سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

راه نجات فلسطین، اقتدا به کربلا است

مرصـاد دیدگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رهدار، عضو هیأت مؤسسه امام خمینی(ره)، سوم بهمن، در مراسم گرامی‌داشت شهدای غزه با نام اسطوره ایستادگی و مقاومت، که در مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، به تحلیل مسأله فلسطین در شش دهه اشغال پرداخت و گفت: فلسطین امروز یک مشکل عمده برای پیروزی و یک نقص درونی دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تکرار در وقایع فلسطین جایگزین حقیقت شده و تکرار سبب عادت ما می‌شود و عادت نیز هنجار مناسب خود را تولید می‌کند؛ جهان اسلام هر بار اخبار فلسطین را دیده و شنیده برایش عادی‌تر شده و این یک فاجعه است.
وی در بیان مشکل بیرون فلسطین اظهار داشت: مشکل بیرونی فلسطین این است که جهان اسلام حتی در مقام خیال نیز به مبارزه با اسرائیل نپرداخته و دغدغه‌اش نبوده است.
حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار اضافه کرد: جهان اسلام شصت سال در خواب به‌سر می‌برد و اگر حتی در خیال خود با اسرائیل مبارزه می‌کرد در مقام عمل هزاران همایش برگزار، هزاران کتاب نوشته و هزاران طرح و راه‌حل پیدا می‌شد.
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی اقتدا به کربلا و عاشورا را تنها راه نجات فلسطین از بن‌بست اعلام کرد و ابراز داشت: اتفاق خاصی که در کربلا افتاد انتخاب مرگ بود و یاران امام حسین(ع) به پیشواز آن رفتند نه این‌که مرگ به پیشواز آنها بیاید و این نقص بزرگ فلسطین است و اگر پتانسیل امام حسین(ع) و کربلای او پشتوانه آنها بود نه تنها غزه بلکه همه فلسطین را برای همیشه نجات می‌دادند؛ آنها باید کربلا و ماهیت آن را درک کنند.
وی در ادامه بیان داشت: مشکل فلسطین این است که فقط چند مبارز دارد و ملت آن هم اهل مبارزه نیستند و هنوز به مرحله مرگ آگاهی نرسیده‌اند.

مطالب مرتبط:

مقالات دکتر رهدار 


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (126) ، بازدید دیروز: (139) ، کل بازدیدها: (1172558)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ