سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

رشد چشمگیر حوزه های علمیه اهل سنت پس از انقلاب، از زبان یک مولوى

مرصـاد دیدگاه

رابط نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان خاش در سیستان و بلوچستان گفت: آمار حوزه‌های علمیه، مکاتب دینی، مساجد و دانش آموختگان علوم دینی اهل سنت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه افزایش چشمگیری داشته است.
مولوى یعقوب حسین‌بر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم و علماى اهل سنت با قدردانی از توجه و حمایت‌های ویژه دولت و نظام در کنار یکدیگر زندگی شایسته‌ای دارند.
او مهمترین هدف مسلمانان اهل سنت و تشیع را حفظ وحدت، اخوت اسلامی، تلاش برای سازندگی کشور و نیز پاسداری از کیان و ارزش‌های اسلام و انقلاب عنوان کرد.
وی گفت: مشارکت پرشور و فعال علما در همه عرصه‌ها و صحنه‌های نظام بیانگر حمایت آنان از دولت و مسئولان است.
مولوی حسین بر اظهارداشت: مردم و علما اهل سنت همواره خود را حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند و برای توسعه همه‌جانبه و سربلندی آن تلاش می‌کنند.

وی گفت: از هفته جاری فعالیت رسمى 13 حوزه علمیه و مکتب اهل سنت پس از حدود دو ماه تعطیلی میان فصل آغاز می‌شود.
حسین بر افزود: حدود دو هزار طالب علم در این حوزه‌ها به فراگیری علوم دینی و مذهبی می‌پردازند.
او بیان کرد: اکنون حدود یکهزار دانش آموخته حوزوی در شهرستان خاش کار تدریس در حوزه‌ها، امامت مساجد و ارشاد دینی مردم را برعهده دارند.
این روحانی اهل سنت گفت: 15 دانش آموخته حوزوی در خاش نیز فرهنگی هستند و در عرصه تعلیم و تربیت قرآنی در مدارس این شهرستان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه اهل سنت در خاش با هزینه‌های مردمی اداره می‌شوند و به ارایه آموزش دروس عربی، فقهی، تفسیر و حفظ قرآن و حدیث مشغول هستند.
خاش در 180 کیلومتری جنوب زاهدان قرار دارد.


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (25) ، بازدید دیروز: (102) ، کل بازدیدها: (1173574)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ