سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

اظهارات معاون امنیتى انتظامى وزارت کشور در مورد ناامنیهاى اخیر

مرصـاد دیدگاه

محتاج - وزات کشور

عباس محتاج خبر داد: تشکیل شورای توسعه پایدار در شرق و غرب کشور برای برقراری امنیت مرزها
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از تشکیل شورای توسعه پایدار در شرق و غرب کشور برای برقراری امنیت بیشتر در مرزها خبر داد و گفت: با تشکیل این شورا توانسته‌ایم اقدامات اطلاعاتی و انتظامی مفیدی انجام داده و اطلاعات خوبی کسب و مورد بررسی قرار دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «عباس محتاج» در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز ما اقدامات خوبی را برای برقراری امنیت در مرزهای شرق و غرب کشور انجام داده ایم. ولی با این حال اعتقاد داریم که کشیدن دیوار بر مرزها مشکل امنیت را حل نمی کند.
«محتاج» همچنین درباره اشراری که به پاسگاه سراوان حمله کرده اند و این پاسگاه را تخریب و اعلام کرده اند که دو نفر از کسانی را که به اسارت برده اند کشته اند، گفت: ما هنوز اطلاعاتی در این باره دریافت نکرده‌ایم ولی تهدیداتی کردند و اعلام کرده اند که اگر خواسته هایشان عملی نشود تهدیداتشان را عملی خواهند کرد.
به گفته وی، آزادی مجرمینی که به حکم دادگاه محکوم شده اند خواسته این اشرار وگروهکهای تروریستی است. وی همچنین اعلام کرد: طبق اطلاعات به دست آمده این گروهک‌ها وابسته به گروه عبدالمالک ریگی هستند.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی براینکه آیا آزادی تبعه ژاپنی برای ایران هزینه ای را داشته، گفت: این کار برای ما هزینه‌ای نداشته و معامله‌ای نیز انجام نشده است.
«محتاج» درباره خارج کردن 16 مامور نیروی انتظامی به مرزهای پاکستان توسط اشرار گفت: ما در این خصوص نامه‌ای را به مسئولان پاکستانی نوشته و به آنان اعلام کردیم جمهوری اسلامی ایران انتظار ندارد که اشرار از خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران عملیات های تروریستی انجام دهد.
وی گفت: ما در نامه‌ای که به وزارت کشور پاکستان نوشته‌ایم به شفافیت مطالب را بیان کردیم که خوشبختانه ارتباط خوبی بین مسئولین امنیتی دو کشور وجود دارد.
«محتاج» همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مسئولین امنیتی کشور برنامه ای برای برقراری امنیت بیشتر در مرزهای کشور ندارند و اینکه اشرار به راحتی می آیند و به پاسگاه ما حمله می کنند آیا این یک ضعف نیست، گفت: چرا این برای ما ضعف است ولی مسائل امنیتی عوامل متعددی دارد که یکی از آنها قرارگاه شرق کشور است که تا کنون نیز توانسته است کارهای خوبی انجام دهد.
معاون امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی براینکه آیا جمهوری اسلامی در قبال درخواست اشرار با آنان وارد معامله خواهند شد یا خیر، گفت: ما نمى‌توانیم درخواستهاى غیر قانونى را بپذیریم.
«محتاج» همچنین درباره ترور قاضی دادگاه سراوان گفت: در این باره نیز اقدامات امنیتی خوبی صورت گرفته که در حال پیگیری است که تعدادی نیز دستگیر شده اند.
وی در پایان در خصوص اقدامات امنیتی بیشتر در کشور گفت: در این‌باره اقدامات خوبی انجام داده‌ایم ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (78) ، بازدید دیروز: (81) ، کل بازدیدها: (1174561)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ