سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

دستور آیت الله شاهرودى براى محاکمه علنى قاچاقچیان

مرصـاد دیدگاه

پس از تهیه لایحه قانونی ودستورالعمل لازم،
دستور آیت الله شاهرودى براى علنى شدن دادگاه‌ قاچاقچیان و انتشار نام آنها

رئیس قوه قضائیه بر تهیه سیاست جنایی مبارزه با قاچاق تاکید کرده و دستور داده تا پیشنهادات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  مبنی علنی‌شدن دادگاه های قاچاقچیان عمده و انتشار عکس و نام آنها اجرایی شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه ای که امروز صادر شد، اعلام کرد: به دنبال ارایه مستندات مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرایندچهار ساله مبارزه با قاچاق و جهش مناسب در تمام ابعاد از جمله کاهش 9 هزار پرونده و 9 هزار متهم در چهار سال متوالی، افزایش 272 درصدی ارزش پرونده های قاچاق و رشد متوسط ارزش پرونده ها از 130میلیون ریال به 360 میلیون ریال، به رئیس قوه قضائیه، که در آن به عدم تناسب مجازات با جرم، استفاده از مرخصی های بلند مدت و عدم اخذ جریمه از قاچاقچیان به عنوان عوامل عدم تاثیر مجازات اشاره شده بود. رئیس قوه قضائیه در دستوری به معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه ، اجرایی شدن پیشنهادات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بسیار خوب دانست.
در این دستور آمده است: پیشنهادات سه گانه ستاد قاچاق کالا و ارز بسار خوب است و سریعا در دستور کار تهیه لایحه قانونی و یا دستور العمل لازم قرار داده شود.
گفتنی است ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه پیشنهادات سه‌گانه زیر را مطرح کرده بود:
1- دستگاه قضایی و ستاد مشترکاً نسبت به تنظیم سیاست جنایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام تا جنابعالی ابلاغ فرمائید.
2- درخواست و اعمال مجازات تکمیلی و تتمیمی در راستای زندان‌زدایی و نیز متناسب‌کردن جرم با مجازات برای قاچاقچیان عمده به دادسراها و دادگاهها ابلاغ شود.
3- دادگاهها نسبت به علنی‌بودن محاکمه متهمان مهم و پرونده‌های بالای میلیارد ریال مطابق قانون اقدام کرده و تصاویر و نام آنان و احکام صادره در پایگاه قوه قضائیه منتشر تا اثر بازدارنده داشته باشد
.
متن نامه ستاد به رئیس قوه قضائیه را در خبرگزارى فارس ببینید


کلمات کلیدی: قوه قضائیه، آیت الله شاهرودی، ستاد مبارزه با قاچاق وارز، قاچاقچی، مفسدین، دادگاه

?بازدید امروز: (120) ، بازدید دیروز: (176) ، کل بازدیدها: (1173149)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ