سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

جمهورى اسلامى هر کارى جهت کمک به ملت مظلوم غزه ممکن باشد ، میکند

مرصـاد دیدگاه

مسئله‏ى غزه که شما مشاهده میکنید، این بخشى از ظاهر قضیه است، باطن قضیه عبارت است از این که دستگاه استکبارِ بى‏اعتقاد به همه‏ى اصول انسانى، مایل است این منطقه‏ى خاورمیانه، این منطقه‏ى حساس را که پر از ثروت و حساسیت گوناگون جغرافیائى و اقتصادى است، در اختیار بگیرد؛ در مشت بگیرد. وسیله‏اش هم اسرائیل غاصب است؛ صهیونیستهاى مسلط بر فلسطین اشغالى. مسئله این است. همه‏ى این حرکاتى که این چند سال در این منطقه انجام گرفته است - از قضایاى لبنان تا قضایاى عراق تا قضایاى فلسطین - با این نگاه قابل تفسیر و قابل فهم است. مسئله این است که این منطقه باید در مشت آمریکا و استکبار - استکبار اعم از آمریکاست. البته مظهر عمده‏اش، شیطان بزرگ، دولت آمریکاست - قرار داشته باشد. استکبار میخواهد این منطقه را در اختیار داشته باشد؛ در مشت داشته باشد. استکبار این منطقه را لازم دارد و عاملش هم اسرائیل است. همه‏ى این داستانها و قضایاى این چند سال با این نگاه، تحلیل میشود. دیدید در جنگ سى و سه روزه، وزیر خارجه‏ى آمریکا گفت: این درد زایمان منطقه‏ى خاورمیانه‏ى جدید است! یعنى از این حادثه یک موجود تازه‏اى متولد خواهد شد که همان خاورمیانه‏اى است که آمریکا دنبالش است. البته این خواب آشفته تعبیرش همانى بود که بر سرشان آمد. شجاعت و بیدارى و فداکارى و ایثار و جهاد جوانان مؤمن در لبنان، تو دهن نه فقط اسرائیل، بلکه تو دهن آمریکا و همه‏ى پشتیبانانشان و دنباله‏روانشان زد. قضیه‏ى غزه هم از همین قبیل است.
اینها میخواهند هیچ عنصر مقاومتى در این منطقه وجود نداشته باشد. اصل عنصر مقاومت را جمهورى اسلامى میدانند. البته این را درست فهمیده‏اند. اینجا مرکز مقاومت است. اینجا جائى است که ما اگر هیچ اقدامى هم نکنیم، هیچ حرفى هم نزنیم، خود وجود جمهورى اسلامى به ملتهاى منطقه الهام میدهد.


یک موجودیتى، یک هویتى که على‏رغم همه‏ى قدرتهاى استکبارى و به کورى چشم آنها اینجور در این منطقه قد کشیده و روز به روز ریشه‏دارتر میشود؛ روز به روز قویتر میشود. خود وجود این پیکره‏ى عظیم و پرشکوه، خار چشم استکبار است و امیددهنده‏ى به ملتها. بله، اینجا مرکز مقاومت است؛ در این شکى نیست. دیگران هم از اینجا الهام گرفتند، منتها براى اینکه این مقاومت را در هم بکوبند، حلقه‏ى ضعیف را اول هدف قرار دادند؛ دولت مردمى منتخب حماس در غزه. او را مظلوم گیر آوردند؛ او را دارند میکوبند. هر کس در دنیاى اسلام، امروز قضیه‏ى غزه را یک قضیه‏ى منطقه‏اى و شخصى و محلى بداند، دچار همان خواب خرگوشى‏اى است که پدر ملتها را تا حالا درآورده است. نه، این قضیه‏ى غزه، فقط قضیه‏ى غزه نیست؛ قضیه‏ى منطقه است. فعلاً آنجا نقطه‏ى ضعیفتر است، تهاجم را از آنجا شروع کردند و اگر موفق شدند، دست از سر منطقه بر نمیدارند. دولتهاى کشورهاى مسلمانى که حول و حوش آن منطقه هستند و کمکى که باید بکنند و میتوانند بکنند، نمیکنند، دارند اشتباه میکنند؛ اشتباه میکنند. هر چه در این منطقه میخ اسرائیل بیشتر فرو برود، تسلط استکبار بیشتر بشود، بدبختى این دولتها و ضعف و ذلت این دولتها بیشتر خواهد شد. چرا ملتفت نیستند؟ و دولتها، ملتها را هم دنبال خودشان به ذلت میکشانند. یک دولت ذلیل و مطیع و وابسته، یک ملت را مطیع و ذلیل و وابسته میکند. این است که ملتها باید به خود بیایند.
ملت ما در این قضیه هم بیدارى و هم آمادگى خودش را نشان داد. من لازم است از همه‏ى ملت که در راهپیمائى‏ها و تظاهرات و شعارها موضع و عزم خودشان را نشان دادند، تشکر کنم؛ بخصوص از جوانهاى مؤمن و پرشورى که به فرودگاه‏ها - در تهران و بعضى جاهاى دیگر - رفتند؛ که ما را بفرستید. خوب، دست ما بسته است؛ دست ما بسته است. ما اگر میتوانستیم آنجا حضور پیدا کنیم، لازم بود حضور پیدا کنیم و پیدا هم میکردیم؛ ما ملاحظه‏ى کسى را هم نمیکردیم؛ منتها امکان ندارد؛ این را همه بدانند. دولت جمهورى اسلامى و مسئولین جمهورى اسلامى هر کارى که ممکن باشد که کمک به آن ملت مظلوم باشد، میکند، تا حالا هم کرده، بعد از این هم خواهد کرد. منتها جوانهاى ما، جوانهاى پرشورى‏اند. این نسل جوانهاى امروز ما با این کارشان نشان دادند که مثل همان نسل کربلاى 5 - که همین روزها، روزهاى یادآور خاطره‏ى کربلاى پنج است - و نسل والفجر 4 و عملیات خیبر و عملیات بدر اند. این جوانهاى امروز هم مثل همان جوانهاى بیست و پنج سال پیش، سى سال پیش آماده‏ى میدان‏اند.
پولى که دستگاه‏هاى جاسوسى و استعمارىِ دشمنان به بعضى از عناصر خودفروخته‏ى داخلى دادند که جوانهاى ما را منصرف کنند، تحلیل بنویسند و این آمادگى را خلاف حکمت و مصلحت وانمود کنند، هدر رفت. جوانهاى ما در همان جهتى حرکت میکنند که انقلاب و اسلام و امام حسین (علیه‏السّلام) ترسیم کرده است. این وضع کشور ماست. منتها در دنیاى اسلام بایستى ملتها حضور خودشان، عزم خودشان را به طور مشخص نشان بدهند. باید از دولتها بخواهند. بعضى از دولتهاى مسلمان تلاشهاى خوبى کردند؛ لکن کافى نیست. باید با فشارهاى سیاسى، با فشارهاى مردمى، دشمن را وادار به عقب‏نشینى کرد. امروز شما ببینید فاجعه‏اى که در این منطقه به دست صهیونیستها دارد اتفاق مى‏افتد، یک فاجعه‏ى کم‏نظیر است. یک نفر آدم در یک گوشه‏اى از دنیا بر اثر یک حادثه‏اى زمین مى‏افتد، جنجال دستگاه‏هاى حقوق بشر بلند میشود؛ به دروغ، به ریا، به تظاهر و فریبگرى، طرفدارى از حقوق انسان را ادعا میکنند، آن وقت این‏جور بچه‏هاى کوچک، زنهاى مظلوم مثل برگ خزان در غزه روى زمین میریزند، نفس از اینها در نمى‏آید. خداوند متعال این داعیه‏هاى طرفدارى از حقوق بشر را رسوا کرد؛ چه در سازمان ملل، چه در سازمانهاى به اصطلاح مدعى حقوق بشر و چه در دولتهاى مدعى اینها. آن دولتهاى اروپائى لقلقه‏ى لسان‌شان شده حقوق بشر! کدام حقوق بشر؟! شماها به حقوق انسان اعتقاد ندارید. شماها دروغ میگوئید؛ ریاکارانه اسم حقوق بشر را مى‏آورید. والّا چطور ممکن است فلان رئیس دولت اروپائى این حوادث را ببیند و به اسرائیل هجوم نیاورد؛ اگر معتقد به حقوق بشر هستید؟ بدتر از آنها بعضى از روشنفکران دنیاى اسلام‌اند. متأسفانه فساد مطبوعات و دستگاه‏هاى خبرى و روشنفکرى در دنیاى اسلام، فساد بسیار تأسف‏انگیزى است. در روزنامه‏ها، در مطبوعات علیه دولت قانونى کنونى فلسطین تحلیل مینویسند، براى این که جنایات صهیونیستها را توجیه کنند! خداوند متعال از اینها نخواهد گذشت. حالا در داخل هم متأسفانه کم و بیش این چیزها هست. البته در داخل کشور افکار عمومىِ قاطع ملت، همراهى ملت و دولت در این جهتگیرى، اجازه نمیدهد به بعضى‏ها که همان خط غلط و فریب و خیانت را دنبال کنند؛ والّا شاید بعضى بیش از اینها در این زمینه اظهار لحیه میکردند؛ حضور قاطع مردم و همراهى و شعارهاى مردم و دولت به اینها اجازه نمیدهد. اما در کشورهاى دیگر متأسفانه این کار دارد انجام میگیرد. آنچه که محصول و نتیجه این حوادث است، چیست؟ در یک کلمه به طور قطع، پیروزى حق بر باطل است.
اگر دشمن خداى نکرده بتواند یکایک مبارزان فلسطینى را که امروز در حماس دارند دفاع جانانه میکنند و با عزم و اراده‏ى قاطع دارند میجنگند، نابود کند، باز مسئله‏ى فلسطین با این فاجعه‏آفرینى‏ها از بین نخواهد رفت. بدون شک به تجربه‏ى گذشته، از قبل خیلى خیلى قویتر قامت بلند خواهد کرد و بر سر آنها خواهد کوبید و بر آنها پیروز خواهد شد. ملت مسلمان ما باید همین عزم راسخ را در ذهن خود، در دل خود نگه دارد؛ این بصیرت را مغتنم بشمارد؛ این آگاهى و بیدارى را که نصیب این ملت شده است، مغتنم بشمارد و حضور خود را حفظ کند؛ مواضع خود را آشکارا نشان بدهد و به دنیا اعلام کند که جمهورى اسلامى بر سر مواضع ظلم‏ستیز خود ایستاده است و براى آن، مقاومت و فداکارى خواهد کرد و مسلماً آنچه که به دست خواهد آورد، از آنچه که از دست خواهد داد، بمراتب گرانبهاتر و ارزشمندتر خواهد بود. و مطمئناً روح مطهر شهیدان عزیز ما و روح مطهر امام بزرگوار ما پشتیبان ملت ایران و پشتیبان این مجاهدتها و دفاعهاى جانانه خواهند بود و ان‏شاءاللَّه پیروزى را همه‏ى ملتهاى مسلمان در آینده‏هاى نه چندان دورى جشن خواهند گرفت
.

بخشى از بیانات رهبر معظم انقلاب در سالگرد قیام 19 دى مردم قم


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (22) ، بازدید دیروز: (73) ، کل بازدیدها: (1172875)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ