سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

حقوق زنان سیستان و بلوچستان شناخته نشده است

مرصـاد دیدگاه

مسئول دفتر حمایت از حقوق کودکان و زنان استان سیستان و بلوچستان گفت: مقام و شخصیت زن در استان ما شناخته نشده و زنان استان ما صبورترین، زحمت‌کش‌ترین و مظلوم‌ترین زنان در سطح کشور هستند.

کلثوم مؤذن امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زاهدان اعلام کرد: از سال 81 به دستور رئیس قوه قضاییه دو دفتر برای حل مشکلات زنان در استان سیستان و بلوچستان بنا شد تا زنان یک مرجع و پناهگاه برای حل مشکلاتشان داشته باشند.
وی بیان داشت: روزانه 30 تا 40 زن به دادگستری مراجعه می‌کنند که عمده‌ترین مشکل آنها، اعتیاد، فقر فرهنگی، ازدواج‌های اجباری و در سنین پایین است.
مؤذن تصریح کرد: طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شد، 46 درصد ازدواج‌ها در استان در دفاتر ازدواج ثبت نشده که این مهم‌ترین مشکل زنان استان را به همراه دارد و با کمک مسئولان دادگستری این آمار 22 درصد کاهش یافته است.
مسئول دفتر حمایت از زنان و کودکان استان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات زنان استان این است که چنانچه میان دو طایفه درگیری به وجود آید، زن همانند کالا بین دو طایفه معامله می‌شود.
موذن ادامه داد: طی یک عملکرد همه ازدواج‌های ثبت نشده تا سال 86 را در دفاتر ازدواج ثبت کرده‌ایم اما از سال 86 به بعد هر کس ازدواج خود را در دفاتر ازدواج ثبت نکند، مجرم به حساب می‌آید و تحویل مراجع قانونی می‌شود.
او گفت: برخی از خانواده‌های استان که دارای فقر فرهنگی هستند، دختر را جزو فرزندان خود به حساب نمی‌آورند.
موذن گفت: زوج‌هایی که از حقوق یکدیکر آگاهی ندارند، مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد، همچنین مردان چند زنه عدالت را بین همسران خود رعایت نمی‌کنند.
وی بیان داشت: بیشترین آمار طلاق‌های توافقی را ازدواج‌های خیابانی تشکیل می‌دهند.
مسئول دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان اضافه کرد: منطقه کورین از توابع شهرستان زاهدان بیشترین آمار ازدواج‌های ثبت نشده را دارد.
او گفت: برای رفع برخی مشکلات مادی زنان به کمک مسئولان دادگستری استان، موسسه خیریه‌ای ایجاد شده و در خصوص مشکل اعتیاد زنان، سازمان بهزیستی استان همکاری بسیار خوبی را با دادگستری انجام داده است.
موذن افزود: 80 درصد خانواده‌های استان دارای اختلافات خانوادگی و فقر فرهنگی هستند که 40 درصد این اختلافات با کمک روان‌شناسان دادگستری کاهش یافته است.
وی گفت: مسئولان استان همکاری‌های لازم را با مسئولان دادگستری برای رفع یا کاهش مشکلات زنان استان ندارند.


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (20) ، بازدید دیروز: (151) ، کل بازدیدها: (1172736)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ