سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:: هامون و تفتان

عنایت امام زمان به نوجوان حنفى

مرصـاد دیدگاه

اللهم عجل لولیک الفرج

میلاد مبارک یگانه منجى عالم بشریت اباصالح المهدى(عج)

به همه دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام

مبارک باد

مطلب زیر را قبلاً هم در وبلاگ (هامون سابق) گذاشته بودم و به مناسبت نیمه شعبان دوباره مى‌گذارم. اگر بتوانم بخشهایى از فیلمش را هم در رزوهاى آینده در اینترنت قرار خواهم داد.
محتاج دعاى خیر همگان ـ مرصاد


حتماً داستان شفا یافتن سعید چندانى، نوجوان 12 ساله اهل زاهدان را که مبتلا به سرطان بود و در سال 1372 در مسجد مقدس جمکران شفا یافت، شنیده‌اید.

مدتها بعد از ماجراى شفا یافتن، در یکى از سفرها در مسیر تهران به زاهدان ـ که پروازمان کنسل شد و مجبور شدیم با اتوبوس برویم ـ با سعید و پدرش همسفر بودیم. پسرى بسیار محجوب و کم حرف بود که حتى گاهى پدرش را ـ که در طى مسیر از معطلى‌هاى اتوبوس خسته و عصبانى مى‌شد ـ نصیحت مى‌کرد و دلدارى مى‌داد
یکبار هم زاهدان او را دیدم که دوستانش گفتند مشغول تحصیل علوم دینى است.

وی و خانواده‌اش اهل تسنن و حنفی بودند که بعد از این جریان شیعه اثنی عشری شدند.

البته متأسفانه سعید چند سال بعد از آن توسط بستگان سنى‌اش (و تحت تأثیر مولویهاى تندرو) مسموم شده و به شهادت رسید و در مشهد در مزار زیر صحن حرم امام رضا (علیه‌السلام) به خاک سپرده شد. برخى دوستانش مى‌گفتند پدر بزرگش سنى متعصبى بوده و تحمل شیعه شدنش را نداشته است. حکایت عجیبى را هم نقل کردند که قبل از فوتش اتفاق افتاده بود که بماند براى بعد.

متن کامل این کرامت را از زبان سعید و مادرش بخوانید.

فیلم مصاحبه هم در مسجد جمکران موجود است.

حکایت عنایت امام زمان به نوجوان حنفى به نقل از دو کتاب:

1- شفای سرطان پسربچه سنی در مسجد جمکران

در «مسجد جمکران» پسر بچه ای که اهل « زاهدان» است، شفا گرفته است که هم فیلم ویدئویی آن موجود است و هم نوار آن و نویسنده سؤال و جوابی را که از جناب «حاج آقای موسوی» مدیریت محترم مسجد با خود نوجوان و والده او نموده است، از نوار پیاده شده و اینطور نقل شده است:

تاریخ مصاحبه: هیجدهم آبان ماه 1372.
سؤال: لطفاً خود را معرفی و اصل ماجرای شفا پیدا کردن را بیان کنید.
جواب: بسم الله الرحمن الرحیم
من «سعید چندانی»، 12 ساله هستم که حدود یک سال و هشت ماه به سرطان مبتلا بودم و دکترها جوابم نموده بودند.
15روز قبل، شب چهارشنبه که به «مسجد جمکران» آمدم، در خواب دیدم نوری از پشت دیوار به طرف من می آید که اول ترسیدم، بعد خود را کنترل نموده و این نور آمد به بدن من تماسی پیدا کرد و رفت و نور آنقدر زیاد بود که من نتوانستم آن را کامل ببینم.

بیدار شدم و باز خوابیدم تا صبح که از خواب بیدار شدم، دیدم بدون عصا می توانم راه بروم و حالم خیلی خوب است تا شب جمعه در مسجد جمکران ماندیم و در شب جمعه، مادرم بالای سرم نشسته بود و به تلاوت قرآن مشغول بود، احساس کردم کسی بالای سر من آمد و جملاتی را فرمود که من باید یک کاری را انجام دهم، سه مرتبه هم جملات را بیان کرد.


ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

مناظره دکتر قزوینى و مولوى مرادزهى در شبکه سلام

مرصـاد دیدگاه

مناظره در شبکه سلام

شب جمعه رأس ساعت 22 به وقت ایران، مناظره اى میان دکتر حسینى قزوینى ، از اساتید بزرگ و با تجربه ى حوزه ى علمیه‏ى قم و مولوى عبد المجید مرادزهى ، از اساتید بزرگ حوزه ى علمیه ى زاهدان که تا به حال چندین کتاب تألیف نموده اند در شبکه ى جهانى سلام پیرامون موضوع عام «فاطمه‌ى زهرا سلام‌الله‌علیها» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین هدایتى به طور زنده برگزار شد. مناظره به این شکل بود که ابتدا به طرفین مناظره 10 دقیقه فرصت براى صحبت‌هاى مقدماتى داده شد که ابتدا جناب مولوى عبدالمجید مرادزهى شروع به صحبت نمودند و در مورد اتحاد میان شیعه و سنى و کنار گذاشتن تعصبات و بغض‌ها و کینه‌ها نکته‌هایى را بیان کردند و پس از ایشان نیز جناب دکتر حسینى قزوینى با تأیید فرمایشان مولوى عبدالمجید مرادزهى توضیحاتى را در مورد حضرت فاطمه‌ى زهرا سلام الله علیها و توجه خاص پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم به ایشان بیان نمودند و از کتب معتبر اهل سنت، احادیث و روایاتى را به عنوان شاهد ذکر نمودند. سپس به جناب دکتر قزوینى 1 دقیقه فرصت براى مطرح کردن سؤالى از طرف مقابل و پس از آن 4 دقیقه فرصت به جناب مرادزهى براى پاسخگویى به سؤال طرف مقابل و همچنین 1 دقیقه فرصت براى مطرح کردن سؤال دیگرى از طرف مقابل داده شد و به همین ترتیب مناظره ادامه یافت.
متأسفانه جناب مولوى عبدالمجید مرادزهى از پاسخ صریح به پرسش اول جناب دکتر قزوینى سر باز زدند و در مقابل اشعارى را از اقبال لاهورى و عبد الرحمن جامى براى ایشان و بینندگان شبکه ى سلام قرائت کردند که عملى غیر علمى و غیر منطقى در یک مناظره ى رسمى محسوب مى شود در صورتى که جناب دکتر قزوینى با تکیه بر کتب معتبر حدیث اهل سنت همچون صحیح بخارى و صحیح مسلم سؤالات خویش را مطرح ساخته بودند. ولى ما شاهد بودیم در 4 دقیقه‌اى که به جناب مولوى مرادزهى براى پاسخگویى داده شد ، ایشان پاسخى ندادند و به همین ترتیب 4 دقیقه فرصت ایشان تمام گشت و سپس ایشان سؤال جناب دکتر قزوینى را خارج از موضوع بحث خواندند و پس از آن جناب هدایتى توضیح دادند که موضوع مناظره، موضوعى عام است و سؤال جناب قزوینى کاملاً مربوط به موضوع مورد مناظره مى‌باشد.
جناب مولوى عبدالمجید مرادزهى در سؤالات خویش از جناب دکتر قزوینى از احادیث بدون سند و مخدوش در کتب شیعیان همچون «إحقاق الحق» بهره مى‌بردند و جناب دکتر قزوینى هم در مورد احادیث وارده توضیح مى‌دادند که این احادیث سند ندارند و جناب مرادزهى باید از احادیثى استفاده کنند که نزد شیعیان معتبر و صحیح باشد و در عوض در مقام پاسخ، از کتب معتبر اهل سنت دلیل و حجت مى‌آوردند.
البته در دفعات بعد نیز جناب دکتر قزوینى کوتاه نیامدند و همان سؤال خود را تکرار نمودند و بر گرفتن جوابى قاطع و صریح از جناب مولوى عبدالمجید مرادزهى اصرار ورزیدند ولى جناب مولوى مرادزهى در مقام جواب از جملات و عباراتى همچون «1400 سال از این قضیه گذشته است» و یا «سؤال شما خارج از موضوع بحث است» بهره مى‌بردند و از دادن جواب صریح سر باز مى‌زدند.
یکى دیگر از اشکالاتى که در این مناظره وجود داشت، خواندن متن عربى کتب حدیث به صورتى بسیار سریع توسط جناب مرادزهى و عدم ارائه‌ى ترجمه‌ى فارسى توسط ایشان بود و از آنجا که ایشان پیشتر قسمتهاى مهم و کلیدى متن را استخراج ننموده بودند و مجبور به خواندن تمام و کمال متن عربى مى شدند ، وقت ایشان براى پاسخگویى به اتمام مى رسید در حالى که ایشان ترجمه‌اى را به صورت فارسى ارائه نداده بودند. در صورتى که شبکه ى جهانى سلام یک شبکه ى فارسى زبان است و اکثر مخاطبان آن نیز آشنایى چندانى با زبان عربى ندارند. البته جناب هدایتى نیز این نکته را متذکر شدند ولى چندان کارساز نبود.
به طور کل هر کس که به دور از تعصبات این مناظره را دنبال کرده باشد ، به احاطه‌ى بسیار بیشتر دکتر حسینى قزوینى بر موضوع مورد بحث و نکته‌سنجى و دقت ایشان در بررسى منابع و مصادر شیعیان و همچنین اهل سنت گواهى خواهد داد.
ان‌شاءالله که بعد ها مناظرات و مباحثاتى بهتر و علمى‌تر میان عالمان شیعه و اهل سنت صورت بگیرد تا بدور از تعصبات و بغض‌ها، گره اى از مسائل علمى گشوده شود و به تقریب بین مذاهب اسلامى منجر شود. ان شاء الله...

منبع: وبلاگ البیان

طبق اعلام سایت مؤسسه ولى عصر(عج) متن کامل این مناظره بزودی در قسمت سخنرانی‌های شبکه سلام منتشر خواهد شد.

علاقه مندان جهت مشاهده فیلم و صوت مناظره می توانند از لینک ذیل استفاده کنند:

Download Video 245 MB (فیلم مناظره)
http://www.megaupload.com/?d=5RSX51S8

Download Video 98 MB (نظرات بینندگان)
http://www.megaupload.com/?d=QTEE8NZI


Download Audio 8 MB (صوت مناظره)
http://www.fileden.com/files/2008/8/6/2037460/monazere_qazwini-moradzehi_070808_AUDIO.wma

Download Audio 4 MB
(نظرات بینندگان)
http://www.fileden.com/files/2008/8/6/2037460/monazere_qazwini-moradzehi_nazarat_070808_AUDIO.wma


جهت اطلاع بیشتر حتماً به این آدرسها مراجعه کنید:
ـ خبر مناظره و تصاویر دکتر قزوینى در سایت مؤسسه و نظر کاربران سایت
ـ نحوه خرید سى‌دى مناظره
ـ تحلیل سایت شیعه آنلاین


کلمات کلیدی:

قرار مناظره دکتر حسینى قزوینى با مولوى عبدالمجید مرادزهى

مرصـاد دیدگاه

باسمه تعالی
به دنبال اعتراض جناب مولوی عبد الحمید امام جمعه مسجد مکى زاهدان به پخش مصاحبه آقایان دکتر تیجانی و دکتر عصام العماد از شبکه سوم سیما در ماه رمضان گذشته در برنامه ماه عسل، جناب آقای دکتر قزوینی از ایشان برای مناظره دعوت کردند ولی ایشان حاضر به انجام مناظره نشدند.
وپیرو آن، جناب مولوی عبد المجید مرادزهی از اساتید حوزه علمیه زاهدان جهت مناظره اعلام آمادگی نمودند و جناب آقای دکتر قزوینی نیز بدون هیچ پیش شرطی آمادگی خود را برای مناظره و گفتگوی دوستانه اعلام نمودند ولی به عللی این مناظره در طول این مدت انجام نگرفت.
اینک پس از اعلام آمادگی مجدد جناب آقای مرادزهی و مساعدت شبکه جهانی سلام، انتظارها به سر رسید و قرار شده است که این مناظره با موضوع حضرت زهرا سلام الله علیها روز پنج شنبه آینده، تاریخ 17 مرداد 1387 ، ساعت 22 به وقت ایران به صورت مستقیم و زنده از شبکه جهانی سلام پخش شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

جنگ با اصحاب و کشتن آنها جایز، ولى سبّ آنها جایز نیست!

مرصـاد دیدگاه

با این که همه‌ى مسلمانان بر خلافت ظاهرى حضرت امیرالمؤمنین ـ علیه السّلام ـ بعد از عثمان، اتفاق نظر داشتند، اهل تسنّن درباره‌ى جنگ معاویه با آن حضرت مى‌گویند: چون اجتهاد کرده، معذور، بلکه مأجور و مُثاب است، منتها چون اجتهاد او خطا بوده، یک اجر و پاداش دارد!
ولى ما شیعیان، اگر بخواهیم از روى اجتهاد به او فحش بدهیم یا سبّ و لعن کنیم، مى‌گویند: حق ندارید و جایز نیست! چون حضرت رسول ـ صلّى اللّه علیه وآله وسلّم ـ فرموده است:
«لا تَسُبُّوا أَصْحابِى.»(1) به صحابه‌ى من ناسزا نگویید.
مى‌گوییم: چرا به معاویه در جنگ و کشتن اصحاب اشکال نمى‌کنید، اما مى‌گویید سبّ و لعنت آنها جایز نیست زیرا خلاف اجماع (به نظر شما) است؟!
ــــــــــــــــ
1. کنزالعمال، ج11، ص528؛ مسند احمد، ج3، ص11، 54، 63 و... صحیح بخارى، ج4، ص195 و...


منبع: سایت آیت الله العظمى بهجت


کلمات کلیدی:

شیعه شدن جوان معتکف سنى

مرصـاد دیدگاه

در اعتکاف امسال در مسجد جامع قم یک جوان سنی بنام (حسین الف) اهل بندر عباس همزمان با اولین روز «أیام البیض» در حالیکه معتکف بود، شیعه شدن خود را اعلام کرده و به مذهب حقه تشیع مشرف شد و از اینکه به مکتب اهلبیت راه یافته بود بسیار خوشحال بود.
این جوان سنی بخاطر حفظ جانش راضی نبود نامش فاش شود تا مبادا از سوی بزرگان قومش مورد آزار و اذیت و تعرض قرار گیرد.
متأسفانه در بین برخى از تندروهاى اهل تسنن ـ [با تحریک ملاها و مولویهایشان] ـ رسم است هر کس شیعه شود به هر طریقی که شده او را مى‌کشند!!!
این برادر تازه شیعه تا به حال که حدود 35 سال سن دارد از نحوه شهادت حضرت زهرا(س) بی اطلاع بوده، افزود: وی پس از شنیدن داستان نحوه به شهادت رسیدن آن حضرت، به شدت متأثر شده و خواستار مطالعه در این زمینه شد. تعدادی از جوانان نیز فوراً کتب لازم را در اختیار ایشان قرار دادند.
لازم به توضیح است در مراسمات اعتکاف سالهای گذشته نیز چندین نفر از اهل تسنن در مسجد جامع قم شیعه شده بودند.

منبع: وبلاگ مجمع الفوائد و سایت شیعه آنلاین


کلمات کلیدی:

اهل سنت و اتهام شرابخوارى!! به امیر مؤمنان (علیه السلام)

مرصـاد دیدگاه

سؤال کننده: دکتر ضرغام حیدر از پاکستان

آیات شراب در باره امیر المؤمنین علیه السلام نازل شده است، یا در باره عمر بن الخطاب؟

اهل تسنن امیر المؤمنین (علیه السلام) را متهم می‌کنند، جواب شما چیست؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

متأسفانه در چند روز اخیر در یکى از کشورهاى همسایه، تبلیغاتى را بر ضد امیر المؤمنین علیه السلام به راه انداخته‌اند که قلب‌هاى همه شیعیان را جریحه دار کرده است. برخى از دشمنان اهل بیت علیهم السلام پیروى از دودمان نحس بنى امیه تهمتى به امیر المؤمنین زده‌اند که نه عقل آن را می‌پذیرد و نه شرع و نه تاریخ.

همان طور که در قسمت تازه‌هاى خبرى خوانده‌اید یکى از عالم نماهاى پاکستانی، به امیر المؤمنین(علیه‌السلام) تهمت شراب‌خوارى زده‌ است.

وى در یک برنامه تلویزیونى پیرامون آیه « ولا تقربوا الصلاة وانتم سکاری» گفته:
روزى على (علیه السلام) [نعوذ بالله] در حالت مستى در مسجد بر رسول الله (صلى الله علیه وآله وسلم ) وارد شد. حضرت از این وضع ناراحت شد و آن‌گاه آیه مذکور نازل گردید که مسلمانان نباید در حالت مستى نماز بخوانند.

پاسخ:
این مطلب تازگى ندارد ؛ بلکه در طول تاریخ دشمنان اهل بیت علیهم السلام و کسانى همچون ابن تیمیه حرانى که در عداوت با اهل بیت شهره عام و خاص هستند، چنین تهمتى را زده‌اند. وى در کتاب منهاج السنة می‌نویسد:
وقد انزل الله تعالى فى على:"یا ایها الذین ءامنوا لا تقربوا الصلاة وانتم سکارى حتى تعلموا ما تقولون" لما صلى فقرأ وخلط ". منهاج السنة، ج 4،‌ ص65.
و خداوند متعال در مورد على نازل کرده است که:"اى کسانیکه ایمان آورده اید، در حال مستى به نماز نزدیک نشوید، تا زمانى که بدانید چه مى گویید" ؛ زیرا هنگامى که نماز خواند، در نماز خود اشتباه کرد!!!
ما در ابتدا جواب نقضى را مطرح کرده و ثابت خواهیم نمود که آیات حرمت شراب در باره امیر المؤمنین علیه السلام نازل نشده است ؛ بلکه در باره خلیفه دوم عمر بن الخطاب نازل شده است. به قول معروف علماى اهل تسنن دست پیش گرفته‌اند تا پس نیفتند. آن‌ها می‌خواهند با مطرح کردن این تهمت اولاً دامان عمر بن الخطاب، ابو بکر و معاویه را از لکه شراب خوارى پاک و بعد به پیروى از بنى امیه به آبروى امیر المؤمنین علیه السلام ضربه بزنند.
در مرحله بعد، کلمات علماى اهل سنت را در رد روایت شراب خوارى امیر المؤمنین علیه السلام مطرح و روایات موجود را بررسى خواهیم کرد.
آیات شراب در حق چه کسى نازل شده است؟
بى تردید، سر منشأ این تهمت زشت به امیر المؤمنین علیه السلام، همانطور که حاکم نیشابورى گفته، خوارج و به نظر ما خاندان بنى امیه هستند که براى ضربه زدن به امیر المؤمنین علیه السلام و پایین آوردن مقام آن حضرت در میان مردم، و از طرف دیگر پاک کردن دامان عمر بن الخطاب بوده است.
چرا که طبق روایات موجود در کتاب‌هاى شیعه و سنی، این عمر بن الخطاب بوده که شراب خورده و این آیات درباره‌ او نازل شده است.
از آن‌ جایى که طرف ما وهابی‌ها هستند، ما فقط به چند روایت از کتاب خودشان بسنده می‌کنیم و از نقل روایت از کتاب‌هاى شیعه خوددارى می‌کنیم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

امتیازات امام على (علیهالسلام)

مرصـاد دیدگاه

حضرت علی علیه السلام

اول نوبت یک هاست!

یا علی! تو نخستین کسی هستی که به پیامبر صلی الله علیه و آله ایمان آورد و تنها کسی که با او در غار حراء همراه بود.

یا علی! تو نخستین و تنها کسی هستی که در کعبه به دنیا آمد.

یا علی! در میان صحابه تنها تویی که خدا نامت را برگزید.

یا علی! تو نخستین کسی هستی که با پیامبر صلی الله علیه و آله نماز خواندی.

یا علی! تو نخستین کسی هستی که بر پیکر پاک پیامبر صلی الله علیه و آله نماز خواندی.

یا علی! در میان صحابه تو تنها کسی هستی که لحظه‌ای به خدا شرک نورزید.

یا علی! تنها تویی که در خانه کعبه، پا بر دوش پیامبر صلی الله علیه و آله گذارد و بت‌ها را شکست.

یا علی! تو نخستین جانشین و وصی بعد از پیامبر هستی.

یا علی! تو نخستین و تنها کسی هستی که قرآن را زیر نظر پیامبر صلی الله علیه و آله به ترتیب نزول و با تمام مشخصات جمع آوری نمود.

یا علی! تنها تو اگر نبودی، در سراسر جهان هستی هم شأنی برای زهرای اطهر نبود.

یا علی! تنها تویی که خدا در کتابش پسرانت را، پسران رسول خدا صلی الله علیه و آله خواند.

یا علی! تنها تو را، پیامبر صلی الله علیه و آله به برادری خویش برگزید.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

وداع جانسوز حضرت على (ع) با پیکر مطهر فاطمه زهرا (س)

مرصـاد دیدگاه

خطبه 193 نهج‌البلاغه، با ترجمه: استاد انصاریان
وَ مِنْ کَلاَمٍ لَهُ علیه السلام، رُوِیَ عَنْهُ أَنَّهُ قَالَهُ عِنْدَ دَفْنِ سَیِّدَةِ اَلنِّسَاءِ فَاطِمَةَ علیها السلام کَالْمُنَاجِی بِهِ «رَسُولَ اَللَّهِ» صلى‌الله علیه وآله عِنْدَ قَبْرِهِ

«اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا «رَسُولَ اَللَّهِ» عَنِّی وَعَنِ اِبْنَتِکَ اَلنَّازِلَةِ فِی جِوَارِکَ وَ اَلسَّرِیعَةِ اَللَّحَاقِ بِکَ. قَلَّ یَا «رَسُولَ اَللَّهِ» عَنْ صَفِیَّتِکَ صَبْرِی وَ رَقَّ عَنْهَا تَجَلُّدِی إِلاَّ أَنَّ لِی فِی اَلتَّأَسِّی بِعَظِیمِ فُرْقَتِکَ وَ فَادِحِ مُصِیبَتِکَ مَوْضِعَ تَعَزٍّ فَلَقَدْ وَسَّدْتُکَ فِی مَلْحُودَةِ قَبْرِکَ وَ فَاضَتْ بَیْنَ نَحْرِی وَ صَدْرِی نَفْسُکَ «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ».
فَلَقَدِ اُسْتُرْجِعَتِ اَلْوَدِیعَةُ وَ أُخِذَتِ اَلرَّهِینَةُ أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَیْلِی فَمُسَهَّدٌ إِلَى أَنْ یَخْتَارَ اَللَّهُ لِی دَارَکَ اَلَّتِی أَنْتَ بِهَا مُقِیمٌ وَ سَتُنَبِّئُکَ اِبْنَتُکَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِکَ عَلَى هَضْمِهَا فَأَحْفِهَا اَلسُّؤَالَ وَ اِسْتَخْبِرْهَا اَلْحَالَ هَذَا وَ لَمْ یَطُلِ اَلْعَهْدُ وَ لَمْ یَخْلُ مِنْکَ اَلذِّکْرُ وَ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکُمَا سَلاَمَ مُوَدِّعٍ لاَ قَالٍ وَ لاَ سَئِمٍ فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلاَ عَنْ مَلاَلَةٍ وَ إِنْ أُقِمْ فَلاَ عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بِمَا وَعَدَ اَللَّهُ اَلصَّابِرِینَ.»


ترجمه با شرح مختصر:
از سخنان آن حضرت (علیه السّلام) است، و از آن‌جناب روایت شده که هنگامى که (با دلى پر سوز و جگرى پرگداز نعش همسر عزیزش) فاطمه (علیها السّلام) را بخاک مى‌سپرد (از شدّت رنج و اندوه) همچون کسى که با رسول خدا (صلّى اللّه علیه وآله) به راز و نیاز پردازد، نزد قبر، آن حضرت (را مخاطب و) عرض کرد :
یا رسول اللّه، از من و از دخترت که در جوار تو فرود آمده، و زود (پس از هفتاد و پنج [یا نود وپنج] روز على را تنها گذارده و) به تو پیوست، درود باد.
یا رسول اللّه نیروى شکیب من از (شدّت درد هجران بانویى مهربان و زنى عزیز و محبوب مانند فاطمه) دختر پاکیزه‌گوهر تو کم گردید، و تاب و توانم از (رفتن) او از دست رفت، با اینکه درد جدایى و فراق و اندوه بر مصیبت تو (که بزرگترین مصائب است در من اثر عمیقى بخشیده، و بنیان طاقت مرا منهدم ساخت و) بر من گران افتاد، با این وصف جایى از شکیب در من بجا گذاشت.
(یا رسول اللّه) در سنت است که روح مقدّس تو بین سینه و گردن من از پیکر خارج شده، و من تو را در لحد آرامگاهت نهاده و پوشاندم (ولى باز به شکیبایى گرائیده درونِ ریش را به دیدار زهرا آرامش مى‏بخشودم با خویش مى‌گفتم، اگر پسر عمّم پیغمبر خدا از دست رفت مانند زهرا یادگارى از او در خانه‏ام باقیست، که هر وقت مشتاق گفتار و دیدار و کردار او میشوم در فاطمه مى‌نگرم، و زخم درون را مرهمى مى‌نهم، لکن چه کنم که فاطمه یعنى همان فاطمه که تمام دلخوشى من وابسته بود، با همان دستى که تو را به خاک سپردم، او را هم با پهلوى شکسته در پهلوى تو دفنش کردم، امّا چون پاداش و اجر شکیبایان با خدا است باز هم جاى آرامش و شکیبائى است زیرا که) ما همه مملوک خدا بوده، و به سوى او باز مى‌گردیم (اختیار جانهاى همه در دست او است، و در همین نزدیکى مرا هم به شما خواهد رسانید، یا رسول اللّه دخترت زهرا آن امانتى است که به منش سپردى) همانا آن امانت مرجوع، و آن گروگان باز گرفته آمد، از این پس (دانسته باش که در فراق آن همسر عزیز، و بانوى گرام خواب به دیدگان على در نیاید) اندوه من همیشگى است، شبم ببیدارى، و روزم به بیقرارى خواهد گذشت تا خداوند آن خانه که تو در آن نشیمن گزیده براى من نیز برگزیند.
(آه که از دست دادن زنى مانند زهرا چه قدر توان‌فرسا و مشکل است یا رسول اللّه.)
زودا که دخترت فاطمه از اجتماع امّتت براى از میان برداشتن، و ستم به آن مظلومه تو را آگهى دهد (ولى با آن توان و شکیبى که من از زهرا سراغ دارم، و این محبّتى که من از او دیدم که در طىّ این هفتاد و پنج روزه براى اینکه من غصّه نخورم، بازوى ورم کرده‏اش را به من هم نشان نداد، گمان ندارم چنین زن با استقامتى قضایا را آنطورى که باید و شاید براى شما هم شرح بدهد) بنابراین تو خودت درست از او بپرس و چگونگى کردار امّتت را با او به دقّت رسیدگى کن (از برآمدگى بازویش، از شکستگى پهلویش، از سقط جنینش، از کبودى صورتش، از سرخى چشمش، از سیاهى بدنش، صدمات وارده بر آن مظلومه را اندازه‏گیر، روزگار ما در میان امّت چنین است ) و این بیدادگرى را از آنها دیدار کردیم، در صورتى که هنوز از گذشتن تو چیزى نگذشته، و خاطر از یاد تو خالى نگردیده (امّا یا رسول اللّه با اینکه تحمّل فراق تو، و داغ زهرا هر دو سخت و توانفرسا هستند، با این حال از روى ناچارى عرض مى‌کنم) بر هر دوى شما درود باد، درود شخص وداع کننده (که دلش از عشق و محبّت بشما مالا مال است) نه درود شخص خشمگین رنجیده خاطر، پس من اگر (از سر تربت پاک شما با آه و افسوس) رفتم، رفتنم از روى ملالت و دلتنگى نیست، و اگر (از فرط علاقه و دلبستگى به شما و فاطمه در سر این خاک) ماندم ماندنم از راه بد مانى به آنچه که خداوند به شکیبایان وعده فرموده است نمى‌باشد (بلکه به الطاف خداوند مستظهر، و همواره به یادتان هستم تا به شما برسم).


منبع: سایت نهج‌البلاغه

اسناد ظلم به دختر پیامبر (ص) را هم اینجا ببینید


کلمات کلیدی:

درس بهلول عاقل به ابوحنیفه

مرصـاد دیدگاه

وقتى به هوش و زکاوت بهلول نگاه می‌کنم بیشتر به شیعه بودن خود افتخار می‌کنم.
«بهلول بن عمرو کوفی» از دانشمندان زیرک و زبردست و نکته سنج عصر امام صادق و امام کاظم (علیهما السلام) بود، او براى اینکه قاضیِ هارون الرشید نشود خود را به دیوانگى زد، تا هارون از او منصرف شده و مقام قضاوت را به او واگذار ننماید.
او اهل مناظره بود و با استدلال و لطائف بسیار ظریف، پوچى عقاید انحرافى مخالفان را آشکار می‌نمود.
یکى از مناظرات جالب او با ابوحنیفه (رئیس و امام مذهب حنفی) بود.
شنیده بود ابو حنیفه در درس خود گفته است: «جعفر بن محمد [امام صادق علیه السلام] سه مطلب را گفته، ولى من هیچکدام از آنها را قبول ندارم و آنها را نمی‌پسندم، و آن سه مطلب این است:
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

پاسخ دکتر قزوینى به توهین‌هاى مولویهاى اهل سنت

مرصـاد دیدگاه

پاسخ به شبهات پیرامون شهادت حضرت زهراء (سلام الله علیها)

استاد دکتر قزوینى
پنجشنبه: دوم خرداد سال 87

بسم الله الرحمن الرحیم

بحث امروز ما در رابطه با صحبت‌هایى است که در نماز جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان انجام گرفت. هم به حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) و هم به آقا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) جسارت کرد. گرچه این جسارت‌ها سابقه دارد و هدف این افراد این است که عواطف و احساسات جوانان شیعه را تحریک کنند و اختلاف بین شیعه و سنى بیاندازند و به مقاصد شوم استکبار جهانى کمک کنند. وگرنه اینها خیلى روشن مى‌دانند که مسئله شهادت حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) و حقانیت امیرالمؤمنین (علیه السلام)، چه در کتب شیعه و چه در کتب اهل سنت، به وفور آمده است.
در نماز جمعه گذشته (27/2/1387)، مولوى عبدالمجید اسماعیل‌زهى، برادر زن مولوى عبد الحمید، ‌این مسئله را بیان کرد. ایشان در نماز جمعه گفتند: پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) 4 دختر داشت به نام‌هاى زینب و رقیه و ام کلثوم و فاطمه. بعد به چند نکته اشاره کرد:
نکته اول: پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم)، حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) را به یک فقیر به تمام معنا داد. این یک نوع تعریضى است به ساحت مقدس امیرالمؤمنین (علیه السلام) که مثلا دیگران ثروتمند بودند و على (علیه السلام) فقیر به تمام معنا.
نکته دوم، این صحبت‌هایى که در مورد حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) مطرح است، دروغ محض است و هدف آنها تخریب ابوبکر و عمر نیست، بلکه مى‌خواهند شخصیت على (علیه السلام) را تخریب کنند. على (علیه السلام) که شیر خدا و اسد الله الغالب بود و درب خیبر را به یک دست بلند کرد، چگونه حاضر مى‌شود ببیند حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) را جلوى چشمش مضروب کنند.
یعنى با این وضع، مى‌خواهد اثبات کند که قضیه کتک خوردن حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها)، بى‌کفایتى على (علیه‌السلام) را نسبت به همسرش نشان مى‌دهد.
نکته سوم، اینکه مى‌گویند قبر حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) نامشخص است، مگر قبر حضرت عایشه و سه دختر دیگر پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) مشخص است. مى‌گویند حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) را شبانه دفن کردند. خوب این به خاطر وصیت حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) به اسماء بنت عمیس، خانم ابوبکر بود که نمى‌خواست اندازه جسدش را نامحرم ببیند!
نکته چهارم، علت مرگ و وفات حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها)، غصه از دست دادن پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) بود. بطورى که حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) چون خیلى وابسته بود به رسول خدا، همانروز وفات باید مى‌مرد!؛ اما چند ماه دوام آورد و به گفته صحابه و راویان، هر روز در غم پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) ذوب مى‌شد تا وفات کرد.

چقدر تعبیر وقیحانه و بى‌ادبانه دارد!!!

من قبل از ورود به پاسخ، این را عرض کنم که ما، در کشور، با برادران اهل سنت مشکلى نداریم، مثل اهل سنت استان کرمانشاه، کردستان، ارومیه، گلستان، هرمزگان. حتى در خود استان سیستان و بلوچستان، 95 درصد اهل سنت با نظام هماهنگ هستند و در تمام برنامه‌ها مثل راهپیمایى و انتخابات و غیره، دوشادوش برادران شیعه، در این 30 سال حرکت کرده‌اند. عمده مشکل ما با حدود 5 درصد اهل سنت زاهدان است که اینها در دامن وهابیت سقوط کرده‌اند و پل ارتباطى میان خود و عربستان ایجاد کرده‌اند و آنچه که در آنجا انجام مى‌دهند، با راهنمایى‌هاى عربستان، پول عربستان و پاکستان و امارات متحده است. مشکل ما با این 5 درصد است که درهمایش‌هایشان، ‌سى دى صدام شهید و قهرمان را توزیع مى‌کنند. سى دى بن لادن قهرمان را توزیع مى‌کنند. از بزرگان وهابى عربستان دعوت مى‌کنند تا در همایش و سخنرانى خود، شیعه را مشرک معرفى مى‌کنند و به 400 میلیون شیعه جهان، توهین مى‌کنند. در سایت‌هاى خود کتاب‌هاى وهابى‌هاى متشتت را مى‌گذارند. رساله ابن تیمیه و محمدبن‌عبد الوهاب و بن‌جبرین و غیره را مى‌گذارند. ما مشکل اصلى‌مان، با تعداى انگشت‌شمار اهل سنت، آن هم اگر خیلى مبالغه کنیم،‌ در حد 5 درصد است.
این عبارتى را که ایشان مطرح کرد، چند سال قبل هم یکى از همین مولوى‌هاى مزدور در مجله نداى اسلام، سال اول، شماره 3، پائیز 1379 که مجله مشهور اهل سنت سیستان و بلوچستان است، تحت عنوان «افسانه شهادت» مطرح کرد.


متن کامل پاسخ دکتر قزوینى را در

سایت مرکز تخصصى حضرت ولى‌عصر (عج) بخوانید

و به دیگران هم بفرستید و توصیه کنید بخوانند


کلمات کلیدی:

<      1   2   3   4   5      >
?بازدید امروز: (93) ، بازدید دیروز: (149) ، کل بازدیدها: (1172212)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ