سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

عید فطر تجسم انسجام حقیقى و قلبى ملت

مرصـاد دیدگاه

امسال فضاى عمومى کشور لبالب بود از ذکر و دعا و تضرع؛ بخصوص در شبهاى قدر و در آن ساعات متبرک، همه‏ى افراد، مخصوصاً جوانها به محافل دعا و توجه و تذکر؛ از قشرهاى مختلف، با انواع سلائق گوناگون اجتماعى و فردى و سیاسى و غیره رونق بخشیدند؛ همه آمدند دستها را به دعا بلند کردند و دلهایشان را با خدا آشنا کردند. خود این توجه و توسل و این توفیقى که انسان پیدا میکند، لطف الهى است؛ خود این توجه پروردگار است که در همین دعاى وداع ماه مبارک رمضان، امام سجاد (علیه‏السّلام) میفرماید: «تشکر من شکرک و أنت ألهمته شکرک»؛ تو بودى که شکرگزارى را به دل شاکران الهام کردى. «و تکافئ من حمدک و انت علّمته حمدک»؛ تو بودى که توفیق دادى، تعلیم دادى که بتواند حمد تو را به‌جا بیاورد. به قول شاعر:

گفت آن اللَّهِ تو لبیک ماست‏
و آن نیاز و درد و سوزت پیک ماست‏

در حقیقت همین که تو یا اللَّه میگویى، همین که انسان با خداى متعال انس پیدا میکند، با خدا حرف میزند، این لطف الهى است و توفیقى است که خدا به انسان داده است. خود این یا اللَّه متضمن اجابت پروردگار است. این لذت معنوى را شما، بخصوص شما جوانها چشیدید؛ این لذت معنوى را با آن دلهاى پاک و نورانى و بى‏آلایش یا کم‏آلایش خودتان چشیدید. این لذت را از دست ندهید، آن را رها نکنید. از ظرفیت نمازهاى پنجگانه، تلاوت قرآن، مساجد، دعاهاى وارد، صحیفه‏ى سجادیه و غیر آن استفاده کنید، براى اینکه این طهارت و نورانیت ادامه پیدا کند. این یک خصوصیت برجسته‏ى روز عید فطر است که این نورانیت ناشى از ماه رمضان را شما با خود حمل میکنید.

خصوصیت دوم هم در همین نماز شما متجلى است. روز عید فطر تجسم و نمایش انسجام حقیقى و قلبى ملت است؛ وحدت ملت، اعتصام دسته جمعى به حبل‏اللَّه، از چیزهائى است که بسیار باارزش است. این را بایستى به عنوان یک درس رمضانى براى خودمان حفظ کنیم که این هم محصول همان معانى معنوى ماه رمضان است. بخصوص که ماه رمضان ما مسلمانها - بخصوص ما ملت ایران به برکت امام بزرگوارمان - شامل روز قدس است که روز قدس یکى از آن جلوه‏هاى حقیقى اتحاد و انسجام دنیاى اسلام است.

از خطبه‌هاى نماز عید فطر ولى امر مسلمین 10/7/1387


گزارشهاى تصویرى از نماز پرشکوه عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب: 1 2 3 4


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (102) ، بازدید دیروز: (73) ، کل بازدیدها: (1172955)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ