• وبلاگ : :: هامون و تفتان
  • يادداشت : انتقاد شديد انديشمند مصرى از ملک عبدالله
  • نظرات : 21 خصوصي ، 51 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4      >
     

    سلام دوست قديمي بسيار عالي ...

    در پناه حضرت ولي عصر موفق و مويد باشيد ان شاءالله...

    قدم رنجه بفرماييد به ما هم سري بزنيد..

    ياعلي

    پاسخ

    سلام ممنون - عيداتون مبارک باشه


    سلام بر مرصاد


    وبلاگ زيبا و با محتوايي داريد. برايتان آرزوي موفقيت دارم.



    پاسخ

    سلام بر حامي مرصاد .. ممنون از لطف و مرحمتتون

    سلام خسته نباشيد


    وبلاگ مهاجر، با موضوع: اصول سياست خارجي اسلام-5 « اصل همزيستي مسالمت آميز و ..... » به روز شد.
    با حضور، مطالعه، اعلام نظر و پيشنهادهاي سازنده مرا ياري کنيد.


    پاسخ

    سلام زنده باشيد .. سر ميزنم به اميد حق

    هموطن وهمشهري عزيز وفرهيخته :باسلام از اينکه براي بيان عظمت سيستان براي همگان تلاش داري بهت افتخار مي کنم وخسته نباشيد مي گم.برو بچه هاي گلستان که در تنگناهاي فراواني قرار دارند گروهي با تشکيل بنياد نيمروز تلاش دارند جوانان سيستاني رابا گذشته فرهنگي سرزمين مادري وخانه ي پدري آشنا کنند.دراين راستا اقدام به انتشار روزنامه کرديم وليگ ورزش خسو راه انداختيم واز مراحل پخت وتهيه غذاها وشيريني ها و...آداب ورسوم سيستانيان فيلم آموزشي وعکس تهيه کرديم.همچنين در جشنواره اقوام هم تلاش هايي کرديم .براي بيان کارها وداشتن يک زبان در فضاي مجازي سايت نيمروز انلاين را راه انداختيم.قصد رقابت با هيچ فرديا گروهي را هم نداريم چون نه تخصصش راداريم ونه به مصلحت سيستانيهاست.(بلکه قصدمان خوشه چيني از سايت ها ووبلاگ هاي سيستانيها وجنابعالي ميباشد)فلذا دست نياز به سويت دراز کرده واستدعا داريم همانگونه که ديگران دهها سايت ووبلاگ دارند ماهم همديگه را حمايت کنيم .عاجزانه براي اعتلاي فرهنگ جوانانمان ازت دعوت ميشود به نيمروز انلاين هم سري بزنيد.هم از قلم توانايت ديگران بهره ببرند وهم وبلاگ زيبايت را در قسمت سايت ووبلاگ سيستانيها ثبت کن تا بانک اطلاعاتي کامل تر بشود((هم بنام خودت يک انجمن داشته باش)).منتظر حضورسبزت هستيمhttp://nimroozonline.ir/

    سلام

    حسين مقتول جهالت مردم است، نه خنجر کين دشمنان...


    و اين زمين، هنوز هم کربلاست و اين زمان، همان عاشورا...

    منتظر حضورتان هستم...

    يا حق
    پاسخ

    سلام عزيز و گرامى .. لطف كردين فراوان
    + يك بلوچ 

    من يک بلوچ هستم و فراتر از آن ، يک ايراني اصيل که به اين هويت تاريخي ام مي بالم ؛ من مسلمانم و اهل سنت و از اين رو ، خود را عضوي خانواده بزرگ و دوست داشتني جهان اسلام مي دانم و بدان نيز افتخار مي کنم.

    اجداد من ، تا جايي که سراغ دارم ، در سرزمين رستم و پهلوانان ملي اين ديار زندگي کرده اند ؛ منطقه اي که امروز ، در قالب يک استان بزرگ و پهناور به نام "سيستان و بلوچستان" بخشي جدايي ناپذير از ايران عزيزم است.

    ما ، قومي هستيم که در درازاي تاريخ ، مصيبت ها و رنج هاي زيادي ديده ايم ، از دشمنان خارجي تا بي توجهي هاي داخلي و از خشم طبيعت تا بي مهري هاي روزگار ؛ اما هيچ کدام از اين ها نتوانسته است خم به ابروي مردان و زنان صبور اين ديار پرصلابت بياورد و پشت مان را خم کند.

    با اين وجود ، زماني نه چندان دراز است که اندوهي سنگين بر قلب هايمان چنگ انداخته و ما را بيش از همه رنج هاي تاريخي مان ، مصيبت زده کرده است و آن ، به راه افتادن پديده آدم کشي و جنايت است به نام قوم بلوچ و به نام اهل سنت! ؛ پديده اي به نام عبدالمالک ريگي.

    اي کاش ريگي ، نه از طايفه‌هاي بلوچ بود و نه از دين اسلام. در اين صورت ، نه حيثيت ما بلوچ ها ، به ننگ آدم کشي و تروريسم لکه دار مي شد و نه ساحت دين صلح و رحمت ، اسلام.

    من به مقتضاي کارم ، با هموطنان زيادي در سراسر ايران ، سر وکار دارم و در طول مدتي که گروه ريگي ، با نام "جندالله" (!)، اقدامات تروريستي اش را آغاز کرده است ، به خوبي دريافته ام که اين جنايت ورزي ها تا چه اندازه در نگاه مردم نسبت به سيستان و بلوچستان ، تاثيرات منفي برجاي گذاشته است. علتش نيز کاملاً مشخص است: ريگي ، نه به نام خود و حاميان خارجي اش ، که به نام مردم مظلوم بلوچ و اهل سنت ، راه مي بندد و باج مي ستاند و آدم مي کشد .

    اين در حالي است که به گواهي تاريخ ، بلوچ ها ، مردماني مهربان ، سخت کوش ، وطن دوست و اهل تميز بين حلال و حرام و مقيد به اصول ديني بوده اند و صد البته مهمان نواز ، نه مانند ريگي و گروهش که خشونت ورزي و وطن ستيزي و دين گريزي خصيصه هاي اصلي شان است و تا کنون دست شان به خون افراد زيادي که مهمان بلوچ ها بوده اند ، آلوده شده است.

    ريگي ، مدعي است که براي اعتلاي بلوچستان ، دست به اين کار ها مي زند و حال آن که به روايت يکي از دوستانم که در امور سرمايه گذاري فعال است ، اقدامات او باعث شده ، بسياري از سرمايه گذاران که قصد داشتند در سيستان و بلوچستان سرمايه گذاري و ايجاد توليد و اشتغال کنند ، از تصميم شان منصرف شوند و بسياري از سرمايه گذاران استان نيز ترجيح دهند به جاي سرمايه گذاري در جايي که به برکت(!) ريگي ناامن شده است ، سرمايه هايشان را به استان هاي ديگر و حتي خارج از کشور منتقل کنند تا فرزندان ما ، همچنان به درد بيکاري و فقر بسوزند.

    همچنين ، صنعت توريسم که مي تواند راهگشاي اقتصاد شکننده استان باشد ، با اين اقدامات جنايتکارانه ، از بين رفته است ، حال آن که سيستان و بلوچستان ، مي تواند يکي از قطب هاي مهم گردشگري ايران به ويژه در فصل هايي که هوا مناسبتر است باشد اما انصاف دهيد وقتي يک هموطن ايراني خبر دار مي شود که در تاسوکي(1) يا در دارزين(2) ، گروه ريگي ، مسافران را در وسط جاده متوقف و تيرباران کرده است يا مساجد را که خانه خدا هستند ، منفجر مي کند (3) ، آيا بليط سفر به استان ما را مي خرد و در اين استان پول خرج مي کند يا آن که ترجيح مي دهد به شيراز و بوشهر و کرمان و اهواز و ... برود تا لااقل جان خود و زن و بچه اش در امان باشد؟

    اين است دستاورد ريگي براي ما بلوچ ها: لکه دار کردن حيثيت تاريخي قوم بلوچ و فراري دادن سرمايه ها از استاني که امروزه، سرمايه گذاري در آن ، درست مانند آب براي ماهي و ادامه حياتش ضروري است.

    آيا شايسته قوم بلوچ است که فردي به نام آن ، انسان ها را سر ببرد و عکس ها و فيلم هاي اين جنايت مشمئز کننده را در اينترنت منتشر کند و تأثر عميق بينندگان را به نام بلوچ ها به وجود آورد؟!

    براي من ، به عنوان يک بلوچ ، بسيار سخت و گران است که نام قوم تاريخي من ، يادآور جنايات القاعده و دگم انديشي هاي طالبان باشد و از اين باب به عنوان يک ايراني بلوچ و اهل سنت ، دوست دارم به صداي بلند فرياد کنم که مسووليت کارهاي ريگي و گروهش ، نه با قوم بلوچ و اهل سنت ، که با خود او و حاميان خارجي اش است و نبايد اقدامات و جنايات او را به حساب مردم اين ديار گذاشت که بلوچ ها و اهل سنت ، خود بزرگترين قربانيان اويند


    عيد غدير بر همه غديريان مبارک


    در جهان، چشمان روزگار كهنسال و چرخ پير هرگز امام عدل بدين سان نديده است داستان باغبان فلك، از درخت علم هرگز گلى به جلوه اين گل، نچيده است.
    اينك غدير، خاطره آن شكوه را در يادها و خاطره‏ها زنده مى‏كند. اينك غدير و زندگى آن «امام‏» را مانند درسهاى گرانقدر و پرثمر تكرار مى‏كند. اينك «غدير خم‏»، با ما چو استاد در راه و رسم و شيوه آموزشى صحيح رفتار مى‏كند ...


    پاسخ

    بر شما هم مبارک باشه
    سلام

    از مطالب زيباي وبلاگتون بهره بردم.
    با موضوع: « نفي سَبيل (عدم تسلط ديگران بر جامعه اسلامي)» به روز هستم. قدم رنجه کنيد منو از انتقادات و پيشنهادات خودتون بي بهره نزاريد.



    پاسخ

    سلام ممنونم

    سلام

    وبلاگ خوبي بود

    موفق باشي.

    پاسخ

    سلام ممنونم لطف كردين
    بسم الرب الشهدا
    ما آمده بوديم که مردانه بميريم
    در پيچ و خم جنگ دليرانه بميريم
    آنجا که جنون حاکم بي چون و چرا بود
    شوريده و شيدايي و مستانه بميريم
    سخت است در اين شهر که در بين رفقيان
    اينگونه پريشان و غريبانه بميريم
    مهلت بده اي عمر نفس گير، که شايد
    خونين کفن وشاد، شهيدانه بميريم

    هفته دفاع مقدس مبارک باد

    + نتركوك 

    اسم پاک و سربلند تفتان را ازکنار اسم ناپاک هامون بردار( لچر) البته هامون هم جز ماست وزابل هم از ان ما است وشما يک روزي زابل رااز دست خواهيد داد چون سيستان هم همانند سرحد ومکران بخشي از بلوچستان بوده که اين را تاريخ هم ثابت کرده (جو)
    پاسخ

    !
     <      1   2   3   4      >