سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

بیست و سه نکته درباره بلوچهاى پیرو مسجد مکى

مرصـاد دیدگاه

بیست و سه نکته:
بخش کوچکى از مشکلات پیچیده جامعه استان سیستان و بلوچستان

در پى درج مطلبى با عنوان فوق مبنى بر کتک خوردن چند جوان بلوچ در وبلاگ مولوى ابوعمار عکاس‌باشى (برادر یکى از زنهاى مولوى عبدالحمید) که راست و دروغ آن با خداست و بیشتر به یک ترفند شیطانى دیگرى از عوامل باند مخوف و زیرزمینى انتظامات مسجد مکى زاهدان مى‌ماند، بر آن شدیم که قطره‌اى از دریاى جرم و جنایت بشرى!!!! عده‌اى از به اصطلاح بلوچهاى سنى وهابى را علیه شهروندان شیعه و غیر بلوچ استان سیستان و بلوچستان برشماریم. این اندک قطره را تقدیم مى‌کنیم به همه‌ى شهدایى که از ابتداى انقلاب به دست سفاک‌ترین جانیان این استان و یزیدیان و ابن‌ملجم‌هاى زمان و شمرهاى دوران ما به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند
و اما:
1- مأموران جان بر کف انتظامى استان در مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ طى هفته گذشته موفق شدند مقدار 724 کیلو انواع مواد مخدر را از چند نفر بلوچ قاچاقچى کشف و ضبط نمایند.
2- پاسگاه شمسر سراوان با همکارى و خیانت دو نفر سنى وهابى و به اصطلاح بلوچ که آن شب نگهبان بوده و درب پاسگاه را باز کردند توسط گروهک مزدور و تروریست عبدالمالک ریگى تسخیر شد. و اینک یک نفر از آنها آزاد و دیگرى هم به گروهک پیوسته و 14 نفر هم کشته شدند.
3- درحادثه‌ى تاسوکى 23 نفر رهگذر بى‌گناه [از جمله چند نوجوان دانش‌آموز] به طرز فجیعى توسط تعداد 30 نفر بلوچ محارب به رگبار گلوله بسته شد و به آنها تیر خلاص هم زدند.

4- در منطقه دارزین تعداد 7 نفر راننده‌ى عبورى توسط 5 نفر بلوچ مزد بگیر به رگبار مسلسل بسته و کشته شدند.
5- در منطقه ى گورناگ تعداد 7 نفر مرزدار توسط چند نفر بلوچ قاچاقچى به گروگان گرفته شدند که بعداً یک نفر از آنها را کشتند.
6- در سال 62 تعداد 13 نفر پاسدار کمیته توسط 8 نفر بلوچ در بلوچستان کشته و سپس آنها را مثله و تکه تکه کردند.
7- چند سال پیش تعداد 30 نفر از مأموران نیروى انتظامى در روستاى گورناک توسط عده‌اى بلوچ قاچاقچى [به سرکردگى یک مولوى بلوچ] بعد از محاصره به رگبار گلوله بسته و بدنشان را سوراخ سوراخ و بعد هم مثله مى‌کنند.
8- در سال 65 تعداد 7 نفر مأمور نیروى انتظامى از جمله دشتى زاده در منطقه ى شورو در یک روستایى توسط تعدادى بلوچ قاچاقچى مواد مخدر به رگبار گلوله بسته و بعد هم آنها را مثله مى‌کنند.
9- سال گذشته در منطقه‌ى شورو تعداد 7 نفر سرباز و پاسدار سپاه که عازم زاهدان بودند توسط عده‌اى بلوچ از طایفه‌ى شه بخش (طایفه مولوى ابوعمار عکاس‌باشى، برادر زن مولوى عبدالحمید) بعد از محاصره به رگبار گلوله بسته و کشته مى‌شوند.
10- دو سال پیش تعداد 17 نفر سرباز و پاسدار توسط 4 نفر تروریست بلوچ (از جمله محصلین حوزه علمیه اهل سنت) طى انفجار اتوبوس در زاهدان به طرز فجیعى کشته مى‌شوند.
11- دو سال پیش سر یک چهار راه تعداد 4 نفر سرباز و مأمور راهنمایى و رانندگى زاهدان توسط 4 نفر بلوچ در خودروی‌شان به رگبار گلوله بسته شده و کشته مى‌شوند.
12- در اخبار داریم که هفته‌اى یک نفر در شهر زاهدان توسط عده‌اى بلوچ براى اخاذى به گروگان گرفته مى‌شوند. و فقط در شهر زاهدان هفته‌اى یکبار به مغازه‌هاى مردم دستبرد و درآمد انها توسط عده‌اى بلوچ به سرقت مى‌رود.
13- 40 درصد زاد و ولد در استان سیستان و بلوچستان حاصل ازدواجهاى ثبت نشده بلوچها هست.
14- بلوچها در این استان اکثراً داراى چند زن و انبوهى بچه هستند که از عهده‌ى تربیت آنها و سیر کردن شکم آنها برنیامده و ناچاراً سر از تکدّی‌گرى (گدایى) و دزدى و قاچاق مواد مخدر و نان خشک و نفت فروشى و آدم ربایى و سرقت بانکها (یعنى با لقمه‌هاى حرام) امرار معاش مى‌کنند و نهایتاً در دام مافیاى ترور و تروریستها می‌افتند. همه قاچاقچیان مواد خانمان‌سوز مخدر در این استان بلوچ هستند.
و از آنجایى که مولوى‌ها براى کسب درآمد و تأمین هزینه‌هاى مساجد و مدرسه نیازمند گرفتن زکات! از قاچاقچیان هستند، عده‌اى از آنان خرید و فروش مواد مخدر را مباح مى‌دانند!!

15-هفته‌ى پیش تعداد 9خودرو توسط باند سارقین بلوچ فقط در شهر زاهدان به سرقت رفته بود. خوشبختانه این باند کشف و سارقین دستگیر شدند.
16- روز گذشته، دادستان عمومى خاش در حین بازگشت به منزل، مورد سوء قصد چند نفر بلوچ که در پرایدى نشسته بودند قرار گرفت که خوشبختانه از این حادثه جان سالم به در برد.
17- در ایست و بازرسى سه‌راهى روستاى «کشیک» شهرستان نیکشهر در بازرسى خودروهاى عبورى از یکى از سرنشینان بلوچ، یک قبضه کلت کمرى به همراه دو عدد نارنجک دستى کشف و ضبط شد.
18- روز جمعه هفته‌ى گذشته کودک ?? ساله زاهدانى پس از چند روز اسارت در چنگال آدم ربایان بلوچ با تلاش مأموران پلیس آگاهى زاهدان آزاد و آدم ربایان نیز دستگیر شدند.
19- همه‌ى سى‌دى فروشهاى مبتذل در زاهدان، از بلوچهاى سنى هستند.
20- هفته‌ى گذشته در زمینه سرقت موتورسیکلت 31 نفر سارق، مال‌خر و کسانى که در نقل و انتقال موتورسیکلت‌هاى مسروقه در آن سوى مرز دست داشتند و همه هم بلوچ بودند، دستگیر شدند.
21- و ده‌ها و صدها جنایت دیگر توسط فقط عده‌اى بلوچ جانى اتفاق مى‌افتد که نمى‌دانیم آیا واقعاً همه‌ى این جنایات به‌خاطر مسائل قومى هست یا مسائل مذهبی؟ آیا باید در برخورد با ناهنجاریهاى اجتمایى و مفاسد جامعه، از کسى اجازه گرفت؟ راستى اگر امنیت و نظم جامعه در اختیار باند انتظامات مسجد مکى زاهدان بود چه تدبیرى را اتخاذ مى‌کردند؟ آیا این نمایش هم از آن دسته برنامه‌هاى باند انتظامات مسجد مکى نیست که در ایام فاطمیه در میدان کوثر اتفاق افتاد؟ وقوع آن حادثه هم در میدان کوثر ـ که یکى از القاب حضرت فاطمه(س) است ـ جاى تعجب دارد.
22 – راستى آیا بازماندگان شهدایى که توسط بلوچهاى مسلح و مزدور کشته شده‌اند، هیچ کینه‌اى از کسى و یا قومى و یا مذهبى به دل ندارند؟
23- آیا زاد و ولد بى‌حد و حصر توسط بلوچها و ناتوانى در تربیت وادامه‌ى تحصیل و رها کردن آنها در خیابانها و کوچه‌ها تا پاسى از شب، نهایتاً منجر به جرم و جنایت نخواهد شد؟


آیا این مطالب دروغ هست؟

با عرض پوزش از همه‌ى هموطنان بلوچ و همشهرى‌هاى عزیزم. اینها گفته شد تا بدانیم که پیروى از تفکرات افراطى دیکته شده توسط وهابى‌ها در مسجد مکى، عاقبت خوبى ندارد.
باند انتظامات مسجد مکى دودمان دارالعلوم را بر باد خواهد داد.

منبع: وبلاگ تفتان خبر، 7 مهرماه 1387 (با اندکى تنظیم و تصرف)


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (82) ، بازدید دیروز: (176) ، کل بازدیدها: (1173111)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ