سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

چابهار و 4 شهر بى‌نماینده

مرصـاد دیدگاه

به گزارش«جهان» یک مقام آگاه در وزارت کشور از عدم تأیید صحت انتخابات در حوزه‌های شاهین‌دژ، لردگان، ورزقان، دشتستان و چابهار به خبرگزاری فارس خبر داد.
سخنگوی شورای نگهبان نیز صبح امروز از اعلام نتیجه نهایی بررسی صحت انتخابات در حوزه لردگان به وزارت کشور خبر داده بود.
صحت انتخابات در حوزه های ورزقان، دشتستان و چابهار در مرحله اول انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و دو حوزه شاهین‌دژ و لردگان نیز در مرحله دوم انتخابات تأیید نشده است.
تکلیف نماینده مجلس هشتم در 5 حوزه فوق در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هشتم که هم‌زمان با انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می‌شود مشخص خواهد شد.

کلمات کلیدی:

انتشار کتاب «خاطرات تاسوکی» توسط گروگان آزاده شده جنایت تاسوکی

مرصـاد دیدگاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تاسوکی، گروگان آزاد شده فاجعه تروریستی تاسوکی در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) تهران در جمع مسئولین، اساتید و دانشجویان این دانشگاه به تشریح فاجعه تروریستی تاسوکی پرداخت.

وی که بخشی از خاطراتش در شماره‌های مختلف فصلنامه علوم سیاسی و سایت‌های مختلف منتشر شده ضمن بیان بخشی از خاطراتش و دعوت از دانشجویان برای نگارش مقاله و پایان نامه راجع به مبانی عقیدتی شیعه، مژده انتشار کتاب خاطراتش که در واقع گزارشی از صد و پنجاه روزی که او در بند تروریست‌ها بوده است را داد.

لازم به ذکر است در بیست و پنج اسفندماه 1384 فاجعه ای تروریستی در 90 کیلومتری زابل، در ریگزاری به نام تاسوکی، رخ داد. در این جنایت، تروریستها 22 تن را به شهادت رساندند. 7 نفر زخمی شدند و 7 نفر نیز گروگان گرفته شدند. هر چند که ابتدا در خبرها آمده بود که «تروریستها به کاروان مسئولین حمله کرده‌اند» اما همه شهداء، مجروحان و گروگان‌ها، مسافران عبوری بى‌گناه بودند.


کلمات کلیدی:

گزارشى موثق از آشوب شام غریبان دختر پیامبر(ص) در زاهدان

مرصـاد دیدگاه

مطلبى را تفتان خبر درباره آشوب وهابیها در زاهدان نوشته بود که در پى مى‌خوانید.

اندکى اضافات که داخل کروشه [] و با رنگ آبى است، از اینجانب است.

مرصاد

باید هوشیار بود والا اسلام از پشت خنجر خواهد خورد
در گزارشى که یکى از دوستان موثّق در مورد جریان شام قریبان حضرت فاطمه دادند، مشخص شد که این حادثه اتفاقى نبوده و از قبل برنامه‌ریزى شده بود. به این صورت که:
1. از حدود چند ماه پیش برخى از علماى [تندرو] اهل سنت با اتفاق برنامه مى‌ریزند تا از تریبونهاى نماز جمعه و جماعات به گوشه‌اى از اعتقادات شیعیان و احساسات قومى خرده گرفته و دامن بزنند. بدین منظور مطالبى تنظیم و به سراسر استان ارسال تا به صورت هماهنگ در خطبه‌هاى نماز جمعه بیان شود. از جمله آن موارد، تحریک احساسات قومى با پیش کشیدن سناریوى کشتن سه زن بلوچ توسط سیستانى‌ها! و انتصاب آن به دولت! خصوصاً نیروهاى امنیتى استان مى‌باشد. [که رئیس دارالخلافه مکى هم در خطبه‌ها از آن سخن به میان آورد و تلویحاً دولت را مقصر جلوه داد. مولوى ابوعمار عکاس‌باشى هم به عنوان کارآگاه درالخلافه گزارشى نوشته بود. در حالى که اصل ماجرا بسیار مشکوک است و دست برخى از همین مولویها پشت قضیه قتلها مخفى است]
2. با نزدیک شدن به ایام عزادارى حضرت فاطمه(س) این سناریو رنگ مذهبى گرفته و از تریبون نماز که محل اتحاد و همدلى هست به تحریک احساسات جوانان اهل سنت با اشاره به [سخنان و نوشته‌هاى جسورانه و توهین‌آمیز قبلى‌شان با عنوان] «افسانه‌ى شهادت حضرت فاطمه زهرا» علیه شیعیان پرداخته و طورى وانمود کردند که در صورت تشویش احساسات اهل سنت، هزینه‌هاى جبران ناپذیرى براى دولت و نظام در بر خواهد داشت.
برخى ازعلماى اهل سنت و عوامل آنها مرتب از طریق تریبون و یا بلوتوث کوتاه از سخنرانى برخى از علما در سطح شهرهاى استان از جمله مولوى خیرشاهى براى خود محملى براى اغتشاش و آشوب درست کرده بودند تا از این رهگذر بتوانند به نظام و دولت فشار آورده و مأموریت سرویس‌هاى جاسوسى را انجام داده باشند.
3. بهترین زمان براى ایجاد بلوا از جانب مزدوران خارج نشین خصوصا عبدالمالک ریگى ایام فاطمیه انتخاب تا در چنین روزى با دسیسه و توطئه، جریانى را شکل دهند تا شیعیان و سنى‌ها را مقابل هم قرار دهند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

وهابیون ماشین‌هاى عزاداران حضرت زهرا را در زاهدان آتش زدند

مرصـاد دیدگاه

مولوی وهابی

به نظر مى‌رسد مولویهاى تندرو و وهابى‌صفت به سیم آخر رسیده‌اند و چون علم و منطقى ندارند مى‌خواهند فتنه و آشوب بپا کنند.
خبر زیر را بخوانید تا به عمق کینه و دشمنى‌شان با شیعیان و عزاداران حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) پى ببرید.
سنى و شیعه در استان سیستان و بلوچستان، همزیستى دیرینه دارند و هر کدام هم در کنار هم مراسم خاص خودشان را بر اساس اعتقاداتشان داشته‌اند. و تا کنون چنین وحشى‌گرى آن هم در شب شهادت بانوى بزرگ اسلام (که مورد احترام ویژه هر دو مذهب است) سابقه نداشته است.
بدون شک این کار نمى‌تواند کار مردم عادى باشد و بدون دستور و هدایت مولویهاى تندرو ـ که چندى است بصورت علنى به حلقه وهابیان تکفیرى عربستان پیوسته‌اند ـ چنین اقدام جسورانه‌اى با هر انگیزه‌اى که باشد، امکان‌پذیر نیست. در این میان نقش برجسته مولوى نارویى (نایب رئیس دارالخلافه مکى) و نوچه‌اش مولوى شه‌بخش (همین ابوعمار عکاس‌باشى، وزیر ارتباطات دربار مکى )، را نباید نادیده گرفت.

اگر مسئولین ذیربط در ماجراى تاسوکى، دستان خون‌آلود جنایت‌پیشگان را قطع مى‌کردند، امروز این همه پررو و جسور نمى‌شدند. در این ماجرا هم اگر مسئولین کوتاهى کنند، مطمئن باشند مردم کوتاه نخواهند آمد و ریشه این فتنه‌گران را خواهند سوزاند.



وهابیون ماشین‌هاى عزاداران حضرت زهرا را در زاهدان آتش زدندوهابی
طبق اخبار واصله روز شنبه (سوم جمادى الثانى) روز شهادت حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها) که شیعیان در سراسر جهان به عزادارى پاره تن پیامبر اکرم (ص) مشغول بودند در شهر زاهدان در بازارچه مشترک، بعد از نماز مغرب، ماشین‌هایى که روى آنها نام فاطمه زهرا (س) نوشته شده بود، توسط تعدادى از وهابیون و معاندین اهل بیت (ع) به آتش کشیده شد.
نیروى انتظامى در همان ساعات اولیه، موفق شد آنان را دستگیر نماید. برخى از خبرهاى تأیید نشده حکایت از آن دارد که در میان این فتنه‌جویان، تعدادى از طلاب حوزه علمیه اهل سنت زاهدان حضور داشته‌اند.
آقاى حسن کیخا طى تماس تلفنى اعلام کرد: من همراه خانواده‌ام در حال حرکت به طرف مراسم عزادارى بودم که تعدادى از وهابیون به طرف ماشین من حمله کرده و زن و بچه‌ام را از ماشین پیاده کرده و شیشه‌هاى ماشین را شکستند با این که روى ماشین من هیچ شعارى هم نوشته نشده بود و پشت سر من نیز سرنشینان یک ماشین پژو را پیاده کرده و ماشین را به آتش کشیدند. من شاهد بودم که حداقل ده مورد از ماشین کسانى که در عزادارى حضرت زهرا(س) شرکت کرده بودند، مورد حمله وهابیون بى‌حیا قرار گرفت و این‌ها فریاد مى‌زدند که: «چرا در شهر زاهدان عزادارى مى‌کنند و چرا در شهر پارچه‌هاى سیاه نصب شده است!!.»
آقاى میرشکار نیز اظهار داشت: من همراه خانواده‌ام در تقاطع کوثر و بعثت مى‌رفتم که وهابیون ناصبى به ماشین من حمله کردند و شیشه‌هاى آن شکستند و در اثر برخورد شیشه سر مادرم ضربه برداشت و هم اکنون در بیمارستان بسترى است. وى افزود به هرکس که مى‌دیدند لباس سیاه به تن دارد حمله مى‌کردند.
گفتنى است طى تماس تلفنى با جناب آقاى نورى فرماندار محترم زاهدان، ایشان کلیات این قضیه را تأیید نمودند و از این عملکرد وقیح عده‌اى مزدور اظهار انزجار نمودند و اظهار داشتند قضایا مورد پیگیرى جدى است.

منبع خبر: سایت مؤسسه ولى عصر(عج)


در همین رابطه یادداشت تفتان خبر را هم بخوانید

و نظر کاربران سایت مؤسسه ولى عصر(عج) را هم در ادامه مطلب ملاحظه کنید:

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

حادثه‌اى دلخراش و پرواز 4 انسان وارسته

مرصـاد دیدگاه

حادثه دلخراش واژگونی خودری پژویی که از زاهدان عازم تهران جهت شرکت در مراسم سالگرد رحلت امام ره بود، متأسفانه چهار کشته و یک زخمی به جای گذاشت.
در این حادثه ی چهار نفر از بهترین انسانها به ملکوت اعلی پیوستند که دعا مى‌کنیم روحشان با رسول خدا و ائمه طاهرین [و صحابه راستین] محشور شود.
این اتفاق ناگوار را به خانواده‌های بازمانده و دوستان و هم‌کیشان و شهروندان تسلیت مى‌گوییم.عبداللهى
>اسامی مرحومین به شرح ذیل مى‌باشد:
1. حجت السلام عبدالکریم عبداللهی
2. مولوی فتح الله شاهوزهی
3. مولوی الیاس حسن زهی
4. یحیی سوری (سرباز)

این چهار نفر به رحمت خدا رفتند و آقای رضا قلاسی زخمی و فعلاً در بیمارستان بستری مى‌باشد که امید شفای ایشان را [از درگاه خداوند متعال] داریم.
نکته قابل ذکر اینکه «مولوی حسن زهی» چندی قبل به دلیل یک اظهار نظر شخصی در ارتباط با انتخابات و به طرفداری از انقلاب، مورد تنفر و انزجار مسجد مکی قرار گرفته و علیه ایشان در نشریات زاهدان با تهمت و افتراء مطلب نوشتند و همچنین ایشان را تهدید کردند که حرفهای خودش را پس بگیرد و تکذیب کند.
ایشان تا همین اواخر هم مرتب مورد بازخواست اهالی دارالعلوم زاهدان بودند که چرا از نظام حمایت مى‌کند.
این مولوی عزیز امام جمعه و جماعت مسجد کریم آباد زاهدان بود.
روحش شاد.

خداوند خوبان خودش را از میان امت جدا مى‌کند.
اما افسوس برای کسانی است که صبح تا شب با هدایت وهابیون عربستانی علیه نظام مطلب مینویسند و در تریبونها فریاد مى‌کشند.
اف بر مذبذبین و منافقین که سر سفره‌ی نظام نشسته‌اند و ریشه‌ی انقلاب را تیشه مى‌زنند.


منبع: تفتان خبر

ضمناً یادداشت «شادی وبلاگ مورد حمایت مسجد مکی زاهدان از کشته شدن چهار نفر از شهروندان» را هم در تفتان خبر ببینید.


کلمات کلیدی:

تالاب بین المللى هامون در معرض نابودى

مرصـاد دیدگاه

جام جم آنلاین: تالاب بین المللی هامون که یکی از تالاب های مهم دنیا به شمار می آید در معرض نابودی قرار دارد. به گزارش مهر، تالاب هامون علاوه بر اینکه بزرگترین و مهمترین دریاچه آب شیرین فلات ایران محسوب می شود به دلیل اهمیت اکولوژیکی خاص خود از جمله زیستگاه های منحصر به فرد پرندگان مهاجر به عنوان هفتمین تالاب بین‌المللی در جهان شناخته شده است.

رئیس پژوهشکده تالاب بین المللی هامون در خصوص وضعیت کنونی این تالاب به خبرنگار مهر گفت: علی رغم سرمای شدید و ریزش برف در سال گذشته در حوضه آبریز هامون، متاسفانه آورد رودخانه هیرمند به داخل کشور بسیار اندک بوده، به طوری که تا اواخر خرداد ماه سال جاری این دریاچه کاملا خشک خواهد شد. ‌
دکتر شاه محمدی حیدری افزود: با خشک شدن دریاچه هامون این منطقه به یکی از عمده ترین کانونهای طوفان شن و ماسه تبدیل می‌شود و مشکلات عدیده ای را برای روستاییان و حتی مردم شهرستانهای اطراف ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: پژوهشکده تالاب بین المللی هامون در راستای رسالت خود بازدید مستمر از بخشهای مختلف تالاب را در دستور کار خویش قرار داده و در حال حاضر مطالعات و پیگیری در این زمینه در حال انجام است.
شاه محمدی حیدری همچنین ادامه داد: پژوهشکده تالاب بین المللی هامون با حمایت دانشگاه زابل در نظر دارد در آذرماه سال جاری همایش ملی تالاب هامون را برگزار نماید و از این رهگذر بتواند ضمن ایجاد مطالعه همه نگر بر روی تالاب، موجبات ایجاد یک توافق جمعی جهت بهبود وضعیت تالاب هامون و حفظ حیات آن و زمینه تامین حق آبه قانونی تالاب را فراهم آورد.
تالاب بین المللی هامون یکی از تالابهای مهم دنیا به شمار مى‌رود که در منطقه کویری و بیابانی شرق کشور واقع شده است.


کلمات کلیدی:

<      1   2   3      
?بازدید امروز: (116) ، بازدید دیروز: (149) ، کل بازدیدها: (1172235)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ