سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

قاچاق و شرارت طالبان و افراطیها، مشکلات منطقه

مرصـاد دیدگاه

دکتر شهریاری

نماینده‌ی مردم زاهدان در مجلس تاکید کرد: شرارت‌های ایجادشده از سوی گروه‌های افراطی و قاچاق مواد مخدر و اسلحه از مشکلات منطقه‌ای مرزی همچون استان سیستان و بلوچستان است.
دکتر حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که مرز هم می‌تواند نعمت باشد و هم نقمت، هم فرصت باشد و هم تهدید، گفت: متأسفانه استان ما با دو کشور مسأله‌داری که هیچ حاکمیتی در آن نیست و از نظر فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی مسایل عمده‌ای دارد و هر دو کشور تحت سیطره آمریکا هستند، هم‌مرز است.
وی با بیان این‌که مردم این استان همیشه مشکلات این هم‌مرزی را تحمل کرده‌اند، افزود: قاچاق مواد مخدر و اسلحه و شرارت‌هایی که از طرف گروه‌های طالبانی و افراطی‌ها بوجود می‌آید، از جمله مشکلات این منطقه است.
وی معتقد است که بر این اساس جای امیدواری وجود ندارد که در این منطقه مرزهای ما، باعث فرصت برای مردم استان و کشور شود.

نماینده‌ی مردم زاهدان در خانه ملت، اظهار داشت: انتظار داریم که دولت چند بازارچه مرزی را در کنترل داشته و بر آن نظارت کند تا از آسیب‌هایی که هر از چند گاه بوجود می‌آید، جلوگیری شود.
به گفته‌ی وی، از طریق این بازارچه‌ها، می‌توان مبادلات مرزی دو طرف را حفظ کرده و تحت کنترل درآورد.
شهریاری با تأکید بر این‌که تمام مصوبات هیأت دولت در استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده است، افزود: در عین‌حال از برنامه عقب هستیم، راه‌آهن بم به زاهدان و لوله‌کشی گاز از عسلویه به داخل استان از زمان‌بندی تعیین‌شده عقب است.
شهریاری هم‌چنین شبکه ریلی راه‌آهن چابهار به شبکه ریلی کشور را از جمله پروژه‌هایی دانست که پیشرفت آن نسبت به برنامه عقب است.


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (87) ، بازدید دیروز: (133) ، کل بازدیدها: (1172652)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ