سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

پاسخ دکتر قزوینى به توهین‌هاى مولویهاى اهل سنت

مرصـاد دیدگاه

پاسخ به شبهات پیرامون شهادت حضرت زهراء (سلام الله علیها)

استاد دکتر قزوینى
پنجشنبه: دوم خرداد سال 87

بسم الله الرحمن الرحیم

بحث امروز ما در رابطه با صحبت‌هایى است که در نماز جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان انجام گرفت. هم به حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) و هم به آقا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) جسارت کرد. گرچه این جسارت‌ها سابقه دارد و هدف این افراد این است که عواطف و احساسات جوانان شیعه را تحریک کنند و اختلاف بین شیعه و سنى بیاندازند و به مقاصد شوم استکبار جهانى کمک کنند. وگرنه اینها خیلى روشن مى‌دانند که مسئله شهادت حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) و حقانیت امیرالمؤمنین (علیه السلام)، چه در کتب شیعه و چه در کتب اهل سنت، به وفور آمده است.
در نماز جمعه گذشته (27/2/1387)، مولوى عبدالمجید اسماعیل‌زهى، برادر زن مولوى عبد الحمید، ‌این مسئله را بیان کرد. ایشان در نماز جمعه گفتند: پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) 4 دختر داشت به نام‌هاى زینب و رقیه و ام کلثوم و فاطمه. بعد به چند نکته اشاره کرد:
نکته اول: پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم)، حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) را به یک فقیر به تمام معنا داد. این یک نوع تعریضى است به ساحت مقدس امیرالمؤمنین (علیه السلام) که مثلا دیگران ثروتمند بودند و على (علیه السلام) فقیر به تمام معنا.
نکته دوم، این صحبت‌هایى که در مورد حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) مطرح است، دروغ محض است و هدف آنها تخریب ابوبکر و عمر نیست، بلکه مى‌خواهند شخصیت على (علیه السلام) را تخریب کنند. على (علیه السلام) که شیر خدا و اسد الله الغالب بود و درب خیبر را به یک دست بلند کرد، چگونه حاضر مى‌شود ببیند حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) را جلوى چشمش مضروب کنند.
یعنى با این وضع، مى‌خواهد اثبات کند که قضیه کتک خوردن حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها)، بى‌کفایتى على (علیه‌السلام) را نسبت به همسرش نشان مى‌دهد.
نکته سوم، اینکه مى‌گویند قبر حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) نامشخص است، مگر قبر حضرت عایشه و سه دختر دیگر پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) مشخص است. مى‌گویند حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) را شبانه دفن کردند. خوب این به خاطر وصیت حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) به اسماء بنت عمیس، خانم ابوبکر بود که نمى‌خواست اندازه جسدش را نامحرم ببیند!
نکته چهارم، علت مرگ و وفات حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها)، غصه از دست دادن پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) بود. بطورى که حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) چون خیلى وابسته بود به رسول خدا، همانروز وفات باید مى‌مرد!؛ اما چند ماه دوام آورد و به گفته صحابه و راویان، هر روز در غم پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) ذوب مى‌شد تا وفات کرد.

چقدر تعبیر وقیحانه و بى‌ادبانه دارد!!!

من قبل از ورود به پاسخ، این را عرض کنم که ما، در کشور، با برادران اهل سنت مشکلى نداریم، مثل اهل سنت استان کرمانشاه، کردستان، ارومیه، گلستان، هرمزگان. حتى در خود استان سیستان و بلوچستان، 95 درصد اهل سنت با نظام هماهنگ هستند و در تمام برنامه‌ها مثل راهپیمایى و انتخابات و غیره، دوشادوش برادران شیعه، در این 30 سال حرکت کرده‌اند. عمده مشکل ما با حدود 5 درصد اهل سنت زاهدان است که اینها در دامن وهابیت سقوط کرده‌اند و پل ارتباطى میان خود و عربستان ایجاد کرده‌اند و آنچه که در آنجا انجام مى‌دهند، با راهنمایى‌هاى عربستان، پول عربستان و پاکستان و امارات متحده است. مشکل ما با این 5 درصد است که درهمایش‌هایشان، ‌سى دى صدام شهید و قهرمان را توزیع مى‌کنند. سى دى بن لادن قهرمان را توزیع مى‌کنند. از بزرگان وهابى عربستان دعوت مى‌کنند تا در همایش و سخنرانى خود، شیعه را مشرک معرفى مى‌کنند و به 400 میلیون شیعه جهان، توهین مى‌کنند. در سایت‌هاى خود کتاب‌هاى وهابى‌هاى متشتت را مى‌گذارند. رساله ابن تیمیه و محمدبن‌عبد الوهاب و بن‌جبرین و غیره را مى‌گذارند. ما مشکل اصلى‌مان، با تعداى انگشت‌شمار اهل سنت، آن هم اگر خیلى مبالغه کنیم،‌ در حد 5 درصد است.
این عبارتى را که ایشان مطرح کرد، چند سال قبل هم یکى از همین مولوى‌هاى مزدور در مجله نداى اسلام، سال اول، شماره 3، پائیز 1379 که مجله مشهور اهل سنت سیستان و بلوچستان است، تحت عنوان «افسانه شهادت» مطرح کرد.


متن کامل پاسخ دکتر قزوینى را در

سایت مرکز تخصصى حضرت ولى‌عصر (عج) بخوانید

و به دیگران هم بفرستید و توصیه کنید بخوانند


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (7) ، بازدید دیروز: (102) ، کل بازدیدها: (1173556)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ