سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

مفتى اهل سنت و فشردن دست جلاد صهیونیست

مرصـاد دیدگاه

دست دادن «گرم» رئیس الازهر با رئیس جمهور رژیم صهیونیستى در مصر جنجال برانگیخت

در پى انتشار عکسى از فشردن دست شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل توسط شیخ محمد سید الطنطاوى رئیس الازهر بزرگترین موسسه مذهبى مصر و یکى از مهمترین نهادهاى اسلامى، در کنفرانس همگرایى ادیان که دو هفته پیش در نیویورک برگزار شد، غوغایى سیاسى و اجتماعى مصر را فرا گرفت.
حمدى حسن دبیر کل فراکسیون اخوان المسلمین در پارلمان مصر با صدور بیانیه و نامه اى فورى در روز پنجشنبه 28-11-2008 خطاب به نخست وزیر مصر، این "دست فشردن گرم همرا ه با لبخند سخاوتمندانه" را مورد نکوهش قرار داد و آن را اهانتى بزرگ به مصریان وملل عربى و اسلامى خواند. وى ضمن اشاره به محاصره غزه توسط اسرائیلى ها از همه فعالان سیاسى بویژه در اپوزسیون خواست در برکنارى شیخ الازهر بکوشند.
یادآور مى شود سنت رهبرى الازهر تا کنون بر این بوده است که تنها با مرگ شیخ بزرگ یا برکنارى وى با فرمان حکومتىِ خاص، عمل جایگزینى صورت مى گیرد.
تعدادى از شخصیتهاى مخالف دولت مصر چه در پارلمان و چه در خارج از آن با انتقاد شدید از این دست دهى خواهان تلاشى عمومى و مردمى براى آن شدند که شیخ الازهر را مجبور به برکنارى کنند.
العربیه نت با بسیارى از شخصیت هاى ذیربط وفعال در این زمینه تماس گرفت و نظر آنان را جویا شد. جمال زهران استاد علوم سیاسى ونماینده پارلمان در این باره گفت: "عکس را نمى توانم باور کنم. مگر مى شود با کسى که این همه جنایات را مرتکب شده و مستحق محاکمه به جرم جنایات جنگى است دست داد؟"
مجدى حسین از رهبران حزب کار نیز به العربیه نت گفت: هیچ چیز نمى‏تواند توجیه‏گر کار شیخ باشد مگر فرمانبرى از مقامات ارشد دولت.
حمدین صباحى رهبر حزب الکرامه (حیثیت) که داراى اندیشه‏هاى ناصرى است اظهار داشت: دست دادن به قاتل کودکان فلسطین، اهانت به اسلام و مسلمین والازهر است. وى افزود: اگر شیخ جایگاه خود را نمى‏داند ما به وى جایگاه رهبرى الازهر را مى‏فهمانیم.

منبع: العربیة


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (141) ، بازدید دیروز: (176) ، کل بازدیدها: (1173170)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ