سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

همایش وحدت اسلامی و امنیت ملی در سالگرد جنایت تاسوکى

مرصـاد دیدگاه

دبیر این همایش در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: آگاهی بخشی به نسل جوان کشور و افکار عمومی نسبت به جنایاتی که این تروریست ها در حادثه تاسوکی مرتکب شده اند و تاکید بر پیگری دستگیری و محاکمه عوامل جنایتکار آن حادثه تلخ از اهداف اصلی برگزاری این همایش است. وی با تاکید برضرورت عدم سهل انگاری پاکستان در دستگیری و محاکمه این گروهک تروریستی افزود: دستگاه دیپلماسی ایران با توجه به انعقاد قرارداد استرداد مجرمین بین خود ودولت پاکستان می‌باید برای بازگرداندن مجرمین این حادثه فعال تر گردد. وی اظهارداشت: ایجاد وحدت بین شیعه و سنی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

 ____________________________
همزمان با سالروز ماجرای جنایتکارانه "تاسوکی" و شهادت گروهی از هموطنان به دست گروهک تحت فرمان «ریگی» همایش وحدت اسلامی وامنیت اسلامی در پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی قم برگزار می شود.
دبیر این همایش روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا ، لزوم تبیین مقام شهید و پیگیری راه شهدا وظیفه ای اصلی همه وارثین این سرزمین است.
حجت الاسلام والمسلمین «نجف لک زایی» با اشاره به لزوم برگزاری این همایش از دو منظر سیاسی و فرهنگی اظهار داشت: آگاهی بخشی به نسل جوان کشور و افکار عمومی نسبت به جنایاتی که این تروریست ها در حادثه تاسوکی مرتکب شده اند و تاکید بر پیگری دستگیری و محاکمه عوامل جنایتکار آن حادثه تلخ از اهداف اصلی برگزاری این همایش است.
وی با تاکید برضرورت عدم سهل انگاری پاکستان در دستگیری و محاکمه این گروهک تروریستی افزود: دستگاه دیپلماسی ایران با توجه به انعقاد قرارداد استرداد مجرمین بین خود ودولت پاکستان می باید برای بازگرداندن مجرمین این حادثه فعال تر گردد.
وی اظهارداشت :ایجاد وحدت بین شیعه و سنی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.


وی تصریح کرد: اساتید و مبلغان حوزه نیز می بایست نسبت به توطئه دشمنان اگاه شوند و خود را آماده اگاهی بخشی به مردم در سطح ملی و بین‌المللی کنند.
خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام (ابنا) هم از برگزاری این همایش خبر داد
به گزارش خبرگزاری ابنا سومین یادبود شهیدان روحانی و شهیدان مظلوم فاجعه تاسوکی با موضوع «وحدت اسلامی و امنیت ملی» چهارشنبه بیست و یکم اسفند ماه 1387 در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ساعت 9 الی 12 صبح در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
گفتنی است: این همایش با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، خبرگزاری مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام؛ ابنا، دبیرخانه شهدای روحانی و شهیدان مظلوم تاسوکی، مؤسسه بوستان کتاب، مرکز تحقیقات مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مجمع طلاب استان سیستان و بلوچستان، حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام زابل (مرحوم شریفی) با سخنرانی سردار نقدی برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است ویژه برنامه رونمایی از کتاب «تاسوکی؛ خاطرات یک گروگان» که در 322 صفحه خاطرات صد و پنجاه روز اسارت رضا لک‌زایی را در دل دارد، در این همایش انجام و به همراه سالنامه شهدای تاسوکی در میان حاضرات توزیع خواهد شد.

شایان ذکر است: است فاجعه تروریستی تاسوکی در بیست و پنجم اسفندماه 84 در نود کیلومتری زابل، در ریگزاری به نام تاسوکی، رخ داد که در آن بیست و دو تن از مسافرین عبوری در حالی که دست‌ها و چشمان آنها چسب زده شده بود، توسط گروهکی موسوم به جندالله به فیض شهادت نایل آمدند، هفت نفر مجروح و هفت نفر گروگان هم گرفته شده وبه داخل خاک پاکستان منتقل شدند که به‌جز یک نفر، سایرین طی دویست روز آزاد شدند.


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (16) ، بازدید دیروز: (176) ، کل بازدیدها: (1173045)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ