سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

انتقاد شدید شهریارى از انتقال گاز به پاکستان

مرصـاد دیدگاه

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامى:
شیعیان را در پاکستان می‌کشند و ما به این کشور گاز می‌دهیم!

انتقاد شهریارى

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد شدید از نسل‌کشی دو ساله شیعیان در پاکستان، خطاب به رییس مجلس گفت: «می‌دانید که نزدیک دو سال است شیعیان پاکستان به دست «وهابیون افراطى» و شیعیان شرق کشورمان توسط «گروهک جندالشیطان» قتل عام می شوند، درحالی که مسئولان ما در این شرایط درصدد «انتقال گاز به پاکستان» هستند!»
به گزارش ابنا از تهران «دکتر شهریاری» با استناد به بند 16 اصل سوم قانون اساسی گفت: «تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی‌دریغ از همه مستضعفان جهان است».
وی از لاریجانی و سایر مسؤولان خواست تا این مسأله را پیگیری و در روابط دوجانبه با پاکستان تجدیدنظر کنند.
وی درخواست کرد که وزیر امورخارجه به صلاحدید ریاست مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس حضور یافته و در این خصوص توضیح دهد.
لازم به ذکر است که حملات علیه شیعیان پاراچنار از آوریل 2007 شروع شده و هنوز ادامه دارد و بیش از نیم میلیون شیعه از 16 نوامبر سال 2007 در محاصره کامل به سر می‌برند و مرگ و میر کودکان و بیماران به دلیل نبود مواد غذایی و دارویی به مسأله‌ای معمولی و هر روزه تبدیل شده است.

آنچه سخنان این نماینده مجلس را قابل قبول‌تر می‌سازد این است که اسنادی در دست است که مطابق آنها دولت پاکستان در چندین نوبت با تروریست‌های یزیدی و وهابیون و القاعده همکاری کرده است! که این همکاری‌ها به کشتار مسافران بی‌دفاع شیعی انجامیده و نیروهای دولتی تنها به تحویل دادن اجساد شیعیان به خانواده‌هایشان اکتفا کرده‌اند.
دو حادثه و سند جدید:
در یک هفته اخیر دو حادثه جدید اتفاق افتاده است که ثابت می‌کند دولت علیرغم شعار مبارزه با تروریسم در مقابل شیعیان پاراچنار، در واقع در کنار طالبان و القاعده قرار دارد:
اول ـ در یکی از حملات نیروهای شیعی، دو جسد نیروهای دولتی در بین اجساد طالبان یافت شد و مقادیر زیادی اسلحه و مهمات رسمی ارتش پاکستان همراه با دو دستگاه بی‌سیم پرقدرت ارتش نیز به از بین اجساد طالبان کشف شده است.
دوم ـ 4 روز قبل یک خودروی حامل طالبان مسلح در کنار خودروهای نظامی ارتش به منطقه شیعه‌نشین "علیزئی" نفوذ کرد و سرنشینان خودرو به محض رسیدن به علیزئی، به سوی شیعیان تیراندازی کردند که در نتیجه آن یک نفر شهید و دیگری مجروح شد. در تیراندازی متقابل شیعیان نیز 4 تن از نیروهای طالبان به هلاکت رسیدند که یک جسد از خودرو افتاد و توسط شیعیان به خاک سپرده شد.
گفته می‌شود که این خودرو حامل عاملان حملات انتحاری بوده ولی چون عاملان انتحاری فرصت حمله نیافتند، از محل متواری شده و به شهرک سنی‌نشین "بگن" رفتند.


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (27) ، بازدید دیروز: (96) ، کل بازدیدها: (1174607)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ