سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

برگزارى سومین یادواره شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی

مرصـاد دیدگاه

سومین یادواره شهدا و شهیدان روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی و شهدای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی، امسال در تاریخ 29/12/87، ساعت 15 با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، مسئولین و... در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی برگزار می‏شود.
به گزارش روابط عمومی هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی، مسئول روابط عمومی گلزار شهدای شهر ادیمی اهداف برگزاری این یادواره را زنده نگه‏داشتن یاد و خاطره شهدا، اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری دامت برکاته در خصوص یاد شهدا، تجلیل از مقام والای شهدا و ایثارگری‏های آنان، ارائه الگویی برای جوانان و نوجوانان، آشنایی نسل جدید با فرهنگ شهادت و ایثارگری، هم‌دردی با خانواده‏های معظم شهدا و بازماندگان آنان و یادآوری و تأکید بر راه شهدا عنوان نمود.
مهدی لک‌زایی اظهار داشت: سومین سالگرد شهدای تاسوکی و خصوصاً شهدای روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی در آخرین پنجشنبه سال جاری (29 اسفندماه 87) برگزار خواهد شد.
وی علت برگزار نشدن مراسم را در بیست‌وپنجم اسفند ماه امسال، همزمانی با ولادت پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌وآله و امام حسن مجتبی علیه‌السلام اعلام نمود.
وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از مردم در دو یادواره گذشته افزود: انتظار داریم مردم امسال نیز یکپارچه و با شکوه در سومین یادواره شهدا شرکت نمایند.
این گزارش می‌افزاید تروریستها در 25 اسفندماه 84، با بستن جاده عبوری زابل ـ زاهدان، 22 تن از هموطنانمان را در حالی که چشمان و دستان آنها را بسته بودند، از پشت به ضرب گلوله به شهادت رساندند. و هفت تن را مجروح و هفت تن را به گروگان گرفتند که به تدریج پس از 200 روز گروگان ها را آزاد نمودند و یکی از گروگان‌ها را نیز به شهادت رساندند.
همچنین کتاب خاطرات تاسوکی نیز به تازگی توسط دانشجوی گروگان این فاجعه به رشته تحریر درآمده است و در این نوشتار وقایع رخ‌داده از زمان وقوع حادثه تا آزادی از دست اشرار گروگان‌گیر نقل شده است.
گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی در 10 کیلومتری شهرستان زابل قرار دارد و با دارا بودن شصت و سه شهید بزرگترین گلزار شهدای استان پس از زاهدان و زابل می‌باشد.


کلمات کلیدی: ترور، زاهدان، سیستان، بلوچستان، شیعه، سنی، زابل، تاسوکی، شهادت

?بازدید امروز: (100) ، بازدید دیروز: (73) ، کل بازدیدها: (1172953)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ