سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

پرسش و پاسخ: مولوى شناسى

مرصـاد دیدگاه

سلام
مولوی شاخه ای از سنی‌هاست؟ وهابی‌ها در ایران هم هستند؟ میشه توضیح بدید. (هدیه)

پاسخ:
به نام حق و با سلام
_ مولوى، به ملا ـ یا به تعبیر دیگر آخوند ـ اهل سنت (در بلوچستان) گفته مى‌شود. در کردستان به ملا و امام جماعتشان ماموستا مى‌گویند. بطور متعارف اینها باید سواد مناسبى داشته باشند تا دستار ـ عمامه ـ به سر بگذارند ومولوى شوند ولى کم نیستند کسانى که سواد اندکى دارند و یا حتى سواد هم ندارند و به آنها مولوى هم مى‌گویند! بوده‌اند کسانى که به عنوان امام جماعت و استاد در همین زاهدان معرفى شده‌اند و سواد نداشته‌اند که امضا کنند و انگشت مى‌زده‌اند!!
_ وهابیها ـ به صورت فرقه رسمى و با این اسم ـ که طبیعتاً بخاطر دشمنى با تشیع و نام اسلامى جرأت ندارند در ایران اظهار وجود کنند ولى تفکر وهابیت ـ که الفباى اعتقادشان کافر دانستن غیر خودشان هست و هر چه که باب طبع جاهلانه‌شان نباشد از نظر آنان بدعت و شرک است ـ متأسفانه در ایران وجود دارد و برخى از اعتقاداتشان از طرف همین گروه تندروى مسجد مکى و جماعتهاى تبلیغى ـ مرتبط با سپاه صحابه و طالبان پاکستان و افغانستان ـ ترویج مى‌شود. و کتابهاى ضد شیعى وهابیون سرشناس (بن‌باز، بن جبرین، صالخ الفوزان و...) در برخى از مدارسشان تدریس مى‌شود و حتى این کتابها در سایتهاى رسمى‌شان هم گذاشته شده!
چند سالى هم هست که دار و دسته مسجد مکى، مستقیماً و بصورت آشکار با وهابیون تکفیرى عربستان، ارتباط محکمى برقرار کرده‌اند تا حدى که سال گذشته (86) از رئیس دادگاه مدینه (ابراهیم عباد) که فرد بسیار خبیثى هم هست، دعوت کردند تا در متینگ سیاسى ختم بخارى شرکت و سخنرانى کرده و عقائد شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) را در مورد توسل زیر سؤال برد. و بدتر از آن اینکه آقاى مولوى عبدالحمید ـ که خودش را شیخ‌الاسلام و رهبر! اهل سنت ایران نامگذارى کرده ـ در سفر عمره‌اش به دیدار این وهابى رفته و از وى تشکر ویژه هم کرده است!
یا حق

مرصاد

کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (26) ، بازدید دیروز: (102) ، کل بازدیدها: (1173575)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ