سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

فقر فرهنگى، مهم‌ترین مشکلات زنان سیستان و بلوچستان

مرصـاد دیدگاه

مشاور استاندار در امور بانوان و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: عمده‌ترین مشکلات زنان در جامعه سیستان و بلوچستان فقر مسائل فرهنگی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، افضل بلوکی امروز در جلسه تشریح برنامه‌های هفته زن که در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: به بیش از 700 نفر از دانشجویان دختر در رابطه با معیارهای انتخاب همسر و شیوه تربیت فرزندان آموزش داده شده است.
وی تصریح کرد: تعدّد زوجات، عدم ثبت ازدواج‌ها و طلاق‌ها و نیز ازدواج با اتباع بیگانه از معضلات جامعه زنان ما در این استان است که عواقب بسیار دردناکی به همراه دارد و ریشه همه آنها فقر فرهنگی است.
بلوکی افزود: در بحث اشتغال‌زایی زنان و کمکهای مالی فعالیتهای زیادی از سوی دفتر امور بانوان استان انجام گرفته به طوری که در سال 86 برای ایجاد اشتغال با هدف توانمندسازی بانوان مبلغ 60 میلیون تومان هزینه شده است.
وی گفت: احداث گلخانه، پرورش مرغ بومی، ایجاد کارگاه‌های خیاطی، آرایشگری، امور کشاورزی، پخت انواع نان و کلوچه و سبزی خردکنی و ... از موارد ایجاد اشتغال برای بانوان استان بوده است.
وی در ادامه به برنامه های هفته زن در استان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال به مناسبت هفته زن برنامه های گسترده و متنوعی داریم که از جمله‌ آها می‌توان به تجلیل از بانوان شاغل و توانمند، ایجاد کارگاه‌های آموزشی، همایش علمی اخترشناسی، اردوهای علمی و فرهنگی و تفریحی، محفل انس با قرآن، همایش تفریحی دریانوردی در کنارک اشاره کرد.


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (22) ، بازدید دیروز: (151) ، کل بازدیدها: (1172738)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ