سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

برخى مولویها عجیب دنبال چاپیدنند

مرصـاد دیدگاه

چندى پیش مولوى عکاس‌باشى (همان ابوعمار، برادر یکى از زنان مولوى عبدالحمید) در وبلاگش مطلبى در مورد دوست و همفکرش در عقیده و سیاست و اهانت (شیخ بى‌دستار، محمدصالح پردل) زده بود و از وى کلى تعریف و تمجید کرده بود. بطور طبیعى وبلاگهاى زنجیره‌اى دربار مکى ـ از جمله وبلاگ ضد انقلابى و ضد ایرانى تفتان ـ هم آن را انتشار داده بودند. در قسمتى از این نوشته، در وصف آن صاحب کرامات چنین آورده بود:
محله سورو زمانی روستایی بوده است اما اکنون محله ای است از شهر بندرعباس. اکثریت! ساکنانش اهل سنت هستند. قبل از آغاز فعالیتهای شیخ پردل چون جوانان این محله از دین و مذهب دور بودند این محله یکی از نا امن ترین محله های شهر بود. چاقو کشی مشروب خواری جنگ و دعوا امری معمولی بود. ... بهمین صورت خستگی ناپذیر شیخ به تلاشش ادامه داد تا اینکه بتدریج جوانان سور مذهبی ترین و با اخلاق ترین بچه های شهر شدند.

و دو نفر خوش غیرت اهل سورو که توهین این مولوى را به مردم محله‌شان تاب نیاورده بودند، در بخش نظرات وبلاگ تفتان چنین نوشته بودند (که بدون هیچگونه سانسورى مى‌آورم):
ـ ناشناس:
مردکه احمق اشغال وقتی چیزی از سورو نمی دانی اظهار نظر نکن کثافت اشغال مشروب خوار خودتی با هفت جدت
ـ چوک سورو: شما که از محله سورو چیزی نمی‌دانی بهتر بود که چیزی هم نمی‌نوشتی مردم سورو نه لات هستند نه عرق خور نه عربده کش اگر چند جوان در سن جوانی دست بکارهای ناباب می زنند چه ربطی به تمامی مردم سورو دارد. سورو تاریخ درخشانی دارد و از قدیمیترین محله‌های بندرعباس می باشد و قدمت سورو به 1500 سال می‌رسد. شیخ پردل به جز رواج تعصبات دینی و خرافات کار دیگری برای مردم سورو نکرده است. این شیخ ارزانی شما باد. شیخ پردل مثل بقیه اخوندها وملاها به فکر ....... می باشد.

اینهم دو عکس از دوستى و رفاقت شیخ پردل و مولوى اسماعیل‌زهى (ابوعمار): عکس اول ـ عکس دوم

اینها را گفتم تا سابقه‌اى دستتان آمده باشد.
اصل مطلب اینجاست:

دو سه روز قبل وبلاگ جاسک نیوز در یاداشتى با عنوان «سخنی با شیخ پردل» چنین آورده است:
از آنجای که مردم استان و حتی استانهای سنی نشین مرزی شما را خوب میشناسند و احترام خاصی به جنابعالی دارند معامله دوستان شما برای ساخت و ساز و فروش آن صحیح است؟ ما در بخش قبلی خبری را در همین خصوص جهت اطلاع کاربران و حتی دوستان شما نوشتیم ولی متاسفانه نه شما و نه دوستان شما جوابی ارسال نکردید. حال بنا به آخرین خبر رسیده گویا جنابعالی با اداره کل بهزیستی استان قراردادی برای ساختن یکصد دستگاه خانه برای افراد تحت پوشش بهزیستی بصورت مشارکت امضا کردید ولی تا کنون اقدامی برای ساخت صورت ندادید. اما دوستان شما در جاسک فعلا مبلغ ?? میلیون تومان دریافت کردند. این پول برای ساخت ??? دستگاه است یا سو استفاده دوستان شما از نام جنابعالی؟


اینهم عکس مدیر وبلاگ جاسک نیوز در کنار ابوعمار که نگویید من چون شیعه هستم، دارم جوسازى مى‌کنم.

نتیجه حقوقى، اجتماعى و سیاسى:

به هیچ مولوى اعتماد نکنید (مخصوصاً از نوع تندروى مرتبط با مسجد مکى)
چه با دستار، چه بى‌دستار
چه خسیس و چه به ظاهر خیّر
مگر اینکه بارها و بارها او را آزموده باشید و ببینید در او هیچ غل و غشى نیست و واقعاً:
به فکر اصلاح مردم است، نه چاپیدن آنان
و به فکر دین و مذهب مردم است، نه رواج افکار شیطانى و خرافى
و به فکر آرامش و آسایش مردم است، نه تحریک و فتنه‌انگیزى


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (4) ، بازدید دیروز: (102) ، کل بازدیدها: (1173553)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ