سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

عبدالمالک از نوجوانی با تروریستها همکاری میکرد

مرصـاد دیدگاه

زاهدان - عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک تروریستی ریگی با تشریح فعالیت‌ها و وابستگی سرکرده این گروهک تروریستی گفت: مالک ریگی از 12سالگی توسط گروهکهای تروریستی منحرف و همکاری خود با این گروهها را آغاز کرد.
به گزارش ایرنا، «عبدالحمید ریگی» در نشستی با خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی در زاهدان بیان کرد: مالک در ابتدای نوجوانی به عضویت گروهکی تروریستی به سرکردگی شرور "مولابخش درخشان" در آمد و چند سالی مجری دستورات وی در بلوچستان ایران، پاکستان و افغانستان بود.
عبدالمالک ریگی اجرا کننده سیاستهای جنایتکارانه و تفرقه افکنانه آمریکا در منطقه است.
در چند مرحله و چند نشستی که مالک ریگی با آمریکاییها داشت مبالغ زیادی دلار و تجهیزات دریافت کرد.
وی افزود: تنها در یک مرحله 100هزار دلار توسط آمریکاییها به عبدالمالک پرداخت و برخی تجهیزات ماهواره‌ای و مخابراتی نیز برای وی ارسال شد.
او ادامه داد: برادرم چند سال بعد به مدت دو سال در حوزه علمیه ناهوک سراوان به عنوان طلبه مشغول تحصیل بود و بعد از اخراج از حوزه در صدد جدا شدن از گروهک شرور مولابخش درخشان برآمد و گروهک تروریستی را با حمایت آمریکا تشکیل داد.
حمید ریگی بیان کرد: در زمان جنگ آمریکا با طالبان در افغانستان، مالک ریگی در سال 82 به عنوان نماینده القاعده در زاهدان فعالیت می‌کرد و مخفیانه اعرابی را که از افغانستان فرار می‌کردند در زاهدان می‌پذیرفت و از راههای غیر قانونی آنان را به کشورشان انتقال می‌داد.
وی با تشریح سوابق زندگی خود گفت: در سال 58 در زاهدان در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمدم و تا کلاس پنجم دبستان در همین شهر درس خوانده‌ام و مدتی نیز در حوزه علمیه! تحصیل می‌کردم.
حمید ریگی افزود: مدتی در بازار چهارراه رسولی زاهدان به فروش موز و انبه اشتغال داشتم و پس از آن برای کار به تهران رفتم و به شغل سیم‌کشی ساختمان مشغول شدم و در سن 19 سالگی با دختر دائی خودم ازدواج کردم و حاصل آن فرزند پسری بنام مبین است.
وی اضافه کرد: پس از چند سال در بازار چهارراه رسولی زاهدان مغازه فروش لوازم آرایشی دایر کردم و در همین مکان با همسر دومم که دختری تهرانی بود آشنا شدم و با وی ازدواج کردم.
او ادامه داد: در سال 79 به جرم انتقال 32 کیلوگرم موادمخدر در کرمانشاه دستگیر و به سه سال حبس محکوم شدم که پس از گذشت یک سال با سپردن وثیقه به مرخصی رفتم و به زندان بازنگشتم.
حمید ریگی افزود: با وجودی که عبدالمالک برادرم بود اما او را از بچگی زیاد ندیده بودم چون بیشتر عمر خود را در پاکستان و افغانستان یا به عنوان شرور در کوههای بلوچستان می گذراند و ارتباطی با وی نداشتم.
وی اضافه کرد: در سال 82 که مالک مخفیانه به عنوان نماینده القاعده در زاهدان فعالیت می کرد با وی ارتباط برقرار کردم.
او ادامه داد: برادرم مالک در همان زمان از وضعیت مالی خوبی برخوردار بود به طوری که همیشه از خودروهای مدل بالا استفاده می‌کرد و وقتی از او سوال می‌کردم که پولها را از کجا می‌آرود؟ می‌گفت برای انتقال اعراب القاعده پول در اختیارم قرار می‌هند.
وی اضافه کرد: من هم که به دلیل برخی مسایل با مشکلات مالی رو‌به‌رو و پنج میلیون تومان بدهکار شده بودم از وی خواستم تا به من کمک کند.

حمید ریگی اضافه کرد: همین مسأله باعث ارتباط بیشتر من با وی شد و رفته رفته به گروه مالک پیوستم.
وی گفت: در مدت زمانی که من و سایر افراد با وی همکاری می‌کردیم، برای ما جلسه تفسیر قرآن برگزار می‌کرد.
حمید ریگی بیان کرد: تمام افرادی که با مالک همکاری می کردند بی‌سواد بودند یا سواد اندکی داشتند و هر آنچه می‌گفت بدون چون و چرا می‌پذیرفتیم.
وی افزود: جنایات تاسوکی و دارزین، راهبندی و گروگان‌گیری را با القائات عبدالمالک انجام می‌دادیم و هیچ گاه به گفته‌های وی شک نکردیم.
او ادامه داد: در یک مرحله مالک ریگی فتوا نامه‌ای ساختگی و دروغین از سوی یکهزار و 200 مولوی اهل سنت پاکستان به ما نشان داد.
او ادامه داد: آنچنان تحت تاثیر القائات مالک قرار گرفته بودم که حاضر شدم همسرم و مادر سه فرزندم را در خواب به قتل برسانم در حالیکه هیچ گناهی نداشت و فقط به صرف گفته مالک مبنی بر اینکه همسرت گناهکار است او را کشتم.
وی اضافه کرد: حتی برادر همسرم را بدون هیچ جرمی سر بریدند و من نیز اعتراضی نکردم چون تحت تاثیر دروغ پردازی های مالک قرار گرفته بودم.
حمید ریگی گفت: مالک پس از اتمام ماموریت نمایندگی القاعده در زاهدان، سفری به وزیرستان پاکستان داشت و در آنجا با تعدادی از بزرگان و علمای القاعده و طالبان نشستی برگزار کرد و از آنان خواست تا برای کشتار شیعیان در ایران به وی کمک کنند اما آنان نپذیرفتند و گفتند ایرانیان مسلمان هستند و نباید مردم عادی را بکشید.
وی افزود: به همین دلیل مالک با نارضایتی وزیرستان را ترک کرد و ارتباط خود را با نیروهای اطلاعاتی آمریکا بیشتر کرد و به کمک آنها امیدوارتر شد و فعالیت خود را با حمایت آمریکایی ها ادامه داد.
او ادامه داد: در گروهک تروریستی مالک یک شورای مشورتی شش نفره وجود دارد که بیشتر اقدام های تروریستی خود را با مشورت آنان انجام می دهد البته یک گروه سه نفره در این گروهک هستند که تصمیم نهایی را می گیرند.
حمید گفت: من در این دو گروه نقشی نداشتم و اجازه نمی دادند در جلسات آنها شرکت کنم.
وی افزود: وظیفه من و سایر افراد گروه اطاعت بدون تفکر شخصی بود و مالک همواره به شست و شوی مغزی نیروهایی که بیشتر آنان را جوانان بی سواد و نا آگاه تشکیل می دهد، مشغول بود.
برادر سرکرده گروهک تروریستی ریگی بیان کرد: چندی پیش شماری از ریش سفیدان و بزرگان طایفه ریگی و برخی طوایف دیگر منطقه با عبدالمالک دیدار داشتند و از وی خواستند تا دست از این جنایتها بردارد اما وی در پاسخ آنان گفت که این حرکت قومی و طایفه ای نیست که ریش سفیدان طوایف دخالت کنند این جنگ و حرکتی مذهبی است و باید شیعیان کشته شوند و شما هم اگر به درخواست خود پافشاری کنید بدون توجه به جایگاه اجتماعی تان با شما برخورد خواهم کرد.
وی افزود: گروهک تروریستی علاوه بر کمک های مالی و تجهیزاتی آمریکا از راه گروگانگیری و فروش موادمخدر نیز کسب در آمد می کند.
او اضافه کرد: گروهک مالک افزون بر دو میلیارد تومان از خانواده گروگانها اخاذی کرده بود.
وی افزود: پیش از دستگیری من توسط پلیس ، مالک در تلاش بود تا با عربستان ارتباط برقرار کند و از کمک ها و حمایت های آنها بهره مند شود که چون دستگیر شدم دیگر اطلاعی ندارم.
وی با انتقاد از برخی علما اهل سنت گفت: تاکنون هیچ یک از علمای اهل سنت آنگونه که باید برای هدایت جوانان اقدام مهمی انجام نداده اند و به همین دلیل برخی جوانان بدون آگاهی جذب گروهک تروریستی و القائات غیر واقعی مالک می شوند.
او افزود: اگر علما روشنگری می کردند افرادی مانند من هیچگاه چشم و گوش بسته مطیع خرافات و اهداف جنایتکارانه مالک ریگی نمی شدیم.
وی اضافه کرد: القائات مالک به حدی بود که باور کرده بودیم شیعیان قرآن دیگری دارند زیرا مالک گفته بود که شیعیان قرآن اهل سنت را قبول ندارند و قرآن جداگانه ای دارند که فقط چند سوره دارد و قرار است بقیه سوره های آن را امام زمان (عج) پس از ظهورش برایشان بیاورد و ما هم باور کرده بودیم.
حمید ریگی اظهار داشت: بیشتر گروههای معاند و مخالف نظام جمهوری اسلامی که اکنون در اروپا و امریکا حضور دارند و هر کدام از آنها نیز دارای شبکه های تلویزیونی ماهواره ای و اینترنتی نیز هستند وقتی دیدند مالک مبارزه مسلحانه علیه ایران را آغاز کرده به بهانه های مختلف با فریب دادن مالک به وی نزدیک شدند و با شعارهای فریبنده از جمله دفاع از حقوق اهل سنت و بلوچ ایران وی را بر ضد ایران بیشتر تحریک می کردند.
وی افزود: مصاحبه های متعدد شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با مالک یکی از ترفندهای آنها بود و مالک هم چون می دانست اینها جیره خوار آمریکا هستند با آنها ارتباط برقرار کرده است.
او بیان کرد: علاوه بر این برخی گروههای افراطی کرد، عرب ، بلوچ و غیره چندی پیش نشستی در تایوان برگزار کردند و در این جلسه از مالک نیز خواستند تا شرکت کند که وی نیز یک نفر را به عنوان نماینده به این نشست اعزام کرد و در آنجا نیز راهنمایی ها و هدایت های جنایتکارانه به مالک و گروهک وی شده بود.
حمید ریگی گفت: پس از دستگیری و تحویل به ایران در یک سال گذشته در زندان انواع کتاب های تفسیر شیعه و اهل سنت از قرآن و سایر کتب دینی در اختیار ما قرار گرفت و در اینجا بود که با واقعیت آشنا شدم و اکنون می دانم چه جنایاتات هولناکی انجام داده ایم و یقین دارم که خداوند بسادگی این گناهان را نمی بخشد.
وی افزود: اکنون متوجه شده ام که در گذشته هیچ اختلافی بین زابلی و بلوچ و شیعه و سنی وجود نداشت و سال هاست به طور مسالمت آمیز با هم زندگی می کنند.
او ادامه داد: پس از انفجار مسجد علی ابن ابیطالب (ع)زاهدان و کشتار نمازگزاران و همچنین تامل بیشتر در شهادت مردم بی گناه در تاسوکی و دارزین به این نتیجه رسیدم ، کسی که برای مسجد و نماز هیچ ارزشی قایل نیست چگونه می تواند فتوا دهد و چگونه می توان او را مسلمان دانست.
عبدالحمید ریگی با اشاره به اینکه برخی ادعا می کنند من تحت فشار جمهوری اسلامی ایران مجبور به گفتن این حرفها شده ام،گفت: من می دانم که حکم اعدامم صادر شده و تایید هم شده است پس برای کسی که مرگ در انتظارش است زور و فشار هیچ اهمیتی ندارد و نمی تواند برای او تاثیری داشته باشد.
وی افزود: نه تنها هیچ زور و فشاری وجود ندارد بلکه در سلامت و اختیار کامل و تنها برای عفو و بخشش خداوند این واقعیات را مطرح کرده ام و به تمام دنیا اعلام می کنم حرفهایی که در جلسات مختلف در حضور علما، معتمدان و ریش سفیدان و همچنین رسانه های ارتباط جمعی اعلام کرده ام به دلخواه بوده و تنها برای رضای خدا گفته ام.
حمید ریگی گفت: اندیشه کردم با گفتن این واقعیت ها شاید خداوند در آخرین لحظات زندگی از گناهان من گذشت کند البته می دانم قتل یک مسلمان جرم کوچکی نیست چه رسد به اینکه تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده باشیم.
وی از جوانان شیعه و سنی خواست تا با مطالعه دقیق تر و بیشتر احکام اسلامی به واقعیتهای دینی پی ببرند و هیچگاه تحت تاثیر دسیسه ها و ترفندهای دشمنان و نوکران و مزدوران آنها قرار نگیرند.
حمید ریگی افزود: آمریکایی ها و یهودیان هیچگاه به فکر مسلمانان نیستند و فقط برای حفظ منافع خودشان با توطئه های مختلف جوانان را فریب می دهند.
او ادامه داد: جنایات آمریکایی ها در عراق و افغانستان باید درس عبرتی برای تمام مسلمانان باشد، اخیرا شنیده ام که تعدادی از زنان عراقی شکایت کرده اند که مورد تجاوز سربازان آمریکایی قرار گرفته اند و اکنون نمی دانند کودکان در شکم را چگونه به دنیا آورند و چه پاسخی به آنان بدهند.
به گزارش ایرنا، یکی دیگر از اعضای گروهک تروریستی ریگی نیز در این نشست خبری گفت: بی سواد هستم و فقط دو کلاس درس خوانده ام چون کلاس اول را سه سال مردود و در کلاس دوم نیز مردود شده بودم نتوانستم ادامه تحصیل دهم .
عابد گهرامزهی افزود: من نیز فریب وعده ها و القائات دروغین مالک را خورده و گرفتار این گروهک شدم و با چشم بسته هرچه می گفتند را قبول می کردم.
وی افزود: در جمع علما و ریش سفیدان هم گفته ام و بارها هم تکرار می کنم که بیشتر کسانی که در گروهک تروریستی عضو شده اند از روی نادانی بوده است اگر علما بیشتر تلاش کنند و به وظیفه دینی خود مبنی بر آگاه سازی جوانان عمل کنند افراد جنایتکاری مثل مالک نمی توانند آنان را بسادگی فریب دهند.
او افزود: گناه این همه جنایتی که کرده ایم و از روی نادانی و تنها با فریب فتواهای دروغین مالک بوده به گردن چه کسی است.
گهرامزهی تاکید کرد: از جوانان درخواست می کنم بیشتر مراقب باشند شیعه و سنی مسلمان هستند و دشمن واقعی آمریکاست جنایات آمریکایی ها در عراق و افغانستان و فلسطین باید درس عبرتی برای تمام مسلمانان باشد
.

مطالب مرتبط:
ـ حمیدی: عبدالحمید ریگى و 2 عضو دیگر جندالله به زودی اعدام می‌شوند
ـ خنثی شدن چند بمب‌گذاری در سیستان و بلوچستان
ـ آزادی دو گروگان در شهرستان زاهدان


کلمات کلیدی: بلوچ، مسجد مکی، زاهدان، شیعه، سنی، تروریست، سیستان و بلوچستان، پاکستان، عبدالمالک، عبدالحمید، آمریکا، القاعده، مدارس اهل سنت

?بازدید امروز: (3) ، بازدید دیروز: (64) ، کل بازدیدها: (1172783)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ