سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

شهادت دو شیعه و ربوده شدن سه نفر دیگر توسط وهابیها

مرصـاد دیدگاه

یک شخصیت سرشناس و یک مقام دولتی شیعه در شهر دیره اسماعیل خان واقع در ایالت سرحد پاکستان به شهادت رسیدند و سه نفر از کارکنان «خوشحال بانک» در منطقه قبائلی «اورکزئی ایجنسی» توسط افراد موسوم به طالبان محلی ربوده شده‏اند.
«سیدعرب شاه» یکی از رهبران شیعیان منطقه دیره اسماعیل خان بوده که در همان شهر هدف حمله تروریستهای ناصبی قرار گرفت و به شهادت رسید.
لازم به ذکر است که تروریستهای ناصبی قبل از این هم 4 نفر از اعضاء خانواده شهید عرب شاه را به شهادت رسانده بودند.
یک مقام دولتی شیعه نیز امروز در شهر دیره اسماعیل خان در یک حمله تروریستی به شهادت رسیده است. وی هدف آتش دو تروریست موتورسوار قرار گرفت و شهید شد. شهید «سیدعارف شاه» صبح امروز از منزل عازم محل کار خود بود که دو موتور سوار ناشناس وی را تعقیب کرده و با ضرب گلوله به شهادت رساندند.
لازم به ذکر است که شیعیان دیره اسماعیل خان از سال گذشته در معرض حملات تروریستی هستند و تا کنون بیش از 200 نفر از شیعیان این شهردرحملات هدفمند، انتحاری و انفجارات به شهادت رسیده اند.
در همین حال سه نفر از کارکنان شیعی «خوشحال بانک» شهر «کوهات» برای انجام یک مأموریت رسمی به منطقه قبائلی «اورکزئی ایجنسی» رفته بودند، در منطقه شیعه نشین کلایه توسط تروریستهای ناصبی موسوم به طالبان – که با نقوذ به این منطقه در مسیر حرکت آنها کمین کرده بودند – ربوده شده و به منطقه «غلجو» که در تصرف طالبان است، ربوده شده اند. براساس این گزارش «بازمحمدخان» رئیس منطقه خوشحال بانک «اسحاق علی» رئیس یکی از شعبات و «سرفرازعلی» حسابدار می باشد.
شیعیان منطقه برای آزادی این افراد از دست ربایندگان دست به کار شده و با تشکیل گروه مذاکره کننده با باصطلاح طالبان محلی – که در واقع از جانیان و آدمربایان و سارقان مسلح و برخی مقامات سازمانهای مخفی کشور تشکیل شده – وارد مذاکره شده اند.

منبع: خبرگزاى اهل بیت (ع)


اخبار مرتبط:

ـ پاراچنار؛ جنگ فرقه‌ای یا حمله استکبار
ـ بازداشت چهارده شبه نظامی در پاکستان
ـ بازداشت فرمانده شبکه تروریستی القاعده در ایالت سرحد پاکستان
ـ جنبش ملی متحده پاکستان از اقدامات طالبان در کراچی جلوگیری می‌کند
ـ یکی از رهبران ارشد القاعده در افغانستان کشته شد
ـ قتل‌عام شیعیان پاکستان توسط سنى‌ها (حاوى تصاویر خشونت‌بارى است که خودم هم تحمل دیدنش را ندارم)


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (74) ، بازدید دیروز: (81) ، کل بازدیدها: (1174557)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ