سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

زابل، مرکز دنیا

مرصـاد دیدگاه

آیت الله خامنه اى در منطقه مرزى سیستان

در جمهورى اسلامى، هر جا که قرار گرفته‏اید، همان‏جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‏ى کارها به شما متوجه است. چند ماه قبل از رحلت امام (رضوان‏اللَّه‏علیه)، مرتب از من مى‏پرسیدند که بعد از اتمام دوره‏ى ریاست جمهورى مى‏خواهید چه‏کار کنید. من خودم به مشاغل فرهنگى زیاد علاقه دارم؛ فکر مى‏کردم که بعد از اتمام دوره‏ى ریاست جمهورى به گوشه‏یى بروم و کار فرهنگى بکنم. وقتى از من چنین سؤالى کردند، گفتم اگر بعد از پایان دوره‏ى ریاست جمهورى، امام به من بگویند که بروم رئیس عقیدتى، سیاسى گروهان ژاندارمرى زابل بشوم - حتّى اگر به جاى گروهان، پاسگاه بود - من دست زن و بچه‏ام را مى‏گیرم و مى‏روم! واللَّه این را راست مى‏گفتم و از ته دل بیان مى‏کردم؛ یعنى براى من زابل مرکز دنیا مى‏شد و من در آن‏جا مشغول کار عقیدتى، سیاسى مى‏شدم! به نظر من بایستى با این روحیه کار و تلاش کرد و زحمت کشید؛ در این‏صورت، خداى متعال به کارمان برکت خواهد داد.

از بیانات مقام معظم رهبرى در جمع مسئولین سازمان تبلیغات اسلامى، 5/12/1370


در آرزوى روزى که همه مسئولین ما ـ مخصوصاً مسئولین و دست‌اندرکاران فرهنگى ـ چنین روحیه‌اى پیدا کنند!


کلمات کلیدی: سیستان، زابل، آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب، فرهنگی

نماز جمعه تاریخی تهران، به امامت ولى امر مسلمین

مرصـاد دیدگاه

تهران، روز جمعه در شکوه نماز جمعه رهبر و ملت، لبریز از معنویت و یاد عطرآگین امام زمان (ارواحنا لمقدمه الفدا) بود.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تاریخی و وحدت بخش تهران در سخنان بسیار مهمی، یاد خدا، اعتماد به کمک پروردگار و افزایش سکینه و آرامش را عامل مهم عبور سرافرازانه ملت مؤمن ایران از طوفان ها و حوادث 30 سال اخیر خواندند و با تبیین صریح و روشن ابعاد مختلف رقابت های انتخاباتی و مسائل پس از انتخابات تأکید کردند: حضور بی‏نظیر و حماسی ملت در 22 خرداد، نمایش عظیم اعتماد و امید و شادابی ملی، زلزله‌ای سیاسی برای دشمنان و جشنی تاریخی برای دوستان ایران و انقلاب بود و همه 40 میلیون شرکت کننده پرشور و فهیم انتخابات، به امام و انقلاب و شهدا رأی داده اند و هر 4 نامزد محترم نیز متعلق به نظام اسلامی هستند بنابراین همه باید در چارچوب قوانین روشن موجود مسائل را پیگیری کنند.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه دوم نماز که بارها با تکبیر و ابراز احساسات مردم همراه شد در تبیین و تشریح مسائل گوناگون مربوط به انتخابات، خطاب به «ملت، نامزدهای ریاست جمهوری و نخبگان، فعالان سیاسی»، و نیز سران برخی دولت های مستکبر غربی، مطالب جداگانه‏ای مطرح کردند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: انتخابات 88، رهبر انقلاب، تهران، 22 خرداد، نماز جمعه

ده کار بزرگ امام خمینی ره

مرصـاد دیدگاه

بخشى از خطبه‌هاى نماز جمعه رهبر معظم انقلاب در اربعین ارتحال امام، 23/4/1368

امام بزرگوار ما کارهاى بزرگِ متناسب با بزرگى خود انجام داد و من امروز بعضى از آن‌ها را به یاد شما مى‌آورم. یقیناً اگر تحلیل‌گرها و متفکران، کارهاى بزرگ امام امت را فهرست کنند، چند برابرِ آن چیزى خواهد شد که من امروز آن‌ها را برمى‌شمارم.
اولین کار بزرگ او، احیاى اسلام بود. دویست سال است که دستگاه‌هاى استعمارى سعى کردند تا اسلام به دست فراموشى سپرده شود. یکى از نخست‌وزیرهاى انگلیس در جمع سیاست‌مداران استعمارى دنیا اعلام کرده بود که ما باید اسلام را در کشورهاى اسلامى منزوى کنیم! قبل و بعد از آن نیز پول‌هاى گزافى خرج شد تا اسلام در درجه‌ى اول از صحنه‌ى زندگى و در درجه‌ى دوم از ذهن و عمل فردى انسان‌ها خارج شود؛ چون مى‌دانستند این دین، بزرگ‌ترین مانع در راه چپاول قدرت‌هاى بزرگ و استکبارى است. امام ما اسلام را دوباره زنده کرد و به ذهن و عمل انسان‌ها و صحنه‌ى سیاسى جهان برگرداند.
دومین کار بزرگ او، اعاده‌ى روح عزت به مسلمین بود. این‌گونه نبود که اسلام صرفاً در بحث‌ها و تحلیل‌ها و دانشگاه‌ها و صحن جامعه و زندگى مردم مطرح شود؛ بلکه بر اثر نهضت امام ما، مسلمان‌ها در همه‌جاى عالم احساس عزت کردند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: شیعه، اسلام، ایران، رهبر انقلاب، امام خمینی، عزت، مسلمانان، استقلال، خرداد

ماموتسا خامنه ای خوش هاتن کوردستان

مرصـاد دیدگاه

کردستان همیشه این‌طور بود
من در اواخر دوره‌ى ریاست جمهورى به کردستان سفر کردم و به مهاباد هم رفتم. وقتى وارد شهر شدم، تمام شهر تعطیل بود!
دوستان ما به وحشت افتادند که شاید مردم اعتصاب کرده‌اند. علت وحشت آنها این بود که قبلا همان رادیوى دمکرات و امثال آن گفته بودند: مردم! روزى که فلانى به این شهر مى‌آید، اعتصاب کنید. اما من دلم روشن بود. به میدان شهر آمدم و دیدم همه‌ى مردم شهر آن‌جا هستند و اجتماع عظیمى را تشکیل داده‌اند.
مرحوم قاضى خضرى - امام جمعه‌ى اشنویه - با زحمت خودش را به آن‌جا رسانده بود و با آن‌که در برنامه نبود که پیش از سخنرانى من صحبت کند، اما خواهش کرد و گفت من مى‌خواهم چند لحظه‌اى صحبت کنم. او در سخنان خود گفت: «ما در احادیث داریم که «ان الأئمة من قریش». امروز این مطلب واقعیت پیدا کرده است: امام از قریش است، رئیس جمهور از قریش است، نخست وزیر از قریش است، رئیس قوه‌ى قضاییه از قریش است.» مردم نیز همین‌طور با هیجان به سخنان او پاسخ مى‌دادند. بعد من آن‌جا به گروههاى ضدانقلاب خطاب کردم و گفتم، شما دائما از قوم کرد و ملت کرد صحبت مى‌کنید؛ ملت کرد کجاست؟ ملت کرد این‌جاست و حرفش این است.
مردم کرد الآن نیز همین‌طورند. بنده وقتى
سال 67 - بعد از جنگ - به سنندج رفتم، همین‌طور بود؛ امروز نیز همان گونه است. همان موقع وقتى به سنندج رفتیم، خیابانهاى این شهر از جمعیت پر شد. آقاى موسوى که با من در ماشین نشسته بود، گفت من هیچ وقت این شهر را این‌طور ندیده بودم. الان هم اگر کسى از مسؤولان به آن‌جا برود همین‌طور است. متن مردم این‌گونه‌اند.

بخشى از بیانات رهبر انقلاب در دیدار استانداران سراسر کشور، 25/1/80 


کلمات کلیدی: شیعه، سنی، رهبر انقلاب، کردستان، ضدانقلاب، دموکرات، جنگ، سفر، ماموتسا

آسفالت پایتخت نوزده سال پس از انقلاب!

مرصـاد دیدگاه

بنده در زمان مسؤولیت قبلى خودم - ریاست جمهورى - به کشورى سفر کردم که هم بزرگ است و جمعیت زیادى دارد و هم انقلابى در آن به وقوع پیوسته بود. روزى که بنده به آن کشور - که نمى‌خواهم اسمش را بیاورم - رفتم، نوزده سال از انقلابشان گذشته بود.
در حال حرکت از فرودگاه به طرف محلّى که براى ما در نظر گرفته بودند، رئیس جمهور آن کشور، کنار من در اتومبیل نشسته بود و راجع به بعضى از امور صحبت مى‌کردیم. من دیدم بعضى خیابانها را بسته‌اند و کارگران کار مى‌کنند. گفتم: «مثل این‌که مشغول کارهایى هستید؟» گفت: «بله؛ ما تا امسال فرصت نکرده بودیم آسفالت خیابانهاى پایتخت را که در انقلاب خراب شده بود، ترمیم کنیم. امسال فرصتى به‌دست آمده است و آسفالت خیابانها را بعد از نوزده سال، ترمیم مى‌کنیم!»
بینید؛ این کارآیى انقلابهاست. انقلابهایى که ما دیده‌ایم همه‌ى همّتشان صرف نگه داشتن خودشان مى‌شد. نه یک انتخابات درست، نه یک سازندگى‌اى در کشور و نه بناى تازه‌اى. آن انقلابهایى که بسیار پیشرفته بودند، برنامه‌هاى پنج ساله و چند ساله اعلام مى‌کردند؛ اما صورى بود و در باطن تقریباً چیزى نداشت. غالباً هم این انقلابها یکى پس از دیگرى به دلیل کم‌کاریها، ناتوانیها و عیوب دیگرشان، شکست خوردند؛ چه کمونیستها و چه غیرکمونیستها که به‌هرحال چپ بودند. آرى؛ نوزده سال از انقلابشان گذشته بود، تازه به فکر افتاده بودند که پولى هم خرج ترمیم خیابانهاى پایتخت کنند!
  

 از بیانات رهبر عزیز انقلاب،20 بهمن 74 


کلمات کلیدی: ایران، رهبر انقلاب، خاطره، عزت ایران اسلامی

شرورِ تروریست آدمکش مرتبط با افسر آمریکایى

مرصـاد دیدگاه

رهبر معظم انقلاب در بخشى از سخنان مهم‌شان در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، در مورد ارتباط مستقیم تروریستهاى منطقه با نظامیان آمریکایى چنین فرمودند:
... از اول انقلاب دولت آمریکا - چه رؤساى جمهور جمهورى‏خواهشان، چه رؤساى جمهور دمکراتشان - با نظام جمهورى اسلامى بدرفتارى کرد؛ این چیزى نیست که بر کسى پوشیده باشد. اولین کارى که از طرف امریکائى‏ها انجام گرفت، تحریک مخالفین پراکنده‏ى جمهورى اسلامى و کمک به حرکتهاى تجزیه‏طلب و تروریستى در کشور بود؛ از اول این کار را شروع کردند. در هر نقطه‏اى از نقاط کشور که حرکتهاى تجزیه‏طلب در آنجا زمینه‏اى داشت، انگشت آمریکایى‏ها را ما دیدیم؛ گاهى پول آنها را، و حتّى در مواردى عناصر آمریکائى را ما در آنجا دیدیم؛ این براى مردم ما خسارت زیادى داشت. متأسفانه این کار هنوز هم ادامه دارد. همین شرورهائى که در مناطق مرزى ایران و پاکستان هستند، بعضى از آنها ما شنودهایشان را داریم؛ اینها با عناصر آمریکائى مرتبطند؛ یعنى با بیسیم با آنها حرف میزنند، دستور میگیرند. شرورِ تروریستِ آدمکش مرتبط با افسر آمریکائى در یک کشور همسایه! این هنوز هم متأسفانه ادامه دارد
. ...

* * *

این مطلب را آوردم تا حجت براى مسئولین سیاسى، امنیتى، نظامى و انتظامى در برخورد قاطع با این تروریستهاى محارب و وطن‌فروش و مزدور و حامیان داخلى و خارجى شان ـ از جمله پاکستانى‌ها ـ تمام شده باشد. ضمن اینکه نماینده رهبرى در استان ـ که با عملکرد ضعیف و سازشکارانه‌اش حقیقتاً مایه شرمسارى است ـ هم مخاطب درجه اول چنین سخنانى است!!
البته در
خبرها آمده که بعد از مدتها، نمایندگان همت کرده و سفیر پاکستان را درباره سرنوشت دیپلمات ربوده شده ایرانى در این کشور به مجلس فراخوانده‌اند که این مى‌تواند شروع خوبى باشد.
واگذارى قرارگاه رسول اکرم(ص) به سپاه پاسداران هم نویددهنده برخورد جدى و ریشه‌کن‌کردن جرثومه‌هاى فساد و ناامنى در منطقه خواهد بود. چون نیروى انتظامى که توان و اراده و عرضه تأمین امنیت براى نیروهاى خودش را هم نداشت تا چه رسد به مردم، اگر نگوییم با فساد گسترده مأمورانش خود یکى از عوامل ناامنى بوده و هست!!!
به امید عزت و افتخار مردم استان پهناور سیستان و بلوچستان


کلمات کلیدی: بلوچ، سیستان، بلوچستان، ناجا، تروریست، رهبر انقلاب، پاکستان، مجلس، آمریکا، سپاه، امنیت

رهبر انقلاب: در این استان، مسأله امنیت یک مسأله اساسى است

مرصـاد دیدگاه

همزمان با ششمین سالگرد سفر تاریخى رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان و استقبال کم‌نظیر مردم شریف استان (از سیستانی و بلوچ و بیرجندی و یزدی و همه اقوام) از ایشان، بنا دارم متن کامل سخنان ایشان را مجدداً بگذارم تا هم به بینش عمیق و دلسوزی پدرانه ایشان بیشتر توجه کنیم و هم مسئولین کشوری و استانی، رهنمودهاى ایشان را سرلوحه خویش قرار دهند و بصورت جدی فرمایشات ایشان را پیگیری کرده و اجرایی کنند. ان‌شاءالله
مرصاد

بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم مردم زاهدان، 4/12/1381

این استان براى شخص من، استان خاطره‏هاست. به گذشته ذهنِ خود که مراجعه مى‏کنم، یادگارهاى ذهنى فراوان از این استان به‏صورت پى‏درپى در طول سالیان، موجود است. اگرچه این خاطره‏ها برخى ناهنجاریها و تلخیها را دارد؛ اما شیرینى آنها بیشتر است. در دوران رژیم طاغوت، تبعید تلخ بود، اما آشنایى با مردم عزیز این استان بسیار شیرین بود. در سالهاى قبل از انقلاب، یعنى سال پنجاه‏وشش و پنجاه‏وهفت که به توفیقِ جبرى در این استان اقامت داشتم، گنجینه‏اى از زیباییها و خاطره‏هاى شیرین در ذهن من انباشته شد. سالها قبل از آن هم مردم عزیز و مؤمن همین شهر زاهدان از زبان من حقایقى را درباره نهضتِ تازه آغاز شده اسلامى شنیدند. در سال 1342 در همین شهر زاهدان دلهاى گرم و بامحبّتِ مردم این جرأت و امید را به من بخشید که بتوانم درباره حسّاسترین مسائلِ آن روز با آنها حرف بزنم. البته عکس‏العمل رژیم جبّار طاغوت سخت بود. مأموران در همین فرودگاهى که امروز وارد زاهدان شدم، مرا به هواپیما سوار و به قزل‏قلعه تهران منتقل کردند. ممکن است این خاطره به نظر تلخ بیاید؛ اما به شما صادقانه عرض کنم این یکى از شیرین‏ترین خاطره‏هاى زندگى من در دوران مبارزات طولانى با طاغوت است؛ زیرا من آن روز زاهدان و مردم آن را کشف کردم و از مرد و زن، سیستانى و بلوچ، یزدى و بیرجندى و کرمانى و سایر اقوامى که در این استان هستند، محبّتها دیدم و آنها را شناختم. در سال 1356 که بار دیگر در حال تبعید به زاهدان و از آن‏جا به ایرانشهر آمدم، این آشنایى به من کمک کرد تا بتوانم به اعماق دل پُرمحبّت و گرم مردم این استان راه پیدا کنم.
محرومیتهایى که در این استان دیدم، یک انگیزه قوى و آرزوى بزرگ در من به‏وجود آورد و آن این‏که باید به این استانِ با این همه استعداد و به این مردمِ با این همه صفا کمک کرد تا بتوانند زندگى سعادتمند و لایق شأن خود را در پیش گیرند. لذا بعد از پیروزى انقلاب، اوّلین حکم مأموریتى که امام رضوان‏اللَّه‏علیه صادر کردند، حکمى به این بنده حقیر براى سفر به استان سیستان و بلوچستان بود. من آمدم و مناطق گوناگون این استان را از نزدیک دیدم و انقلاب وظیفه خود را در قبال این استان حس کرد. از جنوبى‏ترین نقاط استان، از منطقه چابهار و نیکشهر و نِبت و فَنّوج و اِسپَکه و غیره تا مناطق شرقى این استان، منطقه سراوان و جالق و سرباز و از مناطق شمالى این استان، منطقه زابل و دریاچه هامون تا غرب این استان، منطقه بَزمان و دَلگان و چاه‏هاشم و جازموریان و غیره خبرها گرفتم، با مردم این مناطق نشستم، داخل کپرها رفتم و با دردها و رنجهاى اینها که در دوران رژیم طاغوت بر روى هم انباشته و متراکم شده بود، آشنا شدم.
انقلاب خود را در قبال سیستان و بلوچستان موظّف دید و کار از روزهاى اوّل شروع شد. جهاد سازندگى و اجتماعات و جمعیتهاى مردمىِ خودجوش در این مناطق مشغول کار شدند. جوانان امروزِ زاهدان و ایرانشهر و چابهار و زابل نمى‏دانند که گذشته این استان چگونه بود. اگر گذشته وحشتناکِ زندگى در این استان تصویر شود، معلوم مى‏شود که نظام اسلامى در این منطقه چه خدمات بزرگ و گرانبهایى انجام داده است. اما آن حقیقتى که از یاد من نمى‏رود و امیدوارم یکایک مسؤولان همیشه آن را به یاد داشته باشند، این است که این استان چندین برابر آنچه که به آن خدمت شده، نیازمند خدمت است. محرومیتهایى که بر اثر تسلّط طولانى پادشاهان جبّار و بى‏فکر و بى‏کفایت بر مردم این استان تحمیل شده است، باید در طول مدّت برطرف شود. بخصوص پنج سال خشکسالى پى‏درپى در این استان، مشکلات را مضاعف کرده است
.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

هدایاى رهبرى براى دانش آموزان محروم سیستان وبلوچستان

مرصـاد دیدگاه

زاهدان، واحد مرکزی خبر: 26 هزار دست لباس دخترانه وپسرانه بین دانش‌آموزان مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان توزیع مى‌شود.
مسئول توزیع هدایای مقام معظم رهبری در استان گفت: این هدایا بین دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی دبیرستان حضرت مریم(س) در شهرک گاوداران زاهدان توزیع شد.
گلشن پورافزود: این البسه شامل مانتوشلوار، کفش، پیراهن و شلوار است که بین دانش‌آموزان برای مناطق مختلف استان از جمله نیکشهر، قصرقند، سراوان، زابلی و زاهدان توزیع می‌شود.
رییس آموزش وپرورش منطقه نصرت آباد نیز در این مراسم گفت: هدایای مقام معظم رهبرى در این منطقه بین 11 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان بخشهای نصرت ابادکورین ومرکزی زاهدان توزیع می‌شود
.


کلمات کلیدی:

رهبر ایران در مصر بانفوذتر از مبارک

مرصـاد دیدگاه

ایرنا: «فراج اسماعیل» روزنامه نگار مصری با طرح این موضوع که وی میتواند از دولت کشورش در روزنامه "الدستور" چاپ قاهره انتقاد کند ولی از طرح انتقاد از رهبران ایران منع می شود، گفت: انتقاد از رهبر ایران خط قرمز روزنامه نگاران مصری است و جمهوری اسلامی ایران در مصر از دولت مبارک متنفذتر است.
«فراج اسماعیل» که هفته ای یکبار اقدام به چاپ مقاله در روزنامه الدستور می کند، روز دوشنبه در گفت وگو با روزنامه "المصریون" چاپ قاهره با اعلام این مطلب افزود: اقبال روزنامه نگاران مصری به مواضع ضدصهیونیستی آیت الله خامنه ای شرایط را به گونه‌ای ساخته است که رهبر عالی ایران برخلاف "حسنی مبارک" رییس جمهوری مصر از مصونیت در مطبوعات مصر برخوردار شده است.
اسماعیل با اعلام اینکه مقاله وی که در انتقاد از ایران وبرخی مواضع رهبران این کشور پیش از چاپ حذف شده است، گفت مدیریت الدستور در توجیه لغو انتشار مقاله اش به او گفته است که انتقاد از ایران خط قرمز روزنامه نگاران مسلمان مصری است.
"فراج اسماعیل" در پایان گفت: جای تأسف است که روزنامه نگاران مصری تا این حد ایران را تقدیس می‌کنند واین کشور را بهشت روی زمین می‌دانند که به نیابت از آن ماموریت صدور انقلاب (امام) خمینی را به مصر، برعهده می گیرند.
وى همچنین از ارتباطات دائمى دفتر سردبیر روزنامه الدستور با دفتر سید حسن نصرالله و تحلیل دیدگاههاى وى برافروخته شده است.
گفتنی است "فراج اسماعیل" که در میان روزنامه نگاران مصری به ارتباط با اسرائیل اشتهار دارد علاوه بر نگارش مقالاتی همسو با منافع غرب و رژیم صهیونیستی در برخی جراید مصر ، نگارش فیلمنامه‌های مبتذلی چون "الشقه من حق الزوجه" که به فیلمی مملو از صحنه‌های غیر اخلاقی تبدیل شد را در کارنامه خود ثبت نموده است.

مرتبط:
ـ
البرادعی: کاملا تحت تاثیر شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفتم


کلمات کلیدی:

کتک خوردم اما عاشق ماندم

مرصـاد دیدگاه

خاطره‌ای از سکونت رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر
خاطره زندگی در کنار بزرگان همواره در حافظه‌ها بزرگ و ماندگار می‌ماند، به ویژه اگر این خاطره‌ها با عشق و هویت دینی و اسلامی یک مسلمان گره خورده باشد.
شاید بیان وقایع مربوط به سال 1356 ?قدری قدیمی به نظر برسد اما کافیست پای خاطره بزرگ پیر ایرانشهر «پرویز فاضلی» بنشینید و از خاطره‌اش با رهبر معظم انقلاب بشنوید تا خود را در همان سالهای دهه 50 ?حس کنید.
فاضلی گرد پیری روی صورتش نشسته و سپیدی موهایش نمایان است اما همچنان پر شور و با صلابت از خاطرات حضرت آقا بیان می‌کند و از میزبانی مقام معظم رهبری در دوران ظلم و تاریکی و با همه فشارها و تهدیدها بسیار خرسند است و به خود می‌بالد.
تبدیل محل اقامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دوران ستمشاهی به موزه عترت و قرآن در ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان فرصت خوبی بود تا گذری بر خاطره شنیدنی یکی از کسانی باشیم که خانه خود را در اختیار رهبر معظم انقلاب قرار داده بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، «پرویز فاضلی» مالک ساختمانی که روزی حضرت آیت الله خامنه‌ای در آن سکونت داشتند در آیین تبدیل این خانه به موزه، به مرور خاطرات زمان تبعید مقام معظم ‌رهبری پرداخت و گفت:
حضرت آیت الله خامنه‌ای از ابتدایی‌ترین لوازم زندگی برخوردار بودند به گونه‌ای که از یک پتوی سربازی برای زیرانداز استفاده می‌کردند.
وی افزود: یک چهارپایه و چفیه تنها دارایی ایشان برای مطالعه و قرائت قرآن و عمامه و عبا نیز رواندازشان بود.
او به ارتباط نزدیک خود با حضرت آیت الله خامنه‌ای در زمان تبعید اشاره کرد و اظهار داشت: در نزدیکی محل سکونت ایشان مغازه‌ای داشتم و هر شب بعد از پایان کار، خدمت ایشان می‌رسیدم و از رهنمودهای آقا بهره مند می‌شدم.
فاضلی ادامه داد: یک شب بعد از اتمام کار در حال رفتن به منزل آن بزرگوار بودم که وجود دو مأمور شهربانی در پشت دیوار خانه توجه مرا جلب کرد. او گفت: آن دو مأمور مشغول ضبط صدای مقام معظم رهبری که با فرد دیگری گفت وگو می‌کردند، بودند وقتی متوجه حضورم شدند با تهدید مرا از آنجا دور کردند و مانع ورود من به خانه شدند.
فاضلی افزود: بسرعت به خانه خود رفتم و از دیوار حیاط پشت وارد بیت رهبری شدم، موضوع را به ایشان اطلاع دادم و ورود آقا به کوچه سبب فرار آن دو مأمور شد.
وی بیان کرد: صبح روز بعد ماموران ساواک به مغازه‌ام ریختند و مرا با خود برده و به بهانه همکاری با آقای خامنه‌ای پذیرایی (کتک) مفصلی از من کردند.
به گزارش ایرنا، ساختمان محل سکونت مقام عظمای ولایت در ایرانشهر، در سال 1370 توسط «پرویز فاضلی» مالک این بنا به عنوان یادبود از دوران تبعید ایشان به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهدا شد.
رهبر معظم انقلاب که در سال 1356 توسط رژیم پهلوی به ایرانشهر تبعید شده بودند به مدت یک سال در این ساختمان سکونت داشتند
.


کلمات کلیدی: بلوچستان، انقلاب، رهبر، آیت الله خامنه ای، ایرانشهر، تبعید، رژیم طاغوت

   1   2      >
?بازدید امروز: (94) ، بازدید دیروز: (149) ، کل بازدیدها: (1172213)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ