این جنایت را
اینجا ببینید


کلمات کلیدی: مولوی، بلوچ، سیستان، بلوچستان، وهابی، سنی، تروریست، ایرانشهر، شهادت، سردار شوشترى، سرباز، پیشین، فرماندهان سپاه، سران طوایف، عبدالمالک

?بازدید امروز: (32) ، بازدید دیروز: (146) ، کل بازدیدها: (1170578)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ