سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

عقب نشینی وهابیها از یک فتوا

مرصـاد دیدگاه

قیس المبارکبه نظر می رسد این حکم به خاطر جلوگیری از بی حرمتی و تحقیر صحابه صادر شده است، وگرنه به نظر من حکم اصلی این عمل اباحه است و می توان چهره صحابه را با رعایت
شرایطی در فیلمها و سریالها به تصویر کشید.
یک مفتی سعودی و عضو هیئت کبارالعلمای عربستان گفت: نشان دادن چهره صحابه در فیلمها و سریال های تلویزیونی با رعایت شرایطی جایز است.
در پی پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به علمای اهل سنت درباره تفاوت تحقیر و بیان واقعه تاریخی و تذکر ایشان مبنی بر جواز نقل تاریخ و عدم جواز بی حرمتی، یکی از علمای وهابی در فتوایی نشان دادن چهره صحابه را جایز دانست.
بنابراین گزارش، دکتر قیس المبارک، عضو هیئت کبارالعلمای عربستان سعودی با اعلام این فتوا گفت: در دوره معاصر برخی از علما به حرمت نشان دادن چهره صحابه پیامبر حکم داده اند.
به نظر می رسد این حکم به خاطر جلوگیری از بی حرمتی و تحقیر صحابه صادر شده است، وگرنه به نظر من حکم اصلی این عمل اباحه است و می توان چهره صحابه را با رعایت شرایطی در فیلمها و سریالها به تصویر کشید.

منبع: سایت مؤسسه ولى عصر عج به نقل از اجتهاد


کلمات کلیدی: مسجد مکی، وهابی، شیعه، سنی، خلافت، صحابه، عمر، ابوبکر، عربستان، عثمان، عبدالله بن زبیر، رسول الله، مکارم شیرازی

آماده باش نیروهای امنیتی عربستان برای مبارزه با مختار!

مرصـاد دیدگاه

عبدالله بن زبیرایران اکونومیست: پیش از این شبکه «العربیه» تلاش زیادی کرده بود تا «عبدالله بن زبیر» را به عنوان صحابه پیامبر اکرم(ص) و یا یکی از اعضای عشره مبشره نزد اهل سنت مطرح و از او حمایت کند ولی بر اساس اسناد مسلم تاریخی عبدالله بن زبیر نه از اعضای عشره مبشره به حساب می آید و نه...
آماده باش نیروهای امنیتی عربستان برای جلوگیری از تکثیر نسخه عربی سریال مختارنامه از روز شنبه آغاز شده است.
به گزارش «تابناک»، همانگونه که رسانه های عربی مانند الانوار2 اعلام کرده اند، نیروهای امنیتی در عربستان سعودی از روز شنبه تمام موسسات تکثیر DVD در آن کشور را زیر نظر گرفته و به صورت منظم به گشت زنی پرداخته اند تا مانع از تکثیر انبوه قسمت اول از نسخه عربی سریال مختارنامه شوند.
بنابر این گزارش، همزمان روابط عمومی شبکه بین المللی «آی فیلم» اعلام کرد: ترافیک سایت http://www.ifilmtv.com از دیروز به بالاتر از ده برابر حجم بازدیدکنندگان روزهای عادی افزایش یافته است.
هم اکنون قسمت اول این سریال به زبان عربی از طریق نشانی http://shahed.ifilmtv.ir/component/k2/item/8 برای عموم علاقمندان قابل مشاهده است.
این گزارش می افزاید: روز جمعه و شنبه اولین قسمت عربی سریال «مختارنامه» از شبکه بین المللی «آی فیلم» روی ماهواره های عرب ست، نایل ست و هات برد پخش شده و بینندگان کشورهای مختلف عربی، از روز شنبه صدها پیام تشکر را برای وب سایت شبکه بین المللی فیلم و سریال عربی ارسال کرده اند.
لازم به ذکر است که علت اصلی مخالفت برخی از وهابیان با این سریال، بیان جنایات یزید بن معاویه در شهادت امام حسین (ع) و به آتش کشیدن کعبه و حمله خونبار به مدینه منوره می باشد.
پیش از این شبکه «العربیه» تلاش زیادی کرده بود تا «عبدالله بن زبیر» را به عنوان صحابه پیامبر اکرم(ص) و یا یکی از اعضای عشره مبشره نزد اهل سنت مطرح و از او حمایت کند ولی بر اساس اسناد مسلم تاریخی عبدالله بن زبیر نه از اعضای عشره مبشره به حساب می آید و نه از اصحاب خاص حضرت رسول اکرم(ص ) محسوب می شود.
از سویی بنابر گزارش های دریافتی، با وجود تلاش ها و سرمایه گذاری های فراوان، گروه های تندروی وهابی هنوز نتوانسته اند اندیشمندان جهان اسلام را برای موضع گیری علیه این سریال تاریخی تحریک کنند.
گفتنی است روابط عمومی شبکه بین المللی آی فیلم همچنین برای تسهیل در ارتباط بین بینندگانش با کارگردان و تهیه کننده سریال مختارنامه پست الکترونیکی با نشانی « This e-mail address is being protected from spambots, you need Java enabled to view it » ایجاد کرده که مورد استقبال کم نظیر بینندگان نسخه عربی این سریال قرار گرفته است.


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، امام علی، خلافت، تاریخ، سقیفه، وهابیت، عربستان، زبیر، عبدالله بن زبیر، سریال مختار، مختارنامه

کلاسهاى شبانه برای تربیت طالبان وهابی در ایران

مرصـاد دیدگاه

وهابیت در ایرانکلاس‌های شبانه در بخش‌هایی از استان‌های مرزی برای تربیت طلبه‌های سلفی و وهابی برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه خبری آتی نیوز، ریشه پرورش وهابیت در عربستان سعودی است و آنها سعی می‌کنند از طریق برگزاری مدارس در کشورهایی نظیر مصر، افغانستان، عراق و قسمت هایی از ایران، سلفی‌گری و وهابیت را گسترش دهند.
وهابیون از این طریق نیروهای تروریست را برای طالبان و القاعده پرورش می‌دهند.
این گزارش حاکیست گفته می‌شود در بخش‌هایی از استانهای کردستان و سیستان و بلوچستان کلاس‌های شبانه برای تربیت طلبه‌های سلفی و وهابی برگزار و هزینه برگزاری این کلاس‌ها از خارج از کشور تامین می شود.
عربستان این‌گونه کلاس‌ها را البته با فضایی بسیار تندتر و وسیع‌تر در کشورهای دیگر آنقدر گسترش داده که در حال حاضر نزدیک به یک میلیون طلبه وهابی که در سن هیجده سالگی فارغ التحصیل شده‌اند را برای انجام اهداف خود آماده کرده‌ است.


کلمات کلیدی: مسجد مکی، بلوچستان، شیعه، سنی، وهابیت، کردستان، عربستان، مدارس اهل سنت

زن یهودی در پشت پرده انتشار بیانیه های القاعده

مرصـاد دیدگاه

القاعده دست پرورده موساد و سیامنابع خبری از نقش یک زن یهودی عراقی ساکن آمریکا به نام "ریتا کاتز " در انتشار بیانیه‌های القاعده خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل "، بررسی روند انتشار بیانیه‌های گروهک‌های وابسته به القاعده در کشورهای مغرب اسلامی بیانگر این حقیقت است که بیانیه‌های بدست آمده از "العولقی " یکی از رهبران القاعده، همچنین بیانیه‌های گروهک موسوم به "دولت اسلامی عراق" از طریق یک پایگاه الکترونیکی به نامه مرکز رهگیری پایگاه‌های اینترنتی اسلام "SITE"، منتشر می‌شود.
آخرین بیانیه منتشر شده در این پایگاه اینترنتی مربوط به بیانیه گروهک موسوم به "دولت اسلامی عراق" درباره جریان گروگانگیری در کنیسه "سیدة النجات" در بغداد است.
مرکز "سایت " که با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی در ارتباط است، توسط یک زن یهودی متولد بصره به نام "ریتا کاتز " اداره می‌شود.
ریتا کاتز یهودى نویسنده بیانیه‌هاى القاعدهکاتز که به زبان عربی مسلط است، در سال 1963 در یک خانواده یهودی عراقی در بصره متولد شد. پس از سیطره بعثی‌ها بر عراق در سال 1968، پدرش به اتهام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر شد اما مادرش به همراه سه کودک خود که ریتا نیز در میان آنها بود، به ایران در زمان رژیم شاه گریخت. در آن زمان که رژیم پهلوی بر ایران حکومت می‌کرد و روابط حسنه‌ای با رژیم صهیونیستی داشت، مادر ریتا کاتز موفق شد، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین پناهنده شود و در شهرک ساحلی "بات یام" سکنی گزیند.
کاتز سپس مدتی در ارتش اسرائیل و بخشهای سیاسی آن فعالیت کرد و تحصیلات خود درباره تاریخ و پژوهش‌های خاورمیانه‌ای را در دانشگاه تل‌آویو دنبال کرد. سپس در سال 1997 به آمریکا رفت و در همین سال نیز فعالیت خود در مرکز پژوهشهای خاورمیانه‌ای را آغاز کرد.
بر اساس این گزارش، کاتز مدتی را نیز با پوششی اسلامی اقدام به جاسوسی در مراکز اسلامی در آمریکا کرد و با همین پوشش در کنفرانس‌های اسلامی متعددی حاضر شد و به جمع‌آوری کمک‌های مالی، رفتن به مساجد مختلف، شرکت در راهپیمایی‌های حامی فلسطینی‌ها در آمریکا پرداخت و تمام این اقدامات را بعنوان یک پژوهشگر برای کشف روابط احتمالی میان برخی از گروه‌های به اصطلاح اسلامی با گروهک‌های تروریستی انجام می‌داد.
کاتز پس از این با "جاش دون " در جولای 2002، مرکز سایت را با حمایت آژانس‌های فدرالی مختلف راه‌اندازی کرد.


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، اسلام، صهیونیسم، تروریست، طالبان، وهابیت، آمریکا، یهود، سیا، موساد، القاعده، عراق

هشدار یکى از مراجع تقلید به دولت سعودى

مرصـاد دیدگاه

آیت الله مکارم شیرازیبه گزارش مرکز خبر حوزه حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با هشدار به دولت سعودی گفتند: اخباری که از عربستان آمده نشان می‌دهد وهابی‌ها متعصب تکفیری باز اهانت به شیعیان را رها نکرده‌اند و بیش از سال‌های گذشته علیه شیعه کتاب نوشته و منتشر می‌کنند.
ایشان افزودند: کانال تلویزیونی فارسی زبان بر ضد شیعه به راه انداخته‌اند، پیام ما به زعمای سعودی این است که حساب خود را از وهابی‌ها جدا کنند، شیعه امروز قدرت بزرگ منطقه است، کاری نکنید با شیعه‌ها طرف شوید، این به نفع شما است.
*دست‌یاری به شیعیان بدهید
معظم‌له تصریح کردند: به نفع شما است که دست یاری به شیعیان در ایران، عراق و لبنان بدهید و در مقابل صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام بایستید.
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی خطاب به دولت سعودی گفتند: حجاج ضیوف‌الرحمان هستند و شما با کارهای وهابیت خود را در دنیا بدنام نکنید، چرا که آنها را دعوت کرده و ویزا داده‌اید و از منافع آنان استفاده می‌کنید.
*حساب خود را از وهابیت جدا کنید
ایشان اظهار داشتند: شما با کار این گروه نادان خود را با قدرت منطقه طرف کرده‌اید، این به نفع شما اسلام و منطقه است که حساب خود را از وهابی‌ها جدا کنید و با شیعیان طرف نشوید.
معظم‌له در ادامه خطاب به وهابیون افزودند: شما کار غیر انسانی انجام می‌دهید، کتاب منتشر می‌کنید، اگر منطق شما قوی است، چرا از جواب می‌ترسید و به مناظره نمی‌آیید.
همچنین این مرجع تقلید در سخنانى دیگر در آستانه 13 آبان، روز ملى مبارزه با استکبار جهانى، عربستان سعودى را عامل انفجارهاى عراق دانسته و خاطرنشان کردند: به برکت انقلاب اسلامی امروز کشورهایی چون لبنان، ترکیه و عراق گوش به فرمان استکبار نمی‌دهند و در مقابل او ایستاده‌اند. عربستان سعودی از عراقی‌ها دعوت کرد تا اختلاف آن‌ها را حل کند؛ در حالی که اختلاف‌افکن خود آنان هستند، اما وقتی دست رد بر سینه آنها زده شد، برای انتقام 20 انفجار به وجود آوردند که بر اثر آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
این مرجع تقلید با بیان این که این انفجار ها مردم عراق را مصمم‌تر از گذشته می‌کند، اظهار داشتند: در روزی مانند 13 آبان باید تاریخچه استکبار را بدانیم تا راه مبارزه و مقاومت در برابر او را پیدا کنیم.


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، تروریست، وهابیت، عربستان، حج، عراق، آل سعود، آل یهود

محمد عبدالوهاب خون اهل سنت را مباح میدانست!

مرصـاد دیدگاه

دکتر عصام العماد وهابی شیعه شده

اشاره
این مقاله نقد مبانی فکری وهابیت با بیانی استدلالی، توسط دکتر «عصام العماد» است. ایشان یک وهابی شیعه شده اند که هم‌اکنون برای تحصیل و تدریس در قم به سر می‌برد؛ وی که یمنی الاصل بوده و روزگاری تحصیل آموزه‌های وهابیت را تا مقطع دکتری در دانشگاه‌های عربستان پشت سر گذاشته به واکاوی این فرقه ضاله پرداخت.
 
جریان‌های درون وهابیت
همه می‌دانیم که در دورانی به سر می بریم که چه بسا پیش از آن چنین از هم گسیختگی وجود نداشت و مراد از هم گسیختگی، شکاف موجود میان دو جریان مهم وهابیت است.
جریان اول جریان وهابیت تعلیمی غیر جهادی است و جریان دوم جریان وهابیت جهادی است. بحث ما در مورد شناخت تفاوت میان دو جریان از اهمیّت فوق‌العاده‌ای در عصر حاضر برخوردار است.
تذکر این مطلب مناسب است که اختلاف جوهری میان سلفیّه و وهابیّت وجود دارد کما این‌که برخی افراد مانند «امام ابو زهره»، «شیخ محمد غزامی» و «دکتر قرضاوی» از به کار بردن عنوان سلفیه بر وهابیت پرهیز می‌کنند و این امتناع به دلایل مختلف صورت می‌پذیرد که خارج از موضوع بحث است.
اما آنچه مهم است که دانسته شود این دو جریان به لحاظ نظری و اعتقادی دچار اختلاف نمی‌باشند، بلکه تفاوت این دو در کیفیّت عملی و چگونگی تغییر است.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: شیعه، سنی، وهابیت، عربستان، تکفیر، عصام العماد، محمد بن عبدالوهاب

آغاز وهابی سازی جنوب کشور به روش صهیونیستها

مرصـاد دیدگاه

وهابیت ملحد در جنوب کشوروهابیت تلاش دارد با روش صهیونیستی جنوب ایران را به تسخیر خود درآورد.
به گزارش البرز، برخی چهره‌های فعال وهابی با لباس اهل سنت فعالیت تازه‌ای را شیعیان در مناطق جنوبی کشور اغاز کرده‌اند.
این گزارش حاکیست براساس اعتقادات صهیونیستها بخشی اعظمی از خاک ایران درجنوب کشورمان درگذشته مرکز فعالیت یهودیان بوده است.
آنها براین باورند که شیراز مرکز این فعالیتها در گذشته به شمار میرفته است.
ازهمین رو و با توجه به امکان معامله آسان با وهابیون وهمچنین بدلیل عدم امکان حضور صهیونیستها در کشور وهابیون به پیاده نظام ارتش صهیونیستها در جبهه آرام تسخیر جنوب تبدیل شده اند.
خرید اماکن و منازل متعلق به شیعیان دربرخی مناطق استان فارس و بوشهر از مهمترین راهکارهای حضور وهابیون در این مناطق بشمار میرود.
اخیرا تعدادی از سران اهل سنت با گرایش وهابی قصد دارند مرکزی را برای انجام فعالیتهای خود در شیراز دایر نمایند.
بهمین منظور این افراد برای خرید منازل متعلق به شیعیان جهت احداث مرکز خود با مالکان آنها وارد معامله شده اند.
خبرنگار البرز از بوشهر خبر داد جزایر کوچک این استان در خط مقدم تسخیر و آنچه عملیات پاک سازی منطقه از شیعیان نامیده میشود قرار دارد.
ایجاد مساجد و مراکز اهل سنت به منظورقرار دادن دراختیار وهابیون از جمله مواردی است که با فشار سیاسی بعنوان اولین حربه در منطقه درحال شکل‌گیری است.
خالی کردن برخی شهرکهای شمالی بوشهر از سکنه شیعه از چند سال پیش تحت عنوان خرید و مهاجرت برای اشتغال در دستور کار سران وهابیون حاشیه خلیج فارس قرار دارد.


کلمات کلیدی: مولوی، شیعه، سنی، جنوب، وهابیت، بوشهر، شیراز، صهیونیست

وهابیون در کمین منازل شیعیان!!

مرصـاد دیدگاه

مفتى وهابى .. رفیق شفیق مولوی عبدالحمید افغانیبه گزارش خبرنگار فرهنگی ـ اجتماعی آتی نیوز؛ سران اهل تسنن قصد دارند این مرکز را در کنار مسجدی متعلق به اهل سنت بنا کنند اما تاکنون موفق به جلب رضایت از شیعیان برای خریداری منازلشان نشده‌اند.
شنیده‌های خبرنگار آتی نیوز مبنی بر این است که قرار است، در کنار مسجد مذکور یک مرکز بزرگ فرهنگی جهت ترویج افکار وهابیت تاسیس شود.
گفتنی است بر اساس برخی بررسی‌های انجام شده، برخی آمار موجود حاکی از رشد و افزایش تعجب‌برانگیز تعداد پیروان فرقه ضاله وهابیت در شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران دارد.

کلمات کلیدی: شیعه، سنی، وهابیت، عربستان، فارس

آتش زدن مسجد شیعیان در چابهار

مرصـاد دیدگاه

مسجد آل رسول(ص) یکی از قدیمی‌ترین مساجد تشیع چابهار در محله ‌«سرخ ریگ» ‌واقع شده است که چند روز قبل دچار آتش سوزی شد، چندی قبل نیز شیشه های این مسجد توسط افراطیون سنی مذهب شکسته شده بود.
به گزارش قائم نیوز(+) پیش‌بینی می‌شود این آتش سوزی توسط افراطیون در آستانه سالگرد شهادت حضرت فاطمه (ع) ایجاد شده باشد.
سال قبل نیز در آستانه شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حمله انتحاری یک وهابی تروریست (که محصل مدارس دینى اهل سنت هم بود) مسجد امام علی (ع)  زاهدان منجر به شهادت رسیدن بیش از بیست نفر گردید.
پاورقى:
یک: رئیس اداره آتش‌نشانى چابهار (ولى‌محمد جدگال) طبق نظر
تیم کارشناسی!! اعلام کرد که احتمالا اتصال برق بوده، اما جالب اینجاست هر سه کارشناس بلوچ سنی بود‌ه‌اند و خودش هم از سنیهاى افراطى و از بستگان نماینده چابهار است که به جیره‌خوارى مولویها معروف است.
دو: به نظر مى‌رسد دشمنى این افراد جاهل (که ممکن است خود را به دروغ سنى هم بنامند)، بیش از اینکه با شیعیان باشد، با آل ‌البیت و خاندان نبوت(ع) است که تحمل نام مسجد آل رسول را نداشته‌اند. از تفکر سراسر کفر و شرک وهابیت انتظارى هم جز این نیست.

کلمات کلیدی: شیعه، سنی، اهل بیت، وهابیت، چابهار، مسجد، آل رسول، جدگال

باز هم فعالیت تبلیغى وهابیون ملحد

مرصـاد دیدگاه

دامنه فعالیت وهابیون در شهرهای مرزی کشور درحال گسترش است.
به گزارش البرز وهابیون با استفاده از ضعف مالی در روستاها و شهرهای مرزی کشور دست به فعالیتهای گسترده تبلیغی و جذب جوانان به سوی این فرقه نموده‌اند.
این گزارش حاکیست مبلغین وهابی با نفوذ به مناطق اهل سنت طرح دوستی با جوانان و نوجوانان ریخته و آنها را به سوی پارکها و مراکز تفریحی می‌کشانند.
آنان در ایام تعطیل و تجمع جوانان در مراکز تفریحی با نزدیکی با آنها وعده پرداختهای مالی داده و با هدایایی تلاش مینمایند این عده را به سوی خود جذب نمایند.
بسته‌های 100تایی 20هزار ریالی اولین هدایای مبلغین وهابی است که پس از طرح دوستی میان آنان با جوانان و نوجوانان دارای روابط عمومی بالا به آنها نشان داده میشود تا به این وسیله انها را برای تبلیغ وهابیت در بین خانواده و دوستان فعال سازد.
کردستان، ایلام، بوشهر، بندرعباس و زاهدان شهرهای هدف در طرح جدید وهابیون برای فعال‌سازی مبلغین جوان و بومی در ایران بشمار می‌روند.

کلمات کلیدی: اهل سنت، زاهدان، وهابیت، کردستان، مولویها، ایلام، بوشهر، بندرعباس

   1   2   3   4   5      >
?بازدید امروز: (54) ، بازدید دیروز: (229) ، کل بازدیدها: (1171643)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ